Ραφήνα, 16/4/2024
Αρ. Πρωτ. : 6599
Προς : Κάθε Ενδιαφερόμενο
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΜΗΤΡΩΟ
ΕΡΓΟΛΗΠΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΑΠΟ
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ – ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ ΔΗΜΟΥ
ΡΑΦΗΝΑΣ-ΠΙΚΕΡΜΙΟΥ
Ο Δήμος Ραφήνας – Πικερμίου, σε εκτέλεση της με αριθμό 68/2024 απόφασης της Δημοτικής
Επιτροπής (ΑΔΑ:Ρ6ΖΒΩ16-Υ34), προκειμένου να αντιμετωπίσει φαινόμενα κακοκαιρίας και
προβλήματα που ενδεχομένως προκύψουν από έντονα καιρικά φαινόμενα και φυσικές –
τεχνολογικές καταστροφές στην περιοχή ευθύνης του,
καλεί
Εργολήπτες (εταιρείες – φυσικά πρόσωπα), που διαθέτουν κατάλληλο εξοπλισμό, μηχανήματα
και προσωπικό, και που επιθυμούν να συνεργαστούν με το Δήμο και να ενταχθούν στο μητρώο
για την αντιμετώπιση των ανωτέρω εκτάκτων αναγκών, να υποβάλουν με οποιοδήποτε τρόπο
στο Πρωτόκολλο του Δήμου Ραφήνας – Πικερμίου στο κτίριο του Δημαρχείου επί της οδού
Αραφηνίδων Αλών 12, Ραφήνα Αττικής, τηλέφωνα 22943 21000-1, δακτυλογραφημένη
αίτηση συμμετοχής, υπόψη του Αυτοτελούς Τμήματος Πολιτικής Προστασίας , στην οποία θα
αναφέρεται η πλήρης επωνυμία, η έδρα, η ταχυδρομική Δ/νση, το τηλέφωνο, fax και email σε
κλειστό φάκελο.
Η χρονική διάρκεια της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος και της υποβολής συμμετοχής
στο Μητρώο θα είναι ανοιχτή από την ημέρα δημοσίευσης της Πρόσκλησης έως και τις
31/12/2024.
Τα στοιχεία του Μητρώου θα επικαιροποιούνται σε μηνιαία βάση και θα αποστέλλονται στην
Γ.Γ.Π.Π. σύμφωνα με την παρ. 1 του αρθ.53Δ του Ν. 4662/2020 όπως αυτό προστέθηκε βάση
του Ν.5075/2023.
Σε περίπτωση κινδύνου πολιτικής προστασίας που διαβαθμίζεται ως άμεσος κίνδυνος («red
code») ή κατάστασης ειδικής πολιτικής κινητοποίησης, λόγω κινδύνου πολιτικής προστασίας,
διενεργείται επίταξη κάθε μηχανήματος έργου, καθώς και χειριστών εγγεγραμμένων στο
μητρώο, με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και
Πολιτικής Προστασίας, μετά από εισήγηση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας ή
αίτημα του οικείου περιφερειάρχη ή δημάρχου για παροχή συνδρομής, έναντι εύλογης
αποζημίωσης (αρθ.53Δ του Ν. 4662/2020 όπως αυτό προστέθηκε βάση του Ν.5075/2023).
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ:
Μαζί με την αίτηση οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν:
• Βεβαίωση εγγραφής στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (Μ.Ε.Ε.Π.) της
Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων, εφόσον πρόκειται για εργοληπτικές
επιχειρήσεις (δεν απαιτείται για φυσικά πρόσωπα).
• Ασφαλιστική & φορολογική ενημερότητα σε ισχύ κατά το χρόνο υποβολής.
• Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8, παρ.1 του Ν.1599/86, στην οποία θα δηλώνουν ότι
αποδέχονται όλους τους όρους της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, για την
κατάρτιση Μητρώου ιδιοκτητών (εταιρειών-φυσικών προσώπων) οχημάτων και
μηχανημάτων έργων για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών από φυσικέςτεχνολογικές καταστροφές, στην περιοχή ευθύνης του Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου,
όπως αυτοί αναφέρονται παρακάτω.
• Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8, παρ.1 του Ν.1599/86, στην οποία θα δηλώνουν
αναλυτικά τα οχήματα και μηχανήματα που μπορούν να διαθέσουν για την
αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών (είδος, άδεια κυκλοφορίας, πινακίδες κυκλοφορίας,
ιπποδύναμη, χώρο στάθμευσης κτλ).
• Τα νομιμοποιητικά έγγραφα των οχημάτων και μηχανημάτων έργων που κατέχουν και
των χειριστών αυτών (άδειες κυκλοφορίας, ασφαλιστήρια συμβόλαια, τέλη
κυκλοφορίας (όσα υποχρεούνται) άδεια χειριστού μηχανήματος έργου, ΚΤΕΟ, άδειες
εναπόθεσης, κλπ). Σε περίπτωση που τα μηχανήματα δεν είναι ιδιοκτησίας των
συμμετεχόντων θα πρέπει οι συμμετέχοντες να προσκομίσουν μισθωτήριο συμβόλαιο
ή παραχωρητήριο και Υπεύθυνη δήλωση του εκμισθωτή ή παραχωρητή ότι τα
εκμισθωμένα ή παραχωρούμενα μηχανήματα δεν έχουν παραχωρηθεί ή εκμισθωθεί
σε οιονδήποτε άλλον και θα είναι στην αποκλειστική χρήση του συμμετέχοντα.
• Υπεύθυνη δήλωση, με την οποία θα δηλώνει ότι δεν υπάρχει σε βάρος του αμετάκλητη
καταδικαστική απόφαση για έναν από τους λόγους της παρ. 1 άρθρο 73 του
Ν.4412/2016.
• Υπεύθυνη δήλωση, ότι είναι Φορολογικά και Ασφαλιστικά ενήμεροι και θα είναι σε
θέση να τις υποβάλλουν εφόσον ζητηθούν από την υπηρεσία μας.
• Υπεύθυνη δήλωση, αναφορικά με τους οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης στους
οποίους οφείλει να καταβάλλει εισφορές (Οργανισμούς κύριας και επικουρικής
ασφάλισης).
• Δήλωση προτίμησης των ενδιαφερομένων σχετικά με την/τις Δημοτική/ές
Ενότητας/τες στην/στις οποία/ες επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν.
• Η εμπειρία και αξιοπιστία σχετικά με το αντικείμενο (αντιμετώπιση εκτάκτων
αναγκών) η οποία να αποδεικνύεται και να μπορεί να πιστοποιείται από Δημόσιο
Φορέα (ΟΤΑ, Υπουργεία, Οργανισμούς κ.λπ.) θα αποτελέσει θετικό στοιχείο για την
αξιολόγηση συνεργασίας Εργοληπτών με το δήμο (εφόσον υπάρχουν σχετικά
αποδεικτικά έγγραφα συνυποβάλλονται στο φάκελο μαζί με την αίτηση).
Επισημαίνεται ότι το μητρώο θα καταρτισθεί για όλες τις Δημοτικές Ενότητες του Δήμου
Ραφήνας – Πικερμίου. Ειδικότερα οι ενδιαφερόμενοι εργολήπτες μπορούν να δηλώνουν την
Δημοτική Ενότητα στην οποία επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν με την επισήμανση ότι
εφόσον παραστούν έκτακτες ανάγκες ο δήμος έχει το δικαίωμα, να τους δραστηριοποιήσει
όπου απαιτηθεί εντός των διοικητικών του ορίων και χωρίς αυτό να συνεπάγεται κάποια
πρόσθετη αποζημίωση.
