“Το νησί των συναισθημάτων”
Τετάρτη 12 Ιουνίου 2019, ώρα 20:00
“Το νησί των συναισθημάτων”
Τετάρτη 12 Ιουνίου 2019, ώρα 20:00
Στους 37 βαθμούς πρόκειται να φτάσει η θερμοκρασία το Σαββατοκύριακο, ενώ σύμφωνα με το meteo.gr, οι καιρικές συνθήκες είναι ιδανικές για επίσκεψη στην παραλία.
Η μέγιστη θερμοκρασία στα ηπειρωτικά θα φτάσει τους 35 βαθμούς Κελσίου. Στην Αθήνα, δε το θερμόμετρο πρόκειται να φτάσει τους 33 βαθμούς Κελσίου και στη Θεσσαλονίκη τους 35. Η απολύτως μέγιστη αναμένεται να είναι οι 37 βαθμοί στην Κεντρική Μακεδονία. Υψηλές θα είναι οι θερμοκρασίες και την Κυριακή, οπότε αναμένεται άνοδος και στα δυτικά της χώρας.
Το Σάββατο αναμένεται ηλιοφάνεια με τοπικές μόνο νεφώσεις τις θερμές ώρες τη ημέρας, κατά κύριο λόγο στα ορεινά, όπου και υπάρχει πιθανότητα για σύντομες τοπικές βροχές. Οι συγκεντρώσεις σκόνης στην ατμόσφαιρα των ηπειρωτικών θα είναι σχετικά αυξημένες.
Η θερμοκρασία στη Δυτική Μακεδονία θα κυμανθεί από 16 έως 30 βαθμούς, στην υπόλοιπη Μακεδονία και τη Θεσσαλία από 18 έως 37, στη Θράκη από 19 έως 33, στα δυτικά ηπειρωτικά από 17 έως 31, στα υπόλοιπα ηπειρωτικά από 18 έως 34, στα νησιά του Ιονίου από 17 έως 34, στα νησιά του Αιγαίου από 19 έως 32 και στην Κρήτη από 15 έως 29.
Οι άνεμοι στο Αιγαίο θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 4 έως 6 μποφόρ και στο Κεντρικό και Νοτιοανατολικό Αιγαίο τοπικά έως 7 μποφόρ. Στο Ιόνιο οι άνεμοι θα πνέουν από μεταβαλλόμενες διευθύνσεις 2 έως 4 μποφόρ, όμως τις θερμές ώρες της ημέρας θα γίνουν βόρειοι και βορειοδυτικοί 3 έως 5 μποφόρ.
Στην Αττική αναμένεται ηλιοφάνεια. Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 2 έως 4 και τοπικά το μεσημέρι έως 5 μποφόρ. Η θερμοκρασία στο κέντρο της πόλης θα κυμανθεί από 24 έως 33 βαθμούς.
Στη Θεσσαλονίκη αναμένεται ηλιοφάνεια, με τοπικές μόνο νεφώσεις τις θερμές ώρες της ημέρας. Οι άνεμοι θα πνέουν από βορειοδυτικές διευθύνσεις 2 έως 4 μποφόρ. Οι συγκεντρώσεις σκόνης στην ατμόσφαιρα θα είναι σχετικά αυξημένες. Η θερμοκρασία στη συμπρωτεύουσα θα κυμανθεί από 22 έως 35 βαθμούς.
Το τροχαίο δυστύχημα σημειώθηκε πριν λίγο, όταν μία μηχανή συγκρούστηκε με ένα αυτοκίνητο στην δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης.Από την σύγκρουση έχασε την ζωή του ο οδηγός της μηχανής, που έπεσε στο δρόμο και χτύπησε στο κεφάλι.

Σύμφωνα με το wepost.gr, το τροχαίο έγινε στο ύψος των ΚΤΕΛ στην Δυτική είσοδο της πόλης με κατεύθυνση προς ανατολικά.

Στο σημείο έφτασε ασθενοφόρο, αλλά δυστυχώς ήταν αργά για τον άτυχο οδηγό. Οι εικόνες στο σημείο της σύγκρουσης προκαλούν θλίψη…
Πέθανε ο πρώην βουλευτής Γιάννης Μανώλης, στα 69 του χρόνια. Από τις πληροφορίες μας έπαθε ανακοπή καρδιάς μόλις μπήκε στο αυτοκίνητό του μετά από το θαλάσσιο μπάνιο του σε παραλία των νοτίων προαστίων.
Διατέλεσε βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας και ήταν επί σειρά ετών στέλεχος της ΓΣΕΕ.
Γεννήθηκε στις 31 Οκτωβρίου 1950 στο Αραχναίο. Σπούδασε τεχνολόγος-μηχανικός. Από το γάμο του με την Γεωργία Μανώλη-Κοντογεωργίου απέκτησαν μια κόρη και έναν γιό.
