spot_img
15.4 C
Rafina
Κυριακή, 21 Δεκεμβρίου, 2025
spot_img
Αρχική Blog Σελίδα 17

Πηγή Δεβετζή για τροχαίο: Ευτυχώς ήρθαν οι αγρότες από τα μπλόκα να με βοηθήσουν

0

Για το τροχαίο ατύχημα που είχε σε τούνελ της Εγνατίας Οδού αλλά και το σοκ που υπέστη μίλησε η Ολυμπιονίκης Πηγή Δεβετζή καλεσμένη στην εκπομπή της Φαίης Σκορδά “Buongiorno”, το πρωί της Τρίτης (16/12).

Όπως αποκάλυψε η ίδια, το τροχαίο προκλήθηκε όταν ένα από τα πίσω λάστιχα του οχήματος έσκασε με αποτέλεσμα, η ολυμπιονίκης να χάσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου.

“Είχα πάθει σοκ, για τρεις μέρες δεν μπορούσα να μιλήσω. Δεν μπορούσα να ηρεμήσω. Εκείνη την ημέρα ήταν του Αγίου Νικολάου και έλεγα ότι με προστάτεψε. Υπάρχει Θεός, αυτό λέω. Η πίστη τελικά σώζει”.

Είπα ‘σκοτώθηκα, μάνα φεύγω’. Αισθάνθηκα ότι πεθαίνω. Εκεί που χτυπάω μετωπικά, γυρίζει το αμάξι 180 μοίρες. Κάνω τον σταυρό μου και λέω ‘Θεέ μου, δεν έπαθα τίποτα’. Ασυναίσθητα πάτησα την κόρνα για να με ακούσουν οι άλλοι οδηγοί”.

Επιπλέον αποκάλυψε πως για να απεγκλωβιστεί από το αυτοκίνητο της μια κοπέλα από ένα διερχόμενο αυτοκίνητο αλλά και αγρότες που βρισκόταν εκείνη την στιγμή στα μπλόκα.

“Δεν πονούσα, είχα πάθει σοκ και ήθελα απλά να βγω από το αμάξι. Ήρθαν και κάποιοι άνθρωποι από τα μπλόκα των αγροτών που ήταν πιο μπροστά να με βοηθήσουν. Με έσωσε ο σταυρός που είχα κάνει στο αμάξι”, είπε.

“Σε μια στιγμή περνάει η ζωή από μπροστά σου και λες ‘φεύγω, τελείωσα’. Το σοκ, το συναίσθημα που ζεις εκείνη την ώρα είναι απερίγραπτο. Το ψυχολογικό σοκ δεν ξεπερνιέται εύκολα”, συνέχισε.

“Δεν αξίζει τίποτα στη ζωή μας εάν δεν έχουμε την υγεία μας. Θα ήθελα να ευχηθώ υγεία σε μένα, την οικογένειά μου και σε όλο τον κόσμο. Πάρε μία αγκαλιά τον διπλανό σου, πες του μία συγγνώμη”, κατέληξε.

Απόφαση – σοκ για την Παρί: Το ποσό που πρέπει να πληρώσει στον Εμπαπέ

0

Παρί Σεν Ζερμέν και Κιλιάν Εμπαπέ ξεκίνησαν μια από τις πιο ακραίες δικαστικές διαμάχες στο γαλλικό ποδόσφαιρο και ο Γάλλος σταρ βγήκε κερδισμένος από την ετυμηγορία εργατικού δικαστηρίου του Παρισιού.

Έτσι, όπως γράφει το SPORT24, οι Παριζιάνοι είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν 60 εκατομμύρια ευρώ για μισθούς που δεν καταβλήθηκαν συν μπόνους. Η απόφαση βγήκε μετά από μήνες νομικών διαμαχών, αφότου ο Γάλλος επιθετικός έφερε την Παρί Σεν Ζερμέν στο δικαστήριο για τα διαφυγόντα κέρδη για τον Απρίλιο, τον Μάιο και τον Ιούνιο του 2024, λίγο πριν φύγει από την ομάδα της Ligue 1 για να ενταχθεί στη Ρεάλ Μαδρίτης ως ελεύθερος.

“Είμαστε ικανοποιημένοι με την απόφαση. Αυτό είναι που θα έπρεπε να περιμένουμε όταν δεν καταβάλλονται μισθοί”, ανέφεραν οι δικηγόροι του Κίλιαν Εμπαπέ μετά την έκδοση της απόφασης.

Project Agora Advertising

Εκτός από τους τρεις μισθούς υπήρχαν και δύο μπόνους που δεν καταβλήθηκαν, ένα μπόνους “δεοντολογίας” κι ένα μπόνους υπογραφής βάσει των όσων είχε συμφωνήσει. Ο Εμπαπέ είχε δικαιωθεί και σε δύο δικαστικές αποφάσεις από τη γαλλική ομοσπονδία ποδοσφαίρου, ενώ η Παρί δεν προσκόμισε κάποιο έγγραφο που να δείχνει ότι ο Εμπαπέ παραιτήθηκε από κάποιο από τα “δικαιώματά” του.

