spot_img
14.7 C
Rafina
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
spot_img

The War Game: Το τρομακτικό ντοκιμαντέρ που το BBC κράτησε κλειδωμένο στο συρτάρι για δύο δεκαετίες

 

 

 

Ήταν το 1965, όταν το BBC ζήτησε από τον σκηνοθέτη Πίτερ Γουάτκινς ένα ντοκιμαντέρ για τις συνέπειες ενός πυρηνικού πολέμου ανάμεσα σε ΗΠΑ και -τότε- Σοβιετική Ένωση, με αφορμή τα 20 χρόνια από την ρίψη της ατομικής βόμβας στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι.

Ο γνωστός σκηνοθέτης όχι μόνο δεν αρνήθηκε την πρόταση, αλλά αποφάσισε να το κάνει όσο πιο ρεαλιστικά γινόταν. Το σενάριο έκανε λόγο για μια ολοκληρωτική πυρηνική επίθεση στη Βρετανία, που άφησε πίσω της εκατομμύρια νεκρούς και μια χώρα που μεταμορφώθηκε σε μια ραδιενεργή έρημο.

Για να δώσει περισσότερες δόσεις ρεαλισμού, ο Πίτερ Γουάτκινς αποφάσισε να προσλάβει στον ρόλο του εκφωνητή στο ντοκιμαντέρ τον Μάικλ Άσπελ – που εκείνη την περίοδο ήταν η φωνή του BBC. Ο γνωστός  παρουσιαστής έδωσε στο φιλμ την απαραίτητη δραματική χροιά που ονειρευόταν ο σκηνοθέτης.

Έπρεπε να φτάσουμε στο 1985 ώστε το ντοκιμαντέρ του Γουάτκινς να προβληθεί στο βρετανικό δίκτυο, με αφορμή τα 40 χρόνια από την ρίψη της ατομικής βόμβας στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι.

Απόφαση της κυβέρνησης το «κόψιμο»;

Και τώρα, έξι δεκαετίες μετά, η εκπομπή Michael Aspel Remembers… The War Game στο BBC προσπαθεί να αναλύσει τις θεωρίες πίσω από το «κόψιμο» του ντοκιμαντέρ το 1965.

«Ο Γουάτκινς πάντα πίστευε ότι πίσω από την απόφαση του δικτύου κρυβόταν η κυβέρνηση» θα πει ο Άσπελ, με πολλούς να έχουν την ίδια γνώμη.

Σε αρχειακό υλικό καταγράφεται ο τότε βουλευτής των Εργατικών Τόνι Μπεν να λέει ότι ήταν αυτός που έπρεπε να πει στο BBC να μην προβάλλει την εκπομπή «κάτι που μετάνιωσα μετά». Ενώ ο υπεύθυνος των ντοκιμαντέρ του δικτύου εκείνη την εποχή, Χάου Γουέλντον, υποστήριξε το 1983 ότι στην κυβέρνηση υπήρχαν φόβοι ότι η προβολή του θα ενίσχυε τις διαμαρτυρίες κατά των πυρηνικών.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον Χιου Γκριν, όλα αυτά είναι ανακρίβειες. Ο τότε υπεύθυνος του καναλιού είχε τονίσει ουκ ολίγες φορές ότι οι πολιτικοί δεν ανακατεύτηκαν καθόλου και ήταν ξεκάθαρα δική του απόφαση. «Ήταν τόσο τρομακτικό το υλικό, που φοβόμουν πως κάποιος θα αυτοκτονούσε αν το έβλεπε».

Πάντως το φιλμ προβλήθηκε σε διάφορα διεθνή φεστιβάλ, ενώ το 1967 κέρδισε το βραβείο Όσκαρ ως το Καλύτερο Ντοκιμαντέρ της χρονιάς.

YouTube thumbnail

 

Αυτή την εβδομάδα

Τι πρέπει να κάνεις αν σε “πιάσουν” κεραυνοί μέσα στο αυτοκίνητο

Κάθε χρόνο σε όλον τον κόσμο σκοτώνονται περίπου 24.000 άνθρωποι, από κεραυνούς. Τραυματίζονται περίπου...

Θα επιβιώσει η Eurovision από τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της;

Η μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της Eurovision φαίνεται πως είναι σε...

Ξεπαγώνει ο διάλογος με Τουρκία – “Ώριμο το έδαφος” σύμφωνα με τον Μητσοτάκη

“Θεωρώ ότι το έδαφος είναι ώριμο για το Ανώτατο...

Μεγάλο Ρέμα, μεγάλες καθυστερήσεις: Το λιμάνι γεμίζει λάσπη και η Ραφήνα αγανάκτηση

Απίστευτες εικόνες και ακόμη πιο απίστευτα βίντεο, έρχονται από...

ΝΕΑ

Τι πρέπει να κάνεις αν σε “πιάσουν” κεραυνοί μέσα στο αυτοκίνητο

Κάθε χρόνο σε όλον τον κόσμο σκοτώνονται περίπου 24.000 άνθρωποι, από κεραυνούς. Τραυματίζονται περίπου...

Θα επιβιώσει η Eurovision από τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της;

Η μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της Eurovision φαίνεται πως είναι σε...

Μεγάλο Ρέμα, μεγάλες καθυστερήσεις: Το λιμάνι γεμίζει λάσπη και η Ραφήνα αγανάκτηση

Απίστευτες εικόνες και ακόμη πιο απίστευτα βίντεο, έρχονται από...

Η Θύελλα Ραφήνας μας προσκαλεί σε Χριστουγεννιάτικο γλέντι στο ‘Ασπρο Γίδι – rpn

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΓΛΕΝΤΙ Η Ραφήνα ετοιμάζεται να φορέσει τα...

Σκληρή μετωπική για τα δημοτικά τέλη: Η Δημοτική Αρχή, οι αυξήσεις και η πολιτική ευθύνη

Η συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Ραφήνας-Πικερμίου για τα δημοτικά...

RPN.GR