spot_img
16.9 C
Rafina
Τετάρτη, 7 Οκτωβρίου, 2026
spot_img

ΕΝΦΙΑ: Έρχονται την άλλη εβδομάδα τα μειωμένα εκκαθαριστικά

Μετά τις μειώσεις 6,3 εκατομμύρια νοικοκυριά θα πληρώσουν 680 εκατ. λιγότερο φόρο –  Επαληθεύσεις των εκκαθαριστικών κάνει η ΑΑΔΕ

 

 

Τις τελικές δοκιμές για να μην εμφανιστούν λάθη στα εκκαθαριστικά ΕΝΦΙΑ που θα αναρτηθούν στο Taxisnet μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα, κάνουν τις ημέρες αυτές στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Αν και οι μειώσεις ψηφίστηκαν πριν είκοσι μέρες, στην ΑΑΔΕ εργάζονταν πυρετωδώς ώστε μέχρι το επόμενο Σαββατοκύριακο το αργότερο, να εκδοθούν σωστά τα ειδοποιητήρια για 7,3 εκατομμύρια ιδιοκτήτες ακινήτων.

Για να μην έχουν λάθη τα εκκαθαριστικά, οι υπηρεσίες της ΑΑΔΕ έπρεπε να υπολογίσουν επακριβώς μια πλειάδα παραμέτρων, όπως πχ την συνολική αξία ακινήτου κάθε ιδιοκτήτη, αν διαθέτει αγροτεμάχια ή όχι, τα μερίδια συνιδιοκτησίας ή άλλα δικαιώματα κάθε ενός τκ των 7,3 εκατ. ιδιοκτητών της χώρας.

Τα πρώτα αποτελέσματα των προσομοιώσεων, μετά και τις μειώσεις που ψηφίστηκαν, δείχνουν ότι:

– Περίπου 1,1 εκατομμύριο ιδιοκτήτες ακινήτων δεν θα πληρώσουν φέτος ούτε 1 ευρώ για ΕΝΦΙΑ. Δηλαδή 1 στους 7 ιδιοκτήτες θα έχει 100% απαλλαγή.

– Άλλοι 1,3 εκατομμύριο μικροϊδιοκτήτες θα έχουν μείωση ΕΝΦΙΑ 50%

– Σε σχέση με πέρυσι όπου επιβλήθηκαν 3,093 δισ. ευρώ για ΕΝΦΙΑ, φέτος η βεβαίωση φόρου αναμένεται μεσοσταθμικά 22% χαμηλότερη. Δηλαδή θα επιβληθούν φέτος 680 εκατ. ευρώ λιγότερα, αφού η συνολική βεβαίωση δεν αναμένεται να ξεπερνά τα 2,5 δις ευρώ (σχεδόν 1 δισ. λιγότερα από τα 2,65 δισ. ευρώ που ήταν νομοθετημένο να εισπράττονται από ΕΝΦΙΑ κάθε χρόνο.

– το 97% των ιδιοκτητών θα δει μείωση 20% ή 30% σε σχέση με το 2018. Μόλις 15.000 φορολογούμενοι θα δουν μείωση 10%.

Για 6,2 εκατομμύρια ιδιοκτήτες, ο ΕΝΦΙΑ φέτος μειώνεται ανάλογα με τη συνολική περιουσία που κατέχουν, ως εξης: 

– Κατά 30% για αξία ακίνητης περιουσίας μέχρι 60.000 ευρώ

– Κατά 27% για αξία ακίνητης περιουσίας μέχρι 70.000 ευρώ

– 25% για αξία ακίνητης περιουσίας μέχρι 80.000 ευρώ

– 20% για αξία ακίνητης περιουσίας μέχρι 1.000.000 ευρώ

– 10% για αξία ακίνητης περιουσίας άνω του 1.000.000 ευρώ

100% απαλλαγή δικαιούνται τρίτεκνες ή πολύτεκνες οικογένειες , εφόσον έχουν ετήσιο οικογενειακό εισόδημα (πραγματικό ή τεκμαρτό) έως 16.000 ευρώ οι τρίτεκνοι, έως 17.000 ευρώ οι πολύτεκνοι με 4 παιδιά (ή 18.000 ευρώ για 5 τέκνα κλπ).

ΠΗΓΗ:protothema.gr

Αυτή την εβδομάδα

Αττική: Παρίσταναν υπαλλήλους ηλεκτρικής ενέργειας και άρπαζαν χρήματα και κοσμήματα

Δύο συλλήψεις στη Φυλή για τέσσερις υποθέσεις απάτης και...

Αίγιο: Πήγαν να αγοράσουν αυτοκίνητο αλλά Ρομά τους πήρε 27.000 ευρώ υπό την απειλή όπλου

Τρεις άνδρες από τη Ζάκυνθο ταξίδεψαν στη Ροδοδάφνη για...

Απάτη με SMS για δήθεν πρόστιμα της Τροχαίας — Παριστάνουν το gov.gr

Με πρόσχημα μια υποτιθέμενη τροχαία παράβαση, επιτήδειοι επιχειρούν να...

Επίσκεψη Ρούμπιο: Κυκλοφοριακοί περιορισμοί στην Αθήνα — Τι προβλέπεται για μετρό και συγκεντρώσεις

Αλλαγές στην κυκλοφορία και αυξημένα μέτρα ασφαλείας φέρνει στο...

ΝΕΑ

Απάτη με SMS για δήθεν πρόστιμα της Τροχαίας — Παριστάνουν το gov.gr

Με πρόσχημα μια υποτιθέμενη τροχαία παράβαση, επιτήδειοι επιχειρούν να...

Marathon Village: Ο Κυριακάτικος BBQ μπουφές έχει μια πρόταση που ανοίγει την όρεξη!

Μαριναρισμένο φιλέτο προβατίνας και πατάτες φούρνου πρωταγωνιστούν σε ένα...

Καλλιθέα: Εκκενώθηκαν δύο πολυκατοικίες μετά τον εντοπισμό ύποπτων φιαλιδίων

Κινητοποίηση των αρχών προκάλεσε το απόγευμα της Τρίτης ο...

RPN.GR