Σε ανακοίνωσή της, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ο προφυλακισμένος για τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη σταθμάρχης, δεν είχε εκπαιδευτεί για τη θέση του, πριν λάβει την πιστοποίησή του.
«Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων με τα έως σήμερα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει, διαβλέπει ισχυρές ενδείξεις ότι ο θεωρητικός και πρακτικός κύκλος εκπαίδευσης που παρείχε ο Διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΟΣΕ) σε προσωπικό του ΟΣΕ που επιτελεί κρίσιμα καθήκοντα (σταθμάρχες – κλειδούχους) υπήρξε ελλιπής και ως εκ τούτου ανεπαρκής» αναφέρει η ΡΑΣ, και συνεχίζει:
«Γ Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων με σειρά ελέγχων διερεύνησε τον κύκλο της εκπαίδευσης του Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας στον οποίο συμμετείχε ο σταθμάρχης που εμπλέκεται στο δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2022 και διαπίστωσε ότι δεν τεκμηριώνεται η σωστή και ολοκληρωμένη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των εκπαιδευόμενων του συγκεκριμένου κύκλου μαθητείας, σύμφωνα με τις απαιτήσεις που καταγράφονται στον Οδηγό Σπουδών».
Πήρε προθεσμία για να απολογηθεί ο σταθμάρχης
Ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή βρίσκονται τόσο ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, όσο και οι δύο σταθμάρχες της Λάρισας που ήταν σε απογευματινή βάρδια τη μοιραία νύχτα του δυστυχήματος στα Τέμπη.
Ο ένας εκ των δύο σταθμαρχών της απογευματινής βάρδιας, σύμφωνα με την ΕΡΤ ζήτησε και έλαβε προθεσμία να απολογηθεί την επόμενη Παρασκευή 24 Μαρτίου στις 12 το μεσημέρι. Ο σταθμάρχης, κατηγορείται ότι έφυγε από τη βάρδιά του πριν λήξει το ωράριό του.
Αναμένεται σε λίγα λεπτά να απολογηθεί ο συμβασιούχος σταθμάρχης και γύρω στις 12 αναμένεται να εμφανιστεί και ο προϊστάμενος επιθεώρησης.
Σε βάρος τους έχουν ασκηθεί διώξεις για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που τιμωρείται σε βαθμό κακουργήματος με ποινές από 10 χρόνια έως ισόβια, ενώ βαρύνονται και με κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροήν.
Σύμφωνα με πληροφορίες θα υποστήριζαν πως από τη στιγμή που το δυστύχημα έγινε εκτός του ωραρίου τους, δεν φέρουν καμία ευθύνη.
Σύμφωνα με εργαζόμενους του ΟΣΕ, το ωράριο του σταθμάρχη της απογευματινής βάρδιας που πληρώνεται με μπλοκάκι είναι 8ωρο και δεν πληρώνονται οι υπερωρίες. Συνεπώς θα υποστήριζαν πως ορθά έφυγαν στη λήξη της βάρδιας και άφησαν μόνο του τον άπειρο 59χρονο Β.Σ. που είναι ήδη προφυλακισμένος για το δυστύχημα στα Τέμπη. Σύμφωνα με πληροφορίες, και οι τρεις αναμένεται να αντιμετωπίσουν εξίσου βαριές κατηγορίες με τον προφυλακισμένο σταθμάρχη.
Τρίτος θα απολογηθεί ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, ο οποίος αναμένεται να υποστηρίξει πως στην επίμαχη ώρα, μεταξύ 22:00 και 23:00, είχε τοποθετήσει δύο σταθμάρχες. Ο δικηγόρος του αναφέρει πως ο επιθεωρητής θα υποστηρίξει επίσης ότι δεν ενημερώθηκε για την πρόωρη αποχώρηση των άλλων δύο σταθμαρχών ούτε για την καθυστέρηση των αμαξοστοιχιών το βράδυ της μοιραίας σύγκρουσης.