spot_img
14.7 C
Rafina
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
spot_img

Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων: H άμυνα των καταναλωτών στις διαφημιστικές κλήσεις – RPN

 

 

 

Προσωπικά δεδομένα θεωρούνται τα στοιχεία αναγνώρισης ενός ατόμου όπως για παράδειγμα το ονοματεπώνυμο, η διεύθυνση, ο τηλεφωνικός αριθμός και πολλά ακόμα. Η παραβίαση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα αφορά την τυχαία, παράνομη ή µη εξουσιοδοτημένη διάδοση ή/ και αποθήκευση των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Μία ενοχλητική διαφημιστική πρακτική, που ταλαιπωρεί χιλιάδες καταναλωτές, είναι η μη ζητηθείσες κλήσεις που γίνονται για τη διαφημιστική προώθηση προϊόντων. Οι κλήσεις αυτές μπορεί να είναι συνεχόμενες, να έχουν μεγάλη διάρκεια, να είναι φορτικές και, τελικά, να απασχολούν χωρίς λόγο τον καταναλωτή που δεν θέλει και δεν ενδιαφέρεται να ασχοληθεί με το προωθούμενο προϊόν.

Τί προβλέπει ο νόμος και ποιος είναι ο τρόπος αντίδρασης των καταναλωτών;

Το νομικό πλαίσιο ορίζει ότι:

  1. Η πραγματοποίηση μη ζητηθεισών επικοινωνιών με οποιοδήποτε μέσο ηλεκτρονικής επικοινωνίας, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, για σκοπούς απευθείας εμπορικής προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφημιστικούς σκοπούς, επιτρέπεται μόνο, αν ο συνδρομητής συγκατατεθεί εκ των προτέρων ρητώς.
  2. Δεν επιτρέπεται η πραγματοποίηση μη ζητηθεισών επικοινωνιών με ανθρώπινη παρέμβαση (κλήσεων) για τους ανωτέρω σκοπούς, εφόσον ο συνδρομητής έχει δηλώσει προς τον φορέα παροχής της διαθέσιμης στο κοινό υπηρεσίας, ότι δεν επιθυμεί γενικώς να δέχεται τέτοιες κλήσεις. Ο φορέας υποχρεούται να καταχωρίζει δωρεάν τις δηλώσεις αυτές σε ειδικό κατάλογο συνδρομητών, ο οποίος είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερομένου».

Από το 2011, οι τηλεφωνικές κλήσεις με ανθρώπινη παρέμβαση, για τους ανωτέρω σκοπούς, επιτρέπονται, εκτός αν ο καλούμενος έχει δηλώσει ότι δεν τις επιθυμεί. Οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνουν τις αντιρρήσεις τους, όσον αφορά την επεξεργασία των δεδομένων τους, είτε ειδικά, απευθείας στον διαφημιζόμενο, ασκώντας το δικαίωμα αντίρρησης ως προς την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων είτε γενικά, μέσω της εγγραφής τους στον ειδικό κατάλογο συνδρομητών του παρόχου.

Ο νόμος προβλέπει τη δημιουργία σε κάθε πάροχο υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών Μητρώου, στο οποίο κάθε ενδιαφερόμενος δηλώνει ότι δεν επιθυμεί να λαμβάνει τηλεφωνικές κλήσεις για απευθείας εμπορική προώθηση.

Ο κάθε πάροχος , δηλαδή, φέρει την υποχρέωση να τηρεί Δημόσιο Μητρώο που επιτελεί έναν δημόσιο σκοπό και στο οποίο έχει πρόσβαση όποιος ενδιαφέρεται να το χρησιμοποιήσει για απευθείας εμπορική προώθηση. Οι διαφημιζόμενοι οφείλουν να λαμβάνουν από όλους τους παρόχους επικαιροποιημένα αντίγραφα των Μητρώων του άρθρου 11 ν. 3471/2006 και να εξασφαλίζουν ότι έχουν διαθέσιμες τις δηλώσεις των συνδρομητών που έχουν πραγματοποιηθεί έως τριάντα ημέρες πριν από την πραγματοποίηση της τηλεφωνικής κλήσης.

