Χωρίς ταξί θα μείνει η Αθήνα σήμερα, Τετάρτη 28 Μαΐου, και αύριο, Πέμπτη 29 Μαΐου 2025, εξαιτίας της 48ωρης απεργίας που εξήγγειλε το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ). Η κινητοποίηση έχει προκαλέσει σοβαρές δυσκολίες στις μετακινήσεις των πολιτών και αναμένεται να επηρεάσει ιδιαίτερα τη λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών, των αεροδρομίων και των τουριστικών μετακινήσεων.
Αιτίες της απεργίας
Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του ΣΑΤΑ, η απεργία προκηρύχθηκε ως αντίδραση στη «συνεχιζόμενη άρνηση του Υφυπουργού Μεταφορών κ. Κυρανάκη να έρθει σε απευθείας διάλογο με το προεδρείο του Συνδικάτου». Όπως σημειώνεται, παρά τα επανειλημμένα αιτήματα για συζήτηση, ο κ. Κυρανάκης προτιμά, κατά το ΣΑΤΑ, να συνομιλεί μόνο με εκπροσώπους της ΠΟΕΙΑΤΑ, που χαρακτηρίζονται από το Συνδικάτο ως «ήπιοι» συνδικαλιστές.
«Το προεδρείο του ΣΑΤΑ, πιστό στις αξίες που πρεσβεύει, έχει εξαντλήσει κάθε δυνατότητα διαλόγου με τον κ. Κυρανάκη», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Επιστολή στον Πρωθυπουργό
Σε μια προσπάθεια να υπάρξει παρέμβαση από ανώτατο πολιτικό επίπεδο, το ΣΑΤΑ απέστειλε ανοιχτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη τη Δευτέρα 20 Μαΐου. Με την επιστολή ζητούν άμεση συνάντηση μαζί του, ώστε να τεθούν επί τάπητος τα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ.
Οι επιπτώσεις για το κοινό
Η απεργία έχει ήδη αρχίσει να επηρεάζει τις καθημερινές μετακινήσεις των Αθηναίων, με τους πολίτες να καταφεύγουν στα μέσα μαζικής μεταφοράς ή στις ιδιωτικές υπηρεσίες διαμοιρασμού οχημάτων, όπου παρατηρείται αυξημένη ζήτηση και καθυστερήσεις.
Οι επαγγελματίες του κλάδου δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους, αν δεν υπάρξει ουσιαστική ανταπόκριση από την κυβέρνηση.
Αναμένεται συνέχεια
Μετά τη λήξη της 48ωρης απεργίας, το ΣΑΤΑ αναμένεται να επαναξιολογήσει τη στάση του, με ανοιχτό το ενδεχόμενο νέων κινητοποιήσεων, εφόσον δεν υπάρξει ανταπόκριση από την πολιτική ηγεσία.
Τα αιτήματα του ΣΑΤΑ:
- «Ζητάμε άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από την 1/1/2026.
- Θέλουμε απάντηση από την Κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές (application) που χρησιμοποιούν είτε E.Δ.Χ. Ταξί, είτε Ε.Ι.Χ. να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές Ταξί μόνο φορολογικά βάρη.
- Ζητάμε ξεκάθαρο και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμό των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το Ε.Ι.Χ. αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του. Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί.
- Αυστηρότερες ποινές και ελέγχους για την πειρατεία.
- Θέλουμε σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
- Νομοθετική ρύθμιση για το πιστοποιητικό του ποινικού μητρώου (Γενικής Χρήσης) για την ανανέωση της ειδικής άδειας.
- Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών και εισαγωγή τους στο GOV.GR WALLET.
- Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.
- Αύξηση κομίστρου αντίστοιχη της ποσοστιαίας αύξησης του κατώτατου μισθού, ο οποίος είναι η βάση του νέου φορολογικού συστήματος για τους ιδιοκτήτες ταξί.
- Κατάργηση των επίμαχων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και άμεση εφαρμογή αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ.
- Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.
- Μείωση ΕΦΚ ή επιδότηση καυσίμου για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή Ταξί σε μόνιμη βάση.
- Μείωση του ΦΠΑ στο κόμιστρο των Ταξί».
- «Ο αγώνας μας είναι και ενάντια στην ακρίβεια και του κόστους ζωής που καταπνίγει το εισόδημά μας», τονίζει το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής.



