Οι εργοληπτικές εταιρείες ή τα φυσικά πρόσωπα που θα ανταποκριθούν στην πρόσκληση
εκδήλωσης ενδιαφέροντος, εφόσον πληρούν τις ανωτέρω προϋποθέσεις, τίθενται άμεσα στη
διάθεση της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Ραφήνας – Πικερμίου .
Η υποβολή αίτησης συμμετοχής ουδεμία δέσμευση δημιουργεί στην υπηρεσία.
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ – ΟΡΟΙ
α) Οι εργολήπτες οφείλουν να έχουν τη δυνατότητα άμεσης επέμβασης (εντός 1 ώρας) από
την στιγμή ειδοποίησης, είτε εγγράφως είτε τηλεφωνικώς καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ωρου
και για όλη την περίοδο από την έγκριση κατάρτισης του Μητρώου έως 31/12/2025), σε
οποιαδήποτε περιοχή ευθύνης του δήμου τους ζητηθεί από τους υπεύθυνους Πολιτικής
Προστασίας. Τα ανωτέρω οχήματα και μηχανήματα έργων θα χρησιμοποιούνται ανάλογα με
την έκταση της καταστροφής και πάντα σύμφωνα με τις υποδείξεις των υπευθύνων της
Πολιτικής Προστασίας του Δήμου.
β) Ο αριθμός και το είδος των μηχανημάτων, όσο και του προσωπικού θα αυξομειώνεται
ανάλογα με την περίπτωση. Ο αριθμός των μηχανημάτων που χρειάζεται σε κάθε καταστροφή,
ποικίλει, ανάλογα με το μέγεθος και τη διάρκειά της.
γ) Τα μηχανήματα υλικά , προσωπικό , που θα χρησιμοποιηθούν για την αντιμετώπιση των
συνεπειών από φυσικές-τεχνολογικές καταστροφές, με τιμές χρέωσης ανά ώρα, χωρίς Φ.Π.Α.,
όπως αυτές διαμορφώθηκαν με την ανωτέρω απόφαση της οικονομικής επιτροπής θα είναι τα
ακόλουθα :
Πίνακας Ωρομίσθιας Αποζημίωσης χρήσης μηχανημάτων έργου (χωρίς ΦΠΑ)
Α/Α ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Ωριαία Δαπάνη
Απασχόλησης
μηχανήματος
(€/Ώρα)
Ωριαία Δαπάνη
Αναμονής
Μηχανήματος με
χειριστή (€/Ώρα)
1 Μίσθωση διαμορφωτήρα
(GRADER) Ισοπεδωτή γαιών με
το χειριστή
65,00 20,00
2 Μίσθωση Προωθητήρα D6 με το
χειριστή 75,00 20,00
3 Μίσθωση Προωθητήρα D7 με το
χειριστή 80,00 20,00
4 Μίσθωση Προωθητήρα D8 με το
χειριστή 90,00 20,00
5 Μίσθωση Προωθητήρα D9 με το
χειριστή 110,00 20,00
6 Μίσθωση Φορτωτή
Ελαστιχοφόρου έως 100ΗΡ με το
χειριστή
50,00 20,00
7 Μίσθωση Φορτωτή
Ερπυστριοφόρου έως 100ΗΡ με
το χειριστή
60,00 20,00
8 Μίσθωση Φορτωτή
Ελαστιχοφόρου 101-έως 180ΗΡ
με το χειριστή
65,00 20,00
9 Μίσθωση Φορτωτή
Ερπυστριοφόρου 101-έως
180ΗΡ με το χειριστή
70,00 20,00
10 Μίσθωση Φορτωτή με λεπίδα, με
το χειριστή 50,00 20,00
11 Μίσθωση Εκσκαφέα
Ελαστιχοφόρου με το χειριστή 70,00 20,00
12 Μίσθωση Εκσκαφέα
Ερπυστριοφόρου με το χειριστή 75,00 20,00
13 Μίσθωση Φορτωτή
-Εκσκαφέα
Ελαστιχοφόρου (τύπου JCB) με
το χειριστή
65,00 20,00
14 Μίσθωση Φορτωτή (τύπου
BOBCAT) με το χειριστή 40,00 10,00
15 Μίσθωση πλατφόρμας
μεταφοράς βαρέων οχημάτων 120,00 20,00
16 Μεταφορά βαρέων οχημάτων
(Γερανοφόρο) 60,00 20,00
17 Φορτηγό με λεπίδα, αλατιέρα,
βυτίο και πιεστικό ή
χορτοκοπτικό μέχρι 150HP
60,00 20,00
18 Φορτηγό με λεπίδα, αλατιέρα,
βυτίο και πιεστικό ή
χορτοκοπτικό πάνω
από 150HP
80,00 20,00
19 Αυτοκινούμενη αλατιέρα με
λεπίδα μέχρι 150HP 60,00 20,00
20 Αυτοκινούμενη αλατιέρα με
λεπίδα πάνω από 150HP 70,00 20,00
21 Φορτηγό 0
– 6 ton 25,00 15,00
22 Φορτηγό 6
-10 ton 30,00 15,00
23 Φορτηγό 10
-15ton 40,00 15,00
24 Φορτηγό 15 ton και άνω 45,00 15,00
25 Ανυψωτικός γερανός (για
απομάκρυνση βαρέων
οχημάτων)
70,00 20,00
26 Αυτοκίνητα με λεπίδα ή με
λεπίδα και αλατιέρα 60,00 20,00
27 Αλατοδιανομέας 60,00 20,00
28 Καλαθοφόρο όχημα 60,00 20,00
29 Βυτιοφόρο όχημα μεταφοράς
ύδατος από 10ton μέχρι 15ton
70,00 20,00
30 Βυτιοφόρο όχημα μεταφοράς
ύδατος άνω των 15ton
90,00 20,00
31 Αποφρακτικό όχημα 50,00 20,00
32 Αντλητικό συγκρότημα 30 ως
60hp 40,00 15,00
33 Όχημα τύπου 4χ4 30,00 20,00
34 Ερπυστριοφόρος Τσάπα ( κάδος
1m3 ) 95,00 20,00
35 Γεωργικός ελκυστήρας 35,00 15,00
36 Φορτηγό με πολύποδη
υδραυλική αρπάγη 40,00 15,00
37 Συλλογή
– φόρτωση και
μεταφορά ογκωδών
απορριμμάτων ή ΑΕΚΚ από
9,00/τον. 15,00
χώρο προσωρινής απόθεσης στο
σύστημα διαχείρισης
38 Διαχείριση και επεξεργασία
αποβλήτων κατεδαφίσεων με
πολλά προσμικτά υλικά ξύλου,
πλαστικού…..
11,00/τον 15,00
39 Διαχείριση και επεξεργασία
αποβλήτων ανακαινίσεων
(κατεστραμμένες οικοσκευές
κ.λ.π. )
24,00/τον 15,00
40 Μεταφορά υπολειμμάτων
διαχείρισης στο ΧΥΤΑ με μέσα
του αναδόχου
28,00/τον 15,00
41 Γεννήτρια ρεύματος μέχρι 14kva 40,00 15,00
42 Κομπρεσέρ αέρος
(αεροσυμπιεστής)
50,00 15,00
43 Φορητό χορτοκοπτικό 40,00 15,00
44 Αντλία βενζίνης παροχής 4΄΄ 30,00 15,00
45 Μίσθωση χημικών τουαλετών
έως 10 τεμ
40,00 –
46 Μίσθωση χημικών τουαλετών
από 11 έως 30 τεμ
40,00 –
47 Λεωφορείο 50-53 θέσεων 110,00 40,00
48 Λεωφορείο 17-23 θέσεων 85,00 25,00
49 Εργατικό / Συνοδευτικό
προσωπικό 15,00 –
δ) Στην ωριαία δαπάνη απασχόλησης μηχανήματος- εργάτη περιλαμβάνεται η πλήρης
αποζημίωση εργασίας-απασχόλησης του μηχανήματος (πλήρως εφοδιασμένου και
εξοπλισμένου) του χειριστού του και του βοηθού χειριστού (όπου αυτό προβλέπεται) για την
εκτέλεση εργασιών προς αντιμετώπιση των επαπειλούμενων κινδύνων – προβλημάτων ή
συνεπειών από φυσικές και τεχνολογικές καταστροφές ή άλλων συναφών εργασιών προς το
σκοπό αυτό, οι οποίες θα ορίζονται κάθε φορά από την Γενική Γραμματεία Πολιτικής
Προστασίας, το Πυροσβεστικό Σώμα ή άλλους φορείς ή υπηρεσίες κ.λπ., θα
συγκεκριμενοποιούνται δε κατά περίπτωση από την Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας του
δήμου.
