Σε τροχιά δοκιμών και τεχνικών ελέγχων βρίσκεται η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) για την πολυαναμενόμενη εφαρμογή της 24ωρης λειτουργίας του Μετρό και του Τραμ τα Σάββατα. Η απόφαση αυτή αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων τις νυχτερινές ώρες.
Δοκιμές σε γραμμές και συστήματα
Όπως δήλωσε στον Ελεύθερο Τύπο ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, Αθανάσιος Κοτταράς, οι δοκιμές βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη τόσο στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό όσο και στο Τραμ. Παράλληλα με τις τεχνικές δοκιμές, προχωρά και η ειδική μελέτη βιωσιμότητας που έχει ζητήσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τα μέσα Ιουνίου.
«Αυτή τη στιγμή δοκιμάζουμε συστήματα όπως η σηματοδότηση και ο προγραμματισμός των δρομολογίων. Στο Τραμ αντιμετωπίσαμε θέμα με την τηλεματική, καθώς είναι ρυθμισμένη για λειτουργία συγκεκριμένες ώρες, όμως αυτό μπορεί να διορθωθεί», ανέφερε ο κ. Κοτταράς.
Για το Μετρό, επισημαίνεται ότι απαιτούνται πιο εντατικοί έλεγχοι λόγω της πολυπλοκότητας των συστημάτων αλλά και λύσεις στο ζήτημα της καθαριότητας των σταθμών, οι οποίοι έως τώρα έκλειναν κατά τις νυχτερινές ώρες για να πραγματοποιούνται εργασίες συντήρησης.
Επέκταση με στόχο τη δημόσια ασφάλεια
Η επέκταση του ωραρίου έχει έναν ξεκάθαρο στόχο: την αποτροπή τροχαίων δυστυχημάτων από οδηγούς που έχουν καταναλώσει αλκοόλ κατά τη νυχτερινή διασκέδαση. Το μέτρο εντάσσεται σε ένα ευρύτερο κυβερνητικό πακέτο για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, έχει ζητήσει τη μελέτη της βιωσιμότητας της 24ωρης λειτουργίας, όχι μόνο για τα Σάββατα αλλά και για πιθανή επέκταση και άλλες ημέρες, ανάλογα με τη ζήτηση.
Οι ενστάσεις των εργαζομένων
Παρότι οι σταθμάρχες δηλώνουν πως η επέκταση του ωραρίου δεν επηρεάζει ιδιαίτερα τη δική τους καθημερινότητα –καθώς ήδη εργάζονται σε 24ωρες βάρδιες– εντούτοις επισημαίνουν σημαντικούς κινδύνους για την ασφάλεια.
Με ανακοίνωσή τους, εκφράζουν ανησυχίες για την απουσία επαρκούς αστυνόμευσης μετά τα μεσάνυχτα, ιδιαίτερα τις Παρασκευές και τα Σάββατα, όταν και δεν υπάρχει πλέον ενεργή παρουσία του “Σχεδίου Αριάδνη”. Όπως σημειώνουν:
«Η 24ωρη λειτουργία χωρίς αστυνόμευση μπορεί να προλαμβάνει τροχαία, όμως ενέχει μεγαλύτερους κινδύνους από την παραβατικότητα μέσα στο δίκτυο, ειδικά τις νυχτερινές ώρες».
Παράλληλα, τονίζουν την ανάγκη να ληφθούν υπόψη και τα ζητήματα συντήρησης του στόλου, αλλά και η γήρανση των υποδομών, που ήδη πιέζουν το σύστημα.
Επόμενα βήματα
Η τελική απόφαση για την εφαρμογή του μέτρου αναμένεται να ληφθεί στα μέσα Ιουνίου, μόλις ολοκληρωθεί η μελέτη βιωσιμότητας και διασφαλιστεί η επιχειρησιακή ετοιμότητα του δικτύου.
Αν όλα κυλήσουν ομαλά, οι Αθηναίοι επιβάτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν Μετρό και Τραμ καθ’ όλη τη διάρκεια του Σαββάτου – ένα σημαντικό βήμα προς μια πιο ασφαλή και σύγχρονη μετακίνηση στην πόλη.



































