





Φθίνει η παραγωγή αιγοπρόβειου γάλακτος στην Κρήτη όσο αυξάνεται το κόστος και οι προβλέψεις κάνουν λόγο για ελλείψεις άνω του 50% το επόμενο διάστημα, ενώ μεγάλες μονάδες παραγωγής ήδη έχουν βάλει λουκέτο.
«Οι ελλείψεις εδώ στην Κρήτη θα είναι πολύ σοβαρές. Τα πρώτα στοιχεία που έχουμε πάρει δείχνουν ότι η πορεία θα είναι πολύ δύσκολη. Σε 15-20 ημέρες ξεκινά η νέα γαλακτοκομική περίοδος. Ηδη βλέπουμε ότι υπάρχει έλλειψη που μπορεί να ξεπεράσει και το 50% φέτος», δήλωσε ο Γρύλλος Παπαδάκης, πρόεδρος του κτηνοτροφικού συλλόγου Μυλοπόταμου Κρήτης, μιλώντας στο Open TV.
Όπως είπε μάλιστα, η κατάσταση προμηνύεται χειρότερη για τα αμνοερίφια:
«Η κατάσταση είναι ανεξέλεγκτη, έχουν ξεφύγει οι τιμές όσον αφορά στα τριφύλλια και τις ζωοτροφές. Δεν συμφέρει πλέον τον κάθε κτηνοτρόφο» να συνεχίσει αυτή τη δουλειά.
Ερωτηθείς αν έχει ενημερωθεί για την κατάσταση του αρμόδιο υπουργείο, ο κ. Παπαδάκης τόνισε:
«Φωνάζω ότι θα φθάσουμε στην καταστροφή. Ηδη έχουμε φθάσει. Τέσσερα χρόνια τώρα έχουμε δει ότι οι τιμές στις ζωοτροφές έχουν εκτιναχθεί στα ύψη. Δυστυχώς, όμως, βλέπουμε μια αδιαφορία. Όχι μόνο από το υπουργείο, ακόμα και από τους μεγαλοέμπορους. Εχουν κλείσει σοβαρές μονάδες. Πολλοί νέοι (παραγωγοί) έχουν φύγει στο εξωτερικό».
Ο κ. Παπαδάκης επεσήμανε ότι έχουν κλείσει μονάδες στην Κρήτη και ότι από τον Μυλοπόταμο έχουν φύγει 15 νέα παιδιά για το εξωτερικό.
«Είναι ντροπή το 2022 να φεύγουν παιδιά που ήθελαν να ασχοληθούν με τον πρωτογενή τομέα ως οικονομικοί μετανάστες στο εξωτερικό» είπε χαρακτηριστικά.
«Πρέπει να προσέξουμε μην έρθουν μεταλλαγμένες τροφές στην Ελλάδα, που μπορεί και παράγει πλούτο», υπογράμμισε.
Μόνο από τη δεξιά λωρίδα και από τη ΛΕΑ διεξάγεται η κυκλοφορία στην Εθνικό Οδό Αθηνών – Κορίνθου καθώς η Ολυμπία Οδός έχει ανοίξει μερικώς την κυκλοφορία από την Πέμπτη, ωστόσο ακόμα η ροή των αυτοκινήτων δεν έχει αποκατασταθεί πλήρως.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ολυμπιάς Οδού, Παναγιώτη Παπανικόλα ο οποίος μίλησε στην τηλεόραση του OPEN για το χρονοδιάγραμμα της αποκατάστασης, «μέχρι την Κυριακή θα έχει ανοίξει και η μεσαία λωρίδα, καθώς τώρα έχουμε δώσει μια λωρίδα ανοιχτή. Για κάποιο διάστημα θα παραμείνει κλειστή η μια λωρίδα έως ότου τελειώσουν οι φράκτες για την ανάσχεση των βράχων για την ασφάλεια οχημάτων και οδηγών». Όπως πρόσθεσε ο πρόεδρος, «μέχρι τις γιορτές θα έχει αποκατασταθεί πλήρως η κυκλοφορία στην Εθνική Οδό».
«10 τόνους ο ογκόλιθος που έπεσε»
Για το περιστατικό της κατολίσθησης που έγινε χθες και προκάλεσε όλο το πρόβλημα ο κ. Παπανικολάς είπε «φράκτες ανάσχεσης υπήρχαν και μάλιστα σε δυο επίπεδα, αλλά ο ογκόλιθος που ήταν γύρω στους 10 τόνους έπεσε από ύψος 100 μέτρων, από πολύ ψηλά, από την κορυφή οπότε η ορμή του έσπασε τους δυο φράκτες και τα στηθαία ασφαλείας». Πρόσθεσε ότι «ήμασταν τυχεροί που έγινε το βράδυ».
Τα κατολισθητικά φαινόμενα προκαλούνται συνήθως από ρήγματα που προϋπήρχαν και κόβουν τα πετρώματα δημιουργώντας κομμάτια που μπορούν να αποκολληθούν.
Ο ίδιος μάλιστα σημειώνει ότι και οι βράχοι «γερνούν» με αποτέλεσμα να δημιουργούνται «σπασίματα» που έχουν προκληθεί από αστοχίες – ρήγματα και με το πέρασμα του χρόνου διαβρώνονται από το νερό με αποτέλεσμα να μειώνεται η αντοχή τους.
Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μία περιοχή με απότομα πρανή. Σε ό,τι αφορά τα κατολισθητικά φαινόμενα οι ορεινές περιοχές είναι πιο επίφοβες και σε αυτές συγκαταλέγονται η Πίνδος, περιοχές της Κεντρικής Ελλάδας, τα Αγραφα και σημεία της Πελοποννήσου όπου και το είδος των πετρωμάτων ευνοεί τις κατολισθήσεις.
Η κακοκαιρία «Άριελ», η οποία πλήττει από την Τετάρτη αρκετές περιοχές της χώρας, «χτύπησε» και την Ολυμπία οδό, στο ύψος της Κακιάς Σκάλας.
Η καταρρακτώδης βροχόπτωση, η οποία βρισκόταν σε εξέλιξη καθ’ ολη τη διάρκεια της νύχτας της Τετάρτης προς Πέμπτη, σε συνδυασμό κατ’ ορισμένους με την σεισμική δραστηριότητα των τελευταίων ημερών, είχαν ως αποτέλεσμα την αποκόλληση βράχων, οι οποίοι έπεσαν γύρω στις 4:30 τα ξημερώματα της Πέμπτης, στο 48,5 χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού, μετά απο το δεύτερο τούνελ στην Κακιά Σκάλα, στο ρεύμα προς Αθήνα. Το επίμαχο σημείο από το οποίο αποκολλήθηκε ο βράχος είναι από πολύ ψηλά, εκτός των ορίων του έργου και πάνω απο τα προστατευτικά δίχτυα.
Λίγο πριν τις 18.00 το απόγευμα της Πέμπτης η δεξιά λωρίδα και η Λ.Ε.Α δόθηκαν στην κυκλοφορία, στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, στην περιοχή της Κακιάς Σκάλας.
Η ανακοίνωση από την Ολύμπια Οδό, το απογευμα της Πέμπτης
“Νωρίς το πρωί σήμερα αποκολλήθηκε βράχος στην απόκρημνη περιοχή της Κακιάς Σκάλας, κομμάτια του οποίου κατέληξαν στο οδόστρωμα στην κατεύθυνση προς Αθήνα. Αμέσως με εντολή της Τροχαίας εξετράπη η κυκλοφορία των οχημάτων προς Αθήνα από τον κόμβο Κινέτας (55,8 χλμ) έως τον κόμβο Μεγάρων (38,6 χλμ.) προς την Παλαιά Εθνική Οδό.
Για την ενημέρωση των οδηγών που κινούνται από Κόρινθο προς Αθήνα, η κυκλοφορία διεξάγεται αυτή την ώρα από την Π.Ε.Ο. και ήδη τοποθετούνται new jersey μεταξύ δεξιάς και μεσαίας λωρίδας, με στόχο να αποδοθεί η δεξιά λωρίδα στην κυκλοφορία εντός της ημέρας. Η πλήρης αποκατάσταση της κυκλοφορίας θα εξαρτηθεί από την ολοκλήρωση των εργασιών της ειδικής ομάδας αλπινιστών, οι οποίοι συνεχίζουν το «ξεσκάρωμα» (καθαρισμός χαλαρών σημείων που έχουν διαταραχτεί) σε πολύ μεγάλο ύψος πάνω και εκτός των ορίων του Έργου.

Παράλληλα, δημιουργείται φράχτης ανάσχεσης στο σημείο, ώστε να καταστεί δυνατό, με γνώμονα την ασφάλεια των χρηστών, να αποδοθεί σε κυκλοφορία μία ακόμα λωρίδα τις επόμενες μέρες.
Σημειώνεται ότι από την πρώτη στιγμή, οι Μηχανικοί της Ολυμπίας Οδού μαζί με τους αλπινιστές και την εξειδικευμένη εταιρία που παρακολουθεί τη δραστηριότητα της βραχώδους περιοχής της Κακιάς Σκάλας βρίσκονται στο σημείο και από κοινού με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δημοσίου εργάζονται για την αποκατάσταση των συνεπειών της πτώσης και την εξασφάλιση της ασφαλούς λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου στο σημείο.
