Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία άσκησε νέες ποινικές διώξεις σε βαθμό κακουργήματος εις βάρος 16 στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ και της κοινοπραξίας ΤΟΜΗ-ALSTOM TRANSPORT, με αφορμή τη διαβόητη Σύμβαση 717 που αφορούσε τη σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση του ελληνικού σιδηροδρόμου. Οι κατηγορίες περιλαμβάνουν ηθική αυτουργία και συνέργεια σε απιστία, με φερόμενο ως φυσικό αυτουργό τον τότε υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Καραμανλή.
Η υπόθεση επικεντρώνεται στην έγκριση και καταβολή αποζημίωσης ύψους 2,7 εκατομμυρίων ευρώ προς την κοινοπραξία, παρά το γεγονός ότι οι εργασίες για το έργο δεν είχαν ολοκληρωθεί. Τα 16 στελέχη φέρονται να εισηγήθηκαν θετικά για την αποζημίωση, παρέχοντας άμεση συνδρομή στον τότε υπουργό, γεγονός που φέρεται να προκάλεσε ζημία άνω των 120.000 ευρώ εις βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ελληνικού Δημοσίου.
Η μη ολοκλήρωση της Σύμβασης 717 συνδέεται άμεσα με την τραγωδία των Τεμπών, καθώς η έλλειψη συστημάτων ασφαλείας φέρεται να συνέβαλε στη μοιραία σύγκρουση τρένων που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους. Παρά την εμπλοκή πολιτικών προσώπων, η δικογραφία για τα μη πολιτικά πρόσωπα συνεχίστηκε από τη Δικαιοσύνη, οδηγώντας στις πρόσφατες διώξεις. Η εξέλιξη αυτή αναδεικνύει τη σημασία της διαφάνειας και της λογοδοσίας στη διαχείριση ευρωπαϊκών και εθνικών πόρων, ειδικά σε έργα κρίσιμης σημασίας για τη δημόσια ασφάλεια.



