Η POLIS κυκλοφορεί και βάζει φωτιά στο πολιτικό σκηνικό

Το ’25 κλείνει και η POLIS κυκλοφορεί με το πιο εκρηκτικό τεύχος της χρονιάς. Ένα τεύχος που δεν χαϊδεύει νερά, τα ταράζει. Και δεν το λέμε για εντύπωση.

Στο επίκεντρο, μια συνέντευξη που κανείς δεν περίμενε. Με την Δήμαρχο Ραφήνας Πικερμίου, Δήμητρα Τσεβά, που γνωρίζει το παρασκήνιο όσο λίγοι και που μιλά για όλα, για το χθες, το σήμερα και το αύριο. Χωρίς φίλτρα. Χωρίς «off the record».

Παράλληλα, ξεδιπλώνεται μια μεγάλη δημοσιογραφική έρευνα που θα συζητηθεί. Όλοι οι αντιδήμαρχοι, με ονοματεπώνυμο. Τι έκαναν, τι κάνουν και  κυρίως, πώς τους βαθμολογεί η κοινωνία. Γιατί, καλώς ή κακώς, όσοι διοικούν κρίνονται. Και λογοδοτούν πρώτοι.

Στο τεύχος του Δεκεμβρίου υπογράφουν άρθρα φωτιά οι
Βίκυ Καβαλάρη, Χριστίνα Λαμπίρη, Θωμάς Μαυρογόνατος, Βασίλης Σπαντούρος, Σπύρος Μαυρολέων, Βιργινία Μάρκου. Κείμενα που δεν χαρίζονται, δεν ισορροπούν τεχνητά και δεν φοβούνται να πουν τα πράγματα με το όνομά τους.

Οι χριστουγεννιάτικες «ευχές» της POLIS δεν είναι τυπικές. Έχουν αποδέκτες, αυτούς που παράγουν έργο, αυτούς που κοροϊδεύουν τον κόσμο και εκείνους που απλώς βρέθηκαν σε μια καρέκλα επειδή ήταν άδεια. Το πώς θα φύγουν, είναι άλλο θέμα. Και έρχεται.

Η POLIS αυτόν τον Δεκέμβριο δεν κυκλοφορεί απλώς.
Ρίχνει μια πέτρα στη λίμνη.
Και ο θόρυβος θα ακουστεί.

 

Με φως, μουσική και συμμετοχή πολιτών ξεκίνησαν τα Χριστούγεννα σε Ραφήνα και Πικέρμι – rpn

Σε γιορτινό κλίμα, με φως, μουσική και τη μαζική παρουσία πολιτών, πραγματοποιήθηκε η φωταγώγηση των Χριστουγεννιάτικων Δέντρων σε Ραφήνα και Πικέρμι, σηματοδοτώντας την επίσημη έναρξη της εορταστικής περιόδου στον Δήμο Ραφήνας–Πικερμίου. Οι εκδηλώσεις, που φιλοξενήθηκαν στο κέντρο της Ραφήνας και στην κεντρική πλατεία του Πικερμίου, ανέδειξαν τη χαρά της συνύπαρξης και το πνεύμα ενότητας που χαρακτηρίζει την τοπική κοινωνία.

—-ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ—-

Παράλληλα, ο Δήμος έχει τοποθετήσει χριστουγεννιάτικο στολισμό δημιουργώντας μια ζεστή και φωτεινή ατμόσφαιρα με στόχο την ενίσχυση του εορταστικού κλίματος για κατοίκους και επισκέπτες.
Ιδιαίτερη συμβολή στις εκδηλώσεις είχαν οι τοπικοί σύλλογοι και η Δημοτική Φιλαρμονική, που με τη συμμετοχή τους συνέβαλαν καθοριστικά στη δημιουργία ξεχωριστής γιορτής για μικρούς και μεγάλους.

Στο ίδιο πνεύμα πολιτισμού και εξωστρέφειας πραγματοποιήθηκε και το 1ο Φεστιβάλ Χορωδιών ΚΑΠΗ του Δήμου Ραφήνας–Πικερμίου, στο αμφιθέατρο του Γυμνασίου–Λυκείου Ραφήνας. Η εκδήλωση ανέδειξε τη δημιουργικότητα, τη συλλογικότητα και τον ενεργό ρόλο των ΚΑΠΗ στην τοπική κοινωνία, μέσα από τη δύναμη της μουσικής. Η συμμετοχή της Δημάρχου Δήμητρας Τσεβά, μαζί με τα μέλη της δημοτικής αρχής, ανέδειξε έμπρακτα τη διαρκή στήριξη σε πρωτοβουλίες που προάγουν τον πολιτισμό και ενδυναμώνουν την κοινωνική συνοχή.

Ο Δήμος Ραφήνας–Πικερμίου εύχεται σε όλες και όλους Καλά Χριστούγεννα, με υγεία, ενότητα και αισιοδοξία και το νέο έτος να φέρει γαλήνη, πρόοδο και χαμόγελα σε κάθε οικογένεια.

Η Δήμαρχος Ραφήνας – Πικερμίου στη συνεδρίαση της ΠΕΔ Αττικής για τον Νέο Κώδικα – rpn

Στη συνεδρίαση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αττικής (ΠΕΔΑ), με αντικείμενο τον Νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, συμμετείχε η Δήμαρχος Ραφήνας–Πικερμίου, Δήμητρα Τσεβά, ενόψει των κρίσιμων θεσμικών εξελίξεων που ακολουθούν.

