Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, παρουσίασε σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τα σχέδια του Υπουργείου για την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και την αναβάθμιση των μεταφορών.
Ένα από τα βασικά πλάνα αφορά την αποσυμφόρηση του Κηφισού από τα 4.000-5.000 φορτηγά που διέρχονται καθημερινά. Η λύση περιλαμβάνει τη μεταφορά μικρομεσαίων επιχειρήσεων και δραστηριοτήτων logistics από τον Βοτανικό στη Φυλή έως το 2026, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. «Αυτό θα συμβάλει ουσιαστικά στη βελτίωση της κυκλοφορίας», υπογράμμισε ο υφυπουργός, προσθέτοντας την ανάγκη για ένα ενιαίο κέντρο ρύθμισης της κυκλοφορίας στην Αττική.
Για τον υφιστάμενο δακτύλιο, ανέφερε ότι είναι πλέον ξεπερασμένος και δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής. «Το σύστημα που λειτουργεί από το 1982 έχει εξαντλήσει τα όριά του», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Οικονόμου ανακοίνωσε επίσης τη σταδιακή ανανέωση του στόλου λεωφορείων. Μέχρι τον Ιούνιο του 2025, θα έχουν δρομολογηθεί 951 νέα σύγχρονα λεωφορεία στην Αττική, καλύπτοντας το 75% του στόλου, ενώ η πλήρης ανανέωση θα ολοκληρωθεί έως το 2027. Στη Θεσσαλονίκη, ο ΟΑΣΘ έχει ήδη θέσει σε κυκλοφορία 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, ενώ προβλέπεται η ενίσχυση του στόλου με 220 λεωφορεία μέσω leasing και 225 ηλεκτρικά οχήματα έως το 2027.
Ο Νέος Συγκοινωνιακός Χάρτης της Αττικής θα βασίζεται σε πέντε άξονες:
- τη βιώσιμη κινητικότητα,
- την προσβασιμότητα,
- την ενσωμάτωση καινοτόμων τεχνολογιών,
- την προστασία του περιβάλλοντος,
- και την ενοποίηση της αστικής συγκοινωνίας για ολόκληρη την Αττική.
Όσον αφορά τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), ο υφυπουργός επισήμανε την έμφαση στην ασφάλεια των μοτοσικλετιστών, με την καθολική υποχρέωση χρήσης κράνους, καθώς και τη μείωση των ορίων ταχύτητας στις αστικές περιοχές. Για τα ηλεκτροκίνητα πατίνια, καθορίζεται μέγιστο όριο ταχύτητας 25 km/h και υποχρεωτική χρήση κράνους.