Οι εμπορικές επιχειρήσεις εξέφρασαν μέτρια ικανοποίηση από τις πωλήσεις κατά τη φετινή Black Friday, όπως καταδεικνύει έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε για ένατη χρονιά σε πανελλαδικό δείγμα 400 επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου που συμμετείχαν στις εκπτωτικές ενέργειες.
Κυριότερα Ευρήματα της Έρευνας
- Συμμετοχή Επιχειρήσεων: Το 81% των επιχειρήσεων συμμετείχε στη φετινή Black Friday, παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με προηγούμενες χρονιές.
- Επίπεδα Ικανοποίησης: Το 56% δήλωσε μέτρια ικανοποίηση από τις πωλήσεις, ενώ σχεδόν οι μισές (48%) κατέγραψαν αύξηση πωλήσεων συγκριτικά με την περίοδο 2022/2023.
- Επισκεψιμότητα: Παρά την κακοκαιρία “Bora,” 9 στις 10 επιχειρήσεις εξέφρασαν μέτρια έως πολύ υψηλή ικανοποίηση από την επισκεψιμότητα στα καταστήματα.
- Διάρκεια Εκπτώσεων: Το 50% των επιχειρήσεων επέκτεινε τη Black Friday σε ολόκληρη την εβδομάδα, ενώ το 30% περιορίστηκε στο τριήμερο (29 Νοεμβρίου – 1 Δεκεμβρίου).
- Ποσοστά Εκπτώσεων: Το 59% των επιχειρήσεων προσέφερε εκπτώσεις μεταξύ 21% και 40%, με το 35% να εφαρμόζει εκπτώσεις στο σύνολο των προϊόντων τους.
- Μέσα Πληρωμών: Τα ψηφιακά μέσα πληρωμών κυριάρχησαν στις συναλλαγές, με μόνο το 10% των επιχειρήσεων να δέχεται αποκλειστικά μετρητά.
- Επικοινωνιακή Στρατηγική: Η διακόσμηση της βιτρίνας και η αποστολή ενημερωτικών email αποτέλεσαν τις κύριες στρατηγικές προβολής των προσφορών.
Η Ταυτότητα της Έρευνας
Η έρευνα διεξήχθη τηλεφωνικά με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου και κάλυψε επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου σε επιμέρους κλάδους (οικιακός εξοπλισμός, ψυχαγωγικά και αθλητικά είδη, ένδυση-υπόδηση, ηλεκτρονικά, καλλυντικά-κοσμήματα). Το δείγμα καθορίστηκε με βάση τη γεωγραφική περιοχή και τη δραστηριότητα των επιχειρήσεων.
Η φετινή Black Friday φαίνεται να σημείωσε σημαντική συμμετοχή και επισκεψιμότητα, αλλά οι πωλήσεις παρέμειναν σε μέτρια επίπεδα, αφήνοντας περιθώρια βελτίωσης για τις επόμενες χρονιές.