Οι προτάσεις μας για το ΣΒΑΚ
Β. Προτάσεις μας – σημειώσεις
Περιοχή μελέτης στο σύνολο της επικράτειας του Δήμου μας.
ΣΒΑΚ ΔΗΜΟΥ ΩΡΩΠΟΥ (εκτασης 338,2 τ.χλμ) ενώ ο Δήμος μας είναι 222,8, ενώ στο ΣΒΑΚ ΩΡΩΠΟΥ έχει συμπεριληφθεί όλη η έκταση του, εμείς γιατί περιορίσαμε την περιοχή μελέτης.?
Δεν συμπεριλαμβάνονται περιοχές όπως Αγ. Εφραίμ, Βρανάς, Κάτω Σούλι, καθόλου οι δ.ε. Γραμματικού και Βαρνάβα Είναι εκτός ο ΟΣΕΔΕ, ο Βουτζάς επίσης. Και αναρωτιέμαι: Οι περιοχές αυτές δεν χρειάζονται ποδηλατόδρομο? Το Γραμματικό δεν έχει σχολεία πλησίον των οποίων να γίνει κυκλοφοριακή οργάνωση? Ο Βαρνάβας δεν χρήζει ασφαλών οδικών υποδομών? Οι περιοχές αυτές δε θα μελετηθούν ως προς το όριο των 30 ή 50 χλμ? Στις περιοχές αυτές δεν θα έχουμε αστική συγκοινωνία? Οι περιοχές αυτές δεν έχουν εμποδιζόμενους χρήστες?
Πως ζητάμε mini bus να εξυπηρετεί περιοχή που δεν συμπεριλαμβάνεται στο ΣΒΑΚ?
Προσέγγιση όλων των πλατειών από την ευρύτερη γειτονιά με πεζοδρόμηση.
Και γενικό Δίκτυο πεζοδρόμων
Κυκλοφοριακή οργάνωση πλησίον σχολείων
η ανάδειξη των πολιτιστικών χώρων του Δήμου μας (προτείνεται μόνο τον Τύμβο και την αφετηρία του Μαραθωνίου Δρόμου).
Ανάδειξη εισόδων οικισμών
Να περιμέναμε ή να είχαμε μια άποψη των χρήσεων γης.
H μείωση των λειτουργικών ταχυτήτων με θέσπιση ορίου 30 χλμ./ώρα σε τέσσερις κεντρικές ζώνες τις πόλεις και σε οδούς που το διαθέσιμο πλάτος δεν επιτρέπει τη δημιουργία πεζοδρομίων και άλλων υποδομών.
Η δημιουργία περιφερειακών χωρών στάθμευσης τύπου Park n Ride γύρω από την πόλη για τη μείωση των εσωτερικών ροών
Η δημιουργία γραμμής mini-bus για την εναλλακτική διασύνδεση των κεντρικών περιοχών της πόλης, ενώ παράλληλα προωθείται η δημιουργία λεωφορειακών περιφερειακών γραμμών προσαρμοσμένων στη ζήτηση για τις περιαστικές και υπεραστικές περιοχές του Δήμου
Για την ολοκλήρωση του δικτύου ποδηλατοδρόμων, προτείνεται η τοποθέτηση Σταθμού Ενοικίασης Ποδηλάτων σε κατάλληλες θέσεις του Δήμου.
Τη δημιουργία πολιτιστικών διαδρομών διασύνδεσης του κέντρου με τους αρχαιολογικούς χώρους και άλλα τοπόσημα της πόλης.
Η διαβούλευση να επικοινωνηθεί όσον το δυνατόν περισσότερο , αφού δεν είχε την τύχη να επικοινωνηθεί στις δύο προηγούμες. Η συμμετοχικότητα θα προβλέψει παραλείψεις και θα βοηθήσει .
Γ. Παρατηρήσεις επί του αναρτημένου σχεδίου δράσης του Δήμου μας
Έχει προβλεφτεί Ανάπτυξη γραμμής θαλάσσιου ταξί με αφετηρία την Παραλία Ν. Μάκρης, ενώ δεν έχει προβλεφτεί η αστική συγκοινωνία στο Γραμματικό και στο Βαρνάβα!!!
΄Εχει προβλεφτεί ανοιχτός χώρος εμπορίου , ταιριαστός περισσότερο στο Δήμο Βύρωνα και του Αμαρουσίου , που έχουν ανάγκη τέτοιους χώρους. Τα Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου (ΑΚΕ) είναι ένας πρωτοποριακός θεσμός που αποσκοπεί στην ενίσχυση της μικρομεσαίας ελληνικής επιχειρηματικότητας, στην αναβάθμιση των περιοχών παρέμβασης μέσα από μια μεγάλη γκάμα παρεμβάσεων και φυσικά στη διευκόλυνση και την παροχή επιλογών στους καταναλωτές.
Στις περιοχές που οριοθετεί ο Δήμος, καταστήματα και επιχειρήσεις κάθε είδους, με μεγάλη ποικιλία προϊόντων και υπηρεσιών, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, συναποτελούν το «Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου», δηλαδή δημιουργείται κάτι σαν τα γνωστά μας mall, μόνο που τα όρια του δεν οριοθετούνται σε ένα απρόσωπο κτήριο. Το έχουμε πραγματικά ανάγκη ? Μήπως θα ισοπεδώσει την αγορά στο κέντρο της πόλης?
΄Εχουν προβλεφτεί διαμορφώσεις Υπερυψωμένων Συμβολών, ενώ οι δημότες μας επιθυμούν την αποξήλωση υφιστάμενων τέτοιων υπερυψώσεων ως μη εξυπηρετικές.
Είναι απαράδεκτο να έχουν εξαιρεθεί περιοχές του δήμου μας από το ΣΒΑΚ. Δεν εξυπηρετεί κανέναν να είμαστε Δήμος δύο ταχυτήτων!!!
Μαραθώνας 8/11/2024
Πληροφορίες : Σπανού Ευτυχία , αρχιτέκτονας μηχανικός , δημοτική σύμβουλος Μαραθώνα , τηλ. 6944613918, spanou_efi@yahoo.gr