Η συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε σε μια ιδιαίτερα κομβική χρονική συγκυρία, λίγο πριν από τη συμβολική κινητοποίηση των Δήμων που έχει προγραμματιστεί για σήμερα, καθώς και πριν από τη Γενική Συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), η οποία θα διεξαχθεί την Τετάρτη, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εσωτερικών.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, αναπτύχθηκε εκτενής διάλογος για τον Νέο Κώδικα Αυτοδιοίκησης και τις επιπτώσεις του στη λειτουργία των Δήμων. Η Δημοτική Αρχή Ραφήνας–Πικερμίου συμμετέχει στον θεσμικό διάλογο, στηρίζοντας κάθε πρωτοβουλία που ενδυναμώνει τον ρόλο των Δήμων και διασφαλίζει μια σύγχρονη, αποτελεσματική και ουσιαστικά αυτοδιοικητική διοίκηση προς όφελος των πολιτών.

Κ

Ένας μαθητής του ΓΕΛ Ραφήνας δίνει τη μάχη της ζωής του – rpn

Ένας μικρός αγωνιστής δίνει τη μάχη της ζωής του

Σήμερα δεν θα μιλήσουμε για αριθμούς, πολιτική ή καθημερινές ειδήσεις που ξεχνιούνται αύριο. Σήμερα θα μιλήσουμε για ένα παιδί. Για έναν μικρό αγωνιστή που παλεύει, κυριολεκτικά, για τη ζωή του.

Πρόκειται για μαθητή του ΓΕΛ Ραφήνας, που νοσηλεύεται στον «Ευαγγελισμό», σε τμήμα απομόνωσης, καθώς πάσχει από οξεία μυελογενή λευχαιμία. Μια διάγνωση βαριά, άδικη και σκληρή – ειδικά όταν αφορά ένα παιδί που μέχρι χθες είχε στο μυαλό του σχολείο, φίλους και όνειρα, όχι ορούς και θεραπείες.

Η οικογένειά του δοκιμάζεται καθημερινά. Οι γονείς, αναγκαστικά, έχουν σταματήσει να εργάζονται λόγω της σοβαρότητας της κατάστασης, ενώ στο σπίτι υπάρχουν και δύο μικρότερα παιδιά. Η μάχη δεν είναι μόνο ιατρική· είναι και μάχη επιβίωσης. Τα έξοδα τρέχουν, οι ανάγκες δεν περιμένουν και η ψυχολογική πίεση είναι τεράστια.

Υπάρχει τραπεζικός λογαριασμός για όποιον επιθυμεί να βοηθήσει. Παράλληλα, μέσω του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του ΓΕΛ Ραφήνας, του οποίου η Ευαγγελία Παππά που δημοσιοποίησε το θέμα είναι πρόεδρος, θα συγκεντρωθούν χρήματα με στόχο να στηριχθεί αυτή η οικογένεια στις βασικές της ανάγκες. Δεν μπορούμε να πάρουμε τον πόνο τους – κανείς δεν μπορεί. Μπορούμε όμως να τους ανακουφίσουμε πρακτικά, να μην αισθάνονται μόνοι μέσα σε αυτή τη δοκιμασία.

Σε τέτοιες στιγμές φαίνεται τι κοινωνία θέλουμε να είμαστε. Μια κοινωνία που προσπερνά ή μια κοινωνία που στέκεται δίπλα. Κάθε μικρή βοήθεια μετράει. Κάθε πράξη αλληλεγγύης είναι ένα μήνυμα: ότι αυτό το παιδί δεν παλεύει μόνο του.

Γιατί τελικά, η ανθρωπιά δεν είναι θεωρία. Είναι πράξη. Και σήμερα είναι μια καλή μέρα να την αποδείξουμε.

Alpha Bank

GR3301401300130002340012545

 

Ραφήνα: Χριστουγεννιάτικο bazaar του ”Πήγασου” για τα αδέσποτα του Δήμου – rpn

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΦΙΛΟΖΩΙΚΟ BAZAAR 
17-31 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
11.00-18.00
Το φετινό Χριστουγεννιάτικο bazaar του ”Πήγασου”, φέτος θα γίνει στον υπαίθριο χώρο της ”Κατσαρόλας” που βρίσκεται πίσω από το Ταχυδρομείο στην οδό Βασ. Παύλου 1, πλατεία Ελευθερίου Βενιζέλου, Ραφήνα.
Εδώ θα βρείτε όλα τα χριστουγεννιάτικα δώρα που θέλετε να κάνετε σε πολύ πολύ χαμηλές τιμές. Ξέρουμε ότι οι φίλοι μας θα μας στηρίξουν και φέτος γιατί γνωρίζουν ότι όλα τα έσοδα είναι για τα αδέσποτα του Δήμου μας.
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά την Νατάσσα που επικοινώνησε μαζί μας, μόλις είδε ότι δεν έχουμε πλέον το ΒΑΓΟΝΙ που τόσα χρόνια μας παραχωρούσε ο Δήμος και μας πρόσφερε αφιλοκερδώς τον υπαίθριο χώρο της επιχείρησης της για να πραγματοποιήσουμε το φιλοζωικό bazaar μας.
Σας περιμένουμε όλους να μας στηρίξετε και εμείς με τη σειρά μας να στηρίξουμε τα αδεσποτακια όπου μας χρειάζονται.

