Το τελευταίο διάστημα αυξάνονται ανησυχητικά τα περιστατικά βίας εναντίον οδηγών λεωφορείων και τρόλεϊ στην Αττική, με καθημερινές λεκτικές και σωματικές επιθέσεις. Ο 50χρονος οδηγός Ακίνδυνος Κανιαμός, με 32 χρόνια εμπειρίας, περιγράφει τον ξυλοδαρμό του στον Πειραιά, επειδή κόρναρε για να απομακρυνθεί Ι.Χ. από στάση λεωφορείου. Παρόμοια περιστατικά καταγράφονται σε γραμμές όπως οι 500 και 719, με οδηγούς να τραυματίζονται σοβαρά ή να σκέφτονται την αποχώρηση από το επάγγελμα.
Η ΟΣΥ αναγνωρίζει την ένταση του φαινομένου και προχωρά σε ενίσχυση μέτρων ασφαλείας, όπως η τοποθέτηση αστυνομικών στο πλαίσιο του σχεδίου «Αριάδνη», το οποίο εφαρμόζεται από το 2021 και πλέον καλύπτει και τα λεωφορεία. Επισημαίνεται, ωστόσο, η ανάγκη για καμπίνες απομόνωσης οδηγών, σεμινάρια διαχείρισης κρίσεων και πρόσθετα μέτρα προστασίας.
Το πρόβλημα είναι πολυπαραγοντικό: Έλλειψη προσωπικού, δύσκολες εργασιακές συνθήκες, απουσία σεβασμού και αυξανόμενη επιθετικότητα από πολίτες. Ψυχολόγοι και κοινωνιολόγοι αποδίδουν το φαινόμενο στην εντεινόμενη κοινωνική πίεση, την πολιτισμική υποχώρηση της ενσυναίσθησης, την επίδραση της πανδημίας, την κρίση αξιών και την επίμονη οικονομική δυσπραγία.
Η πολιτεία ετοιμάζει δράσεις όπως εκπαιδεύσεις και προσλήψεις, ενώ εξετάζεται και η θέσπιση μπόνους απόδοσης. Ωστόσο, η συνολική εικόνα δείχνει ένα περιβάλλον όλο και πιο εχθρικό για τους εργαζομένους στις αστικές συγκοινωνίες – και αντίστοιχα πιο επισφαλές για το επιβατικό κοινό.



































