spot_img
25.9 C
Rafina
Τετάρτη, 24 Ιουνίου, 2026
spot_img
Αρχική Blog Σελίδα 699

Σοκ στη Θεσσαλονίκη: Απήγαγαν 15χρονο, τον χτύπησαν και ζήτησαν λύτρα 10.000 ευρώ – rpn

0

Μία υπόθεση που θυμίζει κινηματογραφικό σενάριο αλλά εκτυλίχθηκε με σκληρή πραγματικότητα συγκλονίζει τη Θεσσαλονίκη. Θύμα απαγωγής, ξυλοδαρμού και εκβιασμού έπεσε ένας 15χρονος μαθητής στη Βόλβη, το πρωί της Δευτέρας (22/09), την ώρα που πήγαινε στο σχολείο του.

Σύμφωνα με την καταγγελία, ένα λευκό βαν έκλεισε τον δρόμο στον ανήλικο. Από μέσα βγήκαν δύο κουκουλοφόροι, οι οποίοι τον άρπαξαν βίαια και τον μετέφεραν σε άγνωστη τοποθεσία. Εκεί, τον ξυλοκόπησαν, του αφαίρεσαν τα χρήματα που είχε μαζί του και τον απείλησαν.

Η φρίκη για τον 15χρονο δεν σταμάτησε εκεί. Οι δράστες του ζήτησαν 10.000 ευρώ, απαιτώντας να τα παραδώσει μέσα σε δύο εβδομάδες. Του ξεκαθάρισαν ότι αν δεν υπάκουε ή αν μιλούσε στην Αστυνομία, θα τον σκότωναν.

Μετά την απελευθέρωσή του, ο ανήλικος κατήγγειλε μαζί με τους γονείς του το περιστατικό στις Αρχές. Η κινητοποίηση της Αστυνομίας ήταν άμεση. Ύστερα από έρευνα, συνελήφθη ο ένας από τους δύο δράστες: ένας 18χρονος, γνωστός στις Αρχές, ο οποίος φέρεται να είχε απειλήσει λίγες ημέρες πριν το θύμα ζητώντας του 500 ευρώ.

Ο δεύτερος κουκουλοφόρος παραμένει ασύλληπτος, με τις έρευνες να συνεχίζονται εντατικά. Παράλληλα, αναμένεται η ιατροδικαστική εξέταση του 15χρονου για την καταγραφή των τραυμάτων του από τον ξυλοδαρμό.

 

Τραγωδία στον Βόλο: Νεκρός 20χρονος φοιτητής μετά από πτώση σε φωταγωγό – rpn

0

Ανείπωτη θλίψη σκεπάζει από το πρωί της Τρίτης (23/9) τον Βόλο, μετά τον ξαφνικό θάνατο ενός 20χρονου φοιτητή, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος πέφτοντας σε φωταγωγό πολυκατοικίας.

Ο νεαρός, που σπούδαζε στο Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) Αθηνών, εντοπίστηκε χωρίς τις αισθήσεις του, κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες. Αμέσως μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Βόλου «Αχιλλοπούλειο», όπου οι γιατροί έδωσαν μάχη να τον κρατήσουν στη ζωή. Ωστόσο, οι κακώσεις που υπέστη ήταν βαρύτατες και δεν κατέστη δυνατό να ανακάμψει.

Συγκλονιστικές στιγμές εκτυλίχθηκαν στο νοσοκομείο, όταν οι γονείς του έμαθαν την τραγική είδηση και κατέρρευσαν μπροστά στους γιατρούς και τους συγγενείς που έσπευσαν στο πλευρό τους.

Τα ακριβή αίτια της πτώσης του 20χρονου διερευνώνται από την Αστυνομία, η οποία έχει ξεκινήσει ήδη προανάκριση για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το μοιραίο.

Η τοπική κοινωνία παρακολουθεί σοκαρισμένη τις εξελίξεις, ενώ το πανεπιστημιακό του περιβάλλον θρηνεί για τον άδικο χαμό ενός νέου ανθρώπου που είδε τα όνειρά του να σβήνουν τόσο πρόωρα.

 

«Έσπασε» ο πατέρας του Εμμανουήλ Καραλή: «Αυτό που μένει στο τέλος είναι η διαδρομή και όχι τα μετάλλια»

0

Καλεσμένος της  εκπομπή «Game Changers» της ΕΡΤ ήταν ο Χάρης Καραλής, πατέρας και προπονητής του Εμμανουήλ Καραλή, ο οποίος στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα στίβου κατέκτησε το αργυρό μετάλλιο στο άλμα επί κοντώ.

Ο 25χρονος άλτης ήταν ο μοναδικός Έλληνας από τους συνολικά 19 που μετείχαν στην διοργάνωση «Τόκιο 2025» που έφερε μετάλλιο, με τον πατέρα του να αναφέρεται στις δυσκολίες που αντιμετώπισε ο «Μανόλο» στη διαδρομή του και να συγκινείται στο τέλος…

«Είναι όλα καταπληκτικά», ανέφερε αρχικά για τη συνεργασία που έχει με τον γιο του, διατηρώντας το ρόλο του προπονητή.

Για τη δουλειά που έχει κάνει το team Καραλή, προκειμένου ο Έλληνας Ολυμπιονίκης να φτάσει σε αυτό το επίπεδο: «Δεν είναι όλα στη ζωή μας. Και για να φτάσουμε εδώ, σε ένα τέτοιο επίπεδο, σίγουρα έχουμε περάσει από πολλά στάδια. Η αλήθεια είναι ότι το δικό μου όνειρο ήταν πάντα να δουλέψω με τους καλύτερους. Εφόσον ο Εμμανουήλ ήταν ένα ταλέντο, όπως ανέφεραν και οι ειδήμονες του αγωνίσματος, πάντα ήθελα να κάνω το καλύτερο.

Βεβαίως, πέρασε μια περίοδος στην οποία έπρεπε να προσαρμόσουμε όλα αυτά τα πράγματα που ήθελα εγώ να δημιουργήσω, αλλά είχα θερμό συμπαραστάτη σε όλη αυτή την προσπάθεια τον Γιώργο Πομάσκι. Είναι ένας άνθρωπος που δεν χρειάζεται να πω κάτι παραπάνω. Το λέει η ιστορία του, τα μετάλλιά του. Όλη η αθλητική κοινότητα.

Σε μια πολύ ατυχή στιγμή, σε ένα ευρωπαϊκό που ο Εμμανουήλ δεν πέρασε στον τελικό και όλα ήταν μαύρα και σκοτεινά – μια άσχημη κατάσταση στην αθλητική του ζωή – με πήρε ο Γιώργος από το χέρι και μου είπε “εσύ και εγώ προχωράμε για το παιδί” και από τότε ξεκίνησε αυτή η πορεία, για να φτάσουμε στο σημείο να χειροκροτάμε και να χαιρόμαστε γι’ αυτή την προσπάθεια, με αποδέκτη τον Εμμανουήλ».

 

Για τη δουλειά στην ψυχολογία του και την πίστη στον στόχο, που έγινε στον Καραλή και για το πως γύρισε το “τσιπάκι”: «Όλα αυτά ήταν πράγματα που έπρεπε να αντιμετωπίσουμε και να διαχειριστούμε. Ο Εμμανουήλ έχει έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα, τον οποίο πρέπει να αγγίξεις τις ευαίσθητες χορδές. Η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίσαμε σε αυτό, ήταν ο Εμμανουήλ να στηριχθεί στις δικές του ψυχικές δυνάμεις τις οποίες τις είχε, αλλά τα διάφορα γεγονότα που έχετε διαβάσει (σ.σ. το μπούλινγκ και η κατάθλιψη) πήγαν να τον κρατήσουν χαμηλά. Μέσα του όμως υπήρχε η… φλόγα.

Κατάλαβε ότι πιστεύουμε στις δυνάμεις του. Ότι είμαστε εκεί για να τον βοηθήσουμε και όχι να προβάλουμε τον δικό μας εαυτό, ως προπονητές».