Το 1986 ήταν Ιδρυτικό Μέλος της ΚΙΠΑΕΑ (Κίνηση Ειρήνης) και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής. Το 1995-1997 αντιπρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδας. Το 1998–2004 μέλος της Οικονομικής και Κοινωνικής Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Από το 1998 έως το 2004 Γενικός Γραμματέας Γ.Σ.Ε.Ε.
Το 2004 εκλέγεται πρώτος Βουλευτής στο Νομό Αργολίδας με τη Ν.Δ., το ίδιο και το 2007. Το 2012 αποχώρησε από την Νέα Δημοκρατία όπου διετέλεσε και επικεφαλής της γραμματείας Συνδικαλιστικού του κόμματος. Για λίγους μήνες συνεργάστηκε με τους Ανεξάρτητους Έλληνες από όπου επίσης αποχώρησε. Το 2014 ήταν υποψήφιος Περιφερειάρχης Πελοποννήσου.
Τουριστικό αξιοθέατο ο καταρράκτης του Πικερμίου.
Κόσμος πάει κι έρχεται και όπως παρατήρησε ο τ. τοπικός σύμβουλος άγγελος Χοβαρδάς περπάτησε χιλιόμετρα για να βρει κάδο και να πετάξει σκουπίδια
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΥΝΟΛΟ
Σχολιάζουν οι Φιλόλογοι : Μπενά Ελένη, Ζαφειρίου Νατάσα και Σκούφου Θεοδώρα
Τα θέματα αναλυτικά μπορείτε να τα δείτε ΕΔΩ
Επειδή ο σκοπός του Δήμου, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Δήμαρχος Ραφήνας-Πικερμίου Ε. Μπουρνούς “Δεν είναι να χαρατσώσουμε τους δήμους που μένουνε στο τόπο μας”, αν είστε δημότης Ραφήνας-Πικερμίου και δεχθήκατε κλήση για παράνομη στάθμευση γιατί δεν είχατε κάρτα στάθμευσης , για διαφόρους λόγους (που αναφέρει ο Δήμαρχος) κανένα πρόβλημα.
Πάτε στο Δήμαρχο του δείχνετε το video και σας σβήνει το πρόστιμο.
Πάντως καλό είναι να πάτε να βγάλετε κάρτα στάθμευσης.
Για την ανάκληση επικίνδυνου παιδικού προϊόντος από τα καταστήματα JUMBOενημερώνει η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας για τα µη ασφαλή προϊόντα του Συστήματος Ταχείας Ανταλλαγής Πληροφοριών (RAPEX).
Σύμφωνα με την ανακοίνωση υπάρχει σοβαρός χημικός κίνδυνος από σετ τριών µωβ µολυβιών µε γόµα στο πάνω µέρος.
Οι γόµες φέρουν την εικόνα µιας πριγκίπισσας, ενός στέµµατος ή ενός µονόκερου. Το σετ διατίθεται σε διάφανη, πλαστική σακούλα, που κλείνει µε χάρτινη ετικέτα.
Φέρουν επίσης το όνομα Lovely Princess με χώρα προέλευσης την Κίνα.


ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ Δ΄ ΤΑΞΗΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7 ΙΟΥΝΙΟΥ 2019 – ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΛΙΔΩΝ: ΤΕΣΣΕΡΙΣ (4)
ΚΕΙΜΕΝΟ [Επίκληση των αξιών της δημοκρατίας]
