Σάκης Κουρουπός “Ότι χάσαμ΄ από αίμα, το κερδίσαμε με πνεύμα”

249

ΣΑΚΗΣ ΚΟΥΡΟΥΠΟΣ “Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ”
Ένα έργο διαχρονικό και πάντα επίκαιρο !
” Ότι χάσαμ΄ από αίμα,το κερδίσαμε με πνεύμα”

Για να μαθαίνουν οι νέοι και να μη ξεχνούν οι παλιοί.

Το συμφωνικό έργο ¨ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ¨ του μουσικοσυνθέτη -ενορχηστρωτή – Διευθυντή ορχήστρας ΣΑΚΗ ΚΟΥΡΟΥΠΟΥ, είναι ένα έργο με μεγάλη ποικιλία στις συνθετικές και ενορχηστρωτικές μορφές των ειδών μουσικής, εμπνευσμένο από την ομώνυμη έμμετρη τρίπρακτη τραγωδία του συγγραφέα και ποιητή ΣΠΥΡΟΥ ΚΟΥΡΟΥΠΟΥ (1948), φιλοσοφικού περιεχομένου, που αναπτύσσει την κοσμοθεωρία του, τον ¨ΡΙΖΟΠΛΑΣΤΙΣΜΟ¨. Η μουσική αυτή σύνθεση με την κατάλληλη ενορχήστρωση, ερμηνεύει τις πιο φιλοσοφικές συλλήψεις και εκφράσεις λόγου, που ξετυλίγονται με τη δράση της έμμετρης τραγωδίας από την πρώτη σκηνή της πρώτης πράξης του έργου που ανοίγει με ¨ ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΑ¨ και που τελειώνει με την ολοκλήρωση του Ανθρώπου στην Θεία του αποστολή, ύστερα από μία τιτάνια και δραματική πάλη που γίνεται μέσα στον ίδιο τον άνθρωπο μεταξύ της ανθρωπιάς του ανθρώπου που εκπροσωπείται από τον λόγο και της παλιανθρωπιάς του που εκπροσωπείται από τον εγωισμό του. Στο τέλος ο Άνθρωπος, και μιλάμε για τον σημερινό άνθρωπο, λυτρώνεται εξοντώνοντας τον εγωισμό του. Σε ολόκληρο αυτό το κοσμογονικό κύκλωμα το συμφωνικό έργο ¨Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ¨ ακολούθησε πιστά τόσο την ιδέα όσο και την δράση της έμμετρης τραγωδίας. Μπροστά στο Τέλειον όλοι είμαστε ίσοι, κι΄ας είμαστε άνισοι στον Κόσμο Αυτό! Ισότης άνιση που θε να ισχύσει, Γιατί το λάθος της είναι Σωστό!.. ΣΠΥΡΟΣ ΚΟΥΡΟΥΠΟΣ Το έργο είναι ενορχηστρωμένο αρχικά για 140μελή συμφωνική ορχήστρα και 100μελή μικτή χορωδία και σολίστες. Αποτελείται από 17 αυτοτελή μέρη σύμφωνα με την υπόθεση του έργου και είναι διάρκειας περίπου 2 ωρών. Συνεντεύξεις και αποσπάσματα έχουν ακουστεί από την ΕΡΤ, επετειακή συναυλία του ΣΕΜ και στην BAYERISCHE RUNDFUNK MÜNCHEN DEUTSCHLAND. ΠΡΑΞΗ ΠΡΩΤΗ – ΣΚΗΝΗ ΔΕΥΤΕΡΗ – ΜΑΓΙΑΤΙΚΗ ΜΕΡΑ Ή ΟΡΓΗ ΣΥΜΦΟΡΑΣ. Στίχοι από το έργο: Σπύρος Κουρουπός. Η συγκεκριμένη σύνθεση έγινε το 1970, όταν ο συγγραφέας, του εμπιστεύθηκε τους στίχους του για να τους μελοποιήσει. Ηταν η αρχή για την δημιουργία του δεύτερου συμφωνικού έργου του συνθέτη.