Στη συνέχεια, ρωτήθηκε για τη νοοτροπία που έχει περάσει η οικογένεια στον Εμμανουήλ Καραλή και εκεί ο πατέρας του Έλληνα Ολυμπιονίκη λύγισε: «Αυτό που μένει στο τέλος είναι η διαδρομή και όχι τα μετάλλια» σχολίασε, αναφερόμενος στην καθολική αποδοχή που έχει ο γιος του ως αθλητής και άνθρωπος.

 

Σοκ για μητέρα από τις εικόνες στο κινητό της 6χρονης κόρης της – Σεξουαλική κακοποίηση από την οικιακή βοηθό

0

Σοκ και αποτροπιασμό προκαλεί η νέα υπόθεση σεξουαλικής κακοποίησης ανήλικου κοριτσιού στη Λεμεσό της Κύπρου, με ύποπτη την οικιακή βοηθό που την πρόσεχε. Οσα αντίκρισε η μητέρα στο κινητό τηλέφωνο της εξάχρονης κόρης της είναι σοκαριστικά (φωτογραφία αρχείου του monash.edu, επάνω).

Μετά την καταγγελία της μητέρας, οι ανακριτές του Κλάδου Διερεύνησης Αδικημάτων Σεξουαλικής Κακοποίησης Ανηλίκων του Αρχηγείου Αστυνομίας προχώρησαν στη σύλληψη της 24χρονης οικιακής βοηθού από το Νεπάλ.

Σε φωτογραφίες και βίντεο καταγράφονταν τα επίμαχα σημεία του σώματος του κοριτσιού αλλά και ενέργεια κακοποίησής του

Οπως έγκυρα πληροφορείται το philenews, το περιστατικό σημειώθηκε όταν η μητέρα είχε ξαπλώσει το απόγευμα της Κυριακής για να ξεκουραστεί και η ανήλικη κόρη της βρισκόταν υπό την επίβλεψη της ύποπτης οικιακής βοηθού στο υπνοδωμάτιο της τελευταίας.

Σύμφωνα με την καταγγελία, η μητέρα το βράδυ της ίδιας ημέρας πήρε το κινητό τηλέφωνο της κόρης της, όπως συνήθιζε να κάνει, για να το ελέγξει.

Εκεί αντίκρισε φωτογραφίες και βίντεο, στα οποία καταγράφονταν τα επίμαχα σημεία του σώματος του κοριτσιού αλλά και ενέργεια κακοποίησης του παιδιού.

 

Μετά τα όσα είδε η μητέρα, ζήτησε εξηγήσεις από την 24χρονη οικιακή βοηθό, η οποία – σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της πρώτης – απάντησε πως «έπαιζε με την ανήλικη στο υπνοδωμάτιό της».

Σύλληψη
Η 24χρονη συνελήφθη χθες Δευτέρα τα ξημερώματα και οδηγήθηκε το πρωί ενώπιον του Επαρχιακού Δικαστηρίου Λεμεσού, το οποίο, σε διαδικασία κεκλεισμένων των θυρών, διέταξε την κράτησή της για περίοδο 8 ημερών.

Οι έρευνες για τη νέα σοκαριστική υπόθεση βρίσκονται σε πολύ αρχικό στάδιο, και αναμένεται να ληφθούν καταθέσεις τόσο από το ανήλικο κορίτσι όσο και από την ύποπτη.

Παράλληλα, πρόκειται να διενεργηθεί ιατροδικαστική εξέταση του παιδιού, ενώ τα κινητά τηλέφωνα τόσο του θύματος όσο και της ύποπτης θα περάσουν από επιστημονικές, δικανικές και άλλες εξετάσεις.

Η Νυρεμβέργη του Τραμπ

0

Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλον τον κόσμο έκαναν την ίδια σκέψη. Η επιμνημόσυνη τελετή για τον Τσάρλι Κέρκ θύμιζε, αισθητικά, τη συγκέντρωση του Χίτλερ στη Νυρεμβέργη, το 1935.

Ηταν η ευθυγραμμισμένη διάταξη του πλήθους. Τα τεράστια λάβαρα στα χρώματα της αμερικανικής σημαίας. Το στρατιωτικό άγημα που υπογράμμιζε την ισχύ. Οι ομιλίες που εξέπεμπαν εχθροπάθεια. Και ο λόγος του ηγέτη να στάζει μίσος σε παγκόσμια μετάδοση. «Εγώ μισώ τους εχθρούς μου». Σε τέτοιες στιγμές, ακραίας πόλωσης, οι συνετοί ηγέτες προσπαθούν, έστω προσχηματικά, να φτιάξουν γέφυρες, τονίζοντας την ανάγκη για ενότητα. Ο Τραμπ έκανε εντελώς το αντίθετο. Εβγαλε μίσος. Ουσιαστικά κάλεσε τους οπαδούς του να κάνουν το ίδιο.

Και αυτό είναι το μόνο εύκολο. Ο ψηφοφόρος του Τραμπ, ας πούμε στις μεσοδυτικές πολιτείες, βλέπει ένα τεράστιο πλήθος, συντεταγμένο σαν στρατός, συμπυκνωμένο σε ένα πρόσωπο, να μεταλαμβάνει το μίσος. Και ταυτίζεται. Η λογική σκέψη αποκλείεται. Κυριαρχούν τα σύμβολα και τα συνθήματα. Το μέγα πλήθος, τα λάβαρα, η ρητορική μίσους και ο εξωραϊσμός, δια της Βίβλου, ασκούν τεράστια γοητεία σε ανθρώπους που θέλουν να ανήκουν κάπου. Σε όσους αναζητούν νομιμοποίηση για το μίσος τους. Είναι η συνταγή του ακραίου φανατισμού. Εκστασιάζεσαι με αυτό που βλέπεις και ακούς εκείνο που θέλεις να ακούσεις.

Η ασπρόμαυρη φωτογραφία αριστερά δόθηκε στη δημοσιότητα από τον Λευκό Οίκο. Και πολλοί τη συνέκριναν με τη φωτογραφία στα δεξιά
Η ασπρόμαυρη φωτογραφία αριστερά δόθηκε στη δημοσιότητα από τον Λευκό Οίκο. Και πολλοί τη συνέκριναν με τη φωτογραφία στα δεξιά
O Στέφεν Μίλερ, σύμβουλος του Τραμπ, μίλησε για το στρατό της εκδίκησης και την καταιγίδα που έρχεται. Τα είπε και ο Γκέμπελς πριν από ενενήντα χρόνια. Δεν ξέρω αν αντιγράφουν τους ναζί. Ισως αυτά τα πράγματα να γίνονται μόνο με τον συγκεκριμένο τρόπο και δεν υπάρχουν άλλο λόγια για να τα περιγράψουν.

Λέμε συχνά ότι η Αμερική απειλείται με εμφύλιο πόλεμο. Δεν απέχει πολύ από την αλήθεια. Ο νέος αμερικανικός εμφύλιος δεν θα είναι, ασφαλώς, όπως ο πρώτος, ανάμεσα σε συγκροτημένους στρατούς. Οι σπίθες της ανάφλεξης θα είναι μικρές και πολλές, σπαρμένες σε όλη τη χώρα. Ομάδες πολιτών θα συγκρούονται μεταξύ τους, συχνά με την εμπλοκή αστυνομικών ή στρατιωτικών δυνάμεων καταστολής. Μετά τη δολοφονία του Κερκ, ο Τραμπ δήλωσε ότι προτίθεται να χαρακτηρίσει το κίνημα Antifa ως επικίνδυνη τρομοκρατική οργάνωση. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι ενδέχεται να κατηγορούνται, κατά βούληση των αρχών, ως τρομοκράτες.

Η Αμερική ρέπει προς τον τραμπικό ολοκληρωτισμό. Ναι, σε πολλούς φαίνεται αδιανόητο για αυτό, πιθανώς, να αγνοούν και τα σημάδια. Είναι ένα πολυπλόκαμο τέρας που σιγά-σιγά προσπαθεί να αγγίξει και την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Και για άλλη μια φορά περιμένουμε τους ίδιους τους Αμερικανούς να μας σώσουν. Αν καταφέρουν βέβαια και σωθούν οι ίδιοι.

Υ.Γ. Ο Τζίμι Κίμελ επιστρέφει! Και αυτό είναι μία νίκη. Αρκεί να επιστρέψει σωστά.

Νικ Καλάθης: Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο είναι κλόουν, ένας από εμάς

0

Ο Νικ Καλάθης βρέθηκε καλεσμένος στο podcast EURO INSIDERS και, μεταξύ άλλων, μίλησε για το πώς αισθάνεται όταν αγωνίζεται στην Εθνική Ελλάδας, αλλά και για τη συνύπαρξη με τον Γιάννη Αντετοκούνμπο.

Όσα ανέφερε επί του θέματος:

“Αυτή τη στιγμή νιώθω Έλληνας. Νιώθω ότι είμαι 100% Έλληνας, ξέρεις, όταν φοράω αυτή τη φανέλα, γιατί νιώθω ότι έχω αφιερώσει χρόνο, ιδρώτα και αίμα κάθε καλοκαίρι. Παίζω με αυτούς τους τύπους. Και νομίζω ότι οι άλλοι, οι Έλληνες, ας πούμε, το ξέρουν αυτό, με σέβονται αρκετά για να πουν ότι είμαι Έλληνας. Eίναι τιμή μου να φοράω τη φανέλα. Και νιώθω ευλογημένος. Nιώθω ότι τη φοράω για τον παππού μου, καταλαβαίνεις;

Δεν το κάνω μόνο για να περάσω το καλοκαίρι μου παίζοντας με τον Γιάννη, ξέρεις. Είναι καταπληκτικός. Είναι υπέροχος τύπος. Ακόμα καλύτερος εκτός γηπέδου, αλλά δουλεύει κάθε μέρα. Και δεν θα περίμενες από αυτόν που είναι, ας πούμε, ένας από τους τρεις καλύτερους παίκτες στον κόσμο, να συμπεριφέρεται έτσι. Ξέρεις, είναι ένας κλόουν. Είναι ένας από εμάς.

Είναι ξεκαρδιστικός και είναι υπέροχο να παίζεις μαζί του. Και ξέρεις, δεν είναι, πώς να το πω, γεμάτος εγωισμό. Ας πούμε ότι δεν είναι από αυτούς που λένε «δεν μπορείς να καθίσεις μαζί μου». Είναι ο πρώτος που τρώει McDonald’s ή λέει «Έι, Νικ, πήγαινε να κάνεις θεραπεία με τους ανθρώπους από το Μπακς, εντάξει; Θα περιμένω». Τέτοια πράγματα”.

 

The Chase: Η Μπεκατώρου φίλησε διαγωνιζόμενο και αυτός… τα είδε όλα!

0

Η Μαρία Μπεκατώρου δεν έκρυψε τη χαρά της για την πρεμιέρα του «The Chase» το οποίο επέστρεψε στη συχνότητα του MEGA το απόγευμα της Δευτέρας (22/09).

Καθώς η παρουσιάστρια έθετε ερωτήσεις σε έναν από τους διαγωνιζόμενους, του είπε ότι αν δηλώσει σίγουρος για την απάντησή του θα του χαρίσει ένα φιλί. 

“Αν το κάνεις 100%, θα σε φιλήσω κιόλας”, είπε χαρακτηριστικά η Μπεκατώρου όταν ο παίκτης δήλωσε πως είναι κατά 95% σίγουρος για την απάντησή του στην ερώτηση που προηγήθηκε.

Τότε εκείνος είπε πως είναι απόλυτα σίγουρος, επιβεβαίωθηκε πως είχε δώσει τη σωστή απάντηση και η παρουσιάστρια τήρησε την υπόσχεσή της φιλώντας τη στο μάγουλο.

 

 

Η Γαλλία αναγνώρισε το κράτος της Παλαιστίνης – “Έχουμε ιστορική ευθύνη”

0

Η Γαλλία προχώρησε και επίσημα σήμερα, Δευτέρα (22/9), στην αναγνώριση του παλαιστινιακού κράτους κατά τη διάρκεια της Συνόδου Κορυφής του ΟΗΕ που διεξάγεται στη Νέα Υόρκη για τη λύση δύο κρατών, μια πρωτοβουλία υπό τη Γαλλία και τη Σαουδική Αραβία.

Κατά την έναρξη της ομιλίας του, ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν είπε από το βήμα του ΟΗΕ: «Ήρθε η ώρα να απελευθερωθούν οι 48 όμηροι που κρατούνται από τη Χαμάς. Ήρθε η ώρα να σταματήσει ο πόλεμος, οι βομβαρδισμοί στη Γάζα, οι σφαγές και οι εκτοπισμοί». «Γι’ αυτό βρισκόμαστε εδώ σήμερα. Δεν μπορούμε να περιμένουμε πια», υποστήριξε.

Ο Εμανουέλ Μακρόν συνέχισε με μια ιστορική υπενθύμιση.«Το 1947, αυτή η συνέλευση αποφάσισε να διαιρέσει την Παλαιστίνη σε δύο κράτη, το ένα εβραϊκό και το άλλο αραβικό, και έτσι αναγνώρισε το δικαίωμα αυτοδιάθεσης του καθενός», τόνισε.

«Η διεθνής κοινότητα αναγνώρισε εκεί το Κράτος του Ισραήλ, εκπληρώνοντας το πεπρωμένο αυτού του λαού», συνέχισε ο Γάλλος πρόεδρος. «Επιτέλους, μετά από χιλιετίες περιπλάνησης και διωγμών, ιδρύθηκε εκεί μια τόσο όμορφη δημοκρατία. Η υπόσχεση ενός αραβικού κράτους παραμένει ανεκπλήρωτη μέχρι σήμερα».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «η αλήθεια είναι ότι φέρουμε συλλογική ευθύνη για την μέχρι στιγμής αποτυχία μας να οικοδομήσουμε μια δίκαιη και διαρκή ειρήνη στη Μέση Ανατολή. Αυτή είναι η απόδειξη που μας επιβλήθηκε στις 7 Οκτωβρίου 2023».

Associated Press

 

«Τίποτα δεν δικαιολογεί πλέον τον πόλεμο στη Γάζα. Τίποτα», τόνισε ο Μακρόν. «Αντίθετα, όλα απαιτούν να τεθεί οριστικό τέλος. Τώρα, επειδή δεν το είχαμε κάνει νωρίτερα, για να σώσουμε ζωές, τις ζωές των Ισραηλινών ομήρων που εξακολουθούν να κρατούνται σε άθλιες συνθήκες, τις ζωές εκατοντάδων χιλιάδων Παλαιστινίων πολιτών που μαστίζονται από την πείνα, τα βάσανα, τον φόβο του θανάτου και το πένθος των αγαπημένων τους προσώπων».

«Η Γαλλία αναγνωρίζει σήμερα το Κράτος της Παλαιστίνης», δήλωσε ο Μακρόν κατά τη διάρκεια της ομιλίας του. «Αυτή η αναγνώριση είναι ένας τρόπος να δηλώσουμε ότι ο παλαιστινιακός λαός δεν είναι ένας λαός περιττός. Αντιθέτως, είναι ο λαός που δεν λέει ποτέ αντίο σε τίποτα», συνέχισε ο Γάλλος πρόεδρος. «Η αναγνώριση των νόμιμων δικαιωμάτων του παλαιστινιακού λαού δεν αφαιρεί τίποτα από τα δικαιώματα του ισραηλινού λαού, τα οποία η Γαλλία υποστήριξε από την πρώτη μέρα (…) . Ακριβώς επειδή είμαστε πεπεισμένοι ότι αυτή η αναγνώριση είναι η μόνη λύση που θα φέρει ειρήνη στο Ισραήλ».

Για τον Γάλλο πρόεδρο, «οι Ισραηλινοί και οι Παλαιστίνιοι ζουν σε μια διπλή μοναξιά»: «Τη μοναξιά των Ισραηλινών μετά τον εφιάλτη της 7ης Οκτωβρίου 2023» και «τη μοναξιά των Παλαιστινίων οι οποίοι είναι εξαντλημένοι μέσα σε αυτόν τον ατελείωτο πόλεμο»«Έχει έρθει η ώρα, γιατί τα χειρότερα μπορούν να συμβούν», προειδοποιεί. Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι απαραίτητο να «ανοίξει αυτός ο δρόμος προς την ειρήνη».

«Υπάρχει φόβος ότι οι “Συμφωνίες του Αβραάμ” ή το “Καμπ Ντέιβιντ” θα αμφισβητηθούν από τις ενέργειες του Ισραήλ και ότι η ειρήνη θα καταστεί αδύνατη για μεγάλο χρονικό διάστημα στη Μέση Ανατολή», είπε. «Επομένως, φέρουμε μια ιστορική ευθύνη. Πρέπει να κάνουμε τα πάντα για να διατηρήσουμε τη δυνατότητα μιας λύσης δύο κρατών: Ισραήλ και Παλαιστίνη να ζουν δίπλα-δίπλα με ειρήνη και ασφάλεια».

“Ήρθε ο καιρός της ειρήνης”

 

Associated Press

 

Ο Εμανουέλ Μακρόν θέλει να «εφαρμοστεί ένα ειρηνευτικό σχέδιο που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων». Σύμφωνα με τον ίδιο, «το πρώτο στάδιο» αυτού του σχεδίου ειρήνης και ασφάλειας είναι «απόλυτα επείγον, να συνδυαστεί η απελευθέρωση των 48 ομήρων με τον τερματισμό των στρατιωτικών επιχειρήσεων σε όλη την επικράτεια της Γάζας»Χαιρετίζει «τις προσπάθειες του Κατάρ, της Αιγύπτου και των Ηνωμένων Πολιτειών για την επίτευξη αυτού του στόχου» και ζητά «από το Ισραήλ να μην κάνει πλέον τίποτα που να εμποδίζει την επιτυχία τους».

«Η Χαμάς ηττήθηκε στρατιωτικά λόγω της εξουδετέρωσης των ηγετών της και των υπευθύνων λήψης αποφάσεων», είπε. «Πρέπει να ηττηθεί πολιτικά για να διαλυθεί πραγματικά μόλις συμφωνηθεί η εκεχειρία». Πρέπει να καταβληθεί «μαζική προσπάθεια» «για να παρασχεθεί συλλογική βοήθεια στον λαό της Γάζας»«Ευχαριστώ την Αίγυπτο και την Ιορδανία για τη δέσμευσή τους εδώ και υπενθυμίζω στο Ισραήλ την απόλυτη υποχρέωσή του να διευκολύνει την ανθρωπιστική πρόσβαση στη Γάζα για να βοηθήσει έναν πληθυσμό που τώρα στερείται τα πάντα», τόνισε.

Μετά «την πρώτη φάση», αυτή του ειρηνευτικού σχεδίου, «η δεύτερη φάση είναι αυτή της σταθεροποίησης και της ανοικοδόμησης στη Γάζα», συνέχισε ο Μακρόν. «Μια μεταβατική κυβέρνηση που θα ενσωματώνει την Παλαιστινιακή Αρχή, την παλαιστινιακή νεολαία, συνοδευόμενη από δυνάμεις ασφαλείας των οποίων την εκπαίδευση επιταχύνουμε, θα έχει το μονοπώλιο στην ασφάλεια στη Γάζα. Θα εφαρμόσει την αποδόμηση και τον αφοπλισμό της Χαμάς, με την υποστήριξη διεθνών εταίρων και τους πόρους που θα είναι απαραίτητοι για αυτή τη δύσκολη αποστολή».

«Η Γαλλία είναι έτοιμη να συμβάλει σε μια διεθνή αποστολή σταθεροποίησης και να υποστηρίξει, μαζί με τους Ευρωπαίους εταίρους της, την εκπαίδευση και τον εξοπλισμό των παλαιστινιακών δυνάμεων ασφαλείας», συνέχισε. «Επίσης, εναπόκειται στο Κράτος της Παλαιστίνης (…) να προσφέρει στον λαό του ένα ανανεωμένο και ασφαλές πλαίσιο για δημοκρατική έκφραση».

Ο Εμανουέλ Μακρόν διατύπωσε κάποιους όρους που συνοδεύουν την αναγνώριση του παλαιστινιακού κράτους. Η Γαλλία θα μπορούσε «να αποφασίσει να εγκαταστήσει πρεσβεία στο Κράτος της Παλαιστίνης, μόλις απελευθερωθούν όλοι οι όμηροι που κρατούνται στη Γάζα και μόλις επιτευχθεί εκεχειρία».

«Οι απαιτήσεις της Γαλλίας από το Ισραήλ δεν θα είναι λιγότερες απέναντι στους Ευρωπαίους εταίρους της», υπόσχεται. «Αυτό δείχνει το επίπεδο συνεργασίας της μαζί του, σχετικά με τα μέτρα που θα λάβει για τον τερματισμό του πολέμου και τη διαπραγμάτευση της ειρήνης».

«Αναμένω επίσης από τους Άραβες και Μουσουλμάνους εταίρους μας, οι οποίοι δεν το έχουν ακόμη πράξει, να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους να αναγνωρίσουν το Κράτος του Ισραήλ και να έχουν ομαλές σχέσεις μαζί του», συνέχισε.

«Η ειρήνη είναι πολύ πιο απαιτητική, πολύ πιο δύσκολη από οποιονδήποτε πόλεμο. Αλλά ήρθε η ώρα», κατέληξε ο Εμανουέλ Μακρόν.

 

(AP Photo/Angelina Katsanis)

 

Η Παλαιστινιακή Αρχή χαιρετίζει την “ιστορική και θαρραλέα” απόφαση

Ενώ ο Εμανουέλ Μακρόν δεν είχε ακόμη ολοκληρώσει την ομιλία του στο βήμα του ΟΗΕ, η Παλαιστινιακή Αρχή χαιρέτισε το βράδυ της Δευτέρας την επίσημη ανακοίνωση του Γάλλου προέδρου για την αναγνώριση του Κράτους της Παλαιστίνης από τη Γαλλία, χαρακτηρίζοντάς την ως μια «ιστορική και θαρραλέα» απόφαση .

Το παλαιστινιακό υπουργείο Εξωτερικών χαιρέτισε με ανακοίνωσή του «την αναγνώριση του κράτους της Παλαιστίνης από τη φίλη Δημοκρατία της Γαλλίας και τη θεωρεί ιστορική και θαρραλέα απόφαση σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο και τα ψηφίσματα των Ηνωμένων Εθνών, υποστηρίζοντας έτσι τις προσπάθειες που καταβάλλονται για την επίτευξη ειρήνης και την εφαρμογή της λύσης των δύο κρατών».

Το υπουργείο χαιρετίζει επίσης «τον πρωτοποριακό ρόλο που διαδραμάτισαν η Γαλλία και ο πρόεδρος Μακρόν στην ενθάρρυνση πολλών κρατών» να προχωρήσουν στην ίδια αναγνώριση.

Μετά τον Εμανουέλ Μακρόν τον λόγο έλαβε ο Σαουδάραβας υπουργός Εξωτερικών, Φαϊσάλ μπιν Φαρχάν, και έπειτα ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ, Αντόνιο Γκουτέρες, και στη συνέχεια άλλοι παγκόσμιοι ηγέτες.

«Η λύση των δύο κρατών, βασισμένη στα σύνορα πριν από το 1967 – με την Ιερουσαλήμ ως πρωτεύουσα και των δύο κρατών – είναι η μόνη διέξοδος από αυτόν τον εφιάλτη», υποστήριξε ο Αντόνιο Γκουτέρες και τόνισε πως «η κατάσταση [στη Γάζα] είναι αφόρητη και επιδεινώνεται ώρα με την ώρα». «Τίποτα δεν μπορεί να δικαιολογήσει τη συλλογική τιμωρία που επιβάλλεται στον λαό της Γάζας και οποιαδήποτε μορφή εθνοκάθαρσης», συνέχισε. Η αναγνώριση του Κράτους της Παλαιστίνης είναι «δικαίωμα, όχι χάρη», επέμεινε.

Ο πρόεδρος της Παλαιστίνης, Μαχμούντ Αμπάς, μίλησε επίσης, αλλά μέσω βίντεο, καθώς η κυβέρνηση Τραμπ αρνήθηκε να χορηγήσει βίζες στον Αμπάς και την αποστολή του για να παραβρεθούν στη συνδιάσκεψη στη Νέα Υόρκη.

Νωρίτερα αυτές τις ημέρες και λίγα 24ωρα πριν την έναρξη της 80ης Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστραλία, Καναδάς και Πορτογαλία ανακοίνωσαν την επίσημη αναγνώριση του κράτους της Παλαιστίνης.

Το παράδειγμα της Γαλλίας ακολουθούν, στη σημερινή διάσκεψη του ΟΗΕ υπό τον Γάλλο πρόεδρο, Εμανουέλ Μακρόν, και τον πρίγκιπα διάδοχο της Σαουδικής Αραβίας Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν, οι εξής χώρες:

  • Βέλγιο
  • Λουξεμβούργο
  • Ανδόρα
  • Σαν Μαρίνο
  • Μάλτα

Σημειώνεται ότι περισσότερα από τα τρία τέταρτα των 193 μελών του ΟΗΕ αναγνωρίζουν ήδη ένα παλαιστινιακό κράτος. Σε αυτά που δεν το αναγνωρίζουν περιλαμβάνονται οι ΗΠΑ, το Ισραήλ, η Ιταλία και η Γερμανία.

Η σύνοδος λαμβάνει χώρα μετά τη χερσαία επίθεση που εξαπέλυσε το Ισραήλ στη Γάζα και εν μέσω ελάχιστων προοπτικών για εκεχειρία. Η συνεχιζόμενη ισραηλινή επίθεση στη Γάζα εντείνει την ανάγκη δράσης της διεθνούς κοινότητας πριν εξαφανιστεί οριστικά η προοπτική της λύσης των δύο κρατών.

«Η Διακήρυξη της Νέας Υόρκης δεν είναι μια αόριστη υπόσχεση για το μακρινό μέλλον, αλλά ένας οδικός χάρτης που ξεκινά με τις εξής προτεραιότητες: εκεχειρία, απελευθέρωση των ομήρων και απρόσκοπτη είσοδο ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα», δήλωσε την Πέμπτη ο Γάλλος Υπουργός Εξωτερικών Ζαν-Νοέλ Μπαρό.

«Μόλις επιτευχθεί η εκεχειρία και η απελευθέρωση των ομήρων, το επόμενο βήμα είναι ένα σχέδιο για την επόμενη μέρα, το οποίο θα συζητηθεί τη Δευτέρα» πρόσθεσε.

Τι περιλαμβάνει η Διακήρυξη της Νέας Υόρκης

“Η Σύνοδος θα επαναβεβαιώσει τις διεθνείς δεσμεύσεις για τη λύση των δύο κρατών, υπό τη συμπροεδρία Γαλλίας και Σαουδικής Αραβίας, και θα επιδιώξει να κινητοποιήσει υποστήριξη για την υλοποίησή της», ανέφερε ο ΟΗΕ.

Το ψήφισμα, με τίτλο «Διακήρυξη της Νέας Υόρκης για την Ειρηνική Επίλυση του Ζητήματος της Παλαιστίνης και την Εφαρμογή της Λύσης των Δύο Κρατών», είχε ήδη συνυπογραφεί από 17 κράτη-μέλη σε διεθνές συνέδριο που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο στα κεντρικά του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη, και εγκρίθηκε από τη Γενική Συνέλευση στις 12 Σεπτεμβρίου με 142 ψήφους υπέρ, 10 κατά και 12 αποχές. Το Ισραήλ — με την υποστήριξη του στενότερου συμμάχου του, των ΗΠΑ — ψήφισε κατά.

Το κείμενο ζητά λογοδοσία για παραβιάσεις του διεθνούς δικαίου και απαιτεί επίσης την απελευθέρωση όλων των ομήρων, την ανταλλαγή παλαιστινίων κρατουμένων, την επιστροφή όλων των σορών και την πλήρη αποχώρηση των ισραηλινών δυνάμεων από τη Γάζα.

Βασικές διατάξεις της συμφωνίας περιλαμβάνουν ένα όραμα για το μέλλον της Γάζας«Στο πλαίσιο της λήξης του πολέμου στη Γάζα, η Χαμάς πρέπει να τερματίσει την κυριαρχία της στη Γάζα και να παραδώσει τα όπλα της στην Παλαιστινιακή Αρχή, με διεθνή συμμετοχή και υποστήριξη, σύμφωνα με τον στόχο ενός κυρίαρχου και ανεξάρτητου παλαιστινιακού κράτους» αναφέρεται στο κείμενο της Διακήρυξης.

Το έγγραφο ασχολείται και με την πολιτική διάσταση της λύσης: «Λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν διεξάγονται διαπραγματεύσεις μεταξύ των πλευρών και ότι οι παράνομες μονομερείς ενέργειες αποτελούν υπαρξιακή απειλή για την υλοποίηση του ανεξάρτητου Κράτους της Παλαιστίνης, επαναλαμβάνουμε ότι η αναγνώριση και η υλοποίηση του Κράτους της Παλαιστίνης είναι ουσιώδες και αναπόσπαστο στοιχείο για την επίτευξη της λύσης των δύο κρατών, υπενθυμίζοντας ότι η αναγνώριση αποτελεί κυρίαρχη απόφαση κάθε κράτους ξεχωριστά».

Προσθέτει επίσης ότι “η πλήρης ένταξη του Κράτους της Παλαιστίνης στον ΟΗΕ είναι αναπόσπαστο στοιχείο της πολιτικής λύσης για τον τερματισμό της σύγκρουσης, που θα επιτρέψει την πλήρη περιφερειακή ενσωμάτωση”.

Τι σηματοδοτεί η Δυτική αναγνώριση

Η επίσημη αναγνώριση από χώρες του G7 – δύο εκ των οποίων είναι μόνιμα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ – καθώς και από την Αυστραλία, την Πορτογαλία, το Βέλγιο κι άλλες, θα σηματοδοτήσει ένα συμβολικό ορόσημο για το παλαιστινιακό ζήτημα.

Ωστόσο, η τρέχουσα κατάσταση στην περιοχή καθιστά σχεδόν αδύνατο να φανταστεί κανείς ότι η λύση των δύο κρατών, μέσω της οποίας ένα κυρίαρχο παλαιστινιακό κράτος θα συνυπάρχει με το Ισραήλ, θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα.

Πολλοί αναλυτές και ακτιβιστές υποστηρίζουν ότι αυτό είναι το αποτέλεσμα δεκαετιών ισραηλινής πολιτικής, η οποία στοχεύει να σαμποτάρει τη λύση των δύο κρατών, με την ανέγερση εβραϊκών οικισμών σε παλαιστινιακή γη και την αποδυνάμωση της Παλαιστινιακής Αρχής (PA), η οποία κυβερνά μέρη της επικράτειας. Άλλοι κατηγορούν την ίδια την Παλαιστινιακή Αρχή, η οποία παραμένει αντιδημοφιλής στους Παλαιστινίους και θεωρείται από πολλούς αδύναμη, διεφθαρμένη και χωρίς νομιμοποίηση.

Ο Yossi Mekelberg, ανώτερος σύμβουλος του βρετανικού think tank Chatham House και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων, δηλώνει στο CNN ότι το παλαιστινιακό κράτος είναι πιο μακριά από ποτέ από το να γίνει πραγματικότητα, από τότε που οι Συμφωνίες του Όσλο καθιέρωσαν μια διαδικασία ειρήνης, πάνω από τρεις δεκαετίες πριν. «Και σε ό,τι αφορά τις σχέσεις Ισραήλ-Παλαιστινίων, βρίσκονται στη χειρότερη κατάσταση, πιθανότατα, από το 1948 (όταν το Ισραήλ κήρυξε την ανεξαρτησία του)» επισημαίνει.

Η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Μπέντζαμιν Νετανιάχου, η πιο ακροδεξιά στην ιστορία του Ισραήλ, εμφανίζεται αμετάκλητη στην ιδέα ενός παλαιστινιακού κράτους. Απόψεις και θέσεις που στο παρελθόν προωθούνταν από περιθωριακά, ακροδεξιά τμήματα της ισραηλινής κοινωνίας έχουν πλέον γίνει κυρίαρχες, με υπουργούς να καλούν ανοιχτά για την προσάρτηση της κατεχόμενης Δυτικής Όχθης και για την εκδίωξη των Παλαιστινίων από τη Γάζα.

“Τσίρκο” και “επικοινωνιακό τέχνασμα” λένε Ισραήλ και ΗΠΑ

Ο εκπρόσωπος του ισραηλινού ΥΠΕΞ, Όρεν Μαρμορστάιν, κατέκρινε την υιοθέτηση του ψηφίσματος. Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ έχει μετατραπεί σε «πολιτικό τσίρκο αποκομμένο από την πραγματικότητα», δήλωσε, προσθέτοντας ότι το Ισραήλ «απορρίπτει πλήρως τη διακήρυξη».

Οι ΗΠΑ χαρακτήρισαν το ψήφισμα «ένα ακόμη παραπλανητικό και κακοχρονισμένο επικοινωνιακό τέχνασμα», λέγοντας ότι αποτελεί «δώρο στη Χαμάς».

«Οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν θα συμμετάσχουν σε αυτήν την προσβολή προς τα θύματα της 7ης Οκτωβρίου, αλλά θα συνεχίσουμε να ηγούμε πραγματικών προσπαθειών για τον τερματισμό των εχθροπραξιών και την επίτευξη μιας μόνιμης ειρήνης», δήλωσε η σύμβουλος των ΗΠΑ Μόργκαν Όρταγκους σε ομιλία της στη Συνέλευση.

Αδυνάτισμα: Πότε έρχονται τα χάπια που αντικαθιστούν τις ενέσεις

0

Οι παρασκευάστριες φαρμακοβιομηχανίες των νεότερων φαρμάκων για το αδυνάτισμα και τον διαβήτη, που ανήκουν στην κατηγορία GLP-1, μεταξύ των οποίων η Novo Nordisk και η Eli Lilly, βρίσκονται αρκετά κοντά στη διάθεση στην αγορά χαπιών που λαμβάνονται καθημερινά και βοηθήσουν στην απώλεια βάρους.

Τα χάπια αυτά αναμένεται σύντομα να αντικαταστήσουν τις εβδομαδιαίες ενέσεις.

Τα χάπια έχουν αρκετά πλεονεκτήματα. Το πρώτο είναι ότι κάποιοι άνθρωποι δεν μπορούν αν κάνουν ενέσεις, ακόμα και αν γνωρίζουν ότι δεν πρόκειται να πονέσουν.

Είναι πιο εύκολα στη μεταφορά, καθώς δεν είναι τόσο ευαίσθητα στις υψηλές θερμοκρασίες.

Είναι πιο εύκολα στην αποθήκευση στα φαρμακεία, άρα ενδεχομένως να είναι και αρκετά οικονομικότερα.

«Πολλοί ασθενείς έχουν δοκιμάσει διαφορετικά φάρμακα που είτε δεν είχαν αποτελεσματικότητα, είτε είχαν παρενέργειες και θέλουν να δοκιμάσουν κάτι νέο», δήλωσε ο Δρ Σκοτ Άιζακς, ειδικός στην Ιατρική της Παχυσαρκίας από την Ατλάντα και πρόεδρος της Αμερικανικής Ένωσης Κλινικής Ενδοκρινολογίας.

«Το να έχουν μια άλλη επιλογή για να στραφούν, νομίζω ότι θα είναι ελκυστικό για πολλούς», συμπληρώνει ο ίδιος.

Νεότερα χάπια για το αδυνάτισμα: Το χρονοδιάγραμμα της εμπορικής διάθεσης

Το χάπι της Novo Nordisk με δραστική ουσία τη σεμαγλουτίδη, που έχει εγκριθεί για την αντιμετώπιση του διαβήτη τύπου 2 και για την απώλεια βάρους, αναμένεται να είναι το πρώτο από του στόματος χορηγούμενο GLP-1 που θα εγκριθεί ειδικά για την απώλεια βάρους.

Η εταιρεία έχει υποβάλει αίτηση για έγκριση από τον Οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) των ΗΠΑ και η απόφαση αναμένεται μέχρι το τέλος του έτους, θέτοντας σε εφαρμογή μια πιθανή κυκλοφορία μέχρι τις αρχές του 2026 στις ΗΠΑ και ίσως το δεύτερο εξάμηνο στην Ευρώπη.

Η Eli Lilly, από την πλευρά, φέρεται να έχει έναν άσο στο μανίκι, καθώς μπαίνει σε αυτή την αγορά με μία νέα δραστική ουσία, την ορφοργλιπρόνη, η οποία έχει διαφορετική δράση από την τιρζεπατίδη. Η ορφοργλιπρόνη ανήκει, επίσης, στην κατηγορία GLP-1, η οποία μιμείται μια ορμόνη του εντέρου που βοηθά στην καταστολή της όρεξης.

Αλλά δεν μιμείται επίσης και μια δεύτερη ορμόνη του εντέρου, όπως κάνει η τιρζεπατίδη, γεγονός που πιθανότατα εξηγεί γιατί οι μελέτες δείχνουν μέχρι στιγμή ότι ενδέχεται να είναι λιγότερο αποτελεσματικό από το ενέσιμο.

Η εταιρεία σχεδιάζει να υποβάλει αίτηση για έγκριση από τον FDA μέχρι το τέλος του έτους, προετοιμάζοντας την πιθανή κυκλοφορία κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια του 2026.

Άλλες εταιρείες, όπως η AstraZeneca και η Structure Therapeutics, αναπτύσσουν χάπια που θα μπορούσαν να φθάσουν σε λίγα χρόνια, εάν οι δοκιμές είναι επιτυχείς.

Τι παρενέργειες θα έχουν τα νεότερα χάπια για το αδυνάτισμα

Σε όλες τις περιπτώσεις τα χάπια μπορεί να έχουν παρενέργειες που σχετίζονται με το έντερο, όπως η ναυτία, σε περισσότερους ασθενείς σε σύγκριση με τα ενέσιμα.

Γιατροί και αναλυτές αναφέρουν ότι τα χάπια μπορεί να είναι πιο κατάλληλα για άτομα που πρέπει να χάσουν μια πιο μέτρια ποσότητα βάρους, ενώ άτομα με σοβαρή παχυσαρκία μπορεί να πρέπει να παραμείνουν στα ενέσιμα.

Ακόμη και με τους περιορισμούς τους, η αγορά για τα χάπια απώλειας βάρους GLP-1 θα μπορούσε να είναι μεγάλη.

Θα μπορούσαν τελικά να αποτελέσουν περίπου το 25% της συνολικής αγοράς, εκτιμά ο David Risinger, αναλυτής της Leerink Partners, η οποία επικεντρώνεται στην επενδυτική τραπεζική στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης.

«Εξακολουθούν να έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν πωλήσεις mega-blockbuster, επειδή η ζήτηση των καταναλωτών για χάπια παχυσαρκίας από το στόμα θα είναι τεράστια», δήλωσε ο Risinger.

Οι έρευνές του δείχνουν ότι οι γιατροί γενικά θεωρούν τα ενέσιμα φάρμακα ως πιο αποτελεσματικά και δεν βλέπουν φλέγοντα ζήτηση από τους ασθενείς για χάπια. Αλλά αν τα χάπια είναι οικονομικότερα, θα μπορούσε να βοηθήσει τις πωλήσεις τους.

Πάντως, μέχρι σήμερα, η Lilly και η Novo Nordisk δεν έχουν αποκαλύψει συγκεκριμένα σχέδια τιμολόγησης για τα χάπια τους, αλλά ορισμένοι αναλυτές αναμένουν ότι η τιμή τους θα είναι μειωμένη σε σχέση με τα ενέσιμα.

Στον ΟΗΕ όλα τα βλέμματα – Όσα πρέπει να ξέρετε για τη Γενική Συνέλευση

0

Αύριο, Τρίτη (23/9), ξεκινά στη Νέα Υόρκη η 80η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ. Περισσότεροι από 140 παγκόσμιοι ηγέτες, πρόκειται να βρεθούν στο ίδιο τραπέζι, σε μια συγκυρία όπου τα πιο κρίσιμα διεθνή ζητήματα απαιτούν απαντήσεις και δράση.

Η φετινή Συνέλευση πραγματοποιείται σε μια ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία για τον Οργανισμό, με πολεμικές συγκρούσεις να μαίνονται από τη Γάζα μέχρι την Ουκρανία και με μια σοβαρή εσωτερική δημοσιονομική κρίση να βααραίνει τον ΟΗΕ.

Πέρα, όμως, από τη Γενική Συνέλευση, το ενδιαφέρον στρέφεται και σε μια σειρά παράλληλων γεγονότων. Συγκεκριμένα:

Δευτέρα: Στο επίκεντρο μπήκε το παλαιστινιακό κράτος, σε διάσκεψη που συνδιοργάνωσαν Γαλλία και Σαουδική Αραβία. Επίσης, από την Κυριακή, Αυστραλία, Βρετανία, Καναδάς, Πορτογαλία και Γαλλία ανακοίνωσαν επίσημα την αναγνώριση της Παλαιστίνης.
Παράλληλα, το Συμβούλιο Ασφαλείας συνεδριάζει εκτάκτως για την παραβίαση του εναέριου χώρου της Εσθονίας από ρωσικά μαχητικά.
Τρίτη: Το Συμβούλιο Ασφαλείας έχει στην ατζέντα τον πόλεμο στη Γάζα και τη γενικότερη ασφάλεια στη Μέση Ανατολή, ενώ αργότερα θα εξετάσει και τις εξελίξεις στην Ουκρανία.
Τετάρτη: Οι ηγέτες θα συγκεντρωθούν σε Σύνοδο Κορυφής για το Κλίμα, παρουσιάζοντας δεσμεύσεις και λύσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης.
Πέμπτη: Η συζήτηση θα επικεντρωθεί στην Τεχνητή Νοημοσύνη και στις προκλήσεις που φέρνει για τις κοινωνίες.
Όπως επισημαίνουν οι New York Times σε σχετικό δημοσίευμά τους, το υψηλού επιπέδου ραντεβού δίνει επίσης την ευκαιρία για κατ’ ιδίαν επαφές.

Ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ, Αντόνιο Γκουτέρες, έχει εκφράσει την πρόθεσή του να συναντηθεί με τον Ντόναλντ Τραμπ, ενώ στο παρασκήνιο «παίζει» και πιθανή συνάντηση του Ρώσου υπουργού Εξωτερικών με τον Αμερικανό ομόλογό του, μετά τις άκαρπες διπλωματικές προσπάθειες του περασμένου μήνα για την Ουκρανία.

Ακολουθεί μια ημερήσια ανάλυση μερικών ομιλητών που πρέπει να προσέξετε.
Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου
Ακολουθώντας μια παράδοση δεκαετιών, ο πρόεδρος της Βραζιλίας, Λουίζ Ινάσιο Λούλα ντα Σίλβα, πρόκειται να ανοίξει τον κύκλο των τοποθετήσεων των κρατών μελών.

Ο Ντόναλντ Τραμπ θα είναι ο επόμενος ομιλητής, μιλώντας εκ μέρους των Ηνωμένων Πολιτειών, μετά από μια συνέλευση για τη χώρα υποδοχής που θα μιλήσει δεύτερη.

Δεν είναι γνωστό τι θα πει, αλλά θα μπορούσε να θίξει θέματα όπως οι πόλεμοι στη Γάζα και την Ουκρανία, -δύο συγκρούσεις που έχει δεσμευτεί να τερματίσει μέχρι στιγμής χωρίς επιτυχία-, το μεταναστευτικό και τους δασμούς που αποσκοπούν στην προστασία των αμερικανικών βιομηχανιών και έχουν ανησυχήσει τους εμπορικούς εταίρους σε όλο τον κόσμο.

Η Γενική Συνέλευση αναμένεται να ακούσει στη συνέχεια τον Τούρκο πρόεδρο, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, καθώς και τους ηγέτες της Ιορδανίας, του Κατάρ και της Αιγύπτου ενώ θα ακολουθήσει ο πρόεδρος της Γαλλίας, Εμανουέλ Μακρόν, ο οποίος ηγείται μιας διπλωματικής προσπάθειας για την αναγνώριση του παλαιστινιακού κράτους.

Ο πρόεδρος της Πολωνίας, Κάρολ Ναβρότσκι, του οποίου η χώρα έχει σημάνει συναγερμό για την πρόσφατη εισβολή ρωσικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών, πρόκειται να μιλήσει το απόγευμα. Το ίδιο θα κάνει και η Κλαούντια Σάινμπαουμ, η πρώτη γυναίκα πρόεδρος του Μεξικού.

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου
Την Τετάρτη (24/9), έχει προγραμματιστεί να μιλήσει ο πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, ο οποίος, όπως είναι αναμενόμενο, θα αναφερθεί στον πόλεμο με τη Ρωσία. Υπενθυμίζεται ότι ο Ουκρανός πρόεδρος εξέφρασε συγκρατημένη αισιοδοξία μετά τη συνάντησή του με τον Τραμπ τον Αύγουστο, αλλά η προοπτική συνάντησης με τον πρόεδρο της Ρωσίας, Βλαντιμίρ Πούτιν, παραμένει ασαφής και η Μόσχα έχει εντείνει τις επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη.

Ο πρόεδρος του Ιράν, Μασούντ Πεζεσκιάν, θα παραστεί επίσης ενώ αναμένεται ακόμα να κάνει το ντεμπούτο του στον ΟΗΕ ο νέος πρόεδρος της Συρίας, Άχμεντ αλ-Σάρα.

Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου
Παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση Τραμπ αρνήθηκε βίζα στον Μαχμούντ Αμπάς, τον πρόεδρο της Παλαιστινιακής Αρχής, και την αντιπροσωπεία του, η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ψήφισε με συντριπτική πλειοψηφία να επιτρέψει στους Παλαιστίνιους εκπροσώπους να συμμετάσχουν εικονικά, συμπεριλαμβανομένης μιας προηχογραφημένης δήλωσης του Αμπάς, η οποία και θα ακουστεί στην αίθουσα της συνεδρίασης την Πέμπτη (25/9).

Ο πρωθυπουργός του Σουδάν, Καμίλ Ιντρίς, σύμφωνα με τα σουδανικά μέσα ενημέρωσης, αναμένεται επίσης να εκφωνήσει λόγο την Πέμπτη.

Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου
Τον κύκλο ομιλιών την Παρασκευή (26/9) αναμένεται να ανοίξει ο πρωθυπουργός του Ισραήλ, Μπενιαμίν Νετανιάχου, ο οποίος βρίσκεται σε ρήξη με τη στρατιωτική ηγεσία της χώρας του, σχετικά με την στρατηγική στη Γάζα ενώ την ίδια στιγμή το αδιάκοπο σφυροκόπημα στην περιοχή, έχει εμβαθύνει την απομόνωσή του σε διεθνές επίπεδο.

Την ίδια μέρα θα απευθύνει την ομιλία του ενώπιον της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ ο Έλληνας πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος στην ομιλία του αναμένεται να αναφερθεί στο ρευστό διεθνές και περιφερειακό γεωπολιτικό περιβάλλον που διαμορφώνεται, στη θέση της Ελλάδας ως πυλώνα σταθερότητας μέσα σε αυτό, καθώς και στις προκλήσεις και στους κινδύνους από την Ουκρανία μέχρι τη Μέση Ανατολή.

Το πρωί της ίδιας μέρας θα έχει συνάντηση με τον γενικό γραμματέα του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουντέρες, στην έδρα των Ηνωμένων Εθνών.

Θα ακολουθήσουν ο πρωθυπουργός Λι Τσιάνγκ της Κίνας, ο πρωθυπουργός Κιρ Στάρμερ της Βρετανίας και ο υπουργός Εξωτερικών της Ινδίας, Σ. Τζαϊσανκάρ.

Ενδέχεται να υπάρξουν σχόλια από έναν εκπρόσωπο του Νεπάλ, όπου οι ημέρες βίαιων διαμαρτυριών αυτόν τον μήνα ανέτρεψαν την κυβέρνηση. Η πρώτη γυναίκα πρόεδρος του Ανωτάτου Δικαστηρίου της χώρας και νυν ηγέτης, η Σούσιλα Κάρκι, ανέλαβε τον ρόλο της προσωρινής πρωθυπουργού αλλά δεν είναι σαφές αν θα παραστεί η ίδια στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ.

Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου
Ο πρωθυπουργός του Καναδά, Μαρκ Κάρνεϊ, αναμένεται να μιλήσει το Σάββατο (22/9), όπως και ο υπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας, Σεργκέι Λαβρόφ, ο οποίος προβλέπεται να κάνει δηλώσεις κατά το πρώτο μισό της ημέρας.

Στη συνέχεια πρόκειται να ακολουθήσει ο υπουργός Εξωτερικών της Βενεζουέλας, Ιβάν Χιλ, εν μέσω μιας σημαντικής συγκέντρωσης ναυτικών δυνάμεων των ΗΠΑ έξω από τα χωρικά ύδατα της χώρας. Η Ουάσινγκτον έχει οξύνει τη ρητορική της σχετικά με την καταπολέμηση των καρτέλ ναρκωτικών, έχει πραγματοποιήσει θανατηφόρα πλήγματα σε σκάφη που μετέφεραν άτομα που κατηγορούνται ως λαθρέμποροι ναρκωτικών και έχει χαρακτηρίσει τον πρόεδρο Νικολάς Μαδούρο της Βενεζουέλας ηγέτη καρτέλ τρομοκρατών. Ο Μαδούρο, από την πλευρά του έχει επανειλημμένα κατηγορήσει τις ΗΠΑ ότι προσπαθούν να τον ανατρέψουν.

Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου
Οι δηλώσεις εκπροσώπων του Αφγανιστάν, όπου οι Ταλιμπάν επέστρεψαν στην εξουσία πριν από τέσσερα χρόνια, και του Νότιου Σουδάν αναμένεται να γίνουν στο τέλος της εβδομάδας. Δεν είναι σαφές ποιος θα εκπροσωπήσει κάθε χώρα.

Το πρόγραμμα του Κυριάκου Μητσοτάκη στη Νέα Υόρκη
Σήμερα, Τρίτη (23/9), ο πρωθυπουργός θα συμμετάσχει στην δεξίωση που παραθέτει στη Νέα Υόρκη προς τιμήν των ηγετών ο Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών Ντόναλντ Τραμπ.

Την Τετάρτη, 24 Σεπτεμβρίου, ο Πρωθυπουργός θα έχει δύο παρεμβάσεις στον ΟΗΕ που αφορούν, πρώτον, στην προστασία των ανηλίκων στο διαδίκτυο και, δεύτερον, στην τεχνητή νοημοσύνη και τη διεθνή ειρήνη και ασφάλεια.

Η πρώτη θα γίνει το πρωί της Τετάρτης, σε εκδήλωση της Αυστραλίας για την Προστασία των Παιδιών στην Ψηφιακή Εποχή και η δεύτερη το μεσημέρι της ίδιας μέρας στην κεντρική εκδήλωση της Κορεατικής Προεδρίας του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ με θέμα «Τεχνητή Νοημοσύνη και Διεθνής Ειρήνη και Ασφάλεια».

Το μεσημέρι της Τετάρτης, 24 Σεπτεμβρίου, ο Πρωθυπουργός θα απευθύνει χαιρετισμό σε ομογενειακό γεύμα που συνδιοργανώνουν 28 ομογενειακές οργανώσεις -μεταξύ άλλων, θα παρευρεθούν εκπρόσωποι των AHEPA, HALC PSEKA, AHI, HANC, HACC. Στην εκδήλωση θα παρασημοφορηθούν επιφανείς ομογενείς.

Το βράδυ της Τετάρτης, 24 Σεπτεμβρίου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα παραστεί και θα απευθύνει σύντομο μήνυμα στην τελετή βράβευσης του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου με το Βραβείο Templeton. Ο Πρωθυπουργός θα έχει συναντηθεί νωρίτερα με τον κ. Βαρθολομαίο.

Επαφές Μητσοτάκη με Χριστοδουλίδη, Ερντογάν και άλλους ηγέτες
Στο πλαίσιο της συμμετοχής του στην εβδομάδα Υψηλού Επιπέδου της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, ο Πρωθυπουργός θα έχει συναντήσεις με ηγέτες, μεταξύ των οποίων: με τον Πρόεδρο της Κύπρου Νίκο Χριστοδουλίδη (Τρίτη, 23 Σεπτεμβρίου), με τον Πρόεδρο της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν (Τρίτη, 23 Σεπτεμβρίου), με τον Πρόεδρο του Αζερμπαϊτζάν Ιλχάμ Αλίεφ (Τρίτη, 23 Σεπτεμβρίου), με τον Πρόεδρο της Υεμένης Ρασάντ Αλ-Αλίμι (Τρίτη, 23 Σεπτεμβρίου), με τον Πρίγκιπα-Διάδοχο του Κουβέιτ, Σεΐχη Sabah Khlaed Al-Hamad Al-Sabah (Πέμπτη, 25 Σεπτεμβρίου), με τον μεταβατικό Πρόεδρο της Συρίας Ahmed Αl-Sharaa (Τετάρτη, 24 Σεπτεμβρίου).

Ο Πρωθυπουργός, θα έχει ακόμα, όπως κάθε χρόνο, συναντήσεις με εκπροσώπους μεγάλων αμερικανο-εβραϊκών οργανώσεων.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έχει ακόμα επαφές με μεγάλα διεθνή μέσα ενημέρωσης. Την Τετάρτη, 24 Σεπτεμβρίου, είναι προσκεκλημένος στον κύκλο ειδικών συζητήσεων της «Wall Street Journal» με αφορμή τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ (Journal House UNGA). «Is Greece back?”, είναι ο τίτλος της συζήτησης που θα έχει ο Πρωθυπουργός με την αρχισυντάκτρια της WSJ, Emma Tucker.

Την Παρασκευή, 26 Σεπτεμβρίου, θα παραχωρήσει ζωντανή συνέντευξη στην τηλεόραση του Bloomberg.