Έληξε χωρίς να βρεθεί κάτι ύποπτο η περιπέτεια για τους επιβάτες των χθεσινών πτήσεων της Emirates προς Νέα Υόρκη και Ντουμπάι.
Η πτήση ΕΚ209 της Emirates, που είχε προορισμό τη Νέα Υόρκη, είχε ήδη απογειωθεί και έτσι δόθηκε εντολή στον πιλότο, ενώ πετούσε πάνω από τον ιταλικό εναέριο χώρο, να επιστρέψει στο «Ελ. Βενιζέλος».
Άμεσα απογειώθηκαν δυο F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας που το συνόδευσαν – σε κλειστό σχηματισμό – μέχρι την προσγείωσή του στο αεροδρόμιο, με την πτήση να επιστρέφει στην Αθήνα και να προσγειώνεται εντέλει στις 21:56.
Η πτήση για Ντουμπάι δεν βρισκόταν στον αέρα, και καθηλώθηκε στο αεροδρόμιο προληπτικά, ενώ αφού ελέγχθηκαν επιβάτες και αποσκευές αναχώρησε για τον προορισμό της.
Σε ανακοίνωσή της η ΕΛΑΣ ανέφερε ότι στο πλαίσιο διερεύνησης πληροφοριακών στοιχείων, σχετικά με ύπαρξη ύποπτου ατόμου σε μία από τις δύο πτήσεις γνωστής εταιρείας που αναχωρούσαν απογευματινές ώρες σήμερα (10-11-2022), από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», δόθηκε η εντολή για την επιστροφή της μίας πτήσης και την μη αναχώρηση της έτερης, μετά από απόφαση της Επιτροπής Ασφάλειας Αερολιμένα. Ακολούθως, πραγματοποιήθηκε έλεγχος στο σύνολο των επιβατών, καθώς και στα αεροσκάφη από υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας, χωρίς να εντοπιστεί το άτομο το οποίο αφορούσε η πληροφορία ή οτιδήποτε άλλο ύποπτο.
Ο δήμαρχος Βάρης, Βούλας Βουλιαγμένης και πιλότος, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος μίλησε στο «Κοινωνία Ώρα MEGA» για την πληροφορία ότι εάν ο πιλότος του αεροσκάφους δεν υπάκουε στις εντολές των μαχητικών, τότε ήταν υποχρεωμένοι να το καταρρίψουν.
«Οι διαδικασίες που εφαρμόζονται κατά παρέκκλιση, έχουν φτιαχτεί μετά την 11η Σεπτεμβρίου και είναι υποχρεωτικές για όλες τις περιοχές του δυτικού κόσμου που αποδέχονται την νομοθεσία του ICAO. Εάν το αεροσκάφος πειρατευτεί, και αυτό το γνωρίζουμε υπό την έννοια ότι θα αλλάξει κατεύθυνση, θα αλλάξει ύψος ή θα έχει αιτήματα που θα βγουν από τους ασυρμάτους, τότε εάν αυτό οδηγηθεί να πετάξει πάνω από μη κατοικημένες περιοχές και όχι κατ’ αναγκαιότητα στη θάλασσα, υπάρχει η εντολή το αεροσκάφος αυτό να καταρριφθεί. Αυτό είναι το πρωτόκολλο. Κάθε χώρα έχει μία επιτροπή κρίσης για τέτοιες περιπτώσεις», ανέφερε αρχικά.
«Από την πρωτογενή μου εμπειρία από τους χειριστές των F-16 που συνόδευσαν τότε το «Ήλιος» όταν πήγαμε να κάνουμε την αναπαράσταση της πτήσης, αυτό που μας έλεγαν ήταν ότι ήταν τραγικό και υπήρχε και εκεί πολύ μεγάλη πίεση, σε περίπτωση που έπαιρναν εντολή, πριν την πτώση του αεροσκάφους στο Γραμματικό, να πυροδοτήσουν πυραύλους αέρος – αέρος. Είναι δύσκολη και επίπονη διαδικασία, αλλά αυτό είναι το πρωτόκολλο. Το σημαντικό είναι ότι το σύστημα δούλεψε με ακρίβεια και λεπτομέρεια», συμπλήρωσε ο κ. Κωνσταντέλλος.
«Δεν είναι υποχρεωτικό επ’ ουδενί, το αεροσκάφος να προσγειωθεί στην Ιταλία ή στον χώρο στον οποίο πετάει. Οι Αρχές εκτιμούν τον κίνδυνο. Υποχρέωση του κράτους αναχώρησης είναι να υποδεχτεί ξανά το αεροσκάφος πίσω γιατί έχει την ευθύνη του», κατέληξε.