spot_img
15.9 C
Rafina
Τετάρτη, 17 Δεκεμβρίου, 2025
spot_img

Η Αστική Συγκοινωνία που έγινε πραγματικότητα και άλλαξε τον Μαραθώνα

 

 

 

Aπό το… άπιαστο όραμα, τη θεωρητική προοπτική και την αμφισβήτηση, στην καθημερινή εξυπηρέτηση εκατοντάδων δημοτών – Ο ρόλος του Αντιδημάρχου Αναστάσιου Χρυσίνα και η επόμενη μέρα των μεταφορών στον Δήμο.

Ρεπορτάζ: Βιργινία Μάρκου

Μία από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις των τελευταίων ετών στον Δήμο Μαραθώνα είναι, αναμφίβολα, η έναρξη και σταδιακή επέκταση της Αστικής Συγκοινωνίας, που εξυπηρετεί σήμερα εκατοντάδες δημότες σε Μαραθώνα, Νέα Μάκρη, Βαρνάβα και Γραμματικό.

Ένα έργο που για δεκαετίες φαινόταν «ανέφικτο», λόγω των αντιστάσεων και των περιορισμών από το ΚΤΕΛ, έγινε πραγματικότητα χάρη σε στοχευμένες ενέργειες, συνεργασίες και επιμονή από πλευράς Διοίκησης του Δήμου, ενώ καθοριστική ήταν εξαρχής, η συμβολή του σημερινού Αντιδημάρχου Μαραθώνος, Αναστάσιου Χρυσίνα.

Ο κ. Χρυσίνας, εργαζόμενος επί 40 χρόνια στον ΟΑΣΑ, αξιοποίησε την εμπειρία και τις γνωριμίες του από τον χώρο των συγκοινωνιών, για να φέρει στον ενιαίο Δήμο Μαραθώνα –έστω και πιλοτικά στην αρχή– την αστική γραμμή.

Ήταν η περίοδος 2019-2023, όταν, ανέλαβε καθήκοντα ειδικού συμβούλου του Δημάρχου Στέργιου Τσίρκα και ξεκίνησε επίσημες πλέον, επαφές με τον ΟΑΣΑ.

 

Από τη… δυσπιστία στη χρήση

Όταν εμφανίστηκαν για πρώτη φορά τα αστικά λεωφορεία στους δρόμους του ενιαίου Δήμου Μαραθώνα, πολλοί δημότες στάθηκαν επιφυλακτικοί – κάποιοι μάλιστα θεώρησαν ότι επρόκειτο για «προεκλογικό πυροτέχνημα» το οποίο δεν θα είχε διάρκεια.

Ωστόσο, δύο χρόνια μετά, τα δρομολόγια έχουν αυξηθεί, οι γραμμές έχουν επεκταθεί, και όλο και περισσότεροι κάτοικοι χρησιμοποιούν καθημερινά το λεωφορείο για να μετακινηθούν οικονομικά και γρήγορα προς Αθήνα ή Πειραιά, με ενιαίο εισιτήριο 1,30€ και δυνατότητα μετεπιβίβασης στο μετρό από τη Δουκίσσης Πλακεντίας.

Να σημειωθεί ότι τα λεωφορεία είναι καινούργια, αφού σταδιακά, αντικαταστάθηκαν τα παλιά κι ενσωματώθηκαν νέα οχήματα, σύγχρονα και αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Σήμερα, λεωφορειακές γραμμές συνδέουν:

  • τον Βαρνάβα με το Ζηρίνειο,
  • το Γραμματικό και τον Μαραθώνα με τον Νέο Βουτζά και τη Δουκίσσης Πλακεντίας,
  • τη Νέα Μάκρη με το μετρό μέσω της γραμμής 314Γ,
    ενώ πρόσφατα επεκτάθηκε και η διαδρομή του 310, που πλέον περνά και από την Παραλία του Μαραθώνα.

Ο ρόλος του Αναστάσιου Χρυσίνα

Μιλώντας στην εφημερίδα μας, ο Αντιδήμαρχος Αναστάσιος Χρυσίνας αναφέρει σχετικά:

«Από τότε που εργαζόμουν στον ΟΑΣΑ, είχα στο μυαλό μου να φέρουμε την αστική συγκοινωνία στον Δήμο Μαραθώνα. Δεν μπορούσα να αποδεχθώ ότι το αστικό έφτανε ως την Αρτέμιδα, αλλά όχι σε εμάς. Η σύνδεση με τον σταθμό του μετρό ήταν στόχος ζωής».

