Η 48ωρη απεργία στα ταξί σήμερα Τρίτη 2 και αύριο Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου έχει παραλύσει μεγάλο μέρος των μετακινήσεων σε όλη τη χώρα, με οδηγούς και ιδιοκτήτες να δηλώνουν πως «το ποτήρι ξεχείλισε». Η απόφαση για την πανελλαδική κινητοποίηση είχε ληφθεί στα τέλη Νοεμβρίου από την ΠΟΕΙΑΤΑ, μετά από μήνες άκαρπων συζητήσεων με το Υπουργείο Μεταφορών και τα συναρμόδια υπουργεία.
Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Αυτοκινητιστών Ταξί, τα περιθώρια διαλόγου έχουν εξαντληθεί. Όπως τονίζουν, καμία από τις καθημερινές, κρίσιμες εκκρεμότητες του κλάδου δεν έχει αντιμετωπιστεί, παρά το γεγονός ότι ψηφίστηκαν αρκετά νομοσχέδια το προηγούμενο διάστημα. «Πήραμε μόνο παρατάσεις χρόνου και υπομονής», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση, δίνοντας το στίγμα της αγανάκτησης που επικρατεί στους επαγγελματίες του κλάδου.
Η γενική συνέλευση της Ομοσπονδίας συνεδρίασε στις 24 Νοεμβρίου και αποφάσισε ομόφωνα την προειδοποιητική 48ωρη απεργία, προαναγγέλλοντας πως αυτή είναι μόνο η αρχή. Ήδη ξεκίνησαν διαδικασίες για σύγκληση Κλαδικού Συμβουλίου ώστε να εξεταστούν πιο μακροχρόνιες και δυναμικές κινητοποιήσεις, εφόσον δεν υπάρξουν δεσμευτικές λύσεις από την πλευρά της κυβέρνησης.
Τα βασικά αιτήματα της ΠΟΕΙΑΤΑ είναι συγκεκριμένα και αφορούν ζητήματα βιωσιμότητας, αξιοπρεπών εισοδημάτων και θεσμικής ισότητας:
• Παράταση της υποχρεωτικής ηλεκτροκίνησης στον κλάδο έως το 2035.
• Αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού από τις πολυεθνικές εφαρμογές μετακίνησης.
• Άμεση πάταξη της υποκλοπής έργου από Ε.Ι.Χ. οχήματα.
• Αύξηση της χρονοχρέωσης και του ελάχιστου μισθώματος σε όλη τη χώρα.
• Επαναδιαπραγμάτευση για την είσοδο των έμφορτων ταξί στις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας.
• Υλοποίηση των εκκρεμοτήτων του ερανιστικού νομοσχεδίου.
• Αναπροσαρμογή τιμολογίου και δικαιότερη φορολογική αντιμετώπιση.
Η Ομοσπονδία αναμένει συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, στην οποία θα συμμετέχουν το προεδρείο και οι επικεφαλής των παρατάξεων. Αν δεν υπάρξουν καθαρές, πρακτικές λύσεις, ο κλάδος δηλώνει έτοιμος να κλιμακώσει.
Η απεργία των ταξί δεν αποτελεί μεμονωμένη διαμαρτυρία, αλλά μία ακόμη ένδειξη των πιέσεων που υφίστανται επαγγελματικοί κλάδοι οι οποίοι βρίσκονται αντιμέτωποι με αβεβαιότητα, ανατιμήσεις, τεχνολογικές αλλαγές και ανταγωνισμό χωρίς θεσμικό «δίχτυ». Μέσα σε αυτή τη νέα πραγματικότητα, οι οδηγοί ζητούν να μην μείνουν πίσω.




































