spot_img
11.9 C
Rafina
Πέμπτη, 25 Δεκεμβρίου, 2025
spot_img
Αρχική Blog Σελίδα 4692

Η Περιφέρεια Αττικής, με “πρόγραμμα” κοντά στην “ΑΜΥΜΩΝΗ”

Η Πράξη αναφέρεται στη χρηματοδότηση του Κέντρου Διημέρευσης και Ημερήσιας Φροντίδας για χρονικό διάστημα 70 μηνών και για ένα συνολικό πλήθος ωφελούμενων που ανέρχεται στα 25 άτομα.

Η Δομή έχει συνολική δυναμικότητα 35 ατόμων σύμφωνα με την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας της δομής έτσι όπως αυτή ίσχυε κατά το χρονικό διάστημα υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης.

Η Δομή καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας της παρέχει υπηρεσίες με προσεκτική προετοιμασία και επιστημονικά κριτήρια στοχεύοντας στην καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του ωφελούμενου πληθυσμού, υλοποιώντας κατ’ ελάχιστο τις παρακάτω ενέργειες:

i) Την παροχή υπηρεσιών σε άτομα με αναπηρίες, οι οποίες περιλαμβάνουν:

•Τη μεταφορά των ωφελουμένων προς και από το Κέντρο, με μεταφορικό μέσο του δικαιούχου. •Τη διαμονή και τη διατροφή τους (πρόχειρο γεύμα).

•Το πρόγραμμα πράξεων ειδικής αγωγής που έπροσαρμόζεται στις ανάγκες του κάθε ΑμεΑ (εργοθεραπείες, λογοθεραπείες, φυσικοθεραπείες και άλλα), βάσει του εξατομικευμένου προγράμματος του κάθε ωφελούμενου.

•Την παροχή ατομικής ή/και ομαδικής άσκησης.

•Την εκπαίδευση τους στην αυτοεξυπηρέτηση και την εκμάθηση δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής.

•Τη δημιουργική απασχόλησή τους και δραστηριότητες κοινωνικοποίησής τους.

•Τη συμμετοχή τους σε προγράμματα ψυχαγωγίας, πολιτισμού και άθλησης.

Το σύνολο των προαναφερόμενων υπηρεσιών έχουν ως στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ωφελούμενων, τη δημιουργική απασχόληση και την ενίσχυση της κοινωνικοποίησής τους και της κοινωνικής τους ένταξης.

Αναλυτική περιγραφή των παρεχόμενων υπηρεσιών ημερήσιας φροντίδας και παραμονής παρουσιάζεται στο Σχέδιο Παροχής Υπηρεσιών το οποίο επισυνάπτεται στο αρχικό Τεχνικό Δελτίο της Πράξης

ii) Την υλοποίηση δράσεων δικτύωσης και συνεργασίας με κοινωνικούς φορείς / φορείς παροχής κοινωνικών υπηρεσιών, με τα Κέντρα Κοινότητας, άλλες δομές παροχής παρεμφερών υπηρεσιών και την τοπική κοινότητα γενικότερα (π.χ. δήμους, αθλητικούς, πολιτιστικούς ή άλλου είδους συλλόγους, εκπαιδευτική κοινότητα), με στόχο τη διασύνδεση των δομών με την τοπική κοινότητα, την ένταξη των ωφελουμένων σε αυτήν και συνεπώς την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής σε τοπικό επίπεδο.

Αναλυτική περιγραφή των υπηρεσιών που θα παρέχονται σε συνεργασία με άλλους φορείς παρουσιάζεται στο Σχέδιο Δικτύωσης το οποίο επισυνάπτεται στο αρχικό Τεχνικό Δελτίο Πράξης.

Η Δομή θα λειτουργεί καθημερινά (εκτός Σαββάτου και Κυριακής) και θα παρέχει υπηρεσίες προς τον ωφελούμενο πληθυσμό όχι πάνω από 8 ώρες για κάθε ωφελούμενο περιλαμβανομένης της μεταφοράς από και προς τη δομή.

Περισσότερα ΕΔΩ

Γιώργος Πατούλης : Μέτρα για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς!

0

Εντατικοποίηση των ελέγχων σε καταστήματα και επιχειρήσεις διανομής και πώλησης τροφίμων για τη διασφάλιση της υγιεινής των προϊόντων και την πάταξη φαινομένων αισχροκέρδειας, ζήτησε με επιστολή του προς τις αρμόδιες διευθύνσεις της Περιφέρειας ο Περιφερειάρχης Γ. Πατούλης

Γ. Πατούλης: «Η προάσπιση της δημόσιας υγείας αυτές τις πολύ κρίσιμες ώρες για την πατρίδα μας παράλληλα με την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς,  αποτελεί μέγιστη προτεραιότητά μας»

Εντατικούς ελέγχους σε φορείς, καταστήματα και επιχειρήσεις που έχουν ως αντικείμενο τη διανομή, παρασκευή και πώληση τροφίμων με στόχο την προστασία των καταναλωτών αλλά και την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς, ζήτησε από τις αρμόδιες διευθύνσεις της Περιφέρειας με επιστολή του ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης.

Ανταποκρινόμενος και στο αίτημα του ΕΦΕΤ να συνδράμει η Περιφέρεια στους ελέγχους της αγοράς με στόχο να ενισχυθεί το δίχτυ προστασίας των καταναλωτών, ο κ. Πατούλης στην επιστολή του, αναγνωρίζοντας το υψηλό αίσθημα ευθύνης που διακατέχει τα στελέχη της Περιφέρειας, ζητά ενίσχυση της επιτήρησης στις συγκεκριμένες επιχειρήσεις.

