Ας κάνουμε μια αναδρομή στο πρόσφατο – αλλά τόσο μακρινό – παρελθόν της συγκοινωνιακής σύνδεσης της Ραφήνας με την Αθήνα.
Μέχρι το 2014 τα πράγματα όσο αναφορά τα δρομολόγια ήταν ανεκτά. Μπορεί μεν ακόμα να υπήρχαν οι χάρτινες αποδείξεις – αποκόμματα των 10, 20, 50 λεπτών κλπ οπότε σε γέμιζε ο εισπράκτορας με χαρτάκια, σαν να είμαστε στη δεκαετία του ’50, δρομολόγια πάντως υπήρχαν. Και είχαν καταργηθεί οι… τακτικές επισκέψεις στο βενζινάδικο της Παλλήνης, με επιβάτες φυσικά μέσα – η Σομαλία ακούει;
Μάλιστα, μέχρι εκείνη τη χρονιά είχαμε περίπου 35 δρομολόγια την ημέρα το καλοκαίρι, ενώ είχαμε και κάποια “ενδιάμεσα” δρομολόγια για 1.5 μήνα περίπου το φθινόπωρο και την άνοιξη. Ωραίες εποχές, έτσι;
Στη συνέχεια ήρθε η κατρακύλα. Αρχικά, την επόμενη χρονιά καταργήθηκαν τα “ενδιάμεσα” δρομολόγια, είχαμε μόνο θερινά και χειμερινά. Την επόμενη χρονιά είχαμε μείωση της περιόδου των θερινών δρομολογίων, την επόμενη είχαμε μείωση του αριθμού των θερινών δρομολογίων, τη μεθεπόμενη απλά είχαμε το καλοκαίρι κάθε μέρα δρομολόγια καθημερινών του χειμώνα (ουσιαστικά τις καθημερινές ήταν τα ίδια με το χειμώνα και απλά ήταν λίγο αυξημένα τα Σαββατοκύριακα), με ακόμα μια μείωση της θερινής περιόδου βέβαια η οποία πλέον διαρκεί 1.5 μήνα περίπου.
Και φτάνουμε στο 2019 όπου δεν είχαμε καθόλου θερινά δρομολόγια!! Τα δρομολόγια δηλαδή Σαββάτου καλοκαιριού ήταν τα ίδια με του Σαββάτου του Φλεβάρη!
Φέτος, από τα 8 δρομολόγια την ημέρα τον Απρίλη αυξήθηκαν σταδιακά – πολύ σταδιακά – στα 9, στα 13, στα 14 και τελικά στα 15! Αυτή τη στιγμή έχουμε 15 δρομολόγια τη μέρα, ενώ υπό φυσιολογικές συνθήκες είχαμε 28!!
Καθε πέρυσι και καλύτερα είναι το λιγότερο που μπορούμε να πούμε. Προσπάθεια ώστε να καταστεί η γραμμή επιδοτούμενη; Θα δείξει ο χρόνος…
Φυσικά οι βόρειοι γείτονες μας θα μας πουν αχάριστους – και με το δίκιο τους. Γιατί εμείς μπορεί να έχουμε να αντιμετωπίσουμε μόνο τη μείωση δρομολογίων και τις καθυστερήσεις – που σε περιπτώσεις ξεπεράνανε το 20λεπτο -, οι κάτοικοι της Νέας Μάκρης, του Μαραθώνα και των υπόλοιπων περιοχών όμως εκτός από όλα αυτά έχουν να αντιμετωπίσουν και την αύξηση του χρόνου διαδρομής!
Διότι εφ’ όσον όλα τα δρομολόγια γίνονται μέσω Ραφήνας ο επιβάτης από Νέα Μάκρη για Προαστιακό στην Παλλήνη θέλει πλέον 55 λεπτά αντί για 35 λεπτά που χρειαζόταν υπό φυσιολογικές συνθήκες.
Μάλιστα, κατά παράβαση της Νομοθεσίας πολλά δρομολόγια γίνονται με πληρότητα που ξεπερνά κατά πολύ το 50%. Για παράδειγμα, το δρομολόγιο των 1615 από Αθήνα που γίνεται μέχρι το Σούλι (!) η πληρότητα πολλές φορές ξεπερνά το 120%(!!) (δηλαδή είναι γεμάτες όλες οι θέσεις και υπάρχουν τουλάχιστον 10 άτομα όρθια!).
Και ερχόμαστε στη μείωση του ΦΠΑ που έρχεται από τη Δευτέρα. Άραγε έρχεται μόνο για το ΚΤΕΛ ή θα περάσει και στους επιβάτες; Οι εισπράκτορες δε γνωρίζουν. Η αύξηση του ΦΠΑ πάει στον επιβάτη αλλά η μείωση είναι για το ΚΤΕΛ; θα δείξει ο χρόνος, κανείς δεν ξέρει προς το παρόν…
Η απίστευτη, πρωτάκουστη και το λιγότερο τριτοκοσμική περιπέτεια και οδύσσεια που περνάνε καθημερινά οι κάτοικοι, επισκέπτες και εργαζόμενοι της περιοχής συνεχίζεται, offered by ΚΤΕΛ Αττικής. Να δούμε πόσα επεισόδια θα έχουμε ακόμα.
Αραγε θα αυξηθούν ραγδαία κάποια στιγμή τα δρομολόγια; Διότι με ρυθμό +1/βδομάδα θα πάει Αύγουστος και μετά βίας θα έχουμε φτάσει τα 25 (από τα 28 υπό φυσιολογικές συνθήκες). Κάθε πέρυσι και καλύτερα… Θυμίζω πως ήδη από τις 11 Μαίου τα δρομολόγια των λεωφορείων του ΟΑΣΑ γίνονται κανονικά.
Αν θέλουμε να αλλάξει κάτι και να βελτιωθεί η ζωή μας χρειάζεται φωνή. Με τη σιωπή τίποτα δεν αλλάζει. Τα παράπονα στο τηλέφωνο του ΚΤΕΛ πρέπει να είναι ασταμάτητα από όλους μας. Είμαστε επιβάτες που πληρώνουμε ένα ακριβό εισιτήριο για να πάμε στις δουλειές μας, στο πανεπιστήμιο μας, να κάνουμε τη βόλτα μας στην τελική. Δεν είμαστε αρνιά που πάνε από τη Νάξο στην Αθήνα για σφαγή. Οι επιτόπου τηλεφωνικές καταγγελίες στην αστυνομία όταν υπερβαίνεται κατά πολύ το 50% της πληρότητας πρέπει να συνεχιστούν και να απαιτούμε επιτόπιο έλεγχο από τις αρχές.
Ελπίζοντας – χωρίς να φαίνεται στον ορίζοντα – σε ένα καλύτερο συγκοινωνιακό μέλλον για την περιοχή μας.
Ορφέας Τσάτσος