Mπορεί η Ελλάδα να οδεύει προς ρεκόρ προσέλευσης ταξιδιωτών τη φετινή τουριστική περίοδο, ωστόσο οι εστιάτορες βλέπουν τους τζίρους τους μειωμένους κατά 20% σε σχέση με πέρυσι. Οι τουρίστες, δηλαδή, μπορεί να είναι περισσότεροι φέτος στα νησιά μας, ωστόσο έχουν πάνω τους με μικρότερο πορτοφόλι.
Η εικόνα αυτή προβληματίζει τους επιχειρηματίες στον κλάδο της εστίασης, που είδαν τους τελευταίους μήνες τις τιμές των προϊόντων να σημειώνουν άλμα έως και 50% και ανέμεναν τη θερινή τουριστική σεζόν για να μπει ζεστό χρήμα στα ταμεία τους και να αντισταθμίσουν τις αυξήσεις.
«Εχει αυξηθεί η επισκεψιμότητα, υπάρχει πολύς περισσότερος κόσμος σε σχέση με πέρυσι, όμως πράγματι οι καταναλώσεις είναι μικρότερες, όπως και ο τζίρος που κάνουν τα καταστήματα», δήλωσε στην εκπομπή «Ωρα Ελλάδος» στο Open TV, ο Ευρυπίδης Γκόγκος, αντιπρόεδρος του σωματείου των εστιατόρων Ρόδου.
Ανάλογη είναι η κατάσταση που αντιμετωπίζουν και οι εστιάτορες στη Μυτιλήνη, που βλέπουν τους τουρίστες να καταφθάνουν κατά χιλιάδες στο νησί, όμως με περιορισμένο το budget των διακοπών τους.
«Νεκρή» η βραδινή «ζωή»
«(Οι τουρίστες) επιλέγουν να επισκεφθούν λιγότερα σημεία ή να καταναλώσουν λιγότερα προϊόντα», τόνισε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εστίασης Μυτιλήνης «Ασπίδα», Νίκος Γιαννακάς, που επισήμανε ότι πέρυσι οι τζίροι ήταν μεγαλύτεροι, με λιγότερους πελάτες.
Για παράδειγμα, οι τουρίστες «θα πάνε στο εστιατόριο και δεν θα πάνε μετά στο μπαρ για ποτό, ή το αντίστροφο», υπογράμμισε ο κ. Γιαννακάς, τονίζοντας ότι αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του τζίρου «ειδικά τις βραδινές ώρες».
Στη Ρόδο «ο πελάτης έρχεται και τρώει ένα πιάτο», ενώ τα ορεκτικά, τα επιδόρπια και τα ποτά λείπουν από το τραπέζι, σύμφωνα με τον κ. Γκόγκο.
Μάλιστα, όπως επισήμανε, και οι Ελληνες ταξιδιώτες ακολουθούν την ίδια τακτική στα εστιατόρια. «Ο κόσμος έχει περιοριστεί. Το budget τους είναι πολύ χαμηλό φέτος».