Ανάλογα με τις υφιστάμενες ανάγκες, ο ανάδοχος υποχρεούται να μεριμνά για την
αντικατάσταση του χειριστή σε τακτούς χρόνους, σύμφωνα με τις ισχύουσες σχετικές
διατάξεις, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η αδιάκοπη απασχόληση του μηχανήματος,
εξαιρουμένων μόνο των ολιγόλεπτων διακοπών, για τον εφοδιασμό με καύσιμα, την αλλαγή ή
την συμπλήρωση λιπαντικών.
Ως χρόνος απασχόλησης, του μηχανήματος και του χειριστή του για εκτέλεση εργασιών,
ορίζεται o πραγματικός χρόνος απασχόλησης του μηχανήματος για εκτέλεση εργασιών
Πολιτικής Προστασίας μετά από εντολή του δήμου (ύστερα από τις σχετικές προγνώσεις –
Ε.Μ.Υ. εντολές των αρμόδιων υπηρεσιών).
Στις ανωτέρω τιμές μονάδος συμπεριλαμβάνεται επίσης: η δαπάνη μεταφοράς των
μηχανημάτων από το σημείο που ευρίσκονται στο σημείο που καλούνται από την Υπηρεσία
Πολιτικής Προστασίας, η δαπάνη μεταφοράς χειρισμού και απομάκρυνσης τους (και για τα
αντλητικά συγκροτήματα) μετά το τέλος της απασχόλησης τους καθώς και ο χρόνος πλήρους
ανεφοδιασμού των οχημάτων και μηχανημάτων π.χ. αντιπαγετικό αλάτι, νερό κ.λπ., η
διενέργεια περιπολίας είτε ανά τακτά διαστήματα με ευθύνη του αναδόχου, είτε ύστερα από
εντολή της Υπηρεσίας, στους χώρους ευθύνης των οχημάτων και μηχανημάτων έργων. Ειδικά
όμως τα ερπυστριφόρα μηχανήματα βαρέως τύπου (όπως D7, D9) για την μετακίνηση των
οποίων στο χώρο των συμβάντων απαιτείται πλατφόρμα μεταφοράς βαρέως οχήματος, η
μεταφορά χρεώνεται επιπλέον για το χρόνο από και προς το χώρο που εξελίσσεται το συμβάν
με χρέωση της πλατφόρμας μεταφοράς.
ε) Στην ωριαία δαπάνη αναμονής μηχανήματος με χειριστή/ές περιλαμβάνεται η πλήρης
αποζημίωση για την παραμονή του μηχανήματος, με τους χειριστές του, πλήρως εφοδιασμένου
και εξοπλισμένου και παντελώς ετοίμου για εργασία, στη θέση επιφυλακής που θα ορίζεται
στο σχέδιο δράσης για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών εξαιτίας της φυσικήςτεχνολογικής καταστροφής.