Ειδικότερα ζητά από τα κλιμάκια ελέγχου των υπηρεσιών της Περιφέρειας να εστιάσουν στις κατηγορίες εκείνες που παρατηρείται αυξημένη διακίνηση τροφίμων λόγω της συγκυρίας (επιχειρήσεις μαζικής εστίασης με διανομή «take away», «delivery», επιχειρήσεις λιανικής πώλησης τροφίμων κ.λπ.) και να αφορούν στην ποιότητα, υγιεινή και ασφάλεια των τροφίμων, τόσο κατά τη διάθεσή στους καταναλωτές, όσο και στα προηγούμενα στάδιά τους.   

Μετά την ολοκλήρωση των ελέγχων, ο κ. Πατούλης καλεί τις υπηρεσίες να κοινοποιήσουν τα αποτελέσματά τους (αριθμός ελέγχων ανά κατηγορία επιχείρησης/δραστηριότητας, διαπιστωθείσες παραβάσεις, επιβληθείσες διοικητικές ποινές), συγκεντρωτικά ανά Γενική Διεύθυνση.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επιστολής του κ. Πατούλη

  Όπως γνωρίζετε, η Περιφέρεια Αττικής, αμέσως μόλις τέθηκαν σε εφαρμογή από την κυβέρνηση μέτρα για την αποτροπή της εξάπλωσης του κορωνοϊού, προσάρμοσε τη λειτουργία των υπηρεσιών της ώστε να διασφαλιστεί, αφενός η εξυπηρέτηση των πολιτών, χωρίς να κινδυνεύει η υγεία τους, αφετέρου, να λειτουργήσει ο μηχανισμός μας, προστατεύοντας, τόσο τους εργαζομένους μας που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, όσο και το υπόλοιπο προσωπικό που καλείται αυτήν την κρίσιμη συγκυρία να υπηρετήσει το δημόσιο συμφέρον. 

Το παραπάνω μοντέλο λειτουργίας  αποφασίστηκε μετά από διαβούλευση με τα ανώτατα διοικητικά στελέχη των Υπηρεσιών μας και λαμβάνοντας υπόψη την εξαιρετικά επείγουσα ανάγκη να αντιμετωπιστούν  οι άμεσοι κίνδυνοι από την εμφάνιση και διάδοση του COVID-19, θέτοντας ως απόλυτη προτεραιότητα την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος. 

Άλλωστε, όπως έχουμε δηλώσει προς κάθε κατεύθυνση, θα κρατήσουμε με κάθε τρόπο ανοικτές  κρίσιμες υπηρεσίες «πρώτης γραμμής», που σχετίζονται με την καθαριότητα και τις απολυμάνσεις, τη δημόσια υγεία, τους υγειονομικούς  ελέγχους, τους ελέγχους για την ομαλή λειτουργία της αγοράς και την προστασία του καταναλωτικού κοινού από φαινόμενα αισχροκέρδειας.

Σε αυτή την προσπάθεια, σημαντική είναι και η υποστηρικτική λειτουργία άλλων Υπηρεσιών μας, όπως οι οικονομικές που συνδέονται άμεσα με την αντιμετώπιση της κρίσης (προμήθειες υγειονομικού υλικού, συμβάσεις καθαριότητας κ.λπ.), ενώ, ακόμα και οι διοικητικές μας υπηρεσίες, ενόψει της κρίσιμης συγκυρίας, συγκεντρώνουν στοιχεία για το σχεδιασμό του συστήματος λειτουργίας με προσωπικό  ασφαλείας, σύμφωνα με τις σχετικές εγκύκλιες οδηγίες, παρέχουν τις προβλεπόμενες διευκολύνσεις στο προσωπικό κ.λπ. 

Κατόπιν των ανωτέρω, αναγνωρίζοντας το υψηλό αίσθημα ευθύνης που διακατέχει όλα τα στελέχη μας και προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία της αγοράς και η προστασία του καταναλωτικού κοινού, παρακαλούμε να εντατικοποιήσετε τους ελέγχους σε όλους τους φορείς και επιχειρήσεις αρμοδιότητάς σας, καθ΄ όλη τη διάρκεια του ωραρίου λειτουργίας τους, αναφορικά με την τήρηση του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου.

Τα κλιμάκια ελέγχου των υπηρεσιών σας θα πρέπει να εστιάσουν στις κατηγορίες εκείνες που παρατηρείται αυξημένη διακίνηση τροφίμων λόγω της συγκυρίας (επιχειρήσεις μαζικής εστίασης με διανομή «take away», «delivery», επιχειρήσεις λιανικής πώλησης τροφίμων κ.λπ.) και να αφορούν στην ποιότητα, υγιεινή και ασφάλεια των τροφίμων, τόσο κατά τη διάθεσή στους καταναλωτές, όσο και στα προηγούμενα στάδιά τους.   

Μετά την ολοκλήρωση των ελέγχων, παρακαλούμε να μας κοινοποιηθούν τα αποτελέσματα τους (αριθμός ελέγχων ανά κατηγορία επιχείρησης/δραστηριότητας, διαπιστωθείσες παραβάσεις, επιβληθείσες διοικητικές ποινές), συγκεντρωτικά ανά Γενική Διεύθυνση.

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία και παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση.

Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΤΟΥΛΗΣ

Ξεπέρασαν τις 1.500 οι κλήσεις για καταγγελίες αισχροκέρδειας.

