Ζητήματα που αφορούν στις διαδικασίες και τις προϋποθέσεις με βάση τις οποίες θα ξεκινήσουν οι εξετάσεις και η εκπαίδευση των υποψήφιων οδηγών μετά τη λήξη των περιοριστικών μέτρων που έχουν ληφθεί για το περιορισμό της διάδοσης του κορωνοϊού βρέθηκαν στο επίκεντρο τηλεδιάσκεψης η οποία πραγματοποιήθηκε χθες με πρωτοβουλία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών.
Γ. Πατούλης: «Για να εισέλθουμε στην επόμενη ημέρα απαιτείται συντονισμός, συνεννόηση και συνεργασία κεντρικής και τοπικής αυτοδιοίκησης. Κάθε βήμα θα πρέπει να γίνεται σταδιακά και προσεχτικά για να διασφαλίσουμε ότι δε θα υπάρξει πυροδότηση της επιδημίας»
Στη τηλεδιάσκεψη συμμετείχε ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννης, ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γ. Ζαριφόπουλος και ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Γ. Χατζηθεοδοσίου, ενώ τον συντονισμό της συζήτησης είχε αναλάβει ο Α’ Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Ν. Γρέτζελος.
Στο πλαίσιο της συζήτησης ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης αναφέρθηκε στις έγκαιρες ενέργειες που πραγματοποίησε από την πρώτη στιγμή η Περιφέρεια σε επίπεδο πρόληψης. Επιπλέον έκανε αναφορά στις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί σε συνεργασία, τόσο με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όσο και με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να αξιοποιηθεί η σύγχρονη τεχνολογία για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Ιδιαίτερη μνεία έγινε και στην πρόταση της Περιφέρειας Αττικής για την έκδοση προσωρινών διπλωμάτων οδήγησης, καθώς και στις διαδικασίες που ενεργοποιήθηκαν από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε καθήκοντα Περιφερειάρχη για την έκδοση χιλιάδων διπλωμάτων οδήγησης.
Σε σχέση με την επόμενη ημέρα ο Γ. Πατούλης υπογράμμισε ότι η Περιφέρεια Αττικής, εφόσον αυτό συμφωνηθεί με την πολιτική ηγεσία των εμπλεκόμενων υπουργείων, είναι έτοιμη να ενεργοποιήσει το μηχανισμό της προκειμένου να ξεκινήσουν και πάλι κάτω από αυστηρά μέτρα, τόσο τα μαθήματα, όσο και οι εξετάσεις των υποψήφιων οδηγών. Για το λόγο αυτό πρότεινε να υπάρξει ξεχωριστή τηλεδιάσκεψη. Η σχετική πρόταση έγινε αποδεκτή από τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννη ο οποίος και επισήμανε ότι μια τέτοια συζήτηση αποτελεί προϋπόθεση για να σχεδιαστεί πρακτικά η διαδικασία ενεργοποίησης του συστήματος.
Μεταξύ άλλων ο Περιφερειάρχης Γ. Πατούλης τόνισε:
«Από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησε η πανδημία, η Περιφέρεια Αττικής έλαβε δραστικά μέτρα στα οποία συμπεριλαμβανόταν και η αναστολή διεξαγωγής κάθε διαδικασίας που σχετίζεται με τη διενέργεια εξετάσεων σε υποψήφιους οδηγούς. Λειτουργήσαμε με γνώμονα την καλύτερη και αμεσότερη θωράκιση των πολιτών. Με τον ίδιο τρόπο θα λειτουργήσουμε και σε ότι αφορά στην επόμενη μέρα χαλάρωσης των προληπτικών μέτρων. Απαιτείται συντονισμός, συνεννόηση και συνεργασία κεντρικής διοίκησης και τοπικής αυτοδιοίκησης. Κάθε βήμα θα πρέπει να γίνεται σταδιακά και προσεχτικά για να διασφαλίσουμε ότι δε θα υπάρξει πυροδότηση της επιδημίας. Είμαι περήφανος για το στελεχιακό δυναμικό της Διεύθυνσης Μεταφορών το οποίο ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες που έχουν προκύψει. Εγώ προσωπικά, οι αρμόδιοι αντιπεριφερειάρχες, τα διευθυντικά στελέχη και τα ανθρώπινο δυναμικό θα εργαστούμε συστηματικά για να εισέλθουμε με ασφάλεια στην επόμενη φάση».
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης ο Περιφερειάρχης Γ. Πατούλης ανταποκρινόμενος στο αίτημα του Επιμελητηρίου για παροχή υγειονομικού υλικού ζήτησε να καταγραφούν οι σχετικές ανάγκες προκειμένου να καλυφθούν από την περιφέρεια Αττικής.
Μετά την τηλεδιάσκεψη ακολούθησε δεύτερος γύρος συζήτησης με τη συμμετοχή στελεχών των Περιφερειών όλης της χώρας. Την Περιφέρεια Αττικής εκπροσώπησε η Αντιπεριφερειάρχης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Μαρία Κουρή και ο Γενικός Διευθυντής Μεταφορών και Επικοινωνιών Ηλίας Δόλγυρας.
Η κ. Κουρή μεταξύ άλλων επισήμανε ότι η Περιφέρεια Αττικής μέσω του Πολυκαναλικού Συστήματος Εξυπηρέτησης Πολιτών και Επιχειρήσεων
προσφέρει αυτή τη στιγμή 170 περίπου υπηρεσίες ψηφιακά, ενώ στον Οδηγό του Πολίτη της Περιφέρειας υπάρχουν πληροφορίες για 25
περίπου υπηρεσίες σχετικές με τα Διπλώματα Οδήγησης (π.χ Αρχική Εκδοση – Ανανέωση, Επεκτάση, Μετατροπή διπλώματος κ.τ.λ.), μάλιστα πέντε από αυτές προσφέρονται ήδη ψηφιακά. «Είμαστε έτοιμοι να υποστηρίξουμε
την άμεση ενεργοποίηση της Ψηφιακής υποβολής αιτήσεων για όσες υπηρεσίες μας ζητηθεί, με την προϋπόθεση ότι θα έχουν επιλυθεί όλα τα θεσμικά κυρίως θέματα που αυτή τη στιγμή το απαγορεύουν» επισήμανε η κ. Κουρή.
Από την πλευρά του ο Γενικός Διευθυντής Η. Δόλγυρας επισήμανε:
«Προετοιμαζόμαστε για την επόμενη μέρα ομαλοποίησης της σημερινής κατάστασης.
Σύμφωνα με τις οδηγίες του Περιφερειάρχη εργαζόμαστε προκειμένου, σύμφωνα με τις οδηγίες που θα λάβουμε, να διασφαλιστεί η υγεία και η ασφαλής εργασία των υπαλλήλων, αλλά ταυτόχρονα και όλων των συναλλασσόμενων πολιτών και επαγγελματιών».