spot_img
13 C
Rafina
Τρίτη, 29 Απριλίου, 2025
spot_img

Έρχεται χαράτσι για τα παλιά αυτοκίνητα – rpn

 

Η παλαιότητα του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων στη χώρα μας είναι το… αγκάθι στην υποχρέωση μείωσης του Ευρωπαϊκού περιβαλλοντικού αποτυπώματος της χώρα μας.

Όταν η Ελλάδα έχει κάνει τα πιο δραστικά βήματα τα τελευταία τέσσερα χρόνια, για την απεξάρτησή της -για την παραγωγή ρεύματος- από τον λιγνίτη, το πετρέλαιο και το κάρβουνο (οι πρώτες ύλες καύσης για την παραγωγή) και έχοντας καταφέρει μία ενεργειακή αυτονομία με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) ακόμα και κατά 70%, δεν μπορεί να έχει 16 ετών μέσο όρο ηλικίας τα Ι.Χ. της και πάνω από 20 τα φορτηγά.

Σαφώς και η ανανέωση των αυτοκινήτων έχει σχέση και με την οικονομική δυνατότητα των πολιτών της χώρας. Αυτός είναι ο λόγος που εξετάζονται σοβαρά κίνητρα αλλαγής των παλιών αυτοκινήτων με νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και κυρίως ηλεκτρικών, παράλληλα με τη σταδιακή εφαρμογή αντικινήτρων χρήσης των παλιών, αρχής γενομένης με τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2025.

Η κυβέρνηση λοιπόν, μετα και τις πρόσφατες ευρωπαϊκές οδηγίες για την περιβαλλοντική νομοθεσία, έχει θέσει υπό συζήτηση την επιβολή ενός νέου τέλους στα οχήματα μεγαλύτερης ηλικίας.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, τα οχήματα που θα επηρεαστούν άμεσα θα είναι κυρίως εκείνα με ηλικία άνω των δέκα ετών, με στόχο την απομάκρυνση των πιο ρυπογόνων οχημάτων από τους δρόμους.

Μια Τεχνική Ομάδα Εργασίας θα συσταθεί τις επόμενες ημέρες από την Κυβέρνηση, με αποστολή της, την ανάλυση όλων των δεδομένων και τη διαμόρφωση ενός δίκαιου και βιώσιμου σχεδίου τιμολόγησης, που θα λαμβάνει υπόψιν τις οικονομικές και τις περιβαλλοντικές πτυχές.
Ο σκοπός είναι όσο το δυνατόν να μην επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός, με τα εισπραττόμενα ποσά (φόροι, Τέλη, κλπ) να χρηματοδοτούν τα κίνητρα για αγορά νέου αυτοκινήτου.

Η ήδη νομοθετημένη ενθάρρυνση για την αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων μέσω κινήτρων, όπως μειωμένα τέλη κυκλοφορίας , φορολογικές ελαφρύνσεις και την επιδότηση των +8.000€, έχει συμβάλλει σε απόσυρση παλαιότερων αυτοκινήτων. Ομως δείχνει οτι δεν αρκούν αυτ’α τα μέτρα.

Η αυξημένη τιμή των EV δεν επιτρέπει σε πολύ μεγάλη μερίδα των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων, να προβούν σε μια τέτοια δραστική και κοστοβόρα αλλαγή, αν και θα το ήθελαν.

Για το λόγο αυτό, η Τεχνική Ομάδα Εργασίας έχει την ευθύνη να ισορροπήσει μεταξύ της ανάγκης για οικολογική αναβάθμιση του στόλου οχημάτων και της ανάγκης για οικονομική… προσιτότητα.

Τέλη Κυκλοφορίας 2025

Όλα θα ξεκινήσουν με τα επόμενα Τέλη Κυκλοφορίας, τα οποία αναμένεται να έχουν για όλους μικρές αυξήσεις -μεγαλύτερες στα παλαιά- εκτός των ηλεκτρικών που θα συνεχίσουν να έχουν πλήρη απαλλαγή…
Οι νέες ρυθμίσεις, που θα τεθούν σε ισχύ από το 2025 και μετά, προβλέπουν τα οχήματα που εκπέμπουν λιγότερους ρύπους να υπόκεινται σε μια κλιμακωτή κλίμακα τελών, ανάλογα με το επίπεδο των εκπομπών τους.

Εντούτοις, ο σχεδιασμός αυτός θα πρέπει να εξετάσει τις ήδη υπάρχουσες φορολογικές δομές και να βρει τρόπους ώστε να μην επιβαρύνει υπερβολικά τους ιδιοκτήτες χαμηλού εισοδήματος, οι οποίοι ενδέχεται να μην έχουν τη δυνατότητα αναβάθμισης του οχήματός τους. Παράλληλα θα πρέπει να υπάρξει και μία εντιμη συμπεριφορά της Κυνβέρνησης, σε όλους αυτούς που άλλαξαν ήδη το αυτοκίνητό τους, θέλοντας να απολαύσουν τα ισχύοντα φορολογικά κίνητρα.