0

Ξεπέρασαν τις 1.500 κλήσεις την πρώτη μέρα λειτουργίας του τηλεφωνικού κέντρου 1110 της Περιφέρειας Αττικής για την καταγγελία φαινομένων αισχροκέρδειας και την ενημέρωση σχετικά με τον κορωνοϊό

Γ. Πατούλης: «Ενισχύουμε το δίχτυ προστασίας και υποστήριξης των πολιτών μέσα από στοχευμένες πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις. Κανένας πολίτης δεν θα είναι μόνος του»

Μεγάλη είναι η ανταπόκριση των πολιτών στην πρωτοβουλία που έλαβε η Περιφέρεια Αττικής και ο ΙΣΑ να ενεργοποιήσουν τον τετραψήφιο Τηλεφωνικό Κέντρο 1110, στο οποίο οι πολίτες από χθες έχουν τη δυνατότητα, χωρίς καμία χρέωση, να καταγγέλλουν φαινόμενα αισχροκέρδειας, να ζητούν βοήθεια και ενημέρωση για τον  κορωνοϊό και να αναφέρουν περιπτώσεις μοναχικών πολιτών που θέλουν υποστήριξη.

Ειδικότερα την πρώτη μέρα της λειτουργίας του το τηλεφωνικό κέντρο δέχθηκε πάνω από 1.500 κλήσεις. Το  60% των κλήσεων έγιναν για θέματα σχετικά με τον κορωνοϊό, το 8% των πολιτών αναζήτησε οδηγίες για ψυχολογική υποστήριξη, το 31% των κλήσεων αφορούσε θέματα κοινωνικής παρέμβασης, ενώ το 1% των πολιτών κάλεσε για να καταγγείλει φαινόμενα αισχροκέρδειας.

Το 61% των κλήσεων έγιναν από γυναίκες, έναντι του 39% που έγινε από άνδρες.

Οι επικοινωνίες έγιναν στο μεγαλύτερο ποσοστό από τον Νομό Αττικής 86% και αμέσως μετά ακολουθεί η Θεσσαλονίκη με 3%.

Να σημειωθεί ότι με βάση το σχεδιασμό του νέου τετραψήφιου αριθμού 1110 οι πολίτες θα μπορούν να το αξιοποιούν και ως Τηλεφωνικό Κέντρο Βοήθειας και Πληροφόρησης για τον κορωνοϊό, όπως έπρατταν μέχρι σήμερα μέσω του  2142142000.

Σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Γ. Πατούλης επισημαίνει:

«Ενισχύουμε το δίχτυ προστασίας και υποστήριξης των πολιτών μέσα από στοχευμένες πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις. Κανένας πολίτης δεν θα είναι μόνος του. Μέσα από τις καταγγελίες στο τηλεφωνικό κέντρο 1110, θα ενταθούν στοχευμένα οι έλεγχοι στην αγορά, ενώ παράλληλα θα γίνει χαρτογράφηση και των αναγκών των ευπαθών ομάδων που έχουν άμεση ανάγκη φροντίδας και υποστήριξης. Όλοι μαζί ενωμένοι σαν μία γροθιά θα δώσουμε αυτή την εθνική μάχη και θα την κερδίσουμε».

Τζόκερ : Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί για τα 2.500.000 ευρώ

0

Σήμερα θα μοιραστούν στους τυχερούς της πρώτης κατηγορίας πάνω από 2.500.000 ευρώ.

Οι τυχεροί αριθμοί στην σημερινή κλήρωση Τζόκερ είναι οι εξής: 5, 15, 25, 34, 40 και αριθμός Τζόκερ το 10.

Πως αντιδρά η Ραφήνα στα νέα μέτρα;Πως θα προστατευτούμε;Ο φαρμακοποιός Αντώνης Λουΐζος μας μιλά για όλα!

Πολλές οι απορίες μας για τα νέα μέτρα αναχαίτισης του covid-19 και ποιος θα ήταν ο πιο κατάλληλος να μας διαφωτίσει για την συμπεριφορά του κόσμου της Ραφήνας απέναντι στον νέο ”αόρατο”εχθρό,από έναν φαρμακοποιό της Ραφήνας,τον Αντώνη Λουΐζο!

Πολλές οι ερωτήσεις μας και ο κ.Λουΐζος πρόθυμος να απαντήσει σε όλες

K.T-Πως βλέπετε να αντιδρά η Ραφήνα στα νέα μέτρα;Πειθαρχεί;

A.Λ.Ο κόσμος έχει αντιληφθεί την σοβαρότητα της κατάστασης,και ειδικά όσο περνούν οι μέρες,το βλέπουμε στην πράξη πλέον ότι κρατάει αποστάσεις στο φαρμακείο και μας σέβεται.

Κ.Τ.Υπάρχει επάρκεια σε μάσκες,γάντια και αντισηπτικά;

A.Λ.Η επάρκεια δεν είναι μεγάλη,και οι ποσότητες όλων αυτών που αναφέρατε είναι ελάχιστες.Μετά από μήνυμα του Φαρμακευτικού Συλλόγου έχουμε βάλει πλαφόν,ο κάθε πελάτης παίρνει ένα ζευγάρι γάντια,μια μάσκα ,1 κουτί Depon.Kαι ειδικά εκεί που υπάρχει μεγάλη έλλειψη και οι ποσότητες έχουν μειωθεί δραματικά μπορώ να πω,είναι στο Depon.

K.T. Τελικά μάσκες πρέπει να φοράμε όλοι;Tι μας συνιστάτε;

A.Λ. Μάσκες πρέπει να φορούν μόνο οι νοσούντες και όχι οι υγιείς.Γιατί τελικά οι μάσκες μαζεύουν πολλά μικρόβια από τα χέρια μας όταν τις ακουμπάμε και αντί να ωφελούν,είναι εστίες μικροβίων.Αντιθέτως,τα γάντια είναι απαραίτητα,γιατί,εκτός των άλλων μας εμποδίζουν,υποσυνείδητα,και με αυθόρμητες κινήσεις, να ακουμπάμε με τα χέρια το πρόσωπό μας!

