spot_img
13.4 C
Rafina
Κυριακή, 21 Δεκεμβρίου, 2025
spot_img

Αττική Οδός: «Ξεπαγώνουν» οι επεκτάσεις για Ραφήνα-Λαύριο – rpn

 

 

 

Ένα μεγάλο τμήμα των αστικών μετακινήσεων του πολεοδομικού συγκροτήματος της Αθήνας γίνεται συνδυαστικά και με την χρήση της Αττικής Οδού.

Η Πρότυπη πρόταση που κατέθεσε το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΑΒΑΞ αφορά στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο, Ραφήνα και την Σήραγγα Ηλιούπολης που θα ενώσει την Δυτική Περιφερειακή Υμηττού με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης. το project ονομάστηκε ΑΘΗΝΑ Ι.

Την περασμένη Παρασκευή από το βήμα του 1ου συνεδρίου του ΤΜΕΔΕ, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, μίλησε για τις τρεις επεκτάσεις, προς Λαύριο, προς Ραφήνα και προς Λ.Βουλιαγμένης (Σήραγγα Ηλιούπολης) αλλά και για τον νέο άξονα Ελευσίνα-Οινόφυτα.

Οι προτάσεις που κατατέθηκαν πέρυσι μέχρι τώρα ήταν σε αδράνεια στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αλλά φαίνεται πως το επόμενο διάστημα θα έχουμε κινητικότητα στο θέμα. Σημαντικός παράγοντας στις αλλαγές, φαίνεται πως θα είναι σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes η συνδρομή του Δημοσίου. Μια μείωση της συμμετοχής του Κράτους θα βοηθούσε πολύ περισσότερο στην υλοποίηση τόσο μεγάλων έργων μιας και οι δυνατότητες χρηματοδότησης για έργα μέσω του ΕΣΠΑ συνεχώς μειώνονται.

Ήδη στο τελευταίο ΕΣΠΑ (2021-2027) τα οδικά έργα είναι κυριολεκτικά ελάχιστα ενώ και το συνολικό κονδύλι είναι μόλις 2,5 δισ. ευρώ για μεταφορικά έργα. Αν σκεφτούμε πως μόνο τα έργα Μετρό για τη γραμμή 4 και την επέκταση στο Ίλιον έχουν προϋπολογισμό κοντά σε αυτό το νούμερο, τότε αντιλαμβανόμαστε ότι τα διαθέσιμα ποσά είναι μετρημένα.

Το κόστος για τις τρεις επεκτάσεις θεωρητικά φτάνει το 1,5 δισ. ευρώ ενώ περίπου στα 500 εκατ. ευρώ τοποθετείται και ο δρόμος Ελευσίνα-Οινόφυτα. Ο κ.Ταχιάος μάλιστα εξέφρασε και την επιθυμία του υπουργείου ο νέος αυτός άξονας να συνδυαστεί με σιδηροδρομική γραμμή καθως έτσι θα εξυπηρετούνται πολύ πιο γρήγορα εμπορικά δρομολόγια από το λιμάνι του Πειραιά και τον πόλο του Θριασίου Πεδίου.

Το γεγονός ότι μια τέτοια κουβέντα ανοίγει σημαίνει πολλά για την Αθήνα και το κυκλοφοριακό της πρόβλημα το οποίο χειροτερεύει κάθε χρόνο. Οι παρεμβάσεις που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια με το μετρό και την Αττική Οδό, έχουν ήδη ξεπεραστεί και αυτό το ζούν οι Αθηναίοι και οι επισκέπτες.

Η γραμμή 4, η επέκταση προς Ίλιον, η δρομολόγηση νέων επεκτάσεων και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, ιδιαίτερα αυτή της Σήραγγας Ηλιούπολης που είναι μια παρέμβαση μέσα στον πυκνό αστικό ιστό, φαίνεται πως θα αποτελέσουν μέρος των νέων παρεμβάσεων για να μπορέσει να ανασάνει κυκλοφοριακά η πόλη και να μπορέσει να βελτιώσει τις συνθήκες μετακίνησης.

Αυτή την εβδομάδα

Γιορτές, εποχές και οι μικρές μας Ιθάκες

Υπάρχουν γιορτές που κουβαλούν άρωμα παλιού χρόνου. Και υπάρχουν...

Ο Σιλβέστερ Σταλόνε δεν έχει ξεχάσει μέχρι και σήμερα ότι οι γονείς του έλειπαν από την βράβευσή του στα Όσκαρ

Ο Σιλβέστερ Σταλόνε ήταν ένα ανερχόμενο ταλέντο όταν ανέλαβε...

Έξαρση γρίπης και ιώσεων στην Ελλάδα – «Καμπανάκι» ΕΟΔΥ για τις γιορτές

Ο υποκλάδος K του ιού της γρίπης A (H3N2)...

Κρήτη: Μαρτύριο για 15χρονη – 28χρονος δημοσίευσε στο Διαδίκτυο γυμνές φωτογραφίες

Υπόθεση παιδικής πορνογραφίας απασχολεί τα τελευταία 24ωρα της διωκτικές...

Από την Νταϊάνα στον πρίγκιπα Τζορτζ: Η αστεγία στην επικοινωνιακή πολιτική του Παλατιού – «Προσφορά ή πλυντήριο;»

Η προβεβλημένη φιλανθρωπία της βρετανικής μοναρχίας δεν είναι ποτέ...

ΝΕΑ

Γιορτές, εποχές και οι μικρές μας Ιθάκες

Υπάρχουν γιορτές που κουβαλούν άρωμα παλιού χρόνου. Και υπάρχουν...

Κρήτη: Μαρτύριο για 15χρονη – 28χρονος δημοσίευσε στο Διαδίκτυο γυμνές φωτογραφίες

Υπόθεση παιδικής πορνογραφίας απασχολεί τα τελευταία 24ωρα της διωκτικές...

Το μέλλον των πόλεων περιλαμβάνει ρομπότ-ταξί – Οδική ουτοπία ή κόλαση;

Έχει περάσει καιρός από τότε που βγήκε στους δρόμους...

Και ο Πάπας έχει αϋπνίες – Τι κάνει ο Ποντίφικας όταν δεν μπορεί να κοιμηθεί

Μεγάλο ενδιαφέρον έχει προκαλέσει στην Ιταλία –και όχι μόνο–...

RPN.GR