spot_img
19.9 C
Rafina
Τρίτη, 6 Οκτωβρίου, 2026
spot_img

Ποιοι μισθωτοί και επιχειρήσεις ωφελούνται από τις ρυθμίσεις για μειώσεις φόρων

 

 

Ο νέος φορολογικός νόμος περιλαμβάνει και τη διάταξη για την παροχή του έκτακτου επιδόματος των 700 ευρώ σε πολύτεκνους, ΑμεΑ και ευάλωτα νοικοκυριά

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ (201Α/ 12.1.2.2019) ο νέος φορολογικός νόμος, ο οποίος- εκτός από τις μειώσεις φόρων για φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις, καθώς και τις εκπτώσεις για τις δαπάνες ανακαίνισης- περιλαμβάνει και τη διάταξη για την παροχή του έκτακτου επιδόματος των 700 ευρώ σε πολύτεκνους, ΑμεΑ και ευάλωτα νοικοκυριά. Σύμφωνα, δε, με το οικονομικό επιτελείο, από το επόμενο έτος αναμένεται να υπάρξουν περαιτέρω μειώσεις σε ΕΝΦΙΑ και φόρο επιχειρήσεων, αλλά και στο τέλος επιτηδεύματος, αλλά και στην ειδική εισφορά αλληλεγγύης.

Με τη μείωση του φορολογικού συντελεστή στο 9% από το 22% για τα νοικοκυριά, θα υπάρξει άμεσο όφελος για τους συνταξιούχους όλων των ταμείων με την καταβολή της σύνταξης του Ιανουαρίου.

Όσοι μισθωτοί του δημόσιου τομέα λαμβάνουν πάνω από 617 ευρώ κάθε μήνα και δεν έχουν παιδιά θα έχουν αύξηση το επόμενο έτος έως 14,75 ευρώ τον μήνα. Με παιδιά, τα κέρδη ανέρχονται σε έως 13,33 ευρώ τον μήνα (ένα παιδί και εισόδημα πάνω από 633 ευρώ), ή σε 16,67 ευρώ (δύο παιδιά και αποδοχές 700 ευρώ τον μήνα). Οι μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα χωρίς παιδιά θα δουν τον Ιανουάριο αύξηση έως 12,64 ευρώ, έως 11,43 ευρώ εάν έχουν ένα παιδί, ή 14,29 ευρώ εάν έχουν δύο παιδιά. Τα οφέλη αυξάνονται όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των παιδιών (επιπλέον 18 ευρώ τον μήνα, ή 220 ευρώ ετησίως για κάθε επιπλέον παιδί). Ακόμη μεγαλύτερα οφέλη, έως 1.400 ευρώ τον χρόνο, θα έχουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες, αλλά το 2021 και εφόσον δηλώνουν κέρδη.

Παράλληλα, μειώνεται στο 5% ο φόρος στα μερίσματα και στο 24% για τις επιχειρήσεις.

Για τα ακίνητα, εκτός του «παγώματος» του ΦΠΑ και της αναστολής του φόρου υπεραξίας, προβλέπονται εκπτώσεις για την ανακαίνιση της κατοικίας. Ενώ, όσοι κάνουν χρήση της έκπτωσης φόρου για δαπάνες ανακαίνισης, δεν θα χάνουν την έκπτωση 5% που ισχύει αυτομάτως για όλους τους ιδιοκτήτες που εισπράττουν ενοίκια.

Σύμφωνα με τη σχετική διάταξη, μέρος των δαπανών για εργασίες και υπηρεσίες ανακαίνισης (εξαιρούνται οι αγορές υλικών) θα επιστρέφεται ως μείωση φόρου το επόμενο έτος και σε βάθος 4ετίας. Το μέτρο θα ισχύσει για τρία χρόνια: για δαπάνες που θα γίνουν την περίοδο 2020- 2022 και για εισοδήματα που θα δηλωθούν στην τριετία 2021- 2023, κατά τα οποία και θα εκπίπτει το 40% της δαπάνης από τον φόρο (επιμεριζόμενο σε 4 χρόνια συνολικά).

Σημαντική θεωρείται και η διάταξη που διαγράφει εφάπαξ όλα τα υπόλοιπα οφειλών στην εφορία ύψους έως 10 ευρώ, συνολικά ανά οφειλέτη ή νομικό πρόσωπο. Το μέτρο αφορά σε έναν στους οκτώ οφειλέτες (500.000 οφειλέτες από τους συνολικά 4 εκατομμύρια ΑΦΜ που χρωστούν 105 δισ. ευρώ στην εφορία). Ταυτόχρονα, καθιερώνεται μηχανισμός που περιοδικά θα διαγράφει απλήρωτα χρέη κάτω από 1 ευρώ, ώστε να μην σωρεύονται άχρηστα βάρη.

Στις δαπάνες με ηλεκτρονικές πληρωμές, τέλος, από την 1η Ιανουαρίου θα απαιτείται να δαπανάται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών το 30% του εισοδήματος για να μην υπάρξει «πέναλτι». Ωστόσο, δεν θα απαιτείται να καλυφθεί το 30% για ποσά διατροφής διαζυγίου, όπως και για ποσά πληρωμής εισφοράς αλληλεγγύης. Για παράδειγμα, εάν ένας φορολογούμενος δηλώνει εισόδημα 50.000 ευρώ και καταβάλει 7.000 ευρώ για διατροφή και 2.000 ευρώ για εισφορά αλληλεγγύης, θα υποχρεούται σε ηλεκτρονικές δαπάνες 12.300 ευρώ (30% Χ 41.000 ευρώ). Εάν ο ίδιος πληρώνει ταυτόχρονα περισσότερα από 25.800 ευρώ σε φόρους εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ και ενοίκια για τον ίδιο ή προστατευόμενα τέκνα- φοιτητές κ.ά., τότε θα υποχρεούται σε 20% δαπάνες με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής (8.600 ευρώ αντί 12.300 ευρώ).

ΠΗΓΗ:ethnos.gr

Αυτή την εβδομάδα

Αττική: Παρίσταναν υπαλλήλους ηλεκτρικής ενέργειας και άρπαζαν χρήματα και κοσμήματα

Δύο συλλήψεις στη Φυλή για τέσσερις υποθέσεις απάτης και...

Αίγιο: Πήγαν να αγοράσουν αυτοκίνητο αλλά Ρομά τους πήρε 27.000 ευρώ υπό την απειλή όπλου

Τρεις άνδρες από τη Ζάκυνθο ταξίδεψαν στη Ροδοδάφνη για...

Απάτη με SMS για δήθεν πρόστιμα της Τροχαίας — Παριστάνουν το gov.gr

Με πρόσχημα μια υποτιθέμενη τροχαία παράβαση, επιτήδειοι επιχειρούν να...

Επίσκεψη Ρούμπιο: Κυκλοφοριακοί περιορισμοί στην Αθήνα — Τι προβλέπεται για μετρό και συγκεντρώσεις

Αλλαγές στην κυκλοφορία και αυξημένα μέτρα ασφαλείας φέρνει στο...

ΝΕΑ

Απάτη με SMS για δήθεν πρόστιμα της Τροχαίας — Παριστάνουν το gov.gr

Με πρόσχημα μια υποτιθέμενη τροχαία παράβαση, επιτήδειοι επιχειρούν να...

Marathon Village: Ο Κυριακάτικος BBQ μπουφές έχει μια πρόταση που ανοίγει την όρεξη!

Μαριναρισμένο φιλέτο προβατίνας και πατάτες φούρνου πρωταγωνιστούν σε ένα...

Καλλιθέα: Εκκενώθηκαν δύο πολυκατοικίες μετά τον εντοπισμό ύποπτων φιαλιδίων

Κινητοποίηση των αρχών προκάλεσε το απόγευμα της Τρίτης ο...

RPN.GR