Πήγασος Φιλοζωική Ραφήνας Πικερμίου – Pegasus Animal Welfare Group

Τα ρεκόρ είναι για να… σπάνε

0

Δεν έχει περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα από την αλλαγή ιδιοκτησίας στους Λος Άντζελες Λέικερς, σε μια συμφωνία που προκάλεσε μεγάλο ντόρο σε όλο τον κόσμο.

Οι Λέικερς άλλαξαν χέρια έναντι ποσού – ρεκόρ, 10 δισεκατομμυρίων ευρώ κι αυτή είναι μέχρι σήμερα η πιο ακριβή πώληση ομάδας στον παγκόσμιο αθλητισμό.

Το ποσό είναι δίχως άλλο τεράστιο αλλά όλα δείχνουν ότι έχουμε να κάνουμε μ’ ένα ρεκόρ που δεν πρόκειται να κρατήσει για πολύ. Έτσι όμως γίνεται με τα ρεκόρ, δεν κρατούν για πάντα και γίνονται για να σπάνε.

Οι πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας περί πρότασης 10 δισεκατομμυρίων ευρώ για την αγορά της Μπαρτσελόνα, έκανε το γύρο του κόσμου… εν ριπή οφθαλμού.

Ο πρίγκιπας, διάδοχος του θρόνου της Σαουδικής Αραβίας, Μοχάμεντ Μπιν Σαλμάν, φέρεται να θέλει την αγορά της πλειοψηφίας των μετοχών της Μπάρτσα και αν τα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, τότε θα έχουμε να κάνουμε με κοσμογονικές εξελίξεις.

Το ποσό που γράφτηκε φαντάζει (και είναι) εξωπραγματικό αλλά αντικατοπτρίζει τα τεράστια (επενδυτικά) άλματα που έχουν γίνει στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο τα τελευταία 15 χρόνια.

Γιατί αυτή είναι η αλήθεια, οι επενδύσεις που έχουν γίνει στους ευρωπαϊκούς ποδοσφαιρικούς συλλόγους (από Αμερικανούς και Άραβες) δημιούργησαν μια νέα κουλτούρα και σε ότι έχει να κάνει με τις αξίες των ομάδων.

Μόνο τυχαίο λοιπόν δεν είναι ότι οι Σαουδάραβες είναι έτοιμοι να δώσουν 10 δισεκατομμύρια ευρώ για ν΄αποκτήσουν τον έλεγχο της Μπάρτσα και αν επιτευχθεί συμφωνία, τότε θα μιλάμε για μια πώληση – ρεκόρ, που θα «εκτινάξει» ακόμα περισσότερο τα οικονομικά δεδομένα στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο.

Μπορεί εύκολα για παράδειγμα να σκεφτεί κάποιος πως αν η Μπαρτσελόνα πωληθεί για το ποσό που προαναφέραμε, που θα μπορούσε να φτάσει το τίμημα σε με υποθετική κουβέντα για πώληση της Ρεάλ Μαδρίτης.

Η ουσία πάντως είναι πως η ενασχόληση αμερικανικών και αραβικών funds (τα οποία έχουν προφανώς διαφορετική στόχευση) έχει δημιουργήσει ένα νέο σκηνικό στον χώρο του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου κι αυτό είναι κάτι που εξιτάρει τους επενδυτές και δημιουργεί σκηνικό μεγάλων ευκαιριών.

Γιατί όταν μια ευρωπαϊκή ποδοσφαιρική ομάδα μπορεί να κοντράρει την πώληση ενός τεράστιου brand name όπως οι Λος Άντζελες Λέικερς, τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό πως τα ευρωπαϊκά κλαμπ έχουν τεράστια δυναμική.

Το παρασκήνιο της νέας σύλληψης του Έλληνα Εσκομπάρ

0

«Ο 61χρονος Αλέξανδρος Αγγελόπουλος από τους Νέους Πόρους Πιερίας που συνελήφθη τις τελευταίες ώρες για τη μεταφορά περίπου πέντε τόνων κοκαΐνης από την νότιο Αμερική ήταν συνεχώς υπό παρακολούθηση από την αμερικανική υπηρεσία Δίωξης Ναρκωτικών και το ελληνικό FBI μετά την αποφυλάκισή του το 2024 .

Ο επονομαζόμενος τότε «Μέγας Αλέξανδρος» της κοκαΐνης ήταν φυλακισμένος για 20 ολόκληρα χρόνια για την απολύτως όμοια διακίνηση πάλι της ίδιας ποσότητας ναρκωτικών και με ίδιου τύπου σκάφους που είχε αποκαλυφθεί το 2004.