Κ.Τ. Τι συμβαίνει τελικά με το φάρμακο PLAQUENIL το οποίο έχει μεγάλη ζήτηση λόγω φήμης ότι προστατεύει από τον covid-19;

A.Λ.Το φάρμακο αυτό συνταγογραφείται αποκλειστικά σε ανθρώπους που πάσχουν από οξεία ρευματοειδή αρθρίτιδα και ερυθηματώδη λύκο.Αν λοιπόν το δίναμε σε οποιονδήποτε το ζητούσε θα το στερούσαμε από ανθρώπους που το έχουν πραγματική ανάγκη.Το ίδιο έχει παρατηρηθεί και με άλλα φάρμακα π.χ για την υπέρταση.

Κ.Τ. Εν κατακλείδι ,τι θα συμβουλεύατε τους συμπολίτες μας ;

Α.Λ.Τo πιο σημαντικό και αυτό που θα ήθελα να επισημάνω είναι οι νοσούντες να μην έρχονται στα φαρμακεία ούτε να πηγαίνουν στα νοσκομεία,παρά μόνον να επικοινωνούν με τον οικογενειακό τους γιατρό,ο οποίος και θα τους κατευθύνει,γιατί ο κίνδυνος εξάπλωσης του ιού είναι μεγάλος.

Κατερίνα Τράση για το rpn.gr

Πικέρμι πριν λίγο:Από μια μικρή φωτιά ξεκινάνε όλα!

Κάποιοι συμπολίτες μας,έχοντας άγνοια κινδύνου ή συνείδησης ή και των δύο συγχρόνως,αποφασίζουν να κάψουν κλαδιά χωρίς επιτήρηση.

Βάζουν μια φωτιά,και σηκώνονται και φεύγουν.Αντί να ειδοποιήσουν τον δήμο να μαζέψει τα κλαδέματα με ένα μικρό αντίτιμο,για να γλυτώσουν κάποια ευρώ,βάζουν σε κίνδυνο την ζωή των συνανθρώπων τους και το περιβάλλον.

Και έχουν δυστυχώς και πολύ ασθενή μνήμη,και ξεχνούν ότι κάπως έτσι ξεκίνησε η φονική πυρκαγιά της 23ης Ιουλίου 2018 που στοίχισε την ζωή σε 102 ανθρώπους.Από έναν ηλικιωμένο που έκαιγε κλαδιά,εδώ κοντά μας.

Οι φωτο είναι πριν από λίγο στην οδό Στρ.Καβράκου στο Πικέρμι,κοντά στο κλειστό της Διώνης.Ευτυχώς γρήγορα επενέβη η πυροσβεστική με 2 οχήματα και την έσβησε προτού επεκταθεί.Κ.Τ

Οι εταιρείες που συμμετέχουν στους διαγωνισμούς αποχέτευσης των Δήμων Ραφήνας Πικερμίου και Σπάτων Αρτέμιδας!

Η αποσφράγιση των προσφορών θα γίνει τη Δευτέρα 23 Μαρτίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες μας και για το έργο που αφορά στην κατασκευή Δικτύων και Αγωγών Μεταφοράς Ακαθάρτων σε περιοχές των Δήμων Ραφήνας-Πικερμίου και Σπάτων Αρτέμιδος προϋπολογισμού δημοπράτησης 79 εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 63,7εκ. ευρώ). συμμετείχαν τα παρακάτω “σχήματα” :

3Κ ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΕ

ΑΒΑΞ

ΑΚΤΩΡ

ΕΝΩΣΗ ΘΕΜΕΛΗ- Χ.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ -ΕΡΓΩ Α.Τ.Ε.-ΕΛΤΕΡΓΑ Α.Ε.

ΕΝΩΣΗ ΤΕΡΝΑ – ΕΡΤΕΚΑ

ΙΝΤΡΑΚΑΤ

Στον δεύτερο διαγωνισμό  που αφορά την κατασκευή Δικτύων Ακαθάρτων και Αγωγών Μεταφοράς Ακαθάρτων σε περιοχές του Δήμου Σπάτων- Αρτέμιδος προϋπολογισμού δημοπράτησης 86,8εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρις ΦΠΑ 70 εκ. ευρώ) κατέθεσαν συμμετοχή επίσης 6 σχήματα:

ΑΒΑΞ

ΑΚΤΩΡ

ΕΝΩΣΗ ΘΕΜΕΛΗ- Χ.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ -ΕΡΓΩ Α.Τ.Ε.-ΕΛΤΕΡΓΑ Α.Ε.

ΕΝΩΣΗ ΤΕΡΝΑ – ΕΡΤΕΚΑ

ΙΝΤΡΑΚΑΤ

3K ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε.

Οι χρονικές λεπτομέρειες για τον διαγωνισμό προέβλεπαν ως ημερομηνία έναρξης την 21η Φεβρουαρίου, αλλά τελικά “έγινε” 16 Μαρτίου 2020

Όπως έχει κατά καιρούς λεχθεί απο τους δημοτικούς άρχοντες και τους ¨αρμοδίους” στόχος είναι τα έργα να ξεκινήσουν μέσα στο 2010 και να ολοκληρωθούν το 2023.

Το έργα συγχρηματοδοτούνται από την Ε.Υ.Δ.Α.Π και το Ταμείο Συνοχής (Τ.Σ.)

Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατά καιρούς δόθηκαν στη δημοσιότητα στις συνεδριάσεις κυρίως του Δημοτικού Συμβουλίου Ραφήνας-Πικερμίου που παρακολουθούσε ανελλιπώς το rpn.gr να σας υπενθυμίσουμε ότι στις εργολαβίες περιλαμβάνονται :

  • το δίκτυο αγωγών και τα τεχνικά έργα, για να “φτάνουν” τα λύματα στο Κ.Ε.Λ στο Πλατύ Χωράφι. (όπως επίσης και τις αναγκαίες συνδέσεις των ακινήτων)
  • τα κεντρικά αντλιοστάσια στη Ραφήνα και την Αρτέμιδα με τα επιπλέον τεχνικά έργα για τη διάθεση των επεξεργασμένων εκροών από το Κ.Ε.Λ.
  • οι πληροφορίες μας περιλαμβάνουν και τη κατασκευή εσωτερικών δικτύων ακαθάρτων εκτός Ραφήνας και Ν. Βουτζά, Καλλιτεχνούπολης, Νηρέα με τα απαραίτητα τεχνικά έργα για να “φτάνουν” τα λύματα στο κεντρικό αντλιοστάσιο Ραφήνας,
  • αγωγοί κατά μήκος της Αρίωνος

Αναμένουμε και τα σχετικά αποτελέσματα της Δευτέρας με την αποσφράγιση των προσφορών για να επανέλθουμε.

O Δήμος Ραφήνας-Πικερμίου στo «ΣΥΜΦΩΝΟ ΤΩΝ ΔΗΜΑΡΧΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ»

Το 2008, μετά την υιοθέτηση της δέσμης μέτρων της ΕΕ για το κλίμα και την ενέργεια για το 2020, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε το «Σύμφωνο των Δημάρχων» προς επιδοκιμασία και υποστήριξη των προσπαθειών που καταβάλλονταν από τις τοπικές αρχές αναφορικά με την υλοποίηση των πολιτικών για τη βιώσιμη ενέργεια.

Στηριζόμενη στην επιτυχία του Συμφώνου των Δημάρχων, η πρωτοβουλία «Οι Δήμαρχοι Προσαρμόζονται» παρουσιάστηκε το 2014 και βασίστηκε στο ίδιο μοντέλο διακυβέρνησης, προσκαλώντας τις πόλεις να αναλάβουν πολιτικές δεσμεύσεις και να λάβουν δράση για να προβλέψουν τις αναπόφευκτες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και να προετοιμαστούν για αυτές.

Οι προαναφερθείσες πρωτοβουλίες συγχωνεύθηκαν στο νέο ολοκληρωμένο «Σύμφωνο των Δημάρχων για το Κλίμα και την Ενέργεια».

Το νέο Σύμφωνο, το οποίο παρουσιάστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 15 Οκτωβρίου 2015, εκτείνεται χρονικά πέρα από το 2020 και αποτυπώνει την ανάγκη για την πιο δυναμική αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και την απεξάρτηση από τις πηγές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, θέτοντας τον πήχη σε υψηλότερα επίπεδα.

Το «Σύμφωνο των Δημάρχων για το Κλίμα και την Ενέργεια» αποτελεί έως σήμερα τη μεγαλύτερη πανευρωπαϊκή εθελοντική πρωτοβουλία σε επίπεδο ΟΤΑ και εστιάζει στην προσαρμογή και τον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής αλλά και στην ασφαλή, βιώσιμη και οικονομικά προσιτή ενέργεια.

ΣΤΟΧΟΙ

Οι πόλεις/δήμοι που υπέγραψαν το Σύμφωνο δεσμεύονται για τη λήψη δράσεων προκειμένου να:

 Υλοποιηθεί ο στόχος της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 40% έως το 2030

 Υιοθετηθεί μια κοινή προσέγγιση αναφορικά με τον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής και την προσαρμογή και ανθεκτικότητα σε αυτήν.

Μέσω της βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης και της μεγαλύτερης χρήσης ανανεώσιμων πόρων στις περιοχές της αρμοδιότητάς τους, οι συμμετέχοντες προτίθενται να συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων της διάσκεψης του Παρισίου που είναι η διατήρηση της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη κάτω των 2ᵒC (σε σχέση με τη προ-βιομηχανική περίοδο).

ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ – ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Προκειμένου να μετουσιώσουν την πολιτική τους δέσμευση σε πρακτικά μέτρα και έργα, οι υπογράφοντες του νέου Συμφώνου θα πρέπει:

 Να εκπονήσουν την Απογραφή Εκπομπών Αναφοράς και την Εκτίμηση των Κινδύνων και της Τρωτότητας από την Κλιματική Αλλαγή

 Να υποβάλλουν, εντός δύο ετών από την ημερομηνία της απόφασης του τοπικού συμβουλίου, το Σχέδιο Δράσης Αειφόρου Ενέργειας και Κλίματος (ΣΔΑΕΚ) όπου θα περιγράφονται συνοπτικά οι επιλεγμένες δράσεις. Η στρατηγική της προσαρμογής αποτελεί μέρος του ΣΔΑΕΚ

 Να συντάσσουν και υποβάλλουν την Έκθεση προόδου υλοποίησης των δράσεων, ανά διετία από την υποβολή του ΣΔΑΕΚ, για σκοπούς αξιολόγησης, παρακολούθησης και επαλήθευσης

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Οι υπογράφοντες το «Σύμφωνο των Δημάρχων για το Κλίμα και την Ενέργεια» έχουν πολλούς λόγους να συμμετάσχουν στην κίνηση, οι κυριότεροι των οποίων είναι:  Η αυξημένη διεθνής αναγνώριση και προβολή για τη δράση της τοπικής αρχής για το κλίμα και την ενέργεια

