Ξεκίνησε από σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, η περίοδος των θερινών εκπτώσεων 2025, η οποία θα διαρκέσει έως και την τελευταία ημέρα του Αυγούστου, δίνοντας την ευκαιρία στους καταναλωτές να προμηθευτούν είδη ένδυσης, οικιακές συσκευές και άλλα προϊόντα σε μειωμένες τιμές.
Ανοιχτά τα καταστήματα την Κυριακή 20 Ιουλίου
Βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, τα καταστήματα επιτρέπεται να λειτουργήσουν την πρώτη Κυριακή της εκπτωτικής περιόδου, η οποία φέτος είναι η Κυριακή 20 Ιουλίου 2025.
Το προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας για την ημέρα αυτή είναι από τις 11:00 το πρωί έως τις 18:00 το απόγευμα, ωστόσο ενδέχεται να υπάρξουν τοπικές διαφοροποιήσεις, ανάλογα με τις αποφάσεις των τοπικών εμπορικών συλλόγων.
Υποχρεώσεις καταστημάτων για την αναγραφή των εκπτώσεων
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς υπενθυμίζει στους εμπόρους την υποχρέωση συμμόρφωσης με τον Κώδικα Δεοντολογίας (ΥΑ 66877/30-8-2024) σχετικά με την αναγραφή των εκπτώσεων. Συγκεκριμένα:
- Πρέπει να αναγράφεται η προγενέστερη τιμή κάθε προϊόντος, δηλαδή η χαμηλότερη τιμή που είχε εφαρμοστεί το προηγούμενο 30ήμερο πριν την έκπτωση.
- Η έκπτωση μπορεί να αναγράφεται:
- Ως ποσοστό (π.χ. «-20%»),
- Ως χρηματικό ποσό (π.χ. «10 ευρώ έκπτωση»),
- Ή μέσω αναγραφής παλαιάς και νέας τιμής (π.χ. «Πριν: 100€, Τώρα: 50€»), με δυνατότητα εμφάνισης της παλαιάς τιμής διαγραμμένης.
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας δίνει χρήσιμες συμβουλές για αγορές με ασφάλεια και σύνεση:
- Ιεράρχηση αναγκών και αγορές βάσει προϋπολογισμού.
- Έρευνα αγοράς πριν από την τελική επιλογή προϊόντων.
- Αποφυγή παραπλάνησης από υπερβολικά ποσοστά έκπτωσης.
- Έλεγχος ποιότητας και αυθεντικότητας προϊόντων.
- Ενημέρωση για την πολιτική επιστροφών και εγγυήσεων των καταστημάτων.
Προσοχή στις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές
Σύμφωνα με τον Νόμο 5111/2024, ισχύουν αυστηροί κανόνες για την αναγραφή των μειώσεων τιμής:
- Η προγενέστερη τιμή πρέπει να είναι η χαμηλότερη τιμή του τελευταίου 30ημέρου.
- Αν υπήρξαν προοδευτικές μειώσεις (π.χ. σκαλοπάτια εκπτώσεων), η αναφορά πρέπει να βασίζεται στην τιμή πριν την πρώτη μείωση.
- Αν ένα κατάστημα παρέχει εκπτώσεις σε περισσότερα από το 60% των προϊόντων του, αυτό πρέπει να αναγράφεται στην είσοδο και σε κάθε διαφημιστική επικοινωνία.
- Σε περίπτωση διαφορετικών ποσοστών ανά κατηγορία, πρέπει να αναγράφεται εύρος ποσοστών (π.χ. «από -20% έως -50%»). Εναλλακτικά, διευκρινίζεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη.
Αρμόδιοι φορείς ελέγχου
Η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.) και η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης είναι οι αρμόδιες αρχές για την τήρηση της νομοθεσίας περί εκπτώσεων και την επιβολή κυρώσεων σε παραβάτες.



































