*Της Κωνσταντίνας Τσάμπρα
Βανδή- Μπισμπίκης, μια σχέση που έχει απασχολήσει πολύ τα μίντια και τον κόσμο, για πολλούς λόγους. Από τη μία, η Δέσποινα Βανδή είναι από τις πιο διάσημες Ελληνίδες σταρ, από την άλλη, ο Βασίλης Μπισμπίκης συγκλόνισε με την ερμηνεία του στο δημοφιλές σίριαλ ”άγριες μέλισσες” αλλά πρωτίστως απασχολούν επειδή ζουν τη σχέση τους ελεύθερα, χωρίς να συμμορφώνονται στα απαρχαιωμένα ελληνικά συντηρητικά πρότυπα τα οποία χρίζουν «απρεπή» και «ξεφτίλα» οποιαδήποτε δημόσια εκδήλωση αγάπης.
Τον περασμένο Φεβρουάριο ένα ζείμπέκικο που σηκώθηκε να χορέψει ο Μπισμπίκης ενώ τραγουδούσε η σύντροφός του και το φιλί που της έδωσε, ήταν το έναυσμα να γίνει τόσο ο ίδιος όσο και η Βανδή viral, με χιλιάδες ανθρώπους να τους σχολιάζουν και να τους ξεφτιλίζουν δημοσίως. Κοινός παράγοντας σε όλα τα σχόλια- κακία, αμορφωσιά και δήθεν συντηρητισμός.
Πολλοί έσπευσαν να σχολιάσουν τα ρούχα του Μπισμπίκη, το σώμα του, τον χορό του αλλά και το αν είναι αρκετά μάγκας. Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε ότι τα ρούχα του «έχουν σαπίσει επάνω του», ότι είναι «χοντρός», ότι χόρευε σαν μεθυσμένος αλλά κι ότι δεν είναι «αρκετά άντρας». Προφανέστατα υπάρχουν πολλά προβληματικά σημεία σε αυτές τις φράσεις. Πολλοί πιστεύουν ότι έχουν το δικαίωμα να γίνονται δικαστές και να κρίνουν την κάθε κίνηση των διασήμων.
Ποιος είναι ο λόγος να σχολιάσεις το τι φοράει ή το πως χορεύει ένας άνθρωπος στη νυχτερινή του έξοδο; Εσύ τι φοράς όταν βγαίνεις έξω; Εσύ δεν χορεύεις ζείμπέκικα στα μπουζούκια; Επίσης όλοι αυτοί που σχολίαζαν χοντρό τον Μπισμπίκη έχουν sixpack; Δεν νομίζω. Πως θα αισθανόσουν εσύ αν είχες χιλιάδες άτομα πάνω από το κεφάλι σου να σχολιάζουν την κάθε σου κίνηση και την εμφάνισή σου;
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αυτούς τους σχολιασμούς φανερώνοται οι τοξικές ιδέες που είναι αποτυπωμένες στην ελληνική ιδιοσυγκρασία. Αρχικά το κλασσικό body-shaming- να κριτικάρεις κάποιον για τα κιλά του και την εμφάνιση του είναι εμφανές. Αν δεν έχεις κοιλιακούς ή δεν έχεις κορμί μοντέλου, τότε αυτομάτως δεν έχεις αξία και οι άλλοι έχουν το δικαίωμα να σε χλευάζουν. Φυσικά η κλασσική ελληνική τοξική αρρενωπότητα δεν θα μπορούσε να απουσιάζει. Γιατί στην ελληνική κοινωνία ο σωστός άντρας δεν είναι ο καλός και έξυπνος άνθρωπος, αλλά ο σκληρός, ο επιθετικός και αγενής βαρύμαγκας. Έτσι ο Μπισμπίκης, προς τιμήν του, δεν είναι αρκετά «άντρας».
Πολλά επίσης σχόλια έγιναν για την Βανδή και για το πως «εκθέτει» τον εαυτό της με αυτές τις δημόσιες εκδηλώσεις αγάπης. Μάλιστα κάποια σχολίασε ότι «Υπάρχουν παιδιά πίσω από εσένα και άλλοι άνθρωποι που σίγουρα θα πληγώνονται από αυτά». Να’ τος και ο σεξισμός. Όταν η γυναίκα είναι μάνα πολλοί πιστεύουν ότι πρέπει να σταματήσει να «υπάρχει» σαν γυναίκα και να περιορίζεται μόνο στον ρόλο της μάνας. Για κάποιον αδιανόητο λόγο επίσης άπαξ και γίνει μάνα μια γυναίκα, δεν πρέπει να φοράει σορτσάκια, δεν πρέπει να ερωτεύεται, δεν πρέπει να βγαίνει αλλιώς είναι απρεπής και δεν σέβεται τα παιδιά της. Φυσικά για τον πατέρα δεν υπάρχει κανένα «πρέπει και μη». Να πούμε απλώς το αυτονόητο ότι δεν κάνει το ρούχο τη μάνα, ή το αν βγαίνει ή όχι. Διαζευγμένη γυναίκα είναι η Βανδή και θα βγει, θα ερωτευτεί και θα κάνει το κέφι της. Η καλή μάνα δεν είναι αυτή που κρύβει τον σύντροφό της από τα παιδιά της. Η καλή μάνα (ο καλός γονιός γενικότερα) είναι αυτή που υποστηρίζει τα παιδιά της, που τα αγαπάει και τους συμπαραστέκεται σε κάθε δυσκολία. Κι όπως φαίνεται, η κόρη της Δέσποινας Βανδή, Μελίνα Νικολαϊδη, λατρεύει τη μαμά της!
*Φοιτήτρια Πολιτικών Επιστημών, Κοινωνιολογίας και Τμήματος Μελετών για την ισότητα των φύλων στο Πανεπιστήμιο McGill του Καναδά