 Οι καλύτερες ευκαιρίες χρηματοδότησης των τοπικών τους έργων, λόγω της ωρίμανσης και εξοικείωσης του Δήμου με τις ευρωπαϊκές διαδικασίες

 Η δυνατότητα συμβολής στη διαμόρφωση της πολιτικής της ΕΕ για το κλίμα και την ενέργεια

 Η πρακτική υποστήριξη (γραφείο υποστήριξης), υλικό και εργαλεία καθοδήγησης

 Το ευέλικτο πλαίσιο αναφοράς δράσεων, προσαρμόσιμο στις τοπικές ανάγκες και

 Η ενισχυμένη συνεργασία και υποστήριξη από υπερεθνικές, εθνικές και υποεθνικές αρχές

Β. ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΛΙΜΑ

Το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) αποτελεί για την Ελληνική Κυβέρνηση ένα Στρατηγικό Σχέδιο για τα θέματα του Κλίματος και της Ενέργειας και παρουσιάζεται σε αυτό ένας αναλυτικός οδικός χάρτης για την επίτευξη συγκριμένων Ενεργειακών και Κλιματικών Στόχων έως το έτος 2030. Το ΕΣΕΚ παρουσιάζει και αναλύει Προτεραιότητες και Μέτρα Πολιτικής σε ένα ευρύ φάσμα αναπτυξιακών και οικονομικών δραστηριοτήτων προς όφελος της Ελληνικής κοινωνίας, καθιστώντας το κείμενο αναφοράς για την επόμενη δεκαετία.

Στρατηγική επιδίωξη της Κυβέρνησης είναι, οι ενεργειακοί και κλιματικοί στόχοι που τίθενται στο πλαίσιο του ΕΣΕΚ μέχρι το έτος 2030, να συμβάλλουν καθοριστικά στην απαραίτητη ενεργειακή μετάβαση με τον πιο οικονομικά ανταγωνιστικό τρόπο για την εθνική οικονομία, να επιτύχουν τη δραστική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και να αναδείξουν τελικά τη χώρα μας ως ένα από τα Κράτη Μέλη που θα έχει υιοθετήσει φιλόδοξους κλιματικούς και ενεργειακούς στόχους, μέσα από ένα ολοκληρωμένο και συνεκτικό πρόγραμμα μέτρων και πολιτικών, τοποθετώντας μας στο επίκεντρο των εξελίξεων της Ενεργειακής Ένωσης τόσο για το 2030 όσο και μακροπρόθεσμα για το έτος 2050. Ειδικότερα, το ΕΣΕΚ θέτει για το έτος 2030:

α) αρχικά για τα θέματα της Κλιματικής Αλλαγής και των εκπομπών σημαντικά υψηλότερο κεντρικό στόχο μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, με μείωση που ανέρχεται σε πάνω από 42% σε σχέση με τις εκπομπές του έτους 1990 και σε πάνω από 55% σε σχέση με τις εκπομπές του έτους 2005, επιτυγχάνοντας να ξεπεράσει ακόμη και τους κεντρικούς ευρωπαϊκούς στόχους, ενώ αξίζει να επισημανθεί ότι στο αρχικό σχέδιο ΕΣΕΚ οι στόχοι αυτοί ήταν σημαντικά χαμηλότεροι και κατέληγαν σε μείωση κατά 32% και 48% αντίστοιχα. Οι νέοι αυτοί στόχοι μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου είναι επίσης απαραίτητοι για να γίνει δυνατή η μετάβαση σε μια οικονομία κλιματικής ουδετερότητας έως το έτος 2050, καθώς η Ελληνική Κυβέρνηση έχει ως στόχο να συμμετέχει αναλογικά στη δέσμευση για μια κλιματικά ουδέτερη οικονομία σε επίπεδο ΕΕ.

Παράλληλα για τα θέματα Κλιματικής Αλλαγής και πολιτικών προσαρμογής, στο ΕΣΕΚ παρουσιάζονται οι πρωτοβουλίες που θα αναληφθούν στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής Προσαρμογής στην Κλιματική Αλλαγή (ΕΣΠΚΑ) και η οποία καθορίζει τους γενικούς στόχους, τις κατευθυντήριες αρχές και τα εργαλεία εφαρμογής αναγκαίων μέτρων κλιματικής προσαρμογής σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο. Αντίστοιχα, ο τομέας της διαχείρισης αποβλήτων αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του εθνικού σχεδιασμού για την ενέργεια και το κλίμα και ως εκ τούτου παρουσιάζονται οι σχετικές πρωτοβουλίες για την αναθεώρηση των Εθνικών και Περιφερειακών Σχεδίων Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ και ΠΕΣΔΑ), όπου στόχος είναι να υπάρξει μια εντατικοποίηση μιας σειράς μέτρων για την ολοκληρωμένη διαχείριση των αποβλήτων ακολουθώντας πάντα τις επιταγές της κυκλικής οικονομίας. Η Κυκλική Οικονομία εξάλλου αποτελεί κομβικό στοιχείο της Αναπτυξιακής Στρατηγικής της χώρας και η υλοποίησή της περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τετραετή στρατηγικό σχεδιασμό που διαπερνά όλο το φάσμα της αλυσίδας αξίας και στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζονται στο ΕΣΕΚ οι άξονες αυτής της πολιτικής.