Πράγματι, η επιμονή του απέδωσε. Οι πρώτες γραμμές (310 και 314) έγιναν πράξη το 2023, ύστερα από συνεχείς συναντήσεις με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ κ. Σπηλιόπουλο και τον συγκοινωνιολόγο κ. Παύλο Παπαδόπουλο, στους οποίους, οφείλει πολλά, όπως τονίζει.

Η συμβολή του Δημάρχου Μαραθώνος Στέργιου Τσίρκα υπήρξε καθοριστική στη θεσμική υποστήριξη της προσπάθειας, ενώ σημαντική βοήθεια προσέφερε και ο βουλευτής Ανατολικής Αττικής κ. Βασίλης Οικονόμου, ο οποίος είχε ασχοληθεί με το θέμα από τη θέση του Υπουργού Μεταφορών.

Η αναγνώριση δεν άργησε να έρθει. Στις δημοτικές εκλογές του 2023, ο κ. Χρυσίνας εξελέγη από τους πρώτους δημοτικούς συμβούλους και ανέλαβε Αντιδήμαρχος, συνεχίζοντας την προσπάθεια για τη βελτίωση των μεταφορών στον Δήμο.

Όπως δηλώνει, ο επόμενος στόχος είναι η δημιουργία Δημοτικής Συγκοινωνίας, που θα εξυπηρετεί στοχευμένα τις εσωτερικές μετακινήσεις των κατοίκων από τη μία άκρη του ενιαίου Δήμου ως την άλλη.

«Ζώντας και δημιουργώντας εδώ, όπου γεννηθήκαμε και έχουμε τις οικογένειές μας, γνωρίζουμε από πρώτο χέρι τις ανάγκες. Η προσπάθεια για αύξηση και βελτίωση των δρομολογίων θα συνεχιστεί, πάντα με σεβασμό και κατανόηση στη σωστή, βιώσιμη και εποικοδομητική λειτουργία τους».

Μια αλλαγή που έφερε «κίνηση» και προοπτική

Η λειτουργία της αστικής συγκοινωνίας στον Μαραθώνα δεν είναι απλώς μια συγκοινωνιακή διευκόλυνση. Είναι μια κοινωνική τομή που διευκολύνει εργαζόμενους, μαθητές και ηλικιωμένους, περιορίζει το κόστος μετακίνησης και ενισχύει την τοπική οικονομία.

Με τη συνεργασία Δήμου και ΟΑΣΑ, αποδεικνύεται ότι η αποκέντρωση των δημόσιων συγκοινωνιών μπορεί να λειτουργήσει προς όφελος των πολιτών – όταν υπάρχει σχέδιο, επιμονή και συνεργασία.

 Πως διαμορφώνονται τα δρομολόγια

Μετά τις νέες προσθήκες δρομολόγια της 314Γ, διαμορφώνονται πλέον ως εξής:

Τις ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ:

* Από Νέα Μάκρη: 05:45 – 06:30 – 07:20 – 08:45 -11:25 – 14:45 – 16:50 – 17:40 – 18:55 – 21:35

* Από Δουκίσσης Πλακεντίας: 06:25 – 07:40 – 10:30 – 13:45 – 15:45 – 16:15 – 17:55 – 20:35 -21:35

Το ΣΑΒΒΑΤΟ:

* Από Νέα Μάκρη: 05:45 – 06:30 – 07:20 – 08:45 – 11:40 – 14:45 – 17:05 – 19:30 – 21:10

* Από Δουκίσσης: 06:25 – 07:20 – 10:40 – 13:45 – 16:05 – 18:25 – 20:15 – 21:30

Εφημερίδα POLIS

Αυτή την εβδομάδα

Ο Καραγκιόζης έρχεται στη Νέα Μάκρη – rpn

To Θέατρο Σκιών του Δήμου Ρεπούλη, έρχεται, για να...

Από τη θάλασσα της Ραφήνας στα βάθρα του κόσμου: Όταν μια πόλη κοιτάζει τον κόσμο στα μάτια

Στον αθλητισμό, όσο κι αν αλλάζουν οι εποχές, υπάρχει...

Επιστολή-διαμαρτυρία Συλλόγων Κατοίκων Διώνης – Ντραφίου – Καλλιτεχνούπολης – Ν.Βουτζά – Ν.Πόντου – rpn

Σας επισυνάπτουμε επιστολή Συλλόγων των ανωτέρω αναφερομένων περιοχών η...

ΝΕΑ

Ο Καραγκιόζης έρχεται στη Νέα Μάκρη – rpn

To Θέατρο Σκιών του Δήμου Ρεπούλη, έρχεται, για να...

RPN.GR