Aυτοψία έκανε ο ΑΝΤ1 σε γνωστά λιμάνια της Ελλάδας, με σκοπό να αναδείξει τα προβλήματα, αλλά και τους κινδύνους για την ασφάλεια του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων.
Όπως τονίζεται χαρακτηριστικά, τα πιο «δύσκολα λιμάνια» για τους πλοιάρχους είναι στις Κυκλάδες, ενώ και στη Ραφήνα δημιουργούνται συχνά αρκετά προβλήματα.
Προβλήματα στη Ραφήνα
Ένα συμβάν τον περασμένο Σεπτέμβρη, μέσα στη Ραφήνα, με το μπλέξιμο των αγκυρών τους, ανέδειξε τα προβλήματα και στο δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Αττικής.
Όπως λέει ο πλοίαρχος Κωνσταντίνος Νίκας, «το λιμάνι είναι ανοιχτό στον αέρα, δεν είναι ασφαλής η παραμονή σε αυτό όταν έχει ανέμους, συχνά βγαίνουμε στον κόλπο του Μαραθώνα ή απέναντι στην Εύβοια».
Για το λιμάνι της Ραφήνας υπάρχει έτοιμο master plan εγκεκριμένο και από τους πλοιάρχους, ωστόσο, δεν έχει ακόμη προχωρήσει στην υλοποίησή του, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΑΝΤ1.
Ο πλοίαρχος Γιάννης Βουτσελάκος, μίλησε στον ΑΝΤ1 για την πορεία που ακολoύθησε το πλοίο, όταν έγινε το συμβάν με τα απόνερα στην παραλία, το «τσουνάμι» στον Άγιο Στέφανο της Μυκόνου (αμέσως μετά ακολουθεί βίντεο).
«Το πλοίο προσεγγίζει και έχουμε κρουαζιερόπλοια. Δύο είναι οι πορείες: όπως πάμε εμείς ή πίσω από το κρουαζιερόπλοιο, που όμως σε δυσκολεύει. Κρουαζιερόπλοια δεξιά – αριστερά, βαρκάκια και μία παραλία ακριβώς δίπλα στο λιμάνι», είπε αρχικά.
«Σήμερα είναι καλός ο καιρός και μπαίνουμε με χαμηλή ταχύτητα. Αν έχει καιρό, πρέπει να μπεις με μεγαλύτερη, για να μην σε παρασύρει ο αέρας. Έχουμε και τα απόνερα απο τα κρουαζιερόπλοια», πρόσθεσε.
«Ο ένας φωνάζει “μην περνάτε από την πλώρη μας”, ο άλλος “περάστε πιο μακρυά απο το κρουαζιερόπλοιο”», συμπλήρωσε.
«Βλέπετε την πλώρη πώς γυρίζει, από τα νερά αυτά, εμείς θα πρέπει να δέσουμε, ακόμα δεν φαίνεται η θέση μας, πίσω από το κρουαζιερόπλοιο, κολλητά. Βλέπετε προσκρουστήρες, λάστιχα; Πουθενά! Και πόσο κοντά πρέπει να περάσουμε… Όταν το βλέπει ο άλλος λέει “τί είναι αυτά τα πράγματα;”», σημείωσε ο πλοίαρχος.
Τι συμβάινει στα λιμάνια της Μυκόνου και της Τήνου
Η Μύκονος διαθέτει σχετικά καινούργιο λιμάνι, καθώς παραδόθηκε το 1998, όμως δεν είναι αρκετό, καθώς έχει πολλή κίνηση σε όλη την διάρκεια της ημέρας με σκάφη και πλοία πολλών ειδών.
Στην Τήνο, η θάλασσα ενίοτε βγαίνει στο λιμάνι, καθώς όπως σημειώνει ο Γιάννης Βουτσελάκος «με τους νότιους-νοτιοδυτικούς ανέμους, η θάλασα βγαίνει στο δρόμο, στα αυτοκίνητα».
Οι ειδικοί σημειώνουν πως δεν έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του νέου λιμανιού, στο οποίο δένουν και λύνουν κάβους τα πλοία. Επιπλέον, τα ημιτελή έργα, αποτελούν «παγίδες» για τα πλοία.