Η Ολυμπία Οδός παρακαλεί τους οδηγούς να συμμορφώνονται προς τις υποδείξεις της Τροχαίας και να επιδείξουν προσοχή κατά τη διέλευσή τους από την περιοχή”.
Λέκκας: Υπάρχει αυξημένη επικινδυνότητα στην περιοχή
Υπάρχει μια αυξημένη κατολισθητική επικινδυνότητα στην περιοχή επισήμανε στην ΕΡΤ o πρόεδρος του ΟΑΣΠ, Ευθύμιος Λέκκας, σχετικά με την κατολίσθηση που σημειώθηκε στην Κακιά Σκάλα.
Όπως είπε «είναι γύρω στο ένα χιλιόμετρο που ο κίνδυνος αυτός είναι υψηλός» και πρόσθεσε «στο πρανές επάνω υπάρχουν ογκόλιθοι οι οποίοι έχουν μεγάλη πιθανότητα να κατολισθήσουν».
«Εκείνο το οποίο θα πρέπει να πούμε είναι ότι κατ’ αρχάς στην Κακιά Σκάλα από αρχαιοτάτων χρόνων έχουμε μεγάλο κατολισθητικό κίνδυνο που σημαίνει ότι έχουμε απότομες πλαγιές και μορφολογικές ασυνέχειες, κατακερματισμένα πετρώματα, πετρώματα τα οποία αποκόπτονται σε τεμάχια και ογκόλιθους και μπορούν να καταπέσουν. Όλα αυτά είναι οι αιτίες των κατολισθήσεων. Τώρα το ποια θα είναι η αφορμή για να κινηθεί μια κατολίσθηση είναι όπως σε έναν πόλεμο, αιτίες υπάρχουν, αλλά οι αφορμές δεν υπάρχουν» ανέφερε ο κ. Λέκκας.
Α.Ο Τριγλίας Ραφήνας- Α.Ο Αναβύσσου το Σάββατο 3/12 στο Δημοτικό Γήπεδο Ραφήνας. Όλοι δίπλα στην ομάδα μας

Η κακοκαιρία Άριελ έχει υποχωρήσει με εξαίρεση κάποιες περιοχές στην ανατολική και βορειοανατολική Ελλάδα και στη θέση της αφήνει ομίχλες.
Ο Σάκης Αρναούτογλου στην πρόγνωση του καιρού για τις επόμενες ημέρες έδειξε και τα πρώτα στοιχεία για τις συνθήκες που θα επικρατούν στην Ελλάδα μέχρι και τα μέσα Δεκέμβρη.
Αρχικά, ο παρουσιαστής του καιρού της ΕΡΤ τόνισε πως αύριο, Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου, η Θεσσαλονίκη αλλά και η Αττική αναμένεται να έχουν περιορισμένη ορατότητα με ομίχλες που τοπικά μπορεί να είναι και πυκνές.
Για την Αθήνα η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 12 έως 18 βαθμούς και κατά τη διάρκεια της ημέρας θα υπάρξει ηλιοφάνεια, με πυκνές συννεφιές να αλλάζουν το σκηνικό του ουρανού το βράδυ χωρίς ωστόσο να δίνουν κάποια φαινόμενα. Από 9 έως 15 βαθμούς η θερμοκρασία στη Θεσσαλονίκη.
Από την Κυριακή (4/12) αναμένεται επιδείνωση του καιρού στη δυτική και βορειοδυτική Ελλάδα με μπόρες και καταιγίδες.
Ο γνωστός προγνώστης έδωσε και τα πρώτα στοιχεία για την εξέλιξη του καιρού μέχρι και τα μέσα του μήνα.
Όπως ανέφερε, η περιοχή μας δείχνει να έχει αρκετά «μαλακό» καιρό μέχρι τις 9-10 Δεκεμβρίου, καθώς δεν αναμένεται μέχρι τότε να κατέβουν πιο χειμωνιάτικες αέριες μάζες προς την Ελλάδα. Μάλιστα, το ίδιο σκηνικό αναμένεται να κρατήσει και μερικές ακόμη ημέρες παραπάνω, προς τα μέσα δηλαδή του μήνα.
Μέχρι σήμερα δεν φαίνεται να αλλάζει κάτι στην εξέλιξη του καιρού, έτσι αναμένεται να έχουμε ήπιες θερμοκρασίες.
