Σε νέα εποχή περνά ο έλεγχος της οδικής συμπεριφοράς, καθώς ξεκινά εντός των ημερών η πιλοτική λειτουργία των πρώτων καμερών με Τεχνητή Νοημοσύνη στους δρόμους της Αττικής. Ανάμεσά τους και κάμερα στον Δήμο Ραφήνας – Πικερμίου, στη λεωφόρο Μαραθώνος στη συμβολή με τη Φλέμινγκ, σε ένα από τα πλέον επιβαρυμένα σημεία της περιοχής.
Συνολικά, οι πρώτες οκτώ κάμερες εγκαθίστανται αυτή την εβδομάδα σε «hot spots» τροχαίων ατυχημάτων και θα λειτουργήσουν σε δοκιμαστικό στάδιο για διάστημα δύο έως τριών μηνών. Σε αυτή τη φάση δεν θα αποστέλλονται κλήσεις, καθώς το σύστημα θα «εκπαιδεύεται» στον εντοπισμό παραβάσεων, ενώ παράλληλα οι οδηγοί θα αρχίσουν να συνειδητοποιούν ότι η επιτήρηση πλέον δεν αστειεύεται.
Οι κάμερες αξιοποιούν εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης και θα καταγράφουν αυτόματα παραβάσεις χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Μεταξύ άλλων, θα εντοπίζουν υπερβολική ταχύτητα, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, κίνηση ή στάση σε λεωφορειολωρίδες και ΛΕΑ, μη χρήση ζώνης ή κράνους, χρήση κινητού τηλεφώνου εν κινήσει, καθώς και παράνομη στάση και στάθμευση.
Όταν το σύστημα τεθεί σε πλήρη λειτουργία, οι παραβάσεις θα «μεταφράζονται» σε κλήσεις που θα αποστέλλονται ψηφιακά, μέσω SMS, email ή ειδοποίησης στη θυρίδα του gov.gr. Σύμφωνα με αρμόδιους παράγοντες του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η πλήρης ενεργοποίηση εκτιμάται ότι θα γίνει εντός των επόμενων μηνών.
Παράλληλα, προχωρά η τοποθέτηση 388 καμερών της Περιφέρειας Αττικής, οι οποίες θα διασυνδεθούν με το Ενιαίο Πληροφοριακό Σύστημα, ενώ ακόμη 500 κάμερες θα τοποθετηθούν σε αστικά λεωφορεία. Ο συνολικός σχεδιασμός προβλέπει δίκτυο περίπου 2.500 καμερών σε Αττική και υπόλοιπη χώρα, με το σύστημα να αναμένεται πλήρως διαλειτουργικό έως το πρώτο τρίμηνο του 2026.
Οι πρώτες κάμερες τοποθετούνται, εκτός από τη Ραφήνα, σε κεντρικές αρτηρίες της Αθήνας και των προαστίων, όπως οι λεωφόροι Πανεπιστημίου, Βασιλίσσης Σοφίας, Μεσογείων, Συγγρού, Ποσειδώνος, Κηφισίας και Βουλιαγμένης. Όλες θα είναι εμφανείς, καθώς –όπως έχει τονιστεί– στόχος δεν είναι το «κυνήγι» προστίμων, αλλά ο περιορισμός της παραβατικότητας και η πρόληψη τροχαίων.
Η εφαρμογή του συστήματος χαρακτηρίζεται από κυβερνητικά στελέχη ως μία από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις στον τομέα της οδικής ασφάλειας των τελευταίων δεκαετιών. Το στοίχημα είναι σαφές: λιγότερες παραβάσεις, λιγότερα τροχαία και δρόμοι που δεν θυμίζουν πεδίο μάχης. Το αν οι οδηγοί θα συμμορφωθούν πριν αρχίσουν να «πέφτουν» οι κλήσεις, μένει να φανεί.



