Ως χρόνος αναμονής μηχανήματος με χειριστή/ές, ορίζεται αυτός που αρχίζει με τη θέση των
μηχανημάτων σε κατάσταση ετοιμότητας στις θέσεις επιφυλακής από την υπηρεσία πολιτικής
προστασίας του δήμου (ύστερα από τις σχετικές προγνώσεις καιρού της ΕΜΥ ή οδηγίες της
ΓΓΠΠ ή της Περιφέρειας κ.λπ.), χωρίς εκτέλεση εργασιών και λήγει με την έναρξη εκτέλεσης
εργασιών αντιμετώπισης της φυσικής καταστροφής, ή με την εντολή διακοπής από το δήμο.
στ) Στην ωριαία δαπάνη αναμονής μηχανήματος χωρίς χειριστή/ές περιλαμβάνεται η
πλήρης αποζημίωση για την παραμονή του μηχανήματος σε επιφυλακή, πλήρως εφοδιασμένου
και εξοπλισμένου και παντελώς ετοίμου για εργασία, που ορίζεται από το δήμο. Κατά τη
συγκεκριμένη εργασία δεν απαιτείται η παρουσία του χειριστού του μηχανήματος, στον τόπο
επιφυλακής.
Ως χρόνος αναμονής μηχανήματος χωρίς χειριστή/ές, ορίζεται ομοίως, αυτός που αρχίζει με
τη θέση των μηχανημάτων σε κατάσταση ετοιμότητας στις θέσεις επιφυλακής από την
υπηρεσία πολιτικής προστασίας του δήμου (ύστερα από τις σχετικές προγνώσεις καιρού της
ΕΜΥ ή οδηγίες της ΓΓΠΠ ή της Περιφέρειας κ.λπ.)
ζ) Σε σχέση με τις ανωτέρω τιμές διευκρινίζεται ότι:
Οι παραπάνω τιμές μονάδας αναφέρονται σε μονάδες πλήρως περαιωμένων εργασιών, οι
οποίες θα εκτελεστούν στην περιοχή εκδήλωσης του έκτακτου συμβάντος. Στις παραπάνω
αναφερόμενες ωριαίες τιμές μονάδος περιλαμβάνονται (χωρίς επιπλέον αποζημίωση)
ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, τα κάτωθι :
• Η διάθεση ενός εργοδηγού – συντονιστή για κάθε συνεργείο,
• Οι δαπάνες πρόληψης και αποκατάστασης κάθε είδους ζημιάς και αποζημίωσης, κάθε
είδους βλάβης ή φθοράς, που θα προκληθούν κατά την εκτέλεση της σύμβασης
εργασιών για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών από φυσικές-τεχνολογικές
καταστροφές και θα οφείλονται σε αμέλεια, απρονοησία, μη τήρηση των συμβατικών
όρων, των υποδείξεων της υπηρεσίας, των νομικών διατάξεων και γενικότερα σε
υπαιτιότητα του αναδόχου.
• Δαπάνες που απαιτούνται για τη διάθεση από μέρους του αναδόχου, ενός (1) οχήματος
τύπου JΕΕΡ (4X4) για τις μεταβάσεις στον τόπο εκτέλεσης των εργασιών του
προσωπικού επίβλεψης (επιβλέπων, και λοιπού προσωπικού κλπ.), με κάλυψη από τον
ανάδοχο όλων των κάθε είδους δαπανών τους (καύσιμα, λιπαντικά, επισκευές,
συντηρήσεις, ασφάλιση, κ.λπ.)