Δείτε αναλυτικά την πρόγνωση του καιρού
Δυσάρεστα είναι τα νέα για το μόλις 4 ετών κοριτσάκι που βρίσκεται διασωληνωμένο σε νοσοκομείο στο Ηράκλειο της Κρήτης, καθώς, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η κατάσταση της υγείας της παρουσίασε επιδείνωση.
Το παιδί εμφάνισε πνευμονική ανεπάρκεια, καθώς κατάπιε φιστίκια με αποτέλεσμα να μην μπορεί να αναπνεύσει και η κατάστασή του θεωρείται κρίσιμη. Το περιστατικό σημειώθηκε στη Σαντορίνη μπροστά στα μάτια των γονιών του.
Το παιδί μεταφέρθηκε στην Κρήτη, στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας Παίδων του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ηρακλείου. Παρέμεινε διασωληνωμένο, με τους γιατρούς να κάνουν λόγο για πνευμονική ανεπάρκεια. Στο πλευρό της παραμένουν από την πρώτη στιγμή οι γονείς, που βίωσαν τον απόλυτο εφιάλτη.
Το παιδί παρουσίασε αναπνευστική δυσχέρεια και κρίθηκε αναγκαία η μεταφορά του από την Σαντορίνη στην Κρήτη, για την οποία στήθηκε επιχείρηση αεροδιακομιδής, με το αεροσκάφος του ΕΚΑΒ.
Μετά από ώρες άνοιξε λίγο πριν τις 6 το απόγευμα η εθνική οδός Αθηνών-Κορίνθου στο ύψος της Κακιάς Σκάλας που παρέμενε κλειστή στο ρεύμα προς Αθήνα από τις 4 τα ξημερώματα λόγω κατολίσθησης.
Συνεργεία της Ολυμπίας οδού τοποθέτησαν πρόχειρα τσιμεντένια διαζώματα και ειδικές σημάνσεις στο σημείο όπου έγινε η κατολίσθηση.
Στο σημείο η κίνηση των οχημάτων θα διεξάγεται με χαμηλές ταχύτητες και μόνο από την δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας και τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης που δόθηκαν στην κυκλοφορία.
Νωρίτερα και για πολλές ώρες επικράτησε κυκλοφοριακό κομφούζιο με την κυκλοφορία να εκτρέπεται στην παλαιά εθνική οδό από τον κόμβο της Κινέτας και τα οχήματα να σχηματίζουν ουρές χιλιομέτρων.
Λίγες ώρες μετά την κηδεία της άτυχης κόρης της, η οποία έγινε στον τόπο καταγωγής της στα Χανιά, η μητέρα της την αποχαιρετά με μία συγκινητική ανάρτησε που έκανε στον προσωπικό της λογαριασμό στο Facebook.
«Καλό ταξίδι Έμμα μου στου σύμπαντος την άκρη, να σε δροσίζει όπου βρεθείς του πόνου μου το δάκρυ…», έγραψε η μητέρα της 21χρονης, που με τον θάνατό της πρόσφερε ζωή σε συνανθρώπους της δωρίζοντας τα όργανά της.
«Καλή ανάπαυση στην ψυχούλα σου πανέμορφή μου… ξεκουράσου και μην ανησυχείς για τίποτα… Θα σ΄ αγαπώ όσο ζω και αναπνέω», αναφέρει, κλείνοντας την δημοσίευσή της με δύο ραγισμένες καρδιές.
«Όλη η Ελλάδα σήμερα πενθεί! Δεν το χωράει ανθρώπινος νους! Κουράγιο σε αυτούς τους υπέροχους γονείς που αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση», είναι ένα από τα δεκάδες σχόλια κάτω από την ανάρτηση της μητέρας.
«Ο άγγελός σου έγινε και δικό μας παιδί… το πονέσαμε… και δε θα ξεχαστεί ποτέ.. εύχομαι να σου δίνει δύναμη από εκεί που είναι…», γράφει σε ένα άλλο σχόλιο.

Ο Αριστείδης Χερουβείμ έχασε, κατά τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι την μητέρα του, την αδελφή του και τις δυο ανήλικες ανιψιές του και ήταν η σειρά του να καταθέσει στο Τριμελές Πλημμελιοδικείο.
«Κανείς να μη βρεθεί στη θέση να μαζεύει μισοκαμένα παιχνίδια από τον κήπο. Να πρέπει να αξιολογήσεις τι από τα πράγματα των κοριτσιών θα πρέπει να πετάξεις και τι να δώσεις» κατέθεσε χαρακτηριστικά ο Αριστείδης Χερουβείμ.
