Υπ. Ναυτιλίας: Τέλη Ιανουαρίου το νομοσχέδιο για την ακτοπλοΐα

315

Σε αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας, που προσδιορίζεται από το νόμο 2932/01, αναμένεται να προχωρήσει ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, με σχετικό πολυνομοσχέδιο που αναμένεται να συζητηθεί έως τέλος Ιανουαρίου στο υπουργικό συμβούλιο και στη συνέχεια να τεθεί σε διαβούλευση.

Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, στο σχετικό πολυνομοσχέδιο θα περιλαμβάνονται ρυθμίσεις που αφορούν και το λιμενικό σώμα.  Πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας τόνισαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι αφορμή για το εν λόγω νομοσχέδιο, στάθηκαν οι έντονες αντιδράσεις που δημιουργήθηκαν σχετικά με τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια, καθώς διαπιστώθηκε ότι το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο της ακτοπλοίας αφήνει περιθώρια παρερμηνειών, ενώ εμπεριέχει πολλές γκρίζες ζώνες που απαιτείται να διευκρινιστούν άμεσα. 

Επίσης η αρμόδια διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του υπουργείου, αναμένεται να επαναφέρει τον κανονισμό λειτουργίας του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), βελτιώνοντάς τον όπου απαιτείται, ώστε να μπουν κανόνες στην λειτουργία του, όπως για παράδειγμα η πλήρης καταγραφή πρακτικών στα αιτήματα και στις απαντήσεις που διατυπώνονται στο εν λόγω Συμβούλιο.

Στόχος του κ. Πλακιωτάκη, σημειώνουν οι ίδιες πηγές, είναι να μπουν ξεκάθαροι κανόνες, κοινοί για όλους, στην ελληνική ακτοπλοΐα, έτσι ώστε, σε συνδυασμό με έναν σύγχρονο κανονισμό λειτουργίας του ΣΑΣ, να μην επιτρέπουν την δημιουργία μιας ακτοπλοίας πολλών ταχυτήτων. 

Ο κ. Πλακιωτάκης έχει ήδη ζητήσει από την διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών την καταγραφή των ανοικτών ζητημάτων, καθώς και την καταγραφή των νομοθετικών πρωτοβουλιών που πρέπει να αναληφθούν, ώστε άμεσα να προωθηθούν οι αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις. 

Εν τω μεταξύ, συνεχίζονται οι αντιδράσεις για την απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη να εγκρίνει μεν τα δρομολόγια της Golden Star Ferries από Ηράκλειο για Κυκλάδες και την δρομολόγηση στη γραμμή Πειραιάς – Σαντορίνη του «Θάντερ» της Fast Ferries, αλλά με αλλαγές που δεν γίνονται όμως δεκτές από τις εταιρείες.