Oι Έλληνες εφοπλιστές με τα υπερ-δεξαμενόπλοια.

985

Οι ισορροπίες τρόμου μεταξύ ΗΠΑ – Ιράν στον Περσικό έχουν θέσει σε κατάσταση επιφυλακής τους πλοιοκτήτες με δεξαμενόπλοια, όπου οι Έλληνες ελέγχουν το 25% της αγοράς

ο γεωπολιτικό-οικονομικό stratego στα  Στενά του Ορμούζ, στον Περσικό Κόλπο παίρνει επικίνδυνες διαστάσεις τις τελευταίες ημέρες εξαιτίας της αντιπαλότητας μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν. Μπορεί οι δύο πλευρές να δηλώνουν ότι δεν επιδιώκουν την πολεμική σύρραξη  όμως προετοιμάζονται για αυτή.

Από τα Στενά διακινείται καθημερινά το 20% του ημερησίως μεταφερόμενου πετρελαίου παγκοσμίως. Το θέμα είναι ότι οι επιπτώσεις από  επίθεση σε    δεξαμενόπλοια, όπως συνέβη πριν από έναν περίπου μήνα είναι… πολυεθνικές. Γιατί το πλοίο μπορεί να είναι εγγεγραμμένο στο νηολόγιο της Νήσου Μαν-Isle Man που είναι κτήση του Βρετανικού Στέμματος, αλλά έχει αυτονομία από το Ηνωμένο Βασίλειο, η πλοιοκτήτρια εταιρεία να είναι συμφερόντων  πλοιοκτήτη άλλης χώρας, το πλοίο να έχει αποκτηθεί με λίζινγκ από  κινεζικό τραπεζικό κολοσσό που αναμένει κέρδη για αυτό το χρηματοδότησε, το πετρέλαιο που μεταφέρει να είναι από το Ιράκ  για λογαριασμό πολυεθνικού πετρελαϊκού κολοσσού  με προορισμό της Νότιο Ευρώπη.

Οι ισορροπίες τρόμου μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν έχουν θέσει σε κατάσταση επιφυλακής την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία και ειδικότερα τους πλοιοκτήτες με δεξαμενόπλοια όπου οι Έλληνες κυριαρχούν ελέγχοντας το 25% της αγοράς.

Σε ενδεχόμενη πολεμική σύρραξη στο Ιράν το κύριο αποτέλεσμα θα είναι  οι υψηλότερες τιμές του πετρελαίου, με αποτέλεσμα τη βραχυπρόθεσμη και μεσοπρόθεσμη μείωση της ζήτησης πετρελαϊκών προϊόντων.

 Οι παραγωγοί εκτός του Αραβικού κόλπου θα έχουν το μεγαλύτερο όφελος, ιδιαίτερα οι ΗΠΑ, η Δυτική Αφρική και η Βραζιλία, ενώ αναμένεται να χαλαρώσει η πίεση στη Βενεζουέλα.

Σύμφωνα με διεθνείς οικονομικούς και πολιτικούς  αναλυτές μια ευρύτερη σύγκρουση με το Ιράν θα ήταν αρνητική για τους περισσότερους τύπους πλοίων και για τις αγορές πετρελαίου γενικότερα. Λιγότερα πλοία θα διέρχονται από τα στενά του Hormuz.

Ωφελημένοι έως τώρα είναι οι πλοιοκτήτες που έχουν δεξαμενόπλοια VLCC, τα οποία είναι χωρητικότητας άνω των 300.000 τόνων.

Με βάση  τα στατιστικά στοιχεία του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου  Clarksonsγια το ποιοί Έλληνες έχουν τα περισσότερα VLCC, δηλαδή δεξαμενόπλοια χωρητικότητας άνω των 300.000 τόνων αναφέρονται οι εξής:

– Γιάννης Αγγελικούσης με 42 υπερ-δεξαμενόπλοια βρίσκεται στην κορυφή.

Ακολουθεί: – η Dynacom  του Γιώργου Προκοπίου με 16 κομμάτια

– Η Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη με 10

– Η EasterMed του Θανάση Μαρτίνου με εννέα

-To Embiricos Group με εννέα της οικογένειας Εμπειρίκου

– Η Alpha tankers της Άννας Αγγελικούση με οκτώ

– Η Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου με  επτά

– Ο Γιώργος Οικονόμου με τρία VLCC ,εκ των οποίων δύο ανήκουν στον στόλο της Cardiff και ένα στην εισηγμένη Dryships

-Τρία έχει η Kyklades Maritime του Γιάννη Αλαφούζου

– Ο Όμιλος Τσάκου, των καπετάν Παναγιώτη και  του γιού του Νίκου με  δύο υπερ δεξαμενόπλοια

– Η Cetrofin του Δημήτρη Προκοπίου με δύο και

– ChandrisGroup με δύο