Υπήρχαν σαφείς πληροφορίες ότι λόγω έλλειψης μεγάλων χρηματικών ποσών από τα τεράστια έσοδά του πριν από 21χρόνια κι έλλειψης κάθε άλλης επαγγελματικής δραστηριότητας θα προχωρούσε πάλι στο ίδιο «μεγάλο κόλπο» .

Ο καιρός που μετέφερε χρήματα σε μαύρες σακούλες και τα μοίραζε με τις χούφτες ή άναβε τσιγάρο επιδεικτικά με ένα 500ευρω είχαν περάσει ανεπιστρεπτί λόγω και των παλαιότερων δεσμεύσεων των περιουσιακών στοιχείων του.

Είχε δώσει τότε μεγάλα χρηματικά ποσά στην μικρή τοπική ομάδα του Ποσειδώνα Νέων Πόρων (πλέον δεν υφίσταται) που παρ΄ ολίγον, με την χρηματοδότηση του ν΄ ανέλθει στην Α Εθνική.

Εξάλλου είχε μείνει στην φυλακή (Κορυδαλλός Δομοκός κι άλλες ) 20 ολόκληρα χρόνια. Γνωρίζαμε ότι είχε σημαντικές προσβάσεις στην Λατινική Αμερική ενώ πολλοί από τους τότε συνεργούς του είχαν αποφυλακισθεί και θα έψαχνε τρόπο να επαναλάβει το ίδιο εγχείρημα.

Υπήρχε παρακολούθηση του τόσο στην Πιερία όπου διέμενε αλλά και στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις. Κι οι εκτιμήσεις μας επαληθεύθηκαν. Ο άνθρωπος που είχε εφαρμόσει πρώτος πριν από δύο δεκαετίες την τακτική ξεπλύματος χρήματος με δεκάδες κερδισμένα δελτία Λόττο κλπ κι είχε αναφερθεί για αυτόν σε δικογραφία –χωρίς να τεκμηριωθεί- ότι σχεδίαζε να δολοφονήσει δικηγόρο γιατί τον εξαπάτησε και του υφάρπαξε δύο εκατομμύρια ευρώ, θα επανέλθει στην φυλακή, ίσως μένοντας χρόνο ρεκόρ σε σωφρονιστικά καταστήματα».

Σε αυτή την αναφορά προχώρησε μιλώντας προς το in Έλληνας αξιωματικός που παρακολουθεί την νέα φάση δράσης του επονομαζόμενου «Ελληνα Εσκομπάρ» με τον εντοπισμό στην θαλάσσια περιοχή της Μαρτινίκας πλοίου μήκους 27 μέτρων και πέντε μέτρων που μετέφερε πέντε έως επτά τόνους κοκαΐνης το οποίο παρακολουθείτο από τις ελληνικές κι αμερικανικές αρχές και έπεσε στα χέρια του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού.

Το πλοίο είχε ξεκινήσει πριν από δύο μήνες από τη Νέα Μηχανιώνα (το πλήρωμα του απαρτιζόταν από πέντε άτομα, μεταξύ των οποίων τέσσερις Έλληνες κι ένας Βούλγαρος) κι αφού φόρτωσε την τεράστια ποσότητα της άσπρης σκόνης στη συνέχεια ξεκίνησε το ταξίδι της επιστροφής. Το πλοίο έδεσε εν μέσω θαλασσοταραχής στην Μαρτινίκα ενώ διαπιστώθηκε ότι ένας εκ των συλληφθέντων ήταν και μέλος του πληρώματος στο αλιευτικό σκάφος «Africa1» του προηγούμενου εγχειρήματος του 61χρονου.

Για τον τρόπο δράσης κι εντοπισμού το 2004 του Αλ Αγγελόπουλου ήταν ενδεικτική η συνέντευξη που είχε δώσει τότε ανώτατος αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ που είχε αναφέρει «εκείνη την περίοδο είχε συλληφθεί στην Χαλκίδα ως οργανωτής διεθνούς δικτύου διακίνησης ναρκωτικών, ένας Ισπανός στρατιωτικός που ήταν φίλος και συνάδελφος του περιβόητου συνταγματάρχη Τεχέρο που είχε ορμήσει το 1981 με τα όπλα στα χέρια στην ισπανική βουλή.

Ο φίλος του Τεχερο οδηγήθηκε λοιπόν στην φυλακή για τα ναρκωτικά κι είχε ανακύψει το ζήτημα τι θα απογίνουν η οικοσκευή του. Μας είπε λοιπόν ότι θα περάσει να τις πάρει ένας Έλληνας γνωστός του. Αυτός ήταν ο Αλέξανδρος Αγγελόπουλος του οποίου, αμέσως μόλις έφυγε από το γραφείο μου, υπήρξε διαρκής παρακολούθηση του. Όπως ελεγαν κι άλλοι αστυνομικοί ο Αγγελόπουλος που είχε τεράστια εσοδα από διακίνηση ναρκωτικών κι είχε επαφές προ 20ετίας με πολλούς πολιτικούς κι εκπροσώπους της Τοπικής αυτοδιοίκησης στην βόρεια Ελλάδας πήγαινε στα μπουζούκια και για να δώσει ένα φιλοδώρημα στον παρκαδόρο, άνοιγε το πορτ παγκαζ όπου είχε σακούλες με λεφτά, άρπαζε χαρτονομίσματα στα τυφλά με τη χούφτα του, και τα έδινε στον άφωνο άνθρωπο.