Όπως κατέθεσε ο μάρτυρας: «Έχασα τη μητέρα μου, την αδελφή μου, και τις δίδυμες ανιψιές μου. Το σπίτι μας είναι στη Λεωφόρο Μαραθώνος. Το πρώτο σπίτι του Ματιού, που συναντά κάποιος από Αθήνα. Έχω ζήσει όλα μου τα καλοκαίρια στο Μάτι. Πάντα θυμάμαι που υπήρχε ένα πυροσβεστικό όχημα εκεί. Εκείνη την ημέρα ήταν η πρώτη που η αδελφή μου, είχε πάρει μετάθεση στο κέντρο υγείας και πήγε στην υπηρεσία της. Γύρισε σπίτι και μετά από λίγο δολοφονήθηκαν και οι τέσσερις».
Περιγράφοντας το τελευταίο τηλεφώνημα που είχε με τη μητέρα του κατέθεσε: «Με πήρε τηλέφωνο η μητέρα μου στις 6:30, μου είπε «βλέπω φλόγες» και της λέω «φύγε». Πέντε λεπτά αφού μιλήσαμε, και αφού είχαν κάνει 50 μέτρα από το σπίτι, συνάντησαν ένα ζευγάρι γείτονες πεζούς και ένα ζευγάρι στο αυτοκίνητο τους. Το ζευγάρι σταμάτησε με το αυτοκίνητο, πιθανώς να τους πάρει. Έπιασε φωτιά το αυτοκίνητο, το ζευγάρι σώθηκε και οι υπόλοιποι έξι κάηκαν… Γύρω στις 9:30 το βράδυ, στη μέση του δρόμου βρήκαν την οικογένεια μου και δεξιά του δρόμου το ζεύγος Σκαραμαγκά. Το μήνυμα των πυροσβεστών έλεγε ότι κατέσβησαν τις σορούς με πυροσβεστήρα».
Ο κ. Χερουβείμ σε άλλο σημείο της κατάθεσής του τόνισε:
«Πήρα την πυροσβεστική αμέτρητες φορές. Το λιμενικό δεν απάντησε ποτέ. Η αστυνομία δήλωνε αναρμόδια και μου είπε να πάρω το ΑΤ Νέας Μάκρης που με παρέπεμψαν στο κέντρο υγείας ραφήνας που δεν απάντησε κανένας”.
Ο κ. Χερουβείμ περιέγραψε πως την επόμενη ημέρα πήγε στο Μάτι, βρήκε το σπίτι του ανοικτό και κανένα μέσα.
«Στα 50 μέτρα ήταν περιπολικό και είδα κάποιες σωρούς σκεπασμένες με λευκό σεντονι. Στη συνέχεια παρατήρησα στην άλλη άκρη ζεύγος Σκαραμαγκά, που ήταν παντελώς απανθρακωμένο και δεν τους είχαν σκεπάσει με σεντόνι. Μου είπαν για νεαρές γυναίκες που ήταν κάτω από το σεντόνι. Ζήτησα να κάνω αναγνώριση. Τους φαινόταν δύσκολο. Επέμεινα. Εκεί αναγνώρισα τη μητέρα, την αδελφή μου και ένα παιδάκι, το άλλο δεν μου το έδειξαν γιατί ήταν πολύ καμένο».
Η μάρτυρας Γεωργία Μοσχού η οποία έχασε τη μητέρα και την αδελφή της και η ίδια εγκλωβίστηκε στο σπίτι της στο Νέο Βουτζά όταν μπλόκαρε η γκαραζόπορτα περιέγραψε τις δραματικές στιγμές που βίωσε.
Ο ανιψιός της σύμφωνα με τη μάρτυρα, ήταν εκείνος που τις βρήκε βαριά τραυματισμένες στο δρόμο και όταν προσπάθησε να τις πάει στο νοσοκομείο, οι αστυνομικοί του έδιναν οδηγίες και τον έστελναν μέσα στη φωτιά. «Η αδελφή μου ούρλιαζε καμένη από τους πόνους. Ο ανιψιός μου δεν άκουσε τους αστυνομικούς, βγήκε αντίθετα στη Μαραθώνος, τις πήγες στον «Ευαγγελισμό», όπου διασωληνώθηκαν και μας είπαν να περιμένουμε να πεθάνουν. Από τύχη σώθηκα, θα μπορούσα να καώ μέσα στο σπίτι αν δεν είχε κλείσει η γκαραζόπρτα ή να έχω φύγει με το αυτοκίνητο και να καώ όπως η αδελφή μου και η ανιψιά μου».
Η δίκη συνεχίζεται αύριο.