η) Ο ανάδοχος εργολήπτης (εταιρίες – φυσικά πρόσωπα) είναι υπεύθυνος ώστε τα οχήματα και
μηχανήματα έργων και το προσωπικό να διαθέτουν τις απαραίτητες κατά νόμο άδειες. Ο
ανάδοχος εργολήπτης (εταιρίες – φυσικά πρόσωπα) είναι υπεύθυνος να εφαρμόζει άμεσα τα
μέτρα ασφαλείας και υγιεινής που προβλέπονται από τις σχετικές διατάξεις, ή αυτά που
πιθανόν νομοθετηθούν κατά τη διάρκεια της σύμβασης, καθώς και για την ασφάλιση κατά
παντός κινδύνου υλικού και έμψυχου προσωπικού που θα χρησιμοποιηθεί. Ο ανάδοχος
εργολήπτης (εταιρίες – φυσικά πρόσωπα) είναι κατ’ αποκλειστικότητα υπεύθυνος για
οποιοδήποτε ατύχημα των οχημάτων, μηχανημάτων έργων και προσωπικού.
θ) Οι συμμετέχοντες εργολήπτες (εταιρίες-φυσικά πρόσωπα) οφείλουν με έγγραφη δήλωσή
τους να αποδεχθούν τις προτεινόμενες τιμές και όρους οι οποίες θα ισχύουν από την ανάρτηση
της αποφάσεως της Δημοτικής Επιτροπής με την οποία θα εγκρίνεται η κατάρτιση μητρώου
εργοληπτών (εταιριών-φυσικών προσώπων) και μέχρι 31-12-2024.
Μη εκπλήρωση των ανωτέρω όρων θα αποτελεί λόγο αυτοδίκαιης λύσης της
συνεργασίας και εξαίρεσης του αναδόχου εργολήπτη (εταιρείες – φυσικά πρόσωπα) από
το καταρτιζόμενο μητρώο των εργοληπτών για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών
εξαιτίας φυσικών ή τεχνολογικών καταστροφών.
Οι εταιρείες ή τα φυσικά πρόσωπα που θα ενεργοποιούνται για την αντιμετώπιση εκτάκτων
αναγκών από φυσικές-τεχνολογικές καταστροφές κ.λπ., θα επιλέγονται κάθε φορά αφού
συνεκτιμηθεί το μέγεθος και η διάρκεια της φυσικής καταστροφής (σχετικές προγνώσεις
ΕΜΥ, ενημερώσεις της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, αναφορές των αρμόδιων
υπηρεσιών και επιβλεπόντων υπαλλήλων από τα σημεία συμβάντων, κλπ.), τα σημεία όπου
απαιτείται επέμβαση, η διαθεσιμότητα των εταιρειών σε απαιτούμενα οχήματα, μηχανήματα
έργου και προσωπικού (βάσει των ανωτέρω δηλώσεών τους) καθώς και οποιουδήποτε άλλου
παράγοντα θεωρηθεί κρίσιμος για την έγκαιρη και αποτελεσματική αντιμετώπιση της φυσικής
καταστροφής.
Σε περίπτωση που το μέγεθος της ανάγκης είναι μικρό ή σε συγκεκριμένο σημείο και δεν
μπορεί να ενεργοποιηθούν όλοι οι εργολήπτες στην εκτέλεση των εργασιών, η επιλογή του
αναδόχου για την εκτέλεση των εργασιών, θα γίνει είτε βάση του σημείου της καταστροφής ή
κατόπιν κλήρωσης που θα διενεργήσει το Αυτοτελές Τμήμα Πολιτικής Προστασίας κατά την
διενέργεια της οποίας μπορεί να παρευρίσκονται και οι ενδιαφερόμενοι εργολήπτες του
μητρώου.
Τέλος διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης που τυχόν προκύψει πριν από την
έγκριση από την Δημοτική Επιτροπή του υπό κατάρτιση Μητρώου και εφόσον έχουν
κατατεθεί ωστόσο τα απαιτούμενα δικαιολογητικά από ενδιαφερόμενους εργολήπτες (εταιρίες
– φυσικά πρόσωπα), ο Δήμος θα μπορεί να αντλήσει εργολήπτες από το υπό κατάρτιση μητρώο
αυτό και πριν από την έγκρισή του από την Δημοτική Επιτροπή, για την αντιμετώπιση
καταστάσεων έκτακτης ανάγκης όπως αναφέρονται στην παρούσα.
ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΟΥ ΔΙΕΠΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ
Οι διατάξεις :
1. Του ν. 4412/2016 (ΦΕΚ 147/τ.Α’/8.8.2016) «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων,
Προμηθειών και Υπηρεσιών (προσαρμογή στις Οδηγίες 2014/24/ ΕΕ και
2014/25/ΕΕ)» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει
2. Του Ν.3463/06 (ΦΕΚ 114/τ.Α΄/8-6-2006) «Κύρωση του Κώδικα Δήμων και
Κοινοτήτων» (Δ.Κ.Κ). όπως τροποποιήθηκε, συμπληρώθηκε και ισχύει.
3. Του Π.Δ. 80/2016 (ΦΕΚ 145/τ.Α΄/5-8-2016) «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους
διατάκτες»
4. Του Ν. 4270/2014 (ΦΕΚ 143/τ.Α΄/28-6-2014) «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης
και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) − δημόσιο λογιστικό και άλλες
διατάξεις», όπως τροποποιήθηκαν από τις διατάξεις του Ν. 4337/15) και ισχύουν
σήμερα.
5. Του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87/τ.Α’/7-6-2010) «Νέα αρχιτεκτονική της αυτοδιοίκησης
και της αποκεντρωμένης διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης».
6. Του Ν. 2690/1999 (ΦΕΚ 45/τ.Α’/9-3-1999) «Κύρωση του Κώδικα διοικητικής
διαδικασίας και άλλες διατάξεις»
7. Των παρ. 1 και 2 του άρθρου 203 του Ν. 4555/2018 (ΦΕΚ 133/τ.Α΄/19-07-2018)
«Μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Εμβάθυνση της
Δημοκρατίας – Ενίσχυση της Συμμετοχής – Βελτίωση της οικονομικής και
αναπτυξιακής λειτουργίας των Ο.Τ.Α. [Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»] -Ρυθμίσεις
για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των ΦΟΔΣΑ –
Ρυθμίσεις για την αποτελεσματικότερη, ταχύτερη και ενιαία άσκηση των
αρμοδιοτήτων σχετικά με την απονομή ιθαγένειας και την πολιτογράφηση – Λοιπές
διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες διατάξεις».
8. Του Π.Δ. 80/2016 (ΦΕΚ 145/τ.Α΄/5-8-2016) «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους
διατάκτες»
9. Του Ν. 3861/2010 (ΦΕΚ 112/τ. Α΄/13-7-2010 «Ενίσχυση της διαφάνειας με την
υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και
αυτοδιοικητικών οργάνων στο Διαδίκτυο “Πρόγραμμα Διαύγεια” και άλλες
διατάξεις» όπως τροποποιήθηκε από το Ν. 4057/2012 ΦΕΚ 54/τ.Α΄/2012 «Πειθαρχικό
Δίκαιο Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Νομικών
Προσώπων Δημοσίου Δικαίου» και το Ν. 4210/2013 ΦΕΚ 254/τ. Α΄/21-11-2013
«Ρυθμίσεις Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις».
10. Του Ν. 4662/2020 (ΦΕΚ 27/τ. Α΄/7.2.2020) «Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης
Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, αναδιάρθρωση της Γενικής Γραμματείας
Πολιτικής Προστασίας, αναβάθμιση συστήματος εθελοντισμού πολιτικής
προστασίας, αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού και άλλες διατάξεις.»
11. Του Ν. 5075/2023 (ΦΕΚ 206/τ.Α΄/12-12-2023) «Αναδιάρθρωση Πολιτικής
Προστασίας – Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών και
άλλες επείγουσες διατάξεις για την κρατική αρωγή.»
Η ΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΡΑΦΗΝΑΣ-ΠΙΚΕΡΜΙΟΥ
ΤΣΕΒΑ ΔΗΜΗΤΡΑ