Κυκλοφορούσε στους Νέους Πόρους κάθε Σαββατοκύριακο και με διαφορετικό αυτοκίνητο Mercedes, Πόρσε, Φεράρι ενώ φαίνεται να είχε δώσει σημαντικά χρηματικά ποσά σε μία σύντροφό του Σερβικής καταγωγής.

Ο Αλέξανδρος Αγγελόπουλος είχε παλιά μπαρ στην Αμβέρσα όπου γνώρισε κυκλώματα με λαθραία τσιγάρα και ναρκωτικά. Τυπικά εμφανιζόταν να κάνει με διάφορα σκάφη αλιεία γαρίδας στα δυτικά παράλια της Αφρικής, όμως γρήγορα οι ξένες αρχές κατάλαβαν ότι οι ψαριές ήσαν κοκαΐνη! Μετά την σύλληψη (εντοπίστηκε και συνελήφθη τον Αύγουστο του 2004 στο αεροδρόμιο της Στουτγκάρδης) καταδικάσθηκε σε ισόβια ενώ είχε κι άλλες εκκρεμότητες και καταδίκες με το ξέπλυμα δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ κυρίως με το γνωστό κόλπο της αγοράς κερδισμένων δελτίων του ΟΠΑΠ.

Όμως το 2011 το Εφετείο του Πειραιά του αναγνώρισε ξαφνικά το ελαφρυντικό του πρότερου έντιμου βίου με το σκεπτικό ότι «πριν από την μεταφορά κοκαΐνης ήταν απολύτως καθαρός κι ότι η μόνη εκκρεμότητα του ήταν κάτι εισφορές στο ΤΕΒΕ» Ετσι τα ισόβια έσπασαν και καταδικάσθηκε σε ποινή κάθειρξης 22 ετών που ήταν για αυτόν το μεγάλο ζητούμενο. Τότε ωστόσο δημιουργήθηκε μεγάλος θόρυβος, πολλοί μίλησαν για περίεργη και πρωτοφανή απόφαση στα δικαστικά χρονικά για 5,5 τόνους κοκαΐνης.

Εκείνη την περίοδο λοιπόν ο εισαγγελέας του Εφετείου που είχε ζητήσει να μην αναγνωρισθεί κανένα ελαφρυντικό στον «βαρώνο της κοκαΐνης» ζήτησε την αναίρεση της δικαστικής απόφασης. Τελικώς μετά από αναβολές και χωρίς να γίνει γνωστό, η αναίρεση συζητήθηκε στις 19 Σεπτεμβρίου 2014 στον Αρειο Πάγο. Η απόφαση εκδόθηκε στις 17 Ιουνίου 2015 λίγες μόλις ημέρες αφότου ο Αγγελόπουλος είχε αποφυλακισθεί εκτίοντας 11 από τα 22 χρόνια κάθειρξης κι εκμεταλλευόμενος το νέο νόμο του Υπουργείου Δικαιοσύνης.

Ο Αρειος Πάγος αποφάσισε ότι «δεν ήταν αιτιολογημένη η απόφαση να του αναγνωρισθεί ελαφρυντικό πρότερου έντιμου βίου και δεν αρκούσε μόνο η ανάλυση για …χρέη στο ΤΕΒΕ». Και ζήτησε να γίνει νέα δίκη. Ετσι λοιπόν από τότε ο Έλληνας Εσκομπάρ ήξερε ότι η ελευθερία του ήταν προσωρινή και πρόσκαιρη κι ότι αργά ή γρήγορα ο Αρειος Πάγος θα έστελνε το σήμα στην Αστυνομία για να συλληφθεί ξανά και να οδηγηθεί στην φυλακή. Κάτι που έγινε τον Σεπτέμβριο του 2015.

Αν υπάρχει μία διαφήμιση να δεις αυτά τα Χριστούγεννα, τότε είναι αυτή

0

Χριστούγεννα, γιορτή της οικογένειας αλλά και του καταναλωτισμού. Τα τελευταία χρόνια ειδικά, η εμπορική – εορταστική περίοδος “ανοίγει” από τα τέλη Οκτώβρη με στολισμούς βιτρινών και αντίστοιχα είδη – δώρα, και κορυφώνεται χρονικά από τη Black Friday και πέρα.

Σε αυτά τα πλαίσια οι marketeers βάζουν τα δυνατά τους για να προσελκύσουν το κοινό, άλλες φορές με εύκολη επίκληση στο συναίσθημα, άλλες φορές με παραγωγές που αγγίζουν ή και ξεπερνούν, τα όρια του κιτς. Σπανίως όμως μια διαφήμιση μπορεί να αποκτήσει τη δική της υπόσταση, να σταθεί ως ανεξάρτητο αφήγημα από το προϊόν καθαυτό και να γίνει viral για το περιεχόμενό της και όχι για αυτό που διαφημίζει.

