Περιγράφοντας την εμπειρία μας κατά τη διάρκεια του 5nd Transnational Meeting για το έργο Promoting Effective Communication for Individuals with a Vision Impairment and Multiple Disabilities “PrECIVIM”, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, Key Action 2
Από τους εργαζόμενους Βασιλάρα Διονυσία, Αηδονίδου Λεμονιά και Ζώτου Χριστιάνα του Πανελλήνιου Συλλόγου Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Προβλήματα Όρασης και Πρόσθετες Αναπηρίες « ΑΜΥΜΩΝΗ»
Η πέμπτη διακρατική συνάντηση για το έργο Promoting Effective Communication for Individuals with a Vision Impairment and Multiple Disabilities “PrECIVIM”, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, Key Action 2, με συντονιστή φορέα το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και φορέα διαχείρισης το ΙΚΥ, πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο στις 07.11.19 & 08.11.19.
Στη διάρκεια της συνάντησης παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν εκτενώς τα παραδοτέα των δράσεων IΟ3, IΟ4, IΟ5, IΟ6 και IΟ7, αποσαφηνίζοντας προβληματισμούς των συμμετεχόντων και αποκομίζοντας μια πληρέστερη εικόνα του έργου.
Επίσης, μας δόθηκε η ευκαιρία να επισκεφθούμε δυο (2) σχολεία για μαθητές με οπτική και άλλες αναπηρίες: Το Whitefield School και το Joseph Clarke (VI) School που ανήκουν στο σχήμα Whitefield Academy Trust.
Την Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2019, επισκεφθήκαμε το ειδικό σχολείο για μαθητές με οπτική και άλλες αναπηρίες Joseph Clarke (VI) School. Ακολουθώντας το πρόγραμμα της συγκεκριμένης μέρας, αρχικά ενημερωθήκαμε από την κυρία Marize Lawson για τη δομή, τον εξυπηρετούμενο πληθυσμό, τη φιλοσοφία και τη λειτουργία του εκπαιδευτικού προγράμματος του φορέα. Περιηγηθήκαμε στους χώρους του σχολείου, γνωρίζοντας από κοντά κάποιους από τους επαγγελματίες του χώρου. Μας δόθηκε η δυνατότητα, μέσω παρατήρησης, να δούμε την εκπόνηση του εκπαιδευτικού προγράμματος μιας εκπαιδευτικής τάξης από 5 – 12 ετών, καθώς και το πρόγραμμα φυσικής αγωγής μαθητών άλλου τμήματος.
Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το Whitefield School. Οι κυρίες Marize Lawson και Jo Fitzimons μας ενημέρωσαν για τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου και τα χαρακτηριστικά του μαθητικού πληθυσμού που εξυπηρετεί. Ξεναγηθήκαμε στους χώρους της δομής, γνωρίσαμε εκπαιδευτές και μαθητές, αποκομίζοντας εικόνα του τρόπου αποτύπωσης του εκπαιδευτικού προγράμματος, των εξατομικευμένων στόχων και του εκπαιδευτικού υλικού που χρησιμοποιείται.
Συγκρίνοντας τον μαθητικό πληθυσμό των δυο σχολείων, διαπιστώθηκε ότι ο βαθμός λειτουργικότητας των εκπαιδευόμενων στο Joseph Clarke (VI) School ήταν υψηλότερος συγκριτικά με το Whitefield School.
Οι χώροι και των δυο σχολείων ήταν κατάλληλα δομημένοι, εξοπλισμένοι και προσαρμοσμένοι στις ανάγκες του εξυπηρετούμενου πληθυσμού. Το προσωπικό ήταν φιλόξενο και πρόθυμο να μας παρουσιάσει το έργο του.
Την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019, βρεθήκαμε στην αίθουσα συναντήσεων του Whitefield School για τη 2η μέρα της 5ης διακρατικής συνάντησης. Στο πλαίσιο της συνάντησης ακολουθήθηκε ο προγραμματισμένος ημερήσιος κύκλος εργασιών του προγράμματος και έγιναν διευκρινίσεις σε απορίες – προβληματισμούς που αναδύθηκαν στη διάρκεια του διημέρου. Στο τέλος της συνάντησης ακολούθησε ενημέρωση για το τι πρέπει να γίνει από κάθε εταίρο στο έργο, εντός των επόμενων μηνών και μοιραστήκαμε το σύνολο των εντυπώσεων του διημέρου.
Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του Whitefield School, επιδιώκοντας να ξαναδούμε εκπαιδευτικό υλικό που είχαμε δει κατά τη χθεσινή επίσκεψη κα να ενημερωθούμε για τον τρόπο απόκτησής του.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της επίσκεψης μας στο Λονδίνο της Αγγλίας, οι κυρίες Marize Lawson και Jo Fitzimons μας εντυπωσίασαν με τη φιλοξενία τους, την έγνοια τους και την επαγγελματική τους κατάρτιση στο αντικείμενο εργασίας τους.
Όσον αφορά στο Λονδίνο, αποτελεί μεγάλο επιχειρηματικό, χρηματοοικονομικό και πολιτιστικό κέντρο. Η πλειονότητα των κτιρίων είναι κτισμένα με τούβλο και προέρχονται από την Βικτωριανή εποχή. Διαθέτει μεγάλους εμπορικούς δρόμους και πολυκαταστήματα, σημαντικά Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς, πληθώρα ιστορικών ναών, μουσείων και θεάτρων. Επίσης εντυπωσιακά είναι τα δημόσια πάρκα που εκτείνονται σε πολλά στρέμματα, με πολύ πράσινο, δέντρα, λίμνες, διάφορα είδη φυτών, ελεύθερων ζώων και πτηνών, προσφέροντας ευκαιρίες για άθληση, βόλτα, εκδρομή στη φύση, διασκέδαση, ψυχαγωγικές δραστηριότητες και στιγμές χαλάρωσης. Υπάρχουν ποδηλατόδρομοι και σε διάφορα σημεία διατίθενται ποδήλατα προς ενοικίαση.
Ο πληθυσμός διακρίνεται από μια πολυμορφικότητα, καθώς περιλαμβάνει ανθρώπους από όλες τις φυλές του κόσμου και κατά συνέπεια αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες πολυπολιτισμικές κοινότητες παγκοσμίως. Οι κάτοικοι είναι πολύ ευγενικοί και φιλόξενοι.
Ωστόσο αξίζει να αναφερθεί ότι το κόστος μετακίνησης και διατροφής είναι ιδιαιτέρως υψηλό.
Η εμπειρία που αποκομίσαμε συνάδει με τους προσδοκώμενους στόχους που είχαμε θέσει πριν το ταξίδι. Η διασύνδεση μεταξύ των επαγγελματιών που εκπροσωπούσαν τους εταίρους στο έργο, η επαφή με τους εκπαιδευτικούς φορείς, το προσωπικό και τους ωφελούμενους του φορέα αποδοχής, καλλιέργησε πρόσφορο έδαφος για ανταλλαγή απόψεων, γνώσεων και καλών πρακτικών.
Αναμφισβήτητα η υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων πρέπει να ενισχύεται, μια και τα εκπαιδευτικά οφέλη μέσω της ανταλλαγής καλών πρακτικών, αλλά και η επαφή με διαφορετικές κουλτούρες και νοοτροπίες σε εξελίσσουν επαγγελματικά και προσωπικά.
Συνδράμουν στην πρόοδο των οργανισμών και του προσωπικού τους με ανεκτίμητα οφέλη στην εκπαίδευση και την ποιότητα ζωής των ατόμων που δέχονται τη φροντίδα τους.