β) για τις ΑΠΕ, σημαντικά υψηλότερο στόχο σε σχέση με το μερίδιο συμμετοχής στην ακαθάριστη τελική κατανάλωση ενέργειας, αφού τίθεται πλέον στόχος για μερίδιο συμμετοχής κατ’ ελάχιστον στο 35%, αντί του 31% που είχε τεθεί στο αρχικό σχέδιο ΕΣΕΚ, και επίσης σημαντικά υψηλότερο και από τον κεντρικό Ευρωπαϊκό στόχο για τις ΑΠΕ που είναι στο 32%. Αξίζει να επισημανθεί ο ενεργειακός μετασχηματισμός που θα επιτευχθεί στον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής καθώς προβλέπεται το μερίδιο συμμετοχής των ΑΠΕ στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας να υπερβεί το 60% και στο πλαίσιο αυτό ήδη προωθούνται και υλοποιούνται συγκεκριμένες πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης όπως ενδεικτικά για την απλοποίηση και επιτάχυνση του αδειοδοτικού πλαισίου, τη βέλτιστη ένταξη των ΑΠΕ στα ηλεκτρικά δίκτυα, τη λειτουργία συστημάτων αποθήκευσης, καθώς και την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

γ) για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, επίσης σημαντικά πιο φιλόδοξο στόχο σε σύγκριση με το αρχικό σχέδιο ΕΣΕΚ και υψηλότερο επίσης και από τον αντίστοιχο Ευρωπαϊκό στόχο. Ειδικότερα, τίθεται ως ποσοτικός στόχος η τελική κατανάλωση ενέργειας το έτος 2030 να είναι χαμηλότερη από αυτή που είχε καταγραφεί κατά το έτος 2017, εκπληρώνοντας απόλυτα τον σχετικό Ευρωπαϊκό δείκτη για το μέτρο της φιλοδοξίας του ΕΣΕΚ.

Επιπρόσθετα, επιτυγχάνεται ποιοτικά μια βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά 38%, σύμφωνα με συγκεκριμένη ευρωπαϊκή μεθοδολογία, όπου ο αντίστοιχος κεντρικός ευρωπαϊκός στόχος ανέρχεται στο 32,5% και στο αρχικό σχέδιο ΕΣΕΚ είχε τεθεί στόχος στο 32%. Η επίτευξη αυτού του φιλόδοξου στόχου θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας και την προστασία των καταναλωτών. Το ΕΣΕΚ περιγράφει ένα σύνολο μέτρων για τη βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης με πιο εμφατικά αυτά στον κτιριακό τομέα και στον τομέα των μεταφορών.

Ζωντανή Μετάδοση: ὁμιλία τοῦ Ἀρχιμ. Ἀστερίου Χατζηνικολάου “το φάρμακο κατά του Ιού”

0
Δεῖτε σήμερα Πέμπτη 19 Μαρτίου στίς 8 μ.μ. σέ ζωντανή μετάδοση τήν ἐπίκαιρη ὁμιλία ἀπό τόν Ἀρχιμ. Ἀστέριο Χατζηνικολάου.

Ἡ ὁμιλία θά μεταδοθεῖ μέσα στήν παρούσα ἀνάρτηση.

Για να συνδεθείτε κλικ ΕΔΩ

Γ. Πατούλης: «Στόχος μας η καλύτερη ενημέρωση των πολιτών για την αποτελεσματικότερη προστασία των ίδιων αλλά και των εργαζομένων”

Οδηγίες προς τους πολίτες για τη σωστή διαχείριση και συσκευασία των απορριμμάτων κατά την περίοδο εφαρμογής των προληπτικών μέτρων για τον περιορισμό της διάδοσης της νόσου του κορωνοϊού

Γ. Πατούλης: «Στόχος μας η καλύτερη ενημέρωση των πολιτών για την αποτελεσματικότερη προστασία των ίδιων, αλλά και των εργαζομένων στην καθαριότητα και τη διαχείριση των απορριμμάτων»

Η Περιφέρεια Αττικής, μετά από εντολή του Περιφερειάρχη Γ. Πατούλη σε συνεργασία με την ομάδα διαχείρισης κρίσεων και τα στελέχη του ΕΔΣΝΑ, προχώρησε στην κατάρτιση οδηγιών για τη σωστή διαχείριση και συσκευασία των απορριμμάτων κατά την περίοδο εφαρμογής των προληπτικών μέτρων για τον περιορισμό της διάδοσης της νόσου του κορωνοϊού. 

Όπως επισημαίνει ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης «Στόχος είναι μας η καλύτερη ενημέρωση των πολιτών, τόσο για την αποτελεσματικότερη αυτοπροστασία τους σε περίπτωση εμφάνισης συμπτωμάτων στους ίδιους, όσο όμως και των εργαζομένων που απασχολούνται στην καθαριότητα και τη διαχείριση των απορριμμάτων.

Τις μέρες αυτές που όλοι προσπαθούμε να συνεισφέρουμε στην προστασία της δημόσιας, αλλά και ατομικής μας υγείας από την πανδημία του κορωνοϊού, είναι απαραίτητο να θυμόμαστε ότι οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα και τη διαχείριση των απορριμμάτων είναι από τις πλέον ευάλωτες ομάδες σε περιπτώσεις πανδημίας. Ο λόγος είναι ότι εκ των πραγμάτων έρχονται σε απευθείας επαφή με ό,τι πετάμε στα απορρίμματα και την ανακύκλωση και με δεδομένη την σχετικά μεγάλη παραμονή του ιού ιδιαίτερα σε πλαστικές και χάρτινες επιφάνειες και την υψηλή μεταδοτικότητά του, ο κίνδυνος επιμόλυνσης αυτής της κατηγορίας εργαζομένων γίνεται πολύ υψηλότερος από αυτόν του μέσου πολίτη. 

Οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα και τη διαχείριση απορριμμάτων αποτελούν τη δεύτερη ανθρώπινη ασπίδα της δημόσιας υγείας, μετά τους εργαζόμενους στα νοσοκομεία και το σύστημα υγείας. Για το λόγο αυτό, είναι απαραίτητο να βάλουμε όλοι ένα χεράκι για να προστατεύσουμε αλλά και για να βοηθήσουμε αυτούς τους εργαζόμενους. Σημειώστε ότι οι υπηρεσίες καθαριότητας των δήμων βρίσκονται ούτως ή άλλως σε μια επιπρόσθετη πίεση διότι το κλείσιμο των σχολείων και η χρήση αδειών Ειδικού Σκοπού σε αρκετές περιπτώσεις μειώνουν το διαθέσιμο προσωπικό, που είχε ήδη υποστεί σημαντικές μειώσεις την περίοδο των μνημονίων».

Ακολουθεί το  κείμενο των οδηγιών που επισημαίνει τι πρέπει να κάνουμε

Πρώτον, είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε ότι όλα τα μέσα προστασίας που χρησιμοποιούμε όπως γάντια, μαντήλια απολύμανσης, μάσκες, απολυμαντικά δεν ανακυκλώνονται και πρέπει να τοποθετούνται σε σακούλες σύμμεικτων απορριμμάτων. 

Δεύτερον, σε περίοδο πανδημίας μην αφήνεται σακούλες απορριμμάτων ανοικτές ή μισάνοικτες, χρησιμοποιείτε τις ειδικές σακούλες που κλείνουν με κορδόνι και κλείστε τις όσο πιο ερμητικά γίνεται. 

Τρίτον, τοποθετείστε τις σακούλες απορριμμάτων εντός των κάδων και κλείστε τους κάδους για να μην υπάρχει επαφή ή πιθανότητα επιμόλυνσης ούτε ανθρώπων (που ακόμα και κατά λάθος μπορεί να σκοντάψουν σε σάκους εκτός του κάδου) ούτε με αδέσποτα ή περαστικά κατοικίδια. Μην αφήνετε σακούλες εκτός των κάδων και γύρω από αυτούς. Σε περίπτωση που ο κάδος είναι ήδη γεμάτος αναζητείστε κοντινό κάδο με διαθέσιμο χώρο ή κρατείστε τη σακούλα στο σπίτι για μια ακόμη ημέρα. 

Τέταρτον, αποφύγετε εργασίες που παράγουν έξτρα ποσότητες απορριμμάτων όπως επισκευές και μερεμέτια και μη βγάζετε στο δρόμο ογκώδη αντικείμενα όπως έπιπλα η συσκευές που γίνονται εύκολα εστίες μικροβίων. 

Πέμπτο, οι κάδοι μετατρέπονται πολύ εύκολα σε εστίες μικροβίων, άρα οι δήμοι πρέπει τακτικά να τους απολυμαίνουν και οι πολίτες να τους ανοίγουν και κλείνουν με τα ειδικά πεντάλ, όπου αυτά υπάρχουν ή με γάντια όπου δεν υπάρχουν πεντάλ.

Εάν είμαστε σε καραντίνα ή έχουμε κρούσματα ή υποψία κρούσματος στο σπίτι μας:

• Δεν διαχωρίζουμε τα ανακυκλώσιμα απορρίμματα (πλαστικά, χαρτιά, μέταλλα) για να προστατέψουμε τόσο τους εργαζόμενους στη συλλογή όσο και αυτούς στα κέντρα διαλογής υλικών που συχνά διαχωρίζουν ανακυκλώσιμα υλικά με τα χέρια. 

• Γεμίζουμε τις σακούλες σύμμεικτων απορριμμάτων μέχρι τα 2/3 το πολύ, τις δένουμε σφιχτά και τις τοποθετούμε σε δεύτερη σακούλα που επίσης κλείνουμε σφιχτά. Προσέχουμε καλά να είναι γερές και οι δύο σακούλες, χωρίς σκισίματα, και σε περίπτωση αμφιβολίας χρησιμοποιούμε και τρίτη σακούλα. 

• Χρησιμοποιούμε γάντια για να κλείσουμε και δέσουμε τις σακούλες και να τις μεταφέρουμε στον κάδο απορριμμάτων – τα γάντια αυτά, μόλις γυρίσουμε σπίτι, τα πετάμε στις επόμενες σακούλες απορριμμάτων που θα χρησιμοποιήσουμε. 

Εάν είμαστε υγιείς και δεν έχουμε υποψία κρούσματος:

• Συνεχίζουμε την ανακύκλωση όπως πριν αλλά προσέχουμε να μην τοποθετούμε εντός των ανακυκλώσιμων τα μέσα προστασίας που χρησιμοποιούμε όπως γάντια, μαντήλια απολύμανσης, μάσκες, απολυμαντικά κλπ. διότι αυτά δεν ανακυκλώνονται και πρέπει να τοποθετούνται σε σακούλες σύμμεικτων απορριμμάτων. 

• Γεμίζουμε τις σακούλες σύμμεικτων απορριμμάτων μέχρι τα 2/3 το πολύ και τις δένουμε σφιχτά.  

• Είναι υπέρ της ασφάλειας όλων μας να χρησιμοποιούμε γάντια για να κλείσουμε και δέσουμε τις σακούλες και να τις μεταφέρουμε στον κάδο απορριμμάτων.

Τα παραπάνω αποτελούν μια ελάχιστη συνεισφορά στην προστασία των εργαζόμενων στην καθαριότητα.