Περίπου 2 εβδομάδες έχουν απομείνει έως την ημέρα της Black Friday, η οποία φέτος πέφτει στις 27 Νοεμβρίου. Ωστόσο, εξαιτίας του ισχύοντος lockdown για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορονοϊού, ορισμένοι έμποροι ζητούν η Black Friday να μεταφερθεί την πρώτη Παρασκευή του Δεκεμβρίου, δηλαδή στις 4/12. Από την άλλη πλευρά υπάρχουν και επιχειρηματίες που υποστηρίζουν ότι μια τέτοια αλλαγή δεν θα ωφελήσει την αγορά
Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ – ΜΠΕ, ζήτησε να μεταφερθεί η Black Friday την πρώτη Παρασκευή, που θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα, ώστε να μη γίνει μόνο διαδικτυακά. Πρέπει μάλιστα να σημειωθεί, ότι πολλοί καταστηματάρχες ήλπιζαν πως την συγκεκριμένη ημέρα θα καλύψουν ένα μέρος από τις οικονομικές ζημιές που τους έχει προκαλέσει η πανδημία του κορονοϊού.
«Προκειμένου να υπάρξει ισορροπία, πρέπει να αναφέρουμε ότι θα πρέπει να γίνει την πρώτη Παρασκευή που θα ανοίξουμε όλοι τα καταστήματά μας και όχι διαδικτυακά την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα», σημείωσε ο κ. Φιλιππίδης.
Προτιμότερο να καταργηθεί η Black Friday
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της Θεσσαλονίκης, υποστήριξε ότι, με τον τρόπο που λειτουργεί στην Ελλάδα η Black Friday, θα ήταν προτιμότερο να καταργηθεί.
«Η Black Friday στη χώρα μας δεν λειτουργεί σωστά, όπως στο εξωτερικό. Εδώ, κατάφεραν οι μεγάλες πολυεθνικές να την εκφυλίσουν τελείως. Άλλωστε, όπως θυμάστε, την πρώτη χρονιά μέχρι και τα παιδιά δεν πήγαν σχολείο και σχημάτιζαν ουρές έξω από τα καταστήματα, πλέον όμως δεν έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Δεν μπορείς να κάνεις μείωση 10% και να το ονομάζεις Black Friday», τόνισε.
Η αντίθετη άποψη
Ωστόσο, ορισμένοι ειδικοί της αγοράς τονίζουν ότι δεν πρέπει η Black Friday να μεταφερθεί σε άλλη ημερομηνία, διότι είναι ένα παγκόσμιο γεγονός και αν γίνει μια άλλη οποιαδήποτε μέρα θα χάσει την ουσία της και δεν θα συγκεντρώσει το ανάλογο ενδιαφέρον από το καταναλωτικό κοινό.
Επιπλέον, είναι γεγονός ότι ακόμα και lockdown να μην υπήρχε, πολλά καταστήματα δεν θα επένδυαν τόσο πολύ στη φυσική παρουσία των πελατών όπως τις προηγούμενες χρονιές (π.χ με πρόσληψη επιπλέον προσωπικού) διότι ο αριθμός των ατόμων που θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν θα ήταν περιορισμένος και ταυτόχρονα ο φόβος του καταναλωτικού κοινού θα ήταν μεγάλος. Επομένως, οι επιχειρήσεις που διαθέτουν e-shop, είχαν στοχεύσει εδώ και καιρό στις μεγάλες ηλεκτρονικές προσφορές και στη προώθησή τους, ενώ οι καταστηματάρχες σημειώνουν ότι το καταναλωτικό κοινό, έχει πλέον εξοικειωθεί απόλυτα με τις online αγορές.
Ακολουθήστε μας στην σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα