Στην εξειδίκευση των μέτρων κυβερνητικής πολιτικής που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την ομιλία του στη ΔΕΘ, για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της παραγωγικότητας των επιχειρήσεων στον πρωτογενή τομέα, στην μεταποίηση και στον τουρισμό προχωρούν αυτήν την ώρα οι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Τσιάρας, ο Υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος και η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη.
Λεπτομέρειες για τη ρύθμιση του πλαισίου των βραχυχρόνιων μισθώσεων, καθώς και διευκρινίσεις για το τέλος κρουαζιέρας και το τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση έδωσε η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη.
Το τέλος κρουαζιέρας
Εισάγεται τέλος κρουαζιέρας για τους επιβάτες που θα αποβιβάζονται στα ελληνικά λιμάνια. Θα είναι αυξημένο για τη Σαντορίνη και τη Μύκονο, με κλιμάκωση ανά χρονική περίοδο. Μέρος του τέλους αυτού θα κατευθυνθεί στη βελτίωση τουριστικών υποδομών και στην αναβάθμιση τουριστικού προϊόντος.
Απαντώντας σε διευκρινιστικό ερώτημα η υπουργός Τουρισμού δήλωσε ότι το τέλος θα επιβληθεί από την επόμενη τουριστική περίοδο, το 2025, παρά τις αντιδράσεις από τις εταιρείες κρουαζιέρας.
Η διάταξη προβλέπει:
Επιβάλλεται τέλος κρουαζιέρας ανά επιβάτη που αποβιβάζεται στα λιμάνια της Μυκόνου και της Σαντορίνης ύψους 20 ευρώ και στα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας 5 ευρώ για το διάστημα από 1η Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου, μειωμένο κατά 40% ήτοι 12 ευρώ και 3 ευρώ για τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Οκτώβριο και 80% τους μήνες Νοέμβριο έως Μάρτιο ή 4 ευρώ και ένα ευρώ.
Το ετήσιο έσοδο υπολογίζεται σε 50 εκατ. ευρώ. Το έσοδα θα δίνονται κατά το ένα τρίτο στους δήμους, κατά ένα τρίτο στο υπουργείο Ναυτιλίας και κατά ένα τρίτο στο υπουργείο Τουρισμού.
Παράλληλα, το υπουργείο Τουρισμού αναπτύσσει σχέδιο ρυθμίσεων και δράσεων για την ορθολογική διαχείριση της κρουαζιέρας που εδράζεται σε πέντε άξονες:
- Περαιτέρω ανάπτυξη home porting
- Ανάπτυξη υποδομών στους λιμένες για την ορθή διαχείριση τόσο για το berth allocation όσο και για τον έλεγχο των ροών στην ξηρά.
- Ολοκληρωμένη μελέτη για την αξιολόγηση της συμβολής της κρουαζιέρας στην οικονομία και του αποτυπώματός της στις τοπικές κοινωνίες.
- Κίνητρα για την προέλκυση μικρότερων κρουαζιερόπλοιων με επιβάτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου
- Παρατηρητήριο για τον Παράκτιο και Θαλάσσιο Τουρισμό στη Μεσόγειο που θα συμβάλλει στη μέτρηση των επιπτώσεων της κρουαζιέρας
Το τέλος ανθεκτικότητας
Σε ό,τι αφορά το τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση, αυξάνεται από τον Απρίλιο έως τον Οκτώβριο για ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια και ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης. Το μειωμένο τέλος επεκτείνεται κατά έναν μήνα και περιλαμβάνει πλέον και τον Μάρτιο, δηλαδή ισχύει για 5 μήνες έναντι 4 σήμερα. Τα έσοδα θα καλύψουν δαπάνες πρόληψης και αποκατάστασης φυσικών καταστροφών και δαπάνες βελτίωσης υποδομών για τη στήριξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας.
Συγκεκριμένα, όπως είπε κ. Κεφαλογιάννη η διάταξη προβλέπει:
«Επιβάλλεται τέλος κρουαζιέρας ανά επιβάτη που αποβιβάζεται στα λιμάνια της Μυκόνου και της Σαντορίνης ύψους 20 ευρώ και στα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας 5 ευρώ για το διάστημα από 1η Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου, μειωμένο κατά 40% ήτοι 12 ευρώ και 3 ευρώ για τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Οκτώβριο και 80% τους μήνες Νοέμβριο έως Μάρτιο ή 4 ευρώ και ένα ευρώ.
Το ετήσιο έσοδο υπολογίζεται σε 50 εκατ. ευρώ. Το έσοδα θα δίνονται κατά το ένα τρίτο στους δήμους, κατά ένα τρίτο στο υπουργείο Ναυτιλίας και κατά ένα τρίτο στο υπουργείο Τουρισμού».