Χρειάζεται μια απάντηση στο βασικό ερώτημα που άκουσα να επαναλαμβάνεται συχνά, κυρίως από τους νέους οι οποίοι τόσο εύκολα αυταπατώνται κι εξίσου εύκολα απογοητεύονται: Αφού η δημοκρατία είναι κατά κύριο λόγο ένα σύνολο διαδικαστικών κανόνων, πώς μπορούμε να έχουμε την απαίτηση να βασιζόμαστε στους «ενεργούς πολίτες»; Για να έχουμε ενεργούς πολίτες, δεν χρειάζονται άραγε και ιδανικά; Και βέβαια χρειάζονται τα ιδανικά. Πώς όμως να μην πάρουμε υπόψη μας τις μεγάλες ιδεολογικές συγκρούσεις που δημιούργησαν αυτούς τους κανόνες; Θέλετε να δοκιμάσουμε να τις απαριθμήσουμε; Πρώτο μεταξύ όλων συναντάμε μέσα από αιώνες αμείλικτων θρησκευτικών πολέμων το ιδανικό της ανοχής. Αν σήμερα απειλείται η ειρήνη στον κόσμο, η απειλή προέρχεται για άλλη μια φορά από τον φανατισμό, δηλαδή από την τυφλή πίστη στη δική μας αλήθεια και ότι αυτή μπορεί να επιβληθεί με τη βία. Δεν χρειάζονται παραδείγματα· τα έχουμε καθημερινά μπροστά στα μάτια μας. Έπειτα έρχεται το ιδανικό της μη βίας. Ποτέ μου δεν ξεχνώ τη διδαχή του Καρλ Πόπερ*, σύμφωνα με την οποία αυτό που ουσιαστικά διακρίνει μια δημοκρατική εξουσία από μια μη δημοκρατική είναι πως μονάχα στην πρώτη οι πολίτες μπορούν να ξεφορτωθούν τους κυβερνώντες χωρίς αιματοχυσίες. Οι τυπικοί κανόνες της δημοκρατίας, που τόσο συχνά γίνονται αντικείμενο χλευασμού, εισήγαγαν για πρώτη φορά στην ιστορία τρόπους συμβίωσης που είχαν στόχο την επίλυση των κοινωνικών συγκρούσεων χωρίς τη χρήση βίας. Μόνον εκεί όπου οι κανόνες αυτοί γίνονται σεβαστοί, ο αντίπαλος δεν θεωρείται πλέον εχθρός που πρέπει να εξοντωθεί αλλά αυτός που μας αντιπολιτεύεται και αύριο μπορεί να πάρει τη θέση μας. Τρίτο, το ιδανικό της σταδιακής ανανέωσης της κοινωνίας μέσα από την ελεύθερη αντιπαράθεση των ιδεών και την αλλαγή της νοοτροπίας και του τρόπου ζωής. Μόνο η δημοκρατία επιτρέπει τη διαμόρφωση και την εξάπλωση των ειρηνικών επαναστάσεων, όπως συνέβη τις τελευταίες δεκαετίες με την αλλαγή στις σχέσεις των δύο φύλων, που ίσως να είναι η μεγαλύτερη επανάσταση της εποχής μας. Τέλος, το ιδανικό της αδελφότητας (η fraternité της Γαλλικής Eπανάστασης). Η ιστορία του ανθρώπου είναι σε μεγάλο βαθμό ιστορία συγκρούσεων αδελφοκτόνων. Στο έργο του Φιλοσοφία της Ιστορίας ο Χέγκελ** χαρακτήρισε την Ιστορία ως «απέραντο σφαγείο». Μπορούμε να τον διαψεύσουμε; Σε καμία χώρα του κόσμου δεν υπάρχει περίπτωση να διαρκεί επί μακρόν η δημοκρατία δίχως να γίνει ήθος και συμπεριφορά.Πώς όμως μπορεί να γίνει αυτό δίχως την αναγνώριση της αδελφότητας που ενώνει όλους τους ανθρώπους σε ένα κοινό πεπρωμένο; Η αναγνώριση αυτού του γεγονότος είναι τόσο περισσότερο αναγκαία σήμερα, που καθημερινά συνειδητοποιούμε αυτό το κοινό πεπρωμένο και θα έπρεπε να ενεργήσουμε με συνέπεια όσο υπάρχει ακόμα αυτή η μικρή φλόγα της λογικής που φωτίζει την πορεία μας.
Απόσπασμα από το βιβλίο του Norberto Bobbio, Το μέλλον της δημοκρατίας, μετάφραση Π. Ράμος. Θεσσαλονίκη: Παρατηρητής, 1993, σελ. 49-51.
