Την Κυριακή 02/11 λίγες μέρες πριν την κορύφωση του Αυθεντικού Μαραθωνίου, το Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου πλημμύρισε από ενθουσιασμό και γνώση, χάρη στους… νεότερους ξεναγούς του.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Μαραθώνα, αναλαμβάνοντας ρόλους ξεναγών υποδέχτηκαν και ξενάγησαν γονείς, φίλους, τον Δήμαρχο και επίσημους προσκεκλημένους, μεταλαμπαδεύοντας τις γνώσεις που αποκόμισαν από την επαφή τους με το Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου.
Η εκδήλωση ξεκίνησε με συμβολικό τρόπο: Οι μαθητές παρατάχθηκαν υπό τους ήχους της μουσικής από το ζεϊμπέκικο της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και καλωσόρισαν τους προσκεκλημένους στο Μουσείο.
Με απόλυτο σεβασμό στο παρελθόν ξεκίνησε η ξενάγηση στο εσωτερικό του Μουσείου.
Η δράση που είχε θέμα <<Μικροί ξεναγοί στο ταξίδι της ιστορίας του Μαραθωνίου Δρόμου>> αποτέλεσε το επιστέγασμα του εκπαιδευτικού προγράμματος <<Ψάξε και βρες>> που υλοποίησαν οι μαθητές στο Μουσείο.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες, μέσω του εκπαιδευτικού προγράμματος του Μουσείου, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν σε βάθος τα εκθέματα του, να εμβαθύνουν στην ιστορία των Μαραθωνοδρόμων από την αρχαιότητα έως σήμερα και να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της αυθεντικής διαδρομής καθώς και τη σημασία της Αθλητικής Ιδέας.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες, μέσα από τον ρόλο του ξεναγού, μετέτρεψαν τη θεωρητική τους γνώση σε πράξη, ενίσχυσαν την ικανότητα δημόσιας ομιλίας τους, μαθαίνοντας να απευθύνονται σε ένα ενήλικο κοινό, ενεργοποιήθηκαν ως θεματοφύλακες της τοπικής τους ιστορίας και πολιτιστικής κληρονομιάς, νιώθοντας υπερηφάνεια για τον τόπο τους.
Το Μουσείο λειτουργώντας ως κέντρο μάθησης, ανέδειξε τους μαθητές σε πρωταγωνιστές της εκπαιδευτικής διαδικασίας και πρεσβευτές της ιστορίας του Μαραθωνίου δρόμου.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξαν μικροί και μεγάλοι για το επιτραπέζιο παιχνίδι <<ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΗΜΙΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ>> που δημιούργησε το 1ο Νηπιαγωγείο Νέας Μάκρης συμμετέχοντας κι αυτό στην ίδια δράση.
Ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι που θα βοηθήσει τους μαθητές των σχολείων του Δήμου μας, να γνωρίσουν τον τόπο τους, την ιστορία και την πολιτιστική τους κληρονομιά όπως είπε η κ Πάχτα, Προϊσταμένη του 1ου Νηπιαγωγείου Νέας Μάκρης.
Στο τέλος της ξενάγησης οι μαθητές μετέτρεψαν το κοινό σε…μαθητές, υποβάλλοντας ερωτήσεις στους επισκέπτες για να διαπιστώσουν τι αποκόμισαν από την ξενάγηση.
Ήταν μια ευρηματική προσέγγιση των μαθητών που ολοκλήρωσε τον κύκλο της μάθησης για όλους.
Συνοδοιπόροι στο ταξίδι αυτό της ιστορίας του Μαραθωνίου, οι δασκάλες τους: Βασιλοπούλου Αναστασία και Κουτρουμπίνα Σοφία, ο καθηγητής της Φυσικής Αγωγής Νικολαΐδης Παναγιώτης, η δασκάλα της Πληροφορικής Ψυρρα Βούλα, καθώς και η δασκάλα Θεατρικής Αγωγής Χριστοδουλέα Αλεξάνδρα.
Μαζί τους σ αυτό το ταξίδι ήταν και ο κ. Σταύρος Τσόνιας Σύμβουλος Εκπαίδευσης και Συντονιστής της δράσης.
Τον ευχαριστούμε για την επιστημονική του καθοδήγηση.
Ευχαριστούμε τον Δήμαρχο κ. Στέργιο Τσίρκα, τους Αντιδημάρχους Βαγγέλη Κυπαρίσση, Κώστα Λάσκο, Χρήστο Σταμο και τη Δημοτική Σύμβουλο Ματίνα Μυλωνά που βίωσαν μαζί μας αυτή την εκπαιδευτική εμπειρία.
Ευχαριστούμε πολύ τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας και την κ. Μαρία Τσίρκα, που… γλύκαναν την εκδήλωση.
Το Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου αφιερώνει τη δράση αυτή στον Μήνα Μαραθωνίου που με πολλη αγάπη για τον τόπο έχει καθιερώσει ο Σύλλογος Τελμησσός Μαραθώνος.
Δελτίο Τύπου από το Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου





































