Αξιότιμη κύρια Υπουργέ,
Είμαι μητέρα νεοεισαχθέντος φοιτητή στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Ο γιός μου ΑΘ με κωδικό αριθμό υποψηφίου […] (στοιχεία στη διάθεση της σελίδας alfavita.gr), εισήχθη 7ος στην συγκεκριμένη σχολή, έχοντας συγκεντρώσει 16.000 _ μόρια, ήτο αρκετά μόρια περισσότερα από την βάση του συγκεκριμένου τμήματος, εξέλιξη που συνέβη εξαιτίας λανθασμένης περιγραφής της συγκεκριμένης σχολής στο μηχανογραφικό.
Συγκεκριμένα ο γιός μου, όπως και δεκάδες άλλοι υποψήφιοι, παρασύρθηκε από την κακή διατύπωση και περιγραφή των ατάκτως και ανυπόστατα αναβαθμισμένων εν μία νυκτί τεχνολογικών ιδρυμάτων (ΤΕΙ) σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα (ΑΕΙ), με τρόπο που δεν τα διαχώριζε από τις πανεπιστημιακές και πολυτεχνικές σχολές, με αποτέλεσμα να δηλώσει κατά σειρά προτεραιότητας πρώτα μία σχολή που ουσιαστικά αφορούσε ΤΕΙ κι όχι μία αντίστοιχης περιγραφής πολυτεχνική ή πανεπιστημιακή σχολή παρότι η συγκεντρωτική βαθμολογία του εξασφάλιζε την εισαγωγή του σε μια επί της ουσίας κι όχι στους τύπους ανώτατη σχολή.
Ο γιός μου, όπως και δεκάδες άλλοι υποψήφιοι, νιώθει αδικημένος και σκοπίμως παραπληροφορημένος και κακοποιημένος από το ελληνικό κράτος ήδη από την πρώτη εμπειρία του ως πολίτης αυτής της χώρας. Το μηχανογραφικό δελτίο το οποίο καλέστηκε να συμπληρώσει δεν παρείχε καμία απολύτως διάκριση και επεξήγηση για τις προσφερόμενες σχολές. Θα αρκούσε έστω και η περιγραφή του χρόνου σπουδών που οδηγεί σε λήψη πτυχίου (π.χ. τριετούς φοίτησης ή αντίστοιχα πενταετούς φοίτησης) ώστε να γίνει αντιληπτή από εκείνον η ουσιαστική διάκριση των σχολών και το διαφορετικό επίπεδο σπουδών που εκείνες προσφέρουν.
Ενδεικτικά σας παραθέτω δύο τμήματα σχολών, ακριβώς έτσι όπως περιγράφονται στο ηλεκτρονικό μηχανογραφικό, φαινομενικά ίδιου επιπέδου σπουδών αλλά επί της ουσίας εντελώς αλλότριων:
Όνομα Τμήματος | ‘Ίδρυμα |
(1522) – ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΠΑΤΡΑ) | ΠΑΝ. ΠΕΛ/ΝΗΣΟΥ |
(0215) – ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΠΑΤΡΑ) | ΠΑΝ. ΠΑΤΡΩΝ |
Το πρώτο από τα προαναφερόμενα τμήματα είναι εκείνο στο οποίο εισήχθη ο γιός μου και είναι τριετούς φοίτησης και το δεύτερο είναι εκείνο στο οποίο θα μπορούσε να είχε εισαχθεί ο γιός μου βάσει της βαθμολογίας του και είναι πενταετούς φοίτησης. Το δικαίωμα επιλογής του δεύτερου και εισαγωγής του σε αυτό του το στέρησε η ελληνική πολιτεία δια των αστοχιών της δημόσιας διοίκησής της και τις καιροσκοπικές πολιτικές της απερχόμενης πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου σας.
Ο γιός μου, όπως και δεκάδες άλλοι νέοι φοιτητές, με μέσο όρο βαθμολογίας 16 θα κλιθεί να σπουδάσει σε ένα τμήμα όπου η συντριπτική πλειοψηφία των υπολοίπων επιτυχόντων σε αυτό θα έχει μέσο βαθμολογίας 8. Αλήθεια, αν δεν είναι αυτό το επιστέγασμα της ήσσονος προσπάθειας και του ισοπεδωτικού εξισωτισμού, τότε τι είναι;
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Πιστεύω ότι ένα κράτος δικαίου οφείλει να αποδεικνύει εμπράκτως αυτή του την ιδιότητα προβαίνοντας άμεσα και αυτεπαγγέλτως σε διοικητικές, ακόμη και νομοθετικές όπου απαιτούνται, πράξεις θεραπείας της κακοδιοίκησης που βίωσε ο κάθε διοικούμενος. Κυρίως δε όταν αυτός ο διοικούμενος είναι ένας νεαρός πολίτης αυτής της χώρας, ο οποίος σε πείσμα των καιρών και των ανθρώπων εργάστηκε σκληρά και μεθοδικά ώστε να απολαύσει τους καρπούς των κόπων και θυσιών, τόσο του ίδιου όσο και της οικογένειας του.
Παρότι απεχθάνομαι την επίκληση ποταπών συναισθηματισμών, νιώθω την ανάγκη να σας εκμυστηρευθώ πόσο δύσκολο έως και σκληρό είναι για μια μάνα να δέχεται καθημερινά το μαραμένο «συγνώμη» του παιδιού της, το οποίο θεωρεί ότι ένα δικό του λάθος κοστίζει τόσο στον ίδιο όσο και στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας του, τους γονείς του αλλά και τα δύο μεγαλύτερα αδέλφια του, επίσης φοιτητές του ελληνικού πανεπιστημίου και πολυτεχνείου αντίστοιχα. Είναι άδικο να απολογείται εκείνος για τις πράξεις και παραλήψεις μιας ευνομούμενης πολιτείας.
Ζητώ την άμεση και απρόσκοπτη παρέμβαση του υπουργείου σας, ασκώντας τις θεσμικές, διοικητικές και νομοπαρασκευαστικές αρμοδιότητές σας προς θεραπεία και αποκατάσταση περιπτώσεων όπως αυτή του παιδιού μου και δεκάδων άλλων παιδιών. Εκτιμώ ότι ο συνολικός αριθμός περιπτώσεων σαν αυτήν που θέτω υπόψη σας είναι περιορισμένος και πιστεύω ότι το υπουργείο σας αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα μέσα δύναται να προχωρήσει σε επανεξέταση αντίστοιχων περιπτώσεων και οι συγκεκριμένοι φοιτητές να εισαχθούν σε αντίστοιχα των επιδόσεών τους τμήματα ως υπεράριθμοί αυτών, όπως συμβαίνει με τους καταγραφέντες φοιτητές που πληρούν συγκεκριμένα κοινωνικά ή/και οικονομικά κριτήρια.
Είμαι στη διάθεση σας για κάθε τυχόν διευκρίνιση ή πρόσθετη πληροφορία θελήσετε να αναζητήσετε.
Με σεβασμό και τιμή,
Σοφία Σωτηρίου – ΜΟΙΡΑ