Θα γίνει ο τέταρτος Έλληνας που θα τρέξει στο πιο φημισμένο ράλι του κόσμου. Μετά τους θρυλικούς Βασίλη Ορφανό, Λουκά Γιαννακούλη, Θανάση Χούντρα ο Βασίλης Μπούδρος ετοιμάζεται να ζήσει τη μεγαλύτερη εμπειρία της ζωής του στον πιο δύσκολο, απαιτητικό και επικίνδυνο αγώνα του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού, το ράλι Ντακάρ που πλέον δεν γίνεται στην κλασσική διαδρομή από τη βόρεια και στη δυτική Αφρική αλλά για δεύτερη χρονιά στις επικίνδυνες ερήμους της Σαουδικής Αραβίας. Λαμβάνουν μέρος μοτοσυκλέτες, αυτοκίνητα, φορτηγά, UTV’s, τετράτροχα (γουρούνες) για όλα τα εδάφη (Quads).
Δώδεκα χρόνια μετά την τελευταία ελληνική συμμετοχή (του Βασιλή Ορφανού) ο Μπούδρος κάνει τις τελευταίες του προετοιμασίες σωματικά και ψυχολογικά για να μπορέσει να ανταπεξέλθει τις τεράστιες απαιτήσεις της εξαντλητικής δοκιμασίας των 12 ημερών.
Ο θρυλικός παππούς
Το ραντεβού μας με τον Βασίλη Μπούδρο δόθηκε στο Enduro Greece που βρίσκεται στο 24ο χιλιόμετρο της Λεωφόρου Μαραθώνος.
Μεγαλωμένος στη Ραφήνα ο 37χρονος Βασίλης καβάλησε για πρώτη φορά το σκούτερ της μαμάς του Πηνελόπης, αλλά η μοίρα του πάνω στις δύο ρόδες είχε προδιαγραφεί πολύ νωρίτερα.
Ο παππούς του ήταν ο θρυλικός Δημήτρης Φρατζής, ο πρώτος που λίγο μετά τον Β παγκόσμιο πόλεμο έφερε στην Ελλάδα τις θρυλικές BMW με side car (καλάθι) και μέχρι το θάνατο του πριν λίγα χρόνια είχε το γνωστό συνεργείο στο Μπραχάμι.
Από εκείνο το “θησαυροφυλάκειο” κατάφερε να σώσει μία BMW R513 του 1953 που την αναπαλαίωσε και πλέον κοσμεί την έκθεση του Enduro Greece μαζί με τα έπαθλα του.
“Κάθε μέρα και ένα βήμα”
“Ο παππούς μου ήταν ένας θρύλος για τους λάτρεις της BMW αλλά και ο μπαμπάς μου Γιάννης μου έδωσε την παιδεία για τις μοτοσυκλέτες. Ξεκίνησα χωμάτινους αγώνες το 2006 και από το 2008 άρχισα να κυνηγάω αποτελέσματα, χρόνους και θέσεις. Στο μεταξύ εργαζόμουν ως πωλητής μοτοσυκλετών, ήμουν πλοηγός στη BMW Hellas, επαγγελματίας οδηγός και κάθε χρόνο έκανα και και ένα βήμα για να φτάσω ως εδώ που είμαι σήμερα και να προετοιμάζομαι για το Παρίσι – Ντακάρ”, μας είπε ο Βασίλης Μπούδρος.
Έτσι έφτασε στο Παρίσι – Ντακάρ
Η συμμετοχή του στον κορυφαίο αγώνα που εφέτος συμπληρώνει 34 χρόνια ζωής δεν ήταν αυτοσκοπός, αλλά προέκυψε μέσα από σειρά γεγονότων αλλά και μιας “καραμπόλας” συγκυριών με άλλους φίλους αναβάτες από το εξωτερικό. “Το 2019 είχα συνοδεύσει φίλους μου αναβάτες από το εξωτερικό στην εκκίνηση του Άfrica Eco Race που ουσιαστικά είναι η παλιά κλασσική διαδρομή του Παρίσι – Ντακάρ. Είναι πιο ρομαντικός αγώνας, περισσότερο αγώνας της παρέας. Είπαμε λοιπόν να τρέξουμε το 2020 σε αυτόν τον κλασσικό αγώνα αλλά λόγω της πανδημίας αναβλήθηκε ο συγκεκριμένος αγώνας. Το 2021 πάλι λόγω της πανδημίας έγινε την Άνοιξη και λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων δε μπορούσαν όλοι φίλοι μου κι έτσι μου μπήκε η ιδέα του κανονικού αγώνα ράλι Ντακάρ που στο μεγαλύτερο μέρος του πλέον γίνεται στην έρημο της Σαουδικής Αραβίας”.
Πέρασε τις δοκιμές σε Ανδαλουσία και Μαρόκο
Οπως τονίζει ο Βασίλης Μπούδρος εκτός από τα υψηλά κόστη που έχει η συμμετοχή στον αγώνα του Παρίσι – Ντακάρ, αναβάτες και οδηγοί έχουν περάσει από δύο εξαντλητικά τεστ: “Περάσαμε δοκιμαστικά στην Ανδαλουσία στις αρχές Μαΐου αλλά και στο Μαρόκο τον Οκτώβριο. Δυστυχώς οι 2 από τους 4 φίλους μου έπεσαν και δεν κατάφεραν να πάρουν συμμετοχή. Αποφάσισα να μην κάνω πίσω κι έτσι βρίσκομαι στην τελική ευθεία για τη συμμετοχή μου. Δεν κάνω πίσω. Θα το παλέψω μέχρι το τέλος”.
Αναχώρηση, γιορτή με εκκίνηση και τερματισμός
Η αναχώρηση του Έλληνα αναβάτη για τη Σαουδική Αραβία θα γίνει την παραμονή Χριστουγέννων στις 24 Δεκεμβρίου από Αθήνα στη Φρανκφούρτη και από εκεί στη Τζέντα.
Ο αγώνας θα ξεκινήσει την Πρωτοχρονιά του 2022 από το Χαΐλ όταν ο Βασίλης θα έχει την ομομαστική του εορτή. Μετά από 12 εξαντλητικές αγωνιστικές ημέρες θα τερματίσει στις 14 Ιανουρίου 2022 στη Τζέντα με ενδιάμεση στάση και μία μέρα ρεπό στο Ριάντ. Για την ακρίβεια θα είναι 6 αγωνιστικές ημέρες, ένα ρεπό και άλλες έξι αγωνιστικές ημέρες πριν πέσει η καρό σημαία.
Το μαύρο κουτί SENTINEL και το ERTP
Οι αναβάτες και οι οδηγοί αναμένεται να καλύψουν μία απόσταση περίπου 8.500 χιλιομέτρων, δηλαδή, κατά μέσω όρο θα διανύουν περίπου 708 χιλιόμετρα μέσα σε έρημο, κακοτράχαλους και αχαρτογράφητους δρόμους όπου εκτός από τις συσκευές του GPS, του ERTP και του SENTINEL μετράει το ένστικτο και η εμπειρία. “Το GPS ξέρουμε τι είναι σχετικά με την εύρεση της θέσης μας και την πλοήγηση. Το SENTINEL είναι ένα φορητό μαύρο κουτί σε ειδική βάση με κουμπιά alert για νοσοκομειακή περίθαλψη, έμεση επέμβαση και επικοινωνία με τον διοργανωτή. Το ERTP έχει όλες τις πληροφορίες για τον αγώνα. Είναι η επικοινωνία με την Αγωνόδικο Επιτροπή”.
Ειδική διατροφή και η γλυκιά Ίνα
Ο Βασίλης Μπούδρος έχει ύψος 1.84 και είναι 118 κιλά. Αυτές τις ημέρες ακολουθεί ειδική διατροφή, γυμναστήριο αλλά και άπειρους υπολογισμούς από την ομάδα υποστήριξης που είναι οι συνεργάτες του στο Enduro Greece. Πάνω απ΄όλα όμως έχει στο πλευρό του την αγαπημένη του Ίνα που τον ενθαρρύνει και τον εμψυχώνει για τη μεγάλη δοκιμασία: “Η γυναίκα μου με στηρίζει πολύ και είναι πάντα στο πλευρό μου. Ευχαριστώ επίσης τους συνεργάτες μου στο γραφείο αλλά και τους φίλους μου που με εμψυχώνουν”.
“Δεν θέλω να σκέφτομαι τι έχω ξοδέψει”
Το κόστος της συμμετοχής είναι επίσης ένα βασικό κεφάλαιο που δε μπορεί να περάσει απαρατήρητο. Ούτε λίγο ούτε πολύ η συμμετοχή έχει ξεπεράσει τις 70.000 Ευρώ τα οποία έχουν καλυφθεί από τον ίδιο καθώς οι προτάσεις προς επώνυμες εταιρείες δεν βρήκαν ανταπόκριση. “Δεν θέλω να αναφέρομαι πολύ στα οικονομικά γιατί στεναχωριέμαι. Δεν πήρα κάποια στήριξη. Ισως να ήταν δύσκολη περίοδος ή να μην ήταν γνωστό το εγχείρημα μου. Ωστόσο θέλω να ευχαριστήσω τους φίλους μου που με αυθορμητισμό και αγάπη θέλησαν να με βοηθήσουν. Τους ευχαριστώ μέσα από την καριδά μου. Υπήρξαν παιδιά που θέλησαν να μου προσφέρουν από το υστέρημα τους αλλά φυσικά αρνήθηκα”.
Εγχείρημα 100.000 Ευρώ
Το ράλι Ντακάρ αγωνιστικά και οικονομικά δεν είναι για όλους. Χονδρικά στο κοστολόγιο της αποστολής συμπεριλαμβάνεται η αγορά της μοτοσυκλέτας, περίπου 35.000 Ευρώ, η συμμετοχή στον αγώνα ανέρχεται στις 13.600 Ευρώ, η συμμετοχή στην ομάδα υποστήριξης 15.000 Ευρώ, λάστιχα 3.500 Ευρώ, αεροπορικά εισιτήρια, μετακινήσεις 3.000 Ευρώ, ενώ μαζί με άλλα έξοδα, προσωπικό και υποστήριξη υπερβαίνουν κατά πολύ τις 75.000 Ευρώ. Αν προστεθούν και οι συμμετοχές στους δύο αγώνες που έγιναν στην Ανδαλουσία και στο Μαρόκο τότε το όλο εγχείρημα αγγίζει τις 100.000 Ευρώ.
Το απαγορευμένο μήλο
Η μοτοσυκλέτα που θα οδηγήσει ο Βασίλης Μπούδρος είναι μία Husqvarna 4,5 Rally Replica μοντέλο 2020 που χρησιμοποιεί ανταλλακτικά από ΚΤΜ και GAS GAS. Κάθε χρόνο παράγονται 120 παρόμοιες μοτοσυκλέτες που προορίζονται σε επαγγελματίες οδηγούς. Το κόστος της φτάνει τις 35.000 Ευρώ και είναι το “απαγορευμένο μήλο” όπως λέει ο Βασίλης και εξηγεί: “Είναι μία μοτοσυκλέτα που είναι δυσεύρετη. Παράγονται μόνο 120 κομμάτια το χρόνο. Γίναμε φίλοι στον αγώνα του Μαρόκου τον Οκτώβριο. Είναι σοκαριστικό το πόσο μεγάλη υπεροχή έχει στο φυσικό της περιβάλλον. Μπορεί να οδηγηθεί με μεγάλες ταχύτητες σε χωμάτινο περιβάλλον. Την είχα εδώ, έκανα πολλές προπονήσεις στο Μαραθώνα και στην Πεντέλη αλλά πριν λίγες ημέρες την έστειλα με μεταφορική για να είναι έτοιμη για έλεγχο για τον αγώνα”.
“Στόχος μου ο τερματισμός”
Σχετικά με το μεγάλο στόχο που βάζει στον αγώνα, ο Βασίλης Μπούδρος είπε πως είναι ο τερματισμός κάτι που έχουν καταφέρει μόνο ο Βασίλης Ορφανός και ο αείμνηστος Λουκάς Γιαννακούλης: “Στόχος μου είναι να τερματίσω και να είμαι μέσα στους χρόνους που προβλέπονται. Φυσικά δε μπορώ να συναγωνιστώ τις εργοστασιακές ομάδες αλλά σκοπός μου είναι να μένω περίπου δύο ώρες πίσω από τον πρώτο κάθε ημέρας και να τερματίσω. Είναι ένας αγώνας που δοκιμάζονται οι αντοχές των ανθρώπων και των μηχανών. Υπολογίζω πως θα είμαι πάνω στη μοτοσυκλέτα 10-12 ώρες την ημέρα”.
