spot_img
15.1 C
Rafina
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
spot_img

Οι Έλληνες πιο δεκτικοί να συζητήσουν τα οικονομικά τους με την AI

 

 

Πιο γρήγορα από τους ευρωπαίους «αγκαλιάζουν» την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) οι Έλληνες, αναγνωρίζοντας τις δυνατότητες που δίνει σε πολλούς τομείς της καταναλωτικής συμπεριφοράς.

Η διαχείριση των οφειλών τους και γενικότερα η οικονομική τους κατάσταση είναι θέματα που φαίνεται πιο εύκολο να συζητηθούν μέσω AI, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Έκθεση Πληρωμών Καταναλωτών του Oμίλου Intrum για το 2025.

Η έκθεση δημοσιεύτηκε σήμερα πανευρωπαϊκά και καταγράφει αύξηση της εξοικείωσης με το ΑΙ καθώς και της εμπιστοσύνης σε λύσεις που δίνονται από τη χρήση του από τους Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι μάλιστα έχουν βελτιώσει το ποσοστό έγκαιρης αποπληρωμής των οφειλών τους από το 45% το 2023 σε 67% το 2025.

Λιγότερο επικριτικό το chatbot

Το 34% των συμμετεχόντων στην έρευνα αισθάνεται πιο άνετα να μοιραστεί την οικονομική του κατάσταση με ένα AI bot παρά με άνθρωπο, ενώ το 38% δηλώνει ότι θα αισθάνονταν ότι υπάρχει λιγότερο επικριτική διάθεση αν συζητούσε για τις καθυστερημένες οφειλές του με ένα ρομπότ Τεχνητής Νοημοσύνης, απ’ ό,τι αν το συζητούσε με έναν άνθρωπο, ποσοστό κατά 10 μονάδες αυξημένο σε σχέση με το 2024.

Παράλληλα, σχεδόν 4 στους 10 πιστεύουν ότι το AI μπορεί να βοηθήσει στον περιορισμό πιθανών προκαταλήψεων στις πρακτικές είσπραξης οφειλών, καθιστώντας τη διαδικασία δικαιότερη για όλους.

Ο ένας στους τρεις Έλληνες δηλώνει επίσης ότι χρησιμοποιεί εργαλεία, όπως το ChatGPT, για την κατανόηση οικονομικών όρων, σε ποσοστό κοντά στο ευρωπαϊκό.

Είναι ενδεικτικό της εξοικείωσης με το ΑΙ, ότι η ανησυχία για την επίδρασή του στην ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων περιορίζεται σταθερά, με το 23% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι δεν αποτελεί σημείο προβληματισμού.

 

Η έρευνα αποτυπώνει σημάδια μεγαλύτερης ωριμότητας στην καταναλωτική συμπεριφορά: οι αυθόρμητες online αγορές μειώνονται αισθητά, καθώς μόνο το 25% δηλώνει ότι αγοράζει παρορμητικά σε σχέση με δύο χρόνια πριν, με το ευρωπαϊκός μέσο όρο να είναι στο 30%, ενώ το 15% αναγνωρίζει ότι η πίεση από τα lifestyle πρότυπα στα social media, το έχει οδηγήσει σε αγορές και σε πρόσθετες οφειλές, μια υπενθύμιση της ισχυρής επίδρασης που ασκεί το ψηφιακό περιβάλλον στις οικονομικές επιλογές.

H Ευρωπαϊκή Έκθεση Πληρωμών Καταναλωτών 2025 αποτυπώνει τις απαντήσεις που δόθηκαν από περισσότερους από 20 χιλιάδες ερωτηθέντες σε 20 ευρωπαϊκές χώρες.

Δείτε περισσότερα εδώ.

Πηγή: ΟΤ

Αυτή την εβδομάδα

Η γιορτινή POLIS έρχεται και δεν θα είναι τόσο αθώα όσο νομίζουν

Η εφημερίδα POLIS ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει με το φύλλο 118,...

Περισσότερο ΛΟΑΤΚΙ, λιγότερα one night stands: Οι αριθμοί πίσω από την σεξουαλική ζωή της Gen Z

Η σεξουαλική ζωή της Gen Z παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον...

Χρήματα; Ποιο πορτοφόλι; Η Gen Z ζει μόνο με το κινητό

Η γενιά που μεγάλωσε με το smartphone στο χέρι...

Αυτές οι δύο τροφές είναι οι πιο απολαυστικές «ασπίδες» για την καρδιά

Κάθεστε πολλές ώρες και θέλετε να προστατεύσετε την καρδιά...

Προειδοποίηση Γκέιτς: Οι θάνατοι παιδιών θα αυξηθούν για πρώτη φορά στον 21ο αιώνα

Περίπου 200.000 περισσότερα παιδιά πιθανόν θα πεθάνουν πριν από...

ΝΕΑ

Η γιορτινή POLIS έρχεται και δεν θα είναι τόσο αθώα όσο νομίζουν

Η εφημερίδα POLIS ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει με το φύλλο 118,...

Χρήματα; Ποιο πορτοφόλι; Η Gen Z ζει μόνο με το κινητό

Η γενιά που μεγάλωσε με το smartphone στο χέρι...

Αυτές οι δύο τροφές είναι οι πιο απολαυστικές «ασπίδες» για την καρδιά

Κάθεστε πολλές ώρες και θέλετε να προστατεύσετε την καρδιά...

Προειδοποίηση Γκέιτς: Οι θάνατοι παιδιών θα αυξηθούν για πρώτη φορά στον 21ο αιώνα

Περίπου 200.000 περισσότερα παιδιά πιθανόν θα πεθάνουν πριν από...

Ο καταλύτης Τσίπρας και το ερώτημα για εκλογές

«Σεισμό» για το πολιτικό σκηνικό αποτέλεσε η πρωτοβουλία του...

“Γόρδιος δεσμός” τα μπλόκα των αγροτών για την κυβέρνηση

Το “γόρδιο δεσμό” των αγροτικών μπλόκων επιχειρεί να λύσει η κυβέρνηση,...

RPN.GR