A1. Να γράψετε στο τετράδιό σας την περίληψη του κειμένου που σας δόθηκε (90-110 λέξεις). Μονάδες 25
Β1. Να επαληθεύσετε ή να διαψεύσετε , με βάση το κείμενο, τις παρακάτω προτάσεις, γράφοντας στο τετράδιό σας δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση τη λέξη Σωστό ή Λάθος: α. Κυρίως οι νέοι αμφισβητούν τη δυνατότητα της δημοκρατίας να βασίζεται στους «ενεργούς πολίτες». β. Η αλλαγή στις σχέσεις των δύο φύλων δεν εντάσσεται στις ειρηνικές επαναστάσεις. γ. Η μακροβιότητα της δημοκρατίας προϋποθέτει ανάλογη στάση ζωής. δ. Ο φανατισμός και η βία βρίσκονται στον αντίποδα της ανοχής . ε. Στόχος των δημοκρατικών πολιτευμάτων δεν είναι η ειρηνική επίλυση των κοινωνικών συγκρούσεων. Μονάδες 10
Β2. α. Να εντοπίσετε στο κείμενο δύο περιπτώσεις επίκλησης στην αυθεντία (μονάδες 2). β. Για ποιον λόγο χρησιμοποιεί ο συγγραφέας την επίκληση σε κάθε μία περίπτωση; Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας με στοιχεία από το κείμενο (μονάδες 4). Μονάδες 6
Β3. α. Να ξαναγράψετε κάθε μία από τις παρακάτω προτάσεις της τρίτης παραγράφου, αντικαθιστώντας την υπογραμμισμένη λέξη με μία άλλη, σημασιολογικά ισοδύναμη: 1. «… δεν ξεχνώ τη διδαχή του Καρλ Πόπερ …». 2. «… γίνονται αντικείμενα χλευασμού …». 3. «… εισήγαγαν στην ιστορία τρόπους συμβίωσης …». 4. «… αυτός που μας αντιπολιτεύεται …». Μονάδες 4 β. Σε κάθε ένα από τα παρακάτω αποσπάσματα, να αναγνωρίσετε τη λειτουργία της γλώσσας στις υπογραμμισμένες φράσεις (μονάδες 2) και να αποδώσετε τη σημασία τους μονολεκτικά ή περιφραστικά (μονάδες 4): 1. «… ο Χέγκελ χαρακτήρισε την Ιστορία ως “απέραντο σφαγείο” …» (5η παράγραφος). 2. «… η μικρή φλόγα της λογικής που φωτίζει την πορεία μας.» (6η παράγραφος). Μονάδες 6 ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΝΑΔΩΝ 10
Β4. α. Στα υφολογικά χαρακτηριστικά του δοκιμίου συμπεριλαμβάνονται τα παρακάτω: 1. σύνθετη δομή προτάσεων που επιτυγχάνεται με τη χρήση υποτακτικού λόγου, και 2. κάποια προφορικότητα στο ύφος που δείχνει διάθεση του δοκιμιογράφου να επικοινωνήσει με τον αναγνώστη. Για κάθε ένα από τα παραπάνω χαρακτηριστικά να εντοπίσετε στο κείμενο δύο (2) παραδείγματα και να τα μεταφέρετε στο τετράδιό σας. Μονάδες 4 β. Να εξηγήσετε τη χρήση του σημείου στίξης της παρένθεσης που βρίσκεται στην 5η παράγραφο: «… (η fraternité της Γαλλικής επανάστασης) …». Μονάδες 2 γ. Στην παρακάτω φράση να αναγνωρίσετε το είδος της σύνταξης (ενεργητική – παθητική) (μονάδα 1) και να το μετατρέψετε στο άλλο είδος (μονάδες 2): «… Μόνο η δημοκρατία επιτρέπει τη διαμόρφωση και την εξάπλωση ειρηνικών επαναστάσεων …». Μονάδες 3 ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΝΑΔΩΝ 9
Γ1. «Για να διατηρούν τις βασικές τους αρχές, οι σύγχρονες δημοκρατίες βασίζονται στη δράση των ενεργών πολιτών» είναι το θέμα αφιερώματος στην ηλεκτρονική εφημερίδα του σχολείου σου. Σε ένα άρθρο 500-600 λέξεων να παρουσιάσεις τεκμηριωμένα τις θέσεις σου για το θέμα, εστιάζοντας: α. στις ενέργειες με τις οποίες ο πολίτης κάνει πράξη τη δημοκρατία στην καθημερινότητά του, και β. στις δράσεις με τις οποίες το σχολείο μπορεί να συμβάλλει στη διαμόρφωση ενεργών πολιτών με δημοκρατικό ήθος. Προσοχή: στο άρθρο να μην αναγράψετε το ονοματεπώνυμό σας. Μονάδες 40 Α
1. Στο εξώφυλλο να γράψετε το εξεταζόμενο μάθημα. Στο εσώφυλλο πάνω-πάνω να συμπληρώσετε τα ατομικά σας στοιχεία. Στην αρχή των απαντήσεών σας να γράψετε πάνω-πάνω την ημερομηνία και το εξεταζόμενο μάθημα. Να μην αντιγράψετε τα θέματα στο τετράδιο και να μη γράψετε πουθενά στις απαντήσεις σας το όνομά σας.
2. Να γράψετε το ονοματεπώνυμό σας στο πάνω μέρος των φωτοαντιγράφων , αμέσως μόλις σας παραδοθούν. Τυχόν σημειώσεις σας πάνω στα θέματα δεν θα βαθμολογηθούν σε καμία περίπτωση. Κατά την αποχώρησή σας, να παραδώσετε μαζί με το τετράδιο και τα φωτοαντίγραφα.
3. Να απαντήσετε στο τετράδιό σας σε όλα τα θέματα μόνο με μπλε ή μόνο με μαύρο στυλό με μελάνι που δεν σβήνει.
4. Κάθε απάντηση τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή. 5. Διάρκεια εξέτασης: τρεις (3) ώρες μετά τη διανομή των φωτοαντιγράφων. 6. Χρόνος δυνατής αποχώρησης: 10.00 π.μ.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ KΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΕΛΟΣ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