Τέλος, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 14 ν. 3471/2006

  1. Φυσικό ή νομικό πρόσωπο που, κατά παράβαση του νόμου αυτού, προκαλεί περιουσιακή βλάβη υποχρεούται σε πλήρη αποζημίωση. Αν προκάλεσε ηθική βλάβη, υποχρεούται σε χρηματική ικανοποίηση.
  2. Η χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης για παράβαση του παρόντος νόμου ορίζεται, κατ` ελάχιστο, στο ποσό δέκα χιλιάδων (10.000,00) ευρώ, εκτός αν ζητηθεί από τον ενάγοντα μικρότερο ποσό. Η χρηματική ικανοποίηση επιδικάζεται ανεξάρτητα από την αιτούμενη αποζημίωση για περιουσιακή βλάβη».

Επομένως, η ένταξη στο μητρώο του άρθρου 11 Ν.3471/2006, είναι η αποτελεσματικότερη άμυνα του καταναλωτή, έτσι ώστε να σταματήσει να δέχεται διαφημιστικές κλήσεις στο τηλέφωνό του, ενώ απειλείται και η καταδίκη των υπαιτίων σε χρηματική του ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης. Οι καταναλωτές είτε σε κατάστημα είτε σε τηλέφωνο εξυπηρέτησης του παρόχου τους, μπορούν να δουν και να ακολουθήσουν τη διαδικασία για την εγγραφή τους στο μητρώο του άρθρ. 11 Ν. 3471/2006

Καλούνται όσοι καταναλωτές αντιμετωπίζουν προβλήματα με τηλεφωνικές οχλήσεις διαφημιστικής προώθησης προϊόντων, να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας.

Αυτή την εβδομάδα

Μεγάλο Ρέμα, μεγάλες καθυστερήσεις: Το λιμάνι γεμίζει λάσπη και η Ραφήνα αγανάκτηση

Απίστευτες εικόνες και ακόμη πιο απίστευτα βίντεο, έρχονται από...

Η Θύελλα Ραφήνας μας προσκαλεί σε Χριστουγεννιάτικο γλέντι στο ‘Ασπρο Γίδι – rpn

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΓΛΕΝΤΙ Η Ραφήνα ετοιμάζεται να φορέσει τα...

Σκληρή μετωπική για τα δημοτικά τέλη: Η Δημοτική Αρχή, οι αυξήσεις και η πολιτική ευθύνη

Η συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Ραφήνας-Πικερμίου για τα δημοτικά...

Υπό νερό οι παραλιακές ζώνες Μαραθώνα, Ραφήνας και Αρτέμιδα μετά τη σφοδρή βροχόπτωση

Δεν πνίγονται μόνο στην παραλιακή και στη Μάντρα, όπου...

ΝΕΑ

Μεγάλο Ρέμα, μεγάλες καθυστερήσεις: Το λιμάνι γεμίζει λάσπη και η Ραφήνα αγανάκτηση

Απίστευτες εικόνες και ακόμη πιο απίστευτα βίντεο, έρχονται από...

Η Θύελλα Ραφήνας μας προσκαλεί σε Χριστουγεννιάτικο γλέντι στο ‘Ασπρο Γίδι – rpn

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΓΛΕΝΤΙ Η Ραφήνα ετοιμάζεται να φορέσει τα...

Σκληρή μετωπική για τα δημοτικά τέλη: Η Δημοτική Αρχή, οι αυξήσεις και η πολιτική ευθύνη

Η συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Ραφήνας-Πικερμίου για τα δημοτικά...

Κακοκαιρία «Byron»: Προσοχή στους κεραυνούς – LIVE η χαρτογράφηση της δραστηριότητας – rpn

  Μπείτε εδώ για να δείτε LIVE πού εκδηλώνονται ηλεκτρονικές εκκενώσεις   Η «Byron» δεν...

RPN.GR