Αναγνωρίζοντας την ανάγκη για δίκαιη μετάβαση προς μια πιο πράσινη οικονομία, το σχέδιο προβλέπει επίσης τη δυνατότητα παροχής κινήτρων για την απόσυρση των παλαιότερων οχημάτων. Αυτά τα κίνητρα μπορεί να περιλαμβάνουν οικονομικές ενισχύσεις, προγράμματα ανταλλαγής ή επιδοτήσεις για την αγορά πιο φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων.

Τέλος, αναμένεται να υπάρξει μια συνολική πολιτική που θα συνδυάζει τη φορολογική πολιτική με την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη. Είναι σαφές ότι η επιτυχία τέτοιων μέτρων θα εξαρτηθεί από την ικανότητα να κατανοηθούν και να σταθμιστούν οι ποικίλλοντες ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας, ώστε να μην δημιουργηθούν νέα κοινωνικά ή οικονομικά προβλήματα, αλλά αντίθετα να ενισχυθεί η οικονομική ανάπτυξη και να προαχθεί η δημόσια υγεία.

newsauto.gr

Αυτή την εβδομάδα

Φωτιά στην Κερατέα- Μεγάλη δύναμη της Πυροσβεστικής στο σημείο – rpn

Φωτιά ξέσπασε αργά το βράδυ της Δευτέρας (28/4) στη...

Παραμένει το απαγορευτικό απόπλου από το λιμάνι της Ραφήνας – rpn

ΕΜΥ: Σε Ισχύ το Απαγορευτικό Απόπλου – Θυελλώδεις Άνεμοι...

Λύκειο Ελληνίδων Ραφήνας: Το κόσμημα στην Ελληνική τοπική φορεσιά – rpn

Το Λύκειο Ελληνίδων Ραφήνας φιλοξενεί τον εξαιρετικό σχεδιαστή και...

“Το Λιμένι”, στην κεντρική πλατεία Ραφήνας, αναζητά προσωπικό – αγγελία εργασίας – rpn

Το Μαγειρείο - Μεζεδοπωλείο "Το Λιμένι", στην κεντρική πλατεία...

Από σήμερα… παγωτό μηχανής στο Sojo Lab στο Πικέρμι!

Το Sojo Lab στο Πικέρμι φέρνει τη γλυκιά απόλαυση...

ΝΕΑ

Φωτιά στην Κερατέα- Μεγάλη δύναμη της Πυροσβεστικής στο σημείο – rpn

Φωτιά ξέσπασε αργά το βράδυ της Δευτέρας (28/4) στη...

Παραμένει το απαγορευτικό απόπλου από το λιμάνι της Ραφήνας – rpn

ΕΜΥ: Σε Ισχύ το Απαγορευτικό Απόπλου – Θυελλώδεις Άνεμοι...

Λύκειο Ελληνίδων Ραφήνας: Το κόσμημα στην Ελληνική τοπική φορεσιά – rpn

Το Λύκειο Ελληνίδων Ραφήνας φιλοξενεί τον εξαιρετικό σχεδιαστή και...

“Το Λιμένι”, στην κεντρική πλατεία Ραφήνας, αναζητά προσωπικό – αγγελία εργασίας – rpn

Το Μαγειρείο - Μεζεδοπωλείο "Το Λιμένι", στην κεντρική πλατεία...

Από σήμερα… παγωτό μηχανής στο Sojo Lab στο Πικέρμι!

Το Sojo Lab στο Πικέρμι φέρνει τη γλυκιά απόλαυση...

Μήνας δράσεων ο Μάιος για το 1ο Γυμνάσιο Ραφήνας – rpn

Ο Μάιος ξεκινά δυναμικά για το 1ο Γυμνάσιο Ραφήνας,...

Μπλακ άουτ σε Ισπανία και Πορτογαλία: Σπάνιο ατμοσφαιρικό φαινόμενο η αιτία της διακοπής ρεύματος – rpn

Ένα σπάνιο ατμοσφαιρικό φαινόμενο με ακραίες θερμοκρασιακές διακυμάνσεις προκάλεσε...

Συνήλθε στο Δημαρχείο Ραφήνας το Τοπικό Επιχειρησιακό Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας (ΤΕΣΟΠΠ) του Δήμου μας – rpn

Σύγκλιση του Τοπικού Επιχειρησιακού Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας (ΤΕΣΟΠΠ)...

RPN.GR