Η Black Friday πλησιάζει (29 Νοεμβρίου), φέρνοντας αισιοδοξία στον εμπορικό κλάδο λόγω της αναμενόμενης αύξησης της καταναλωτικής ζήτησης. Μετά την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων, καταναλωτές και επιχειρήσεις προετοιμάζονται για την περίοδο των προσφορών, τόσο στα φυσικά όσο και στα ηλεκτρονικά καταστήματα. Όπως επισημαίνει ο Μάκης Σαββίδης (ΕΣΑ, GRECA), η Black Friday ωριμάζει ως θεσμός στην Ελλάδα, με μεγαλύτερες εκπτώσεις προς όφελος των καταναλωτών. Ταυτόχρονα, το υπουργείο Ανάπτυξης εντείνει τους ελέγχους για την αποφυγή παραπλανητικών πρακτικών.
Έρευνα της EY δείχνει ότι το 50% των Ελλήνων σκοπεύει να εκμεταλλευτεί τις προσφορές, ενώ το 79% αναβάλλει αγορές έως τότε, περιμένοντας καλύτερες τιμές. Ωστόσο, ο καταναλωτής πρέπει να είναι προσεκτικός. Συστάσεις περιλαμβάνουν: έλεγχο της εγκυρότητας των εκπτώσεων, αξιοποίηση εργαλείων παρακολούθησης τιμών, προτίμηση ασφαλών τρόπων πληρωμής (όπως αντικαταβολή), και αποφυγή προσφορών που φαίνονται υπερβολικά καλές.
Επιπλέον, είναι σημαντικό να γνωρίζει την πολιτική επιστροφών και ακυρώσεων των καταστημάτων, ενώ στις διεθνείς αγορές να λαμβάνει υπόψη πιθανά έξοδα εκτελωνισμού. Ο Συνήγορος του Καταναλωτή συμβουλεύει τους αγοραστές να μην παρασύρονται από προσφορές που ξεπερνούν τις πραγματικές τους ανάγκες, υπογραμμίζοντας ότι έξυπνες αγορές γίνονται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.