“Τα λάθη γίνονται όταν παρασύρεσαι”
Όσο για τη μεγάλη πρόκληση του αγώνα είναι: “Να μην παρασύρεσαι από το ρυθμό και τον οδηγικό εγωισμό μέσα στον αγώνα. Όσο πιέζεσαι για να κάνεις το κάτι παραπάνω, να κυνηγήσεις χρόνο, να κυνηγήσεις κάποιον άλλο οδηγό, τότε είναι που οδηγείσαι στο λάθος. Τα λάθη σε αυτούς τους αγώνες δεν συγχωρούνται. Φυσικά θα χρειαστεί τύχη να μην υπάρχουν μηχανικές βλάβες. Εάν δεν ολοκληρώσεις κάποιο κομμάτι του αγώνα λόγω μηχανικής βλάβης από εφέτος έχεις την ευκαιρία να συνεχίσεις. Εάν για δεύτερη φορά δεν φτάσεις στο σημείο συγκέντρωσης για οποιοδήποτε λόγο τότε αποκλείεσαι”.
Η μηχανική υποστήριξη
Σημαντικό ρόλο στη συμμετοχή του Βασίλη Μπούδρου στον αγώνα είναι η μηχανική υποστήριξη που θα έχει από την ειδική εταιρεία: “Εχω νοικιάσει τις υπηρεσίες μιας ομάδας που λέγεται Nomad Adventure. Μόλις τελειώνω κάθε βράδυ τον αγώνα της παραδίδω τη μοτοσυκλέτα για να αλλάξει λάδια, άλλα αναλώσιμα ανταλλακτικά, αλυσίδες, φρένα και λάστιχα κάθε δύο ημέρες.
Ξυπνάει 3 το πρωί για να συνηθίζει
Το τελευταίο διάστημα ακόμα και το ωράριο που κοιμάται έχει τι δική του σημασία: “Κοιμάμαι στις 8 το βράδυ και ξυπνάω στις 3 τα ξημερώματα. Είναι πολύ σημαντικό να στήσεις τους βιόρυθμους σου πάνω στον αγώνα και το πρωί να είσαι έτοιμος και δυνατός. Υπολογίζω πως θα είμαι πάνω στη μηχανή 10-12 ώρες την ημέρα. Οι εκκινήσεις στις μοτοσυκλέτες δίνονται κάθε μέρα στις 4.30 τα ξημερώματα. Αρχικά φεύγουν μαζί 20 μοτοσυκλέτες και μετά κάθε μισό λεπτό φεύγει και από ένας μοτοσυκλετιστής. Είμαστε 190 μοτοσυκλέτες, άρα μέσα στα επόμενα 90 λεπτά πρέπει να έχουν φύγει όλοι. Η θέση που θα έχουμε στην επίσημη εκκίνηση θα είναι από τους κατακτήριους αγώνες που θα προηγηθούν στη διαδρομή από τη Τζέντα στο Χαΐλ”.
Ραντεβού στον τερματισμό…
“Γενικά θα είναι ένας αγώνας που θα δοκιμαστούν τα όρια μου. Το γνωρίζω και θα προσπαθήσω να αντέξω αυτή τη δοκιμασία και να φτάσω στον τερματισμό. Ευχαριστώ όσους είναι στο πλευρό μου και με εμψυχώνουν. Η ψυχολογία παίζει σημαντικό ρόλο και μακάρι να τερματίσω χωρίς προβλήματα με τη μοτοσυκλέτα μου και την ελληνική σημαία”.
Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΟΥΔΡΟΣ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ – ΝΤΑΚΑΡ
Όνομα αναβάτη: Βασίλης Μπούδρος
Γέννηση: 14 Οκτωβρίου 1984
Μοτοσυκλέτα: Husqvarna 4,5 Rally Replica 2020
Συμμετοχές στο Παρίσι – Ντακάρ: Πρώτη
Προηγούμενες ελληνικές συμμετοχές: Βασίλης Ορφανός, Λουκάς Γιαννακούλης, Θανάσης Χούντρας.
Χώρα διεξαγωγής: Σαουδική Αραβία
Χιλιόμετρα αγώνα: 8.500 συνολικά
Ημέρες αγώνα: 12
Συμμετοχές: 190 μοτοσυκλέτες
Aναχώρηση για Τζέντα: 24 Δεκεμβρίου 2021
Εκκίνηση: 1 Ιανουαρίου 2022 από Χαΐλ
Τερματισμός: 14 Ιανουαρίου 2022 στη Τζέντα
Αν θέλετε να ενημερώνεστε για όλα τα νέα κάντε like στην σελίδα μας στο facebook ΕΔΩ