Και εν προκειμένω, η χριστουγεννιάτικη διαφήμιση ενός γαλλικού σούπερ μάρκετ κατάφερε να ενώσει χιλιάδες χρήστες των social media κάτω από ένα πλαίσιο που έχουμε όλοι ανάγκη: Το μοίρασμα και τη δύναμη της αλλαγής. Το σποτ έγινε για λογαριασμό της Intermarché που δραστηριοποιείται σε Γαλλία, Βέλγιο, Πολωνία και Πορτογαλία. Το 2024, η Intermarché ήταν ο τρίτος μεγαλύτερος λιανοπωλητής στη Γαλλία σε μερίδιο αγοράς, πίσω από την E.Leclerc και την Carrefour, διατηρώντας 2.496 καταστήματα.

Το δίκτυο καταστημάτων συνεργάστηκε με την εταιρεία κινουμένων σχεδίων Illogic Studios με έδρα το Μονπελιέ, της οποίας η ταινία μικρού μήκους κινουμένων σχεδίων Garden Party ήταν υποψήφια για Όσκαρ το 2018, ενώ για την ολοκλήρωση του φιλμ συνεργάστηκαν 100 άτομα, χωρίς να γίνει χρήση AI. Συντελεστές ήταν ακόμη το advertising agency Romance και το marketing agency Divine. Την σκηνοθεσία ανέλαβε η βραβευμένη Nadège Loiseau.

Le Mal Aimé

Με φόντο το τραγούδι “Le Mal-Aimé” του Γάλλου τραγουδιστή Claude François που απέκτησε νέα δημοφιλία, η ταινία αφηγείται το ταξίδι ενός λύκου από τρομερό αρπακτικό του δάσους σε έναν αγαπημένο χορτοφάγο, πλέον, σεφ που συλλέγει μανιτάρια και μούρα για ένα χριστουγεννιάτικο δείπνο γεμάτο με πλάσματα του δάσους. Αντί να κυνηγάει, μαθαίνει να μαγειρεύει λαχανικά και φέρνει ένα σπιτικό πιάτο σε ένα χριστουγεννιάτικο γλέντι, κερδίζοντας σταδιακά τη φιλία και την αποδοχή.

Ο Thierry Cotillard, πρόεδρος της Intermarché, γιόρτασε το γεγονός ότι “ο “μη αγαπητός” λύκος μας, είναι πλέον αγαπητός από ολόκληρο τον κόσμο”. “Το θέμα δεν είναι ότι ο λύκος γίνεται χορτοφάγος, αλλά ότι θέλει να ενταχθεί σε μια ομάδα παρά τις διαφορές του”, δήλωσε χαρακτηριστικά.

Σε μια εποχή που μεγάλα brands καταφεύγουν στην τεχνητή νοημοσύνη για να “βομβαρδίζουν” το διαδίκτυο με ads, τα Intermarché αποφάσισαν λοιπόν να επενδύσουν σε ένα ποιοτικό περιεχόμενο που θυμίζει Disney ή Pixar. Όλα αυτά την ώρα που τα το ολλανδικό παράρτημα των McDonald’s απέσυρε μια διαφήμιση που δημιουργήθηκε με τεχνητή νοημοσύνη, μετά από σφοδρές αντιδράσεις που ξέσπασαν στα social media.

 

 

Η εν λόγω διαφήμιση αποδεικνύει πως ο κόσμος έχει ανάγκη από καλό υλικό σε όλες τις πλατφόρμες, και πως το μήνυμα είναι τελικά πάντα αυτό που θα μετράει. Ένας “κακός λύκος” που αποφασίζει να αλλάξει γιατί έχει μείνει μόνος, συμβολίζει τον φόβο ενός μικρού παιδιού που μαλακώνει μέσα από το “παραμύθι” ενός ενήλικα.

Στο τέλος της ταινίας μικρού μήκους, το παιδί έχει πάρει αγκαλιά τον “φόβο” του και κοιμάται γαλήνιο.

Όχι όμως μόνο το παιδί.

“Φοβάται τους λύκους” λέει η μητέρα στον θείο, όταν εκείνος του προσφέρει ένα δώρο για τα Χριστούγεννα. Και στο κλείσιμο, το συγκινητικό κοίταγμα μεταξύ τους μπροστά στο οικογενειακό τραπέζι με το λιτό μήνυμα “όλοι έχουμε έναν λόγο για να τρώμε καλύτερα”, επισφραγίζει την ταινία, με το logo των σούπερ μάρκετ να εμφανίζεται μόνο εκεί. Πουθενά αλλού.

 

Intermarché Romance

 

Ο λύκος εδώ ανάγεται σε έναν άνθρωπο που θεωρείται “απειλητικός” από το κοινωνικό σύνολο λόγω μιας “συνήθειάς του”, που θα μπορούσε να είναι ένας εθισμός, ή μια χειριστική συμπεριφορά. Το “δίδαγμα” δεν είναι εν προκειμένω να ψωνίσουμε “φθηνότερα” για τις γιορτές, αλλά να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε προς το καλύτερο, κάνοντας κάτι θετικό για τον διπλανό μας, βγαίνοντας από τα στενά όρια του “εγώ” μας, βρίσκοντας την απόλαυση “αλλιώς”. Πιο αυθεντικά.

