spot_img
16.9 C
Rafina
Τετάρτη, 7 Οκτωβρίου, 2026
spot_img

Κοινοί τραπεζικοί λογαριασμοί: Οι «παγίδες» της εφορίας στις μεταφορές χρημάτων

Πότε η Εφορία θεωρεί τις αναλήψεις ως δωρεά και επιβάλλει φόρο έως 40%

 

 

Οι κοινοί τραπεζικοί λογαριασμοί αποτελούν ένα από τα πιο συνηθισμένα εργαλεία διαχείρισης των οικογενειακών οικονομικών. Παρά τα πλεονεκτήματα, όμως, η χρήση τους μπορεί να κρύβει σοβαρές φορολογικές παγίδες, καθώς η Εφορία έχει τη δυνατότητα να θεωρήσει ορισμένες κινήσεις κεφαλαίων ως δωρεές και να επιβάλει φόρο που φτάνει ακόμη και το 40%.

Πότε η ανάληψη θεωρείται δωρεά

Σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, η ανάληψη χρημάτων από συνδικαιούχο που δεν έχει συνεισφέρει στον λογαριασμό και τα χρησιμοποιεί για ίδιο όφελος θεωρείται δωρεά. Σε τέτοιες περιπτώσεις, ο φορολογούμενος υποχρεούται να υποβάλει δήλωση μέσω της πλατφόρμας myProperty της ΑΑΔΕ, ώστε είτε να φορολογηθεί είτε να τύχει απαλλαγής.

Το αφορολόγητο όριο

Οι γονικές παροχές και δωρεές έως 800.000 ευρώ μεταξύ στενών συγγενών (γονείς, παιδιά, σύζυγοι, παππούδες, γιαγιάδες, εγγόνια) είναι αφορολόγητες, εφόσον πραγματοποιούνται μέσω του τραπεζικού συστήματος και δηλώνονται. Η απλή συνύπαρξη σε κοινό λογαριασμό δεν αποτελεί από μόνη της δωρεά· το ζήτημα προκύπτει όταν ο μη συνεισφέρων συνδικαιούχος κάνει χρήση των ποσών.

Εξαιρούνται μικροποσά, καθώς και τα εμβάσματα προς παιδιά που σπουδάζουν στο εξωτερικό.

Οι έλεγχοι της ΑΑΔΕ

Οι δηλώσεις δωρεών διασταυρώνονται με τα στοιχεία που αποστέλλουν οι τράπεζες. Αν δεν επιβεβαιωθεί η συναλλαγή και δεν υπάρχουν επαρκή αποδεικτικά, τότε επιβάλλεται φόρος από το πρώτο ευρώ, με συντελεστές:

  • 10% έως 40%, ανάλογα με τον βαθμό συγγένειας.
  • Για δωρεές με μετρητά εκτός τραπεζικού συστήματος: αυτόματη φορολόγηση 10% χωρίς αφορολόγητο.

Προσοχή στις διαδοχικές δωρεές

Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται όταν χρήματα μεταφέρονται μέσω ενδιάμεσων προσώπων για να καταλήξουν σε δικαιούχο που δεν ανήκει στην πρώτη κατηγορία συγγένειας. Σε αυτή την περίπτωση η Εφορία επιβάλλει φόρο 20% χωρίς αφορολόγητο. Αν μάλιστα οι δωρεές γίνουν εντός εξαμήνου, ενεργοποιείται αυτόματος μηχανισμός ελέγχου.

Τι ισχύει σε περίπτωση θανάτου

Σημαντικό είναι ότι σε περίπτωση θανάτου ενός εκ των δικαιούχων, το υπόλοιπο του κοινού λογαριασμού δεν θεωρείται προϊόν κληρονομιάς.

ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Αυτή την εβδομάδα

Αττική: Παρίσταναν υπαλλήλους ηλεκτρικής ενέργειας και άρπαζαν χρήματα και κοσμήματα

Δύο συλλήψεις στη Φυλή για τέσσερις υποθέσεις απάτης και...

Αίγιο: Πήγαν να αγοράσουν αυτοκίνητο αλλά Ρομά τους πήρε 27.000 ευρώ υπό την απειλή όπλου

Τρεις άνδρες από τη Ζάκυνθο ταξίδεψαν στη Ροδοδάφνη για...

Απάτη με SMS για δήθεν πρόστιμα της Τροχαίας — Παριστάνουν το gov.gr

Με πρόσχημα μια υποτιθέμενη τροχαία παράβαση, επιτήδειοι επιχειρούν να...

Επίσκεψη Ρούμπιο: Κυκλοφοριακοί περιορισμοί στην Αθήνα — Τι προβλέπεται για μετρό και συγκεντρώσεις

Αλλαγές στην κυκλοφορία και αυξημένα μέτρα ασφαλείας φέρνει στο...

ΝΕΑ

Απάτη με SMS για δήθεν πρόστιμα της Τροχαίας — Παριστάνουν το gov.gr

Με πρόσχημα μια υποτιθέμενη τροχαία παράβαση, επιτήδειοι επιχειρούν να...

Marathon Village: Ο Κυριακάτικος BBQ μπουφές έχει μια πρόταση που ανοίγει την όρεξη!

Μαριναρισμένο φιλέτο προβατίνας και πατάτες φούρνου πρωταγωνιστούν σε ένα...

Καλλιθέα: Εκκενώθηκαν δύο πολυκατοικίες μετά τον εντοπισμό ύποπτων φιαλιδίων

Κινητοποίηση των αρχών προκάλεσε το απόγευμα της Τρίτης ο...

RPN.GR