Στην απόφαση ο ΔΕΔΔΗΕ να αποζημιώνει καταναλωτές για περιπτώσεις διακοπών ηλεκτρικού ρεύματος προέβη η ΡΑΕ.
Στο πλαίσιο αυτό η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ανακοίνωσε τη συγκρότηση ειδικού μηχανισμού για την καταβολή αποζημίωσης.
Σχετικά με περιπτώσεις διακοπής ηλεκτροδότησης μεγάλης διάρκειας τόσο κάτω από κανονικές, όσο και κάτω από έκτακτες συνθήκες, η ΡΑΕ (Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας) αποφάσισε να συσταθεί μηχανισμός για την καταβολή αποζημίωσης από τον Διαχειριστή του ΕΔΔΗΕ (ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.) σε καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας.
Ειδικότερα αποφασίστηκε:
Καθορισμένος χρόνος αποκατάστασης της ηλεκτροδότησης:
* 12 ώρες για κανονικές συνθήκες
* 48 ώρες για έκτακτες συνθήκες (για παράδειγμα ακραία καιρικά φαινόμενα, φυσικές καταστροφές)
Σε περίπτωση υπέρβασης του καθορισμένου χρόνου αποκατάστασης προβλέπεται η καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος το ύψος του οποίου καθορίζεται ανάλογα με την κατηγορία των επηρεαζόμενων καταναλωτών χαμηλής τάσης (οικιακοί καταναλωτές, μη οικιακοί καταναλωτές).
Το ποσό αυτό διαμορφώνεται για τους οικιακούς καταναλωτές στα 10 ευρώ έως και το 2024, και κλιμακώνεται σταδιακά στα 50 ευρώ τα επόμενα τέσσερα χρόνια.
Για τους μη οικιακούς καταναλωτές το ποσό διαμορφώνεται στο διπλάσιο.
Σημειώνεται πως οι καταναλωτές αποζημιώνονται με το ποσό αυτό και για κάθε 12 ώρες που συνεχίζεται η διακοπή της τροφοδοσίας τους μετά την πάροδο του καθορισμένου χρόνου αποκατάστασης.
Συγκεκριμένα:
* Εάν η βλάβη αποκατασταθεί (υπό κανονικές συνθήκες) εντός 12 ωρών, δεν προβλέπεται αποζημίωση.
* Εάν η βλάβη αποκατασταθεί μετά το πρώτο 12ωρο, τότε για κάθε 12ωρο η αποζημίωση θα είναι 10 ευρώ.
Επίσης, ως ανώτερο όριο στο συνολικό καταβαλλόμενο ποσό ανά καταναλωτή και έτος ορίζεται το ποσό των 500 ευρώ για οικιακούς καταναλωτές και το ποσό των 1.000 ευρώ για μη οικιακούς καταναλωτές χαμηλής τάσης.