Και με αντάλλαγμα την αγάπη που δεν είχε ποτέ, ακόμη και το “τέρας” απολαμβάνει τον νέο του τρόπο.

Από την άλλη, η επιφυλακτικότητα της κοινωνίας απέναντι στην μεταστροφή “σπάει” από ένα και μόνο μικρό σκίουρο που αποφασίζει να προσεγγίσει τον άλλοτε “μοχθηρό” λύκο και να τον εμπιστευτεί. Εντέλει, ο λύκος τρώει μαζί με τα άλλα ζώα του δάσους και ο θείος που έκανε το δώρο συναντά το βλέμμα της αδερφής του, το οποίο με τη σειρά της δείχνει πως ο “παράξενος”, ο “παράταιρος”, ο “διαφορετικός”, καταφέρνει να επανασυνδεθεί με τους αγαπημένους του ανθρώπους, αλλάζοντας την προσωπική του αφήγηση και τα νοήματα που προσφέρει.

Όπως εύστοχα γράφει χρήστης του YouTube κάτω από τα πλάνα, “θα απενεργοποίησα το adblocker μου αν όλες οι διαφημίσεις ήταν τόσο καλές”. “Η «διαφήμιση» (αν μπορεί κανείς να την πει έτσι) είναι μόνο στα τελευταία δύο δευτερόλεπτα. Και λειτουργεί. Δεν νομίζω ότι θα ξεχάσω ποτέ το όνομα «Intermarché», έγραψε άλλος.

“I don’t speak english but Intermarché”

 

 

Μάλιστα, ακόμα και τα μάτια του λούτρινου αλλάζουν. Στην αρχή του σποτ είναι “εχθρικά” και στο τέλος μοιάζουν γεμάτα έκπληξη από την αγάπη που έχει δεχθεί.

Αυτό που μπορεί να φαντάζει σαν ένα τρυφερό παιδικό παραμύθι έχει “ζεστάνει” πολλές καρδιές, πολύ πέρα ​​από τη Γαλλία. Μέσα σε λίγες μέρες από την πρεμιέρα του στις αρχές Δεκεμβρίου, συγκέντρωσε πάνω από 150 εκατομμύρια προβολές παγκοσμίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. “Είναι μια μια ιστορία κάποιου που προσπαθεί να μεταμορφωθεί για να γίνει καλύτερος” , δήλωσε στο Associated Press ο δημιουργικός διευθυντής Julien Bon. “Και αυτό απευθύνεται σε όλους μας”.

Ο Victor Chevalier, senior copywriter του σποτ, δήλωσε ότι η διαφήμιση στόχευε στα πραγματικά συναισθήματα, στους φόβους και στις “αδυναμίες” που έχουμε όλοι μας. “Η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να δημιουργήσει τέτοιες ιστορίες”, είπε ο Chevalier. “Εμείς δημιουργούμε ιστορίες με τις οποίες ο κόσμος μπορεί να συνδεθεί με “χειροπιαστό” τρόπο”. “Κάθε υφή ήταν ζωγραφισμένη στο χέρι και η κινούμενη εικόνα έγινε καρέ-καρέ. Αυτό που κάνει την διαφήμιση επιτυχημένη είναι ότι αφιερώσαμε χρόνο”, πρόσθεσε.

Intermarché

Intermarché Romance

Το μυστικό της Illogic είναι πως στο έργο της, οι εμπορικοί περιορισμοί είναι σχεδόν αόρατοι. Η Intermarché άφησε ελεύθερη τη δημιουργική ομάδα να πράξει όπως επιθυμεί και εκείνη τους χάρισε ένα ταινιάκι που θα μείνει χαραγμένο στο μυαλό μας για πολλά χρόνια, χωρίς να “επιτίθεται” σε άλλα brands, χωρίς να χρησιμοποιεί λογοπαίγνια και συνηθισμένα “τσιτάτα”.

“Το “άλμα” του λύκου από απειλητικό ξένο σε ευπρόσδεκτο επισκέπτη”, αναφέρει ο Julien Bon, “αντικατοπτρίζει μια συλλογική λαχτάρα για ενσυναίσθηση σε μια εποχή διακρίσεων και πολυκερματισμών που καθοδηγείται από αλγορίθμους”. “Δεν έχει να κάνει πραγματικά με το φαγητό”, δήλωσε η Maïté Orcasberro, Αναπληρώτρια Διευθύνουσα Σύμβουλος της Romance. “Έχει να κάνει με το να σε καταλαβαίνουν”.

Το αν αυτή η διαφήμιση θα μετατοπίσει την προσέγγιση και άλλων “συστημικών” brand είναι κάτι που θα φανεί στο μέλλον. Για την ώρα, κρατάμε το διαμαντάκι της Illogic και το παίζουμε στο repeat, γιατί είναι από τις δουλειές εκείνες που μεταμορφώνουν τα “μέσα κοινωνικής αποξένωσης” σε πραγματικά “μέσα δικτύωσης”. Κάνοντας τη διαφήμιση, τέχνη (και αντιστρόφως).

ΥΓ. Για την ιστορία, ο Claude François είναι συν-δημιουργός του θρυλικού “My Way” και ο πρώτος που το τραγούδησε.