spot_img
14.7 C
Rafina
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
spot_img

Ποια ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα υποστηρίξει τις προεκτάσεις του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς Ραφήνα και Λαύριο;

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαγωνισμοί για τις αναθέσεις των επεκτάσεων του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς Ραφήνα και Λαύριο, όμως όταν κατασκευαστεί η υποδομή οι υπηρεσίες θα παρέχονται από την Ιταλική Hellenic Train (ΤΡΑΙΝΟΣΕ), η οποία και θα μονοπωλεί το συγκοινωνιακό έργο για τα επόμενα 10-15 χρόνια σύμφωνα με τη σύμβαση που επικύρωσε πρόσφατα η κυβερνητική πλειοψηφία στη Βουλή.
Η σημερινή ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρεται στα υπάρχοντα δρομολόγια (Αθήνα (Πειραιάς) – Αεροδρόμιο – Χαλκίδα – Κιάτο) είναι τόσο προβληματική, που προκάλεσε την οξεία παρέμβαση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων προς την εταιρία, ύστερα από τις συσσωρευμένες διαμαρτυρίες των επιβατών. Μόνο όποιος χρησιμοποιεί το μέσο μπορεί να καταλάβει πόσο προσβλητική είναι η συμπεριφορά της εταιρείας, όταν ακυρώνει και καθυστερεί δρομολόγια χωρίς καμιά ενημέρωση.
Παρά τις δηλώσεις του υπουργού μεταφορών για τη δυνατότητα επιβολής προστίμων μέσα από τη σύμβαση αποκλειστικής παραχώρησης, άλλες πτυχές της ίδιας σύμβασης όπως η δυνατότητα μετακύλισης της ευθύνης στον ΟΣΕ, το ελάχιστο εγγυημένο κέρδος, οι προκαταβολές πληρωμών από το δημόσιο κ.α δείχνουν ότι η Ιταλική εταιρεία δύσκολα θα πιεστεί ώστε να παρέχει αδιάλειπτα το επιθυμητό επίπεδο υπηρεσιών προς τους επιβάτες.
Σε ότι αφορά δε τις προγραμματισμένες επενδύσεις σε νέα και μισθωμένα τρένα (με ορίζοντα το 2027), αυτές είναι αμφίβολο αν θα οδηγήσουν σε κάλυψη των επεκτάσεων με πύκνωση των δρομολογίων στον Προαστιακό της Αττικής, καθώς θα πρέπει να καλύψουν όλη την ελληνική επικράτεια.
Αν δεν γνωρίζαμε την ιστορική έξη της ΝΔ για τη μονοπωλιακή διάθεση των δημόσιων πόρων σε ιδιώτες, θα ήταν απορίας άξιο πως μια κυβέρνηση που ορκίζεται στις αξίες του ανταγωνισμού δεν χρησιμοποίησε ούτε το εργαλείο του ανοιχτού διαγωνισμού, ούτε τη δυνατότητα για το άνοιγμα της αγοράς των σιδηροδρομικών υπηρεσιών.
Κάτω από τις υπάρχουσες συνθήκες, αυτό που έχει σημασία είναι να ακούγεται η φωνή των επιβατών, να υπάρχουν συγκεκριμένες και άμεσες ενέργειες για την ποιοτική εκτέλεση των δρομολογίων καθώς και να αλλάξει κάποια στιγμή η τόσο “εξυπηρετική” συμπεριφορά των Ελληνικών κυβερνήσεων προς την εταιρία. Ας μην ξεχνάμε ότι μόλις 45 εκατομμύρια έδωσαν για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (επί κυβερνήσεως Σύριζα), ενώ θα λαμβάνουν ως επιχορήγηση 50 εκατομμύρια κάθε χρόνο από το ελληνικό προϋπολογισμό (!).
Αν θέλετε να ενημερώνεστε για όλα τα νέα κάντε like στην σελίδα μας στο facebook ΕΔΩ

Αυτή την εβδομάδα

Σκληρή μετωπική για τα δημοτικά τέλη: Η Δημοτική Αρχή, οι αυξήσεις και η πολιτική ευθύνη

Η συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Ραφήνας-Πικερμίου για τα δημοτικά...

Υπό νερό οι παραλιακές ζώνες Μαραθώνα, Ραφήνας και Αρτέμιδα μετά τη σφοδρή βροχόπτωση

Δεν πνίγονται μόνο στην παραλιακή και στη Μάντρα, όπου...

Κλειστά σχολεία, βρεφονηπιακοί-παιδικοί σταθμοί και ΚΔΑΠ στον Δήμο Μαραθώνος σήμερα Παρασκευή 5/12 – rpn

Κλειστά σχολεία, βρεφονηπιακοί-παιδικοί σταθμοί και ΚΔΑΠ στον Δήμο Μαραθώνος...

Ανακαλύψτε την αυθεντική γεύση στα ψητά του Μπάρμπα Βάγγου στην πλατεία Ραφήνας!

Στην καρδιά της Πλατείας Πλαστήρα, εκεί όπου οι μυρωδιές...

ΝΕΑ

Σκληρή μετωπική για τα δημοτικά τέλη: Η Δημοτική Αρχή, οι αυξήσεις και η πολιτική ευθύνη

Η συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Ραφήνας-Πικερμίου για τα δημοτικά...

Κακοκαιρία «Byron»: Προσοχή στους κεραυνούς – LIVE η χαρτογράφηση της δραστηριότητας – rpn

  Μπείτε εδώ για να δείτε LIVE πού εκδηλώνονται ηλεκτρονικές εκκενώσεις   Η «Byron» δεν...

Η γιορτινή POLIS έρχεται και δεν θα είναι τόσο αθώα όσο νομίζουