spot_img
27.6 C
Rafina
Τετάρτη, 24 Ιουνίου, 2026
spot_img
Αρχική Blog Σελίδα 712

Καιρός: «Καταρρέει το αέρινο τείχος», πότε θα νιώσουμε φθινόπωρο – Η πρόγνωση Αρναούτογλου – rpn

0

Η αίσθηση του φθινοπώρου αργεί, αλλά το σκηνικό αρχίζει να στήνεται. Ο Σάκης Αρναούτογλου μίλησε για τις επόμενες ημέρες, επισημαίνοντας ότι η ζέστη θα κρατήσει λίγο ακόμα, ενώ προς τα τέλη του μήνα αναμένονται αλλαγές που θα μας βάλουν πιο «επίσημα» στην εποχή του φθινοπώρου.

Αύριο, Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου, η θερμοκρασία θα ανέβει αισθητά στη διάρκεια της ημέρας, ωστόσο το βράδυ και τις πρώτες πρωινές ώρες η ψύχρα θα επιμένει. Η ηλιοφάνεια θα κυριαρχεί στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας, χωρίς ενδείξεις για βροχές τις αμέσως επόμενες ημέρες.

Σύμφωνα με τον Αρναούτογλου, από τις 26-27 Σεπτεμβρίου αρχίζουν να φαίνονται τα πρώτα βαρομετρικά χαμηλά που θα πλησιάσουν την Ελλάδα, αν και όχι σε όλη την επικράτεια. Το διάστημα 24-29 του μήνα, όπως τόνισε, φαίνεται να «καταρρέει το αέρινο τείχος» που κρατάει τον φθινόπωρο σε αναμονή στην Ευρώπη. Έτσι, το τέλος Σεπτεμβρίου μπορεί να φέρει και στη χώρα μας το πρώτο πραγματικό φθινοπωρινό γύρισμα.

Παράλληλα, το forecastweather.gr επιβεβαιώνει την τάση αυτή, προβλέποντας:

  • Έως και την Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου: καλοκαιρία σε όλη τη χώρα.
  • Από Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου: τοπικές βροχές κυρίως σε κεντρικά και βόρεια ηπειρωτικά.
  • Από Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου: πιο ασταθές σκηνικό, με αρκετές διαταραχές και πιθανότητα ισχυρών βροχών και καταιγίδων.

Άνεμοι: Οι βοριάδες που μας ταλαιπωρούν θα εξασθενήσουν σταδιακά από τη Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου, αλλά από την Πέμπτη 25/9 θα ενισχυθούν ξανά, φτάνοντας τα 7 μποφόρ. Στο τελευταίο Σαββατοκύριακο του μήνα θα στραφούν σε πιο δυτικές συνιστώσες.

Θερμοκρασία: Από την Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου αναμένεται άνοδος, με τον υδράργυρο να φτάνει ακόμη και τους 33 βαθμούς σε περιοχές της ηπειρωτικής χώρας. Ωστόσο, οι νύχτες θα παραμείνουν δροσερές. Με τις πρώτες φθινοπωρινές βροχές στο τέλος του μήνα, η θερμοκρασία θα επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα για την εποχή.

Η περίοδος του «ζακέτα να πάρεις» φαίνεται ότι πλησιάζει – όχι άμεσα, αλλά με μια πιο σταθερή φθινοπωρινή ατμόσφαιρα να διαγράφεται στον ορίζοντα προς το τέλος Σεπτεμβρίου.

1ο Φεστιβάλ Ψυχικής Υγείας στον Δήμο Μαραθώνα

Ο Φορέας Θάλπος Ψυχική Υγεία με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνει τη διοργάνωση του 1ου Φεστιβάλ Ψυχικής Υγείας που θα πραγματοποιηθεί στον Δήμο Μαραθώνος την Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2025.

Η διοργάνωση υλοποιείται από το Κέντρο Ημέρας και την Κινητή Μονάδα Ενηλίκων “Θάλπος – Ψυχική Υγεία”, οι οποίες δραστηριοποιούνται στην περιοχή, παρέχοντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες ψυχοκοινωνικής υποστήριξης.

Το φεστιβάλ διοργανώνεται για πρώτη φορά στην τοπική κοινότητα με στόχο την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση, πρόληψη και ενδυνάμωση γύρω από κρίσιμα ζητήματα ψυχικής υγείας, μέσα από δραστηριότητες που προάγουν τη συμμετοχή, τον διάλογο και την κοινοτική στήριξη και βρίσκεται υπό την αιγίδα του δήμου Μαραθώνος.

Ο Δήμαρχος Μαραθώνος για τη Βιοκλιματική Ανάπλαση Νέας Μάκρης

Με γρήγορους ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες για τη Βιοκλιματική Ανάπλαση στη Νέα Μάκρη, κάτι που επισημαίνει ο Δήμαρχος Μαραθώνος Στέργιος Τσίρκας με ανάρτησή του, στα κοινωνικά δίκτυα, αναφέροντας συγκεκριμένα, τα εξής:

«Ήδη δύο νέοι χώροι στάθμευσης παραδόθηκαν σε χρήση, διευκολύνοντας την καθημερινότητα κατοίκων και επισκεπτών, σε Σιτέ και Κουφολουκά.

Οι εργασίες της βιοκλιματικής ανάπλασης προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς και σύντομα θα δούμε ακόμα περισσότερα τμήματα του έργου να παίρνουν σάρκα και οστά.

Η Νέα Μάκρη αλλάζει όψη και γίνεται πιο λειτουργική, πιο σύγχρονη και πιο φιλική για όλους μας».

Μονοήμερη εκδρομή του ΤΕΛΜΗΣΣΟΥ στο Αλιβέρι Ευβοίας

Ο ΤΕΛΜΗΣΣΟΣ διοργανώνει την Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2025 μονοήμερη εκδρομή στο Αλιβέρι Ευβοίας για να συμμετάσχει στο «ΤΑΜΥΝΑΙ Seaside Run» που διοργανώνει Ο Δήμος Κύμης-Αλιβερίου με την τεχνική υποστήριξη του Αθλητικού Πολιτιστικού Συλλόγου ΔΡΟΜΕΩΝ ΕΥΒΟΙΑΣ Συλλογος Δρομεων Ευβοιας.

Οι αγώνες είναι 5χλμ 10χλμ καθώς και παιδικός αγώνας 1χλμ.

Η αναχώρηση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2025 από το Δημαρχείο της Νέας Μάκρης και ώρα 7:00 πμ με ενδιάμεσο σταθμό το μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας στις 7:30 μετά το τέλος της διοργάνωσης θα ακολουθήσει μπάνιο στην θάλασσα για όποιον επιθυμεί και φαγητό.

Η επιστροφή από το Αλιβέρι είναι προγραμματισμένη για το απόγευμα στις 19:00 μμ.

Η εκδρομή είναι δωρεάν από τη διοργάνωση.

Για να συμμετάσχετε στην εκδρομή θα πρέπει να δηλώστε συμμετοχή για την θέση σας στο πούλμαν στην ακόλουθη φόρμα: https://forms.gle/MCuSkiQXTGfS8mFr6

Ενώ για δήλωση στον αγώνα δηλώνετε εδώ:
https://results.chronolog.gr/registrationc1.aspx…

Το κόστος είναι:

– Αγώνας 10 χλμ: 10€

– Αγώνας 5 χλμ: 5€

– Δωρεάν ο παιδικός αγώνας

Το αντίτιμο θα πληρώνεται ηλεκτρονικά με κάρτα (χρεωστική-πιστωτική), δε θα γίνονται δεκτές πληρωμές με άλλο τρόπο.

Η πληρωμή θα γίνεται εντός τριών (3) ημερών από την εγγραφή, αλλιώς δε θα ισχύει η εγγραφή.

Μετά την πληρωμή θα αποστέλλεται επιβεβαιωτικό email.

Την ημέρα του αγώνα δεν θα υπάρχει δυνατότητα εγγραφής στην γραμματεία.

ΛΗΞΗ ΕΓΓΡΑΦΩΝ 05/10/2025.

Για περισσότερες πληροφορίες για την ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΗ και για ΕΓΓΡΑΦΕΣ στον αγώνα παρακαλούμε επικοινωνήστε με τον Γιάννη Σκουρλή: 6949979019 και στο E-mail: apsdromeonevias@gmail.com

Για περισσότερες πληροφορίες για την ΕΚΔΡΟΜΗ παρακαλούμε επικοινωνήστε με τον αντιπρόεδρο του συλλόγου μας Σαρρή Αθανάσιο: 6983764918 και στο E-mail: sarristelmissos@gmail.com

Για την ΠΡΟΚΥΡΗΞΗ του αγώνα και για όλες τις πληροφορίες κάντε κλικ εδώ:
https://kimis-aliveriou.gr/tamynai-seaside-run-trechoume…

«Άσπρο Γίδι» στη Ραφήνα – Η μουσική χασαποταβέρνα που έγινε στέκι!

Ψάχνεις αυθεντική γεύση, καλή παρέα και μουσική που σε ταξιδεύει; Το «Άσπρο Γίδι» είναι η χασαποταβέρνα που τα έχει όλα!

Κάθε Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή και Δευτέρα, οι πόρτες ανοίγουν και η ατμόσφαιρα γεμίζει με μυρωδιές από λαχταριστά κρεατικά στη σχάρα, μεζέδες που θυμίζουν παλιές γειτονιές και μουσικές που ανεβάζουν τη διάθεση.

Στο «Άσπρο Γίδι» δεν πας μόνο για να φας – πας για να ζήσεις εμπειρία. Από τις πρώτες μπουκιές μέχρι την τελευταία νότα, η βραδιά σου γίνεται γιορτή.

Κλείσε το τραπέζι σου τώρα και απόλαυσε αξέχαστες στιγμές με φίλους ή οικογένεια.

Τηλέφωνο κρατήσεων: 22940 24750

Γιατί το καλό φαγητό θέλει το δικό του στέκι. Και αυτό είναι το «Άσπρο Γίδι».

 

Άγιος Χρυσόστομος Σμύρνης: Ο βίος και το μαρτύριο του προστάτη του Μικρασιατικού Ελληνισμού – rpn

Ο Άγιος Χρυσόστομος Σμύρνης, ο εθνομάρτυρας Χρυσόστομος Καλαφάτης, γεννήθηκε στην Τριγλία της Προποντίδας το 1867 μ.Χ.

Γονείς του Χρυσοστόμου ήταν ο Νικόλαος Καλαφάτης και η Καλλιόπη Λεμωνίδου. Το ζεύγος απέκτησε 8 παιδιά, 4 αγόρια και 4 κορίτσια. Από τ’ αγόρια επέζησαν ο πρωτότοκος Ευγένιος και ο Χρυσόστομος.

Η μητέρα του Καλλιόπη , έταξε τον Χρυσόστομο στην Παναγία την ημέρα των Φώτων του 1868 μ.Χ. Το ζεύγος Καλαφάτη, παρά την μέτρια οικονομική του κατάσταση, ανέθρεψε με επιμέλεια τα παιδιά του.

Ο Χρυσόστομος σπούδασε στη θεολογική Σχολή Χάλκης (1884 – 1891 μ.Χ.) και υπηρέτησε ως αρχιδιάκονος του μητροπολίτη Μυτιλήνης Κωνσταντίνου Βαλιάδη . Χρημάτισε πρωτοσύγκελος της Μεγάλης Εκκλησίας και το 1902 μ.Χ. χειροτονήθηκε από τον Πατριάρχη Ιωακείμ Γ’ μητροπολίτης Δράμας (1902 – 1910 μ.Χ.).

Οι αγώνες του εναντίον της βουλγαρικής προπαγάνδας και για την τόνωση του εθνικού φρονήματος ενόχλησαν την Υψηλή Πύλη, η οποία αξίωσε από το Πατριαρχείο την άμεση ανάκληση του (1907 μ.Χ.). Αποχωρίστηκε με πικρία το ποίμνιό του και αποσύρθηκε στην μητρόπολη Δράμας, η οποία κατέστη δυνατή το 1908 μ.Χ.

Η υποδοχή που του επιφύλαξε ο λαός της Δράμας ήταν ενθουσιώδης . Συνδέθηκε με την έξαρση του εθνικού αγώνα, γι’ αυτό και χαρακτηρίστηκε από την Υψηλή Πύλη επικίνδυνος για την δημόσια τάξη.
Ανακλήθηκε εκ νέου από την μητρόπολη Δράμας (20 Ιανουαρίου 1909 μ.Χ.) και αποσύρθηκε πάλι στην Τριγλία μέχρι την μετάθεση του στην μητρόπολη Σμύρνης (11 Μαρτίου 1910 μ.Χ.).

Στην Μητρόπολη Σμύρνης συνέχισε τους εθνικούς του αγώνες, οργάνωσε δε συλλαλητήριο για να καταγγείλει τις βιαιότητες των Βουλγάρων στην Μακεδονία εναντίον των Ελλήνων.

” Η ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ “
Μας περιγράφει αναλυτικά ο Rene Puaux : …..
《Μία γαλλική περίπολος από είκοσι άνδρες, κατευθύνθηκε αμέσως στη Μητρόπολη, με σκοπό να πεισθεί ο μητροπολίτης να έλθει και να παραμείνει στην εκκλησία της Sacre-Coeur ή στο Γαλλικό Προξενείο.
Ο μητροπολίτης Χρυσόστομος ΔΕΝ ΔΕΧΘΗΚΕ , λέγοντας ότι σαν καλός ποιμένας είχε χρέος να μείνει κοντά στο ποίμνιό του.
Όταν η περίπολος έβγαινε από τη Μητρόπολη, ένα αυτοκίνητο στο οποίο επέβαιναν ένας Τούρκος αξιωματικός και δύο στρατιώτες, σταμάτησε μπροστά από το μητροπολιτικό κτίριο. Ο αξιωματικός ανέβηκε επάνω και διέταξε τον μητροπολίτη να τον ακολουθήσει στον Νουρεντίν πασά, τον στρατιωτικό διοικητή……

Σε δέκα λεπτά, και ενώ ο Χρυσόστομος κατέβαινε από την Μητρόπολη ,
βγήκε στο μπαλκόνι του κτιρίου ο Νουρεντίν πασάς, ο οποίος απευθύνθηκε στους χίλιους με χίλιους πεντακόσιους μουσουλμάνους, άνδρες και γυναίκες, που βρίσκονταν στην πλατεία·
Τους είπε ότι τους παραδίδει, τον Μητροπολίτη, προσθέτοντας χαρακτηριστικά τις φράσεις:

«Αν σας έκανε καλό, να του το ανταποδώσετε· αν σας έκανε κακό, να του κάνετε και εσείς κακό!》

Ο όχλος άρπαξε τον Μητροπολίτη. Τον έντυσαν με μία άσπρη μπλούζα που πήραν από τον Τούρκο κομμωτή, τον χτύπησαν με γροθιές και με ξύλα, τον έφτυναν στο πρόσωπο, του τρύπησαν με μαχαιριές το σώμα ,του ξερίζωσαν τη γενειάδα· του έβγαλαν τα μάτια , του έκοψαν τη μύτη και τα αυτιά.»

Αυτός όμως τους ευλογούσε!!!!!

Να σημειωθεί, ότι η γαλλική περίπολος παρακολουθούσε τα γεγονότα μέχρι αυτή τη σκηνή, χωρίς να επέμβει .
Οι άνδρες που την αποτελούσαν (επρόκειτο για ναύτες), ήθελαν να επέμβουν.
Οι διαταγές όμως είχαν δοθεί….
《Στη συνέχεια, δεν είδαμε πια το μητροπολίτη. Τον αποτελείωσαν σε μικρή απόσταση πιο πέρα. (Rene Puaux, «Ο θάνατος της Σμύρνης», Αθήνα 1992, σσ. 57-58).

Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 2556/5-7-1993 εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου, η εορτή του Αγίου Χρυσοστόμου Σμύρνης τιμάται κάθε έτος την Κυριακή προ της Υψώσεως του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού.

Γεωργία Μπουτσίνη

Τριγλιανής καταγωγής
Αγγλική Φιλολογία
Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδος

Αθήνα: Έπεσε δέντρο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης – Δύο τραυματίες – rpn

0

Αναστάτωση προκλήθηκε το πρωί του Σαββάτου στην πλατεία Αγίας Ειρήνης, στο κέντρο της Αθήνας, όταν ένα δέντρο κατέρρευσε ξαφνικά, για άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία.

Από την πτώση τραυματίστηκαν δύο άτομα. Μια γυναίκα μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στον Ευαγγελισμό, ενώ ένας άντρας υπέστη ελαφρύ τραυματισμό στην πλάτη και δεν χρειάστηκε να διακομιστεί σε νοσοκομείο.

Στο σημείο έσπευσε η Πυροσβεστική για την ασφαλή απομάκρυνση του δέντρου και την αποκατάσταση της κυκλοφορίας στην περιοχή, η οποία εκείνη την ώρα ήταν γεμάτη από περαστικούς και θαμώνες των καταστημάτων.

Τα ακριβή αίτια της πτώσης διερευνώνται, ενώ οι αρχές επισημαίνουν την ανάγκη για ελέγχους στα δέντρα του κέντρου, ώστε να αποφευχθούν παρόμοια περιστατικά.

Νέα Μάκρη: Σούπερ προσφορά για ονειρεμένη κρεβατοκάμαρα από τη ”ΦΑΜΠΡΙΚΑ” – rpn

Ανανεώστε τον χώρο σας με στυλ και άνεση! Το Κέντρο Επίπλου ΦΑΜΠΡΙΚΑ στη Νέα Μάκρη σας προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία:

Σετ Κρεβατοκάμαρας μόνο με 990€, που περιλαμβάνει:

  • Κρεβάτι
  • Δύο κομοδίνα
  • Συρταριέρα
  • Στρώμα

Όλα σε ένα ολοκληρωμένο πακέτο, που συνδυάζει ποιότητα, αντοχή και design σε προσιτή τιμή.

Η προσφορά ισχύει για περιορισμένο χρόνο και μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων!

Ελάτε στη ΦΑΜΠΡΙΚΑ – Κέντρο Επίπλου, Νέα Μάκρη και δείτε από κοντά τη συλλογή μας.
Για πληροφορίες και παραγγελίες: 22940-98693

Σούπερ προσφορά – σούπερ ανανέωση!

Λεωφόρος Μαραθώνος 138, Νέα Μάκρη

#επιπλα #κρεβατοκάμαρα #στρώματα #λευκαειδη

Διακοπή υδροδότησης σε Προβάλινθο και Μάτι – rpn

0
Σε βλάβη αγωγού της ΕΥΔΑΠ οφείλεται η διακοπή υδροδότησης σε Προβάλινθο και Μάτι -εντός της ημέρας η επισκευή.
Συνεργεία της ΕΥΔΑΠ εργάζονται ήδη για την αποκατάσταση βλάβης σε αγωγό της εταιρείας που έχει προκαλέσει διακοπή υδροδότησης στον Προβάλινθο και σε κάποια σημεία του Ματιού.
Η επισκευή αναμένεται να ολοκληρωθεί αργότερα μέσα στην ημέρα, οπότε και θα επανέλθει, σταδιακά, η υδροδότηση.

Μαρία Καρυστιανού: «Άνοιξα τη σακούλα και έπιασα κάθε οστό της κόρης μου – Δεν ανοίγω την ντουλάπα της για να μη φύγει το άρωμά της»

0

Με μια σπαρακτική εξομολόγηση, η Μαρία Καρυστιανού, μητέρα θύματος της τραγωδίας των Τεμπών, μίλησε στην εκπομπή «Χαμογέλα και Πάλι» του MEGA και τον Νίκο Συρίγο, περιγράφοντας με δάκρυα στα μάτια τον ανείπωτο πόνο που βιώνει καθημερινά.

Η γυναίκα που έχει αφιερώσει τη ζωή της στην αναζήτηση δικαιοσύνης για την κόρη της, αποκάλυψε στιγμές που κόβουν την ανάσα:
«Είμαι από τους πολύ λίγους συγγενείς που άνοιξα τη σακούλα. Ήθελα να δώσω το τελευταίο χάδι. Έπιασα κάθε κομμάτι οστού. Αναγνώρισα ένα συγκεκριμένο οστό που δεν αναφέρεται στις ιατροδικαστικές εκθέσεις. Από τότε στο μυαλό μας έχει μπει η σκέψη: μπορεί να μην είναι τα παιδιά μας εκεί μέσα. Δεν είμαστε καν σίγουροι τι έχουμε θάψει».

Με φωνή ραγισμένη, συνέχισε: «Δεν μπορώ να δεχθώ ότι έχει φύγει η Μάρθη. Δεν ανοίγω την ντουλάπα της για να μη φύγει το άρωμά της. Μου λείπει τόσο πολύ. Οτιδήποτε την αφορά με πληγώνει και με παγώνει».

Η Καρυστιανού μίλησε και για το βάρος της αδικίας που αισθάνεται: «Ο πόνος παραμένει ο ίδιος, αλλά έχει προστεθεί η αίσθηση της κοροϊδίας και της συγκάλυψης. Η μικρότερη δικαίωση που μπορούμε να έχουμε είναι να πάνε οι υπεύθυνοι φυλακή».

Αναφερόμενη στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τον Κώστα Καραμανλή και τον Χρήστο Τριαντόπουλο, κατηγόρησε ότι «δεν θέλουν να βγει η αλήθεια γιατί θα τους κάψει». «Πλέον παλεύουν όχι μόνο για τις καρέκλες τους, αλλά για να μείνουν εκτός φυλακής», είπε χαρακτηριστικά.

Συγκλονιστική ήταν και η αναφορά στον όρκο που έδωσε πάνω από τον τάφο της κόρης της:
«Έχω υποσχεθεί ότι ο αγώνας μου θα πάει μέχρι τέλους. Αυτό ορκίστηκα στο μνήμα της».

Τέλος, αναφερόμενη στις επιθέσεις που δέχθηκε, σημείωσε: «Είπαν ότι έχασα την επιμέλεια της κόρης μου. Το θεώρησα ύβρη απέναντι στη μνήμη της. Θα κινηθώ νομικά, αλλά για εμένα αυτό είναι δευτερεύον. Το μόνο που μετράει είναι η δικαίωση των παιδιών μας».

Η μαρτυρία της Καρυστιανού είναι μια κραυγή πόνου αλλά και αποφασιστικότητας: ο αγώνας για την αλήθεια και την απόδοση ευθυνών συνεχίζεται.