Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε τους ισχυρισμούς της ΕΥΔΑΠ, σχετικά με το περιστατικό, το οποίο συνέβη την επομένη ημέρα των Χριστουγέννων, στην οδό Ρήγα Φεραίου, στο Νέο Βουτζά και παραλίγο να κοστίσει μια ανθρώπινη ζωή.
Προφανώς, η εταιρεία απαντά, ότι είχαν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια των κατοίκων και των διερχομένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στις εκ των υστέρων διαπιστώσεις των ελεγκτών της- αν υπήρξαν- ή σε περιγραφές της αναδόχου εταιρείας, η οποία, φυσικά, ελέγχεται για την αντικειμενική παρουσίασή τους. Βεβαίως, ακόμη και η ΕΥΔΑΠ παραδέχεται την πολύμηνη ύπαρξη ορυγμάτων επικαλούμενη για την καθυστέρηση, το περίεργο επιχείρημα της κατασκευής εξωτερικών διακλαδώσεων….. Δηλαδή, αποδέχεται, ότι, η μη ολοκλήρωση των έργων και η επί μακρόν ύπαρξη ορυγμάτων, οφείλεται στην ανικανότητα συντονισμού των δύο συνεργείων, εκείνου που ανοίγει το όρυγμα και εκείνου που κατασκευάζει τις εξωτερικές διακλαδώσεις!!!!!!
Σημειωτέον δε, ότι η ΕΥΔΑΠ έχει ενημερωθεί με την από 23/10/2024 επιστολή του Συλλόγου μας για τα προβλήματα και τους κινδύνους που προκύπτουν από τη μη λήψη μέτρων των εργολάβων για το έργο της αποχέτευσης στο Νέο Βουτζά, χωρίς, έως σήμερα, να μας έχει απαντήσει, εγγράφως.
Το ατύχημα στην οδό Ρήγα Φεραίου, στις 26 Δεκεμβρίου, το οποίο από θαύμα δεν κόστισε τη ζωή του οδηγού, που έπεσε σε ανοιχτό χαντάκι συνέβη επειδή:
1. Η διέλευση από το υπόλοιπο τμήμα του δρόμου δεν είχε απαγορευτεί
2. Οι αναφερόμενες, ως «πακτωμένες» πινακίδες, είχαν τοποθετηθεί στην αρχή και στο τέλος του ορύγματος (χαντάκι), και μία στη μέση, όπως ξεκάθαρα φαίνονται από τις φωτογραφίες, μόνο πακτωμένες δεν ήταν.
3. Η στενότητα του δρόμου δεν επιτρέπει τη διέλευση των αυτοκινήτων δίπλα σε χαντάκια
4. Δε ελήφθη κανένα μέτρο για την προφανή και αναμενόμενη ζημιά-νεροφάγωμα, λόγω του ύψους της βροχής, που αναμενόταν, σύμφωνα με τα μετεωρολογικά δελτία και φυσικά δεν επρόκειτο περί «φαινομένων με αναπάντεχα ύψη βροχοπτώσεων». Ο ισχυρισμός δε, ότι η έλλειψη διευθέτησης των ομβρίων υδάτων στην επίμαχη παραρεμάτια περιοχή προκάλεσε διάφορες ζημιές (νεροφαγώματα) κατά μήκος του ορύγματος, θα επέβαλε σε παρόμοια αναμενόμενη βροχόπτωση την ακόμη μεγαλύτερη επαγρύπνηση εκ μέρους της αναδόχου εταιρείας και του εργολάβου της.
Κύριοι, δυστυχώς, η πραγματικότητα παραμένει αμείλικτη:
• Η Ρήγα Φεραίου (Γ’ Είσοδος Βουτζά) αποτελεί κεντρικό δρόμο που εξυπηρετεί ένα μεγάλο ποσοστό των κατοίκων (30-40%).
• Το έργο ξεκίνησε στα τέλη Μαΐου και η πρόοδος(!), που σημειώθηκε μέχρι τις αρχές Νοεμβρίου είναι σκάψιμο και επιχωμάτωση 1.000 μέτρων, εκ των οποίων μόνο το πρώτο μισό (500 μέτρα) έχει ασφαλτοστρωθεί πλήρως
• Από τις αρχές Νοεμβρίου, δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία εργασία, αφήνοντας τον δρόμο σε μία λωρίδα κυκλοφορίας, ενώ οι κάτοικοι συνεχίζουν να τον χρησιμοποιούν καθημερινά υπό επικίνδυνες συνθήκες.
• Είναι η Τρίτη, ή, τέταρτη φορά, που απαιτείται επιδιόρθωση της επιχωμάτωσης, λόγω κακής ποιότητας εργασιών, ή, καθυστέρησης.
Αντί λοιπόν η ΕΥΔΑΠ να ισχυρίζεται, ότι έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα για την ασφάλεια των κατοίκων, βασιζόμενη τυφλά σε περιγραφές της αναδόχου εταιρείας, θα ήταν σωστό να απαντήσει στο εξής αμείλικτο ερώτημα: Πώς είναι δυνατόν να θεωρείται αποδεκτή η σημερινή κατάσταση, να μην ολοκληρώνεται, άμεσα, το έργο και να αποκαθίσταται πλήρως και με ασφάλεια η διέλευση στον δρόμο;
Όσο το έργο παραμένει ημιτελές για μήνες και ο δρόμος περιορισμένος, η κατάσταση εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των πολιτών.
Η υποχρέωση του φορέα είναι να προστατέψει τους πολίτες, να τηρήσει τα χρονοδιαγράμματα και να διασφαλίσει, ότι οι βασικές υποδομές παραμένουν λειτουργικές και ασφαλείς. Αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος για να αποδειχθεί ότι «η ασφάλεια για την ΕΥΔΑΠ είναι μέγιστης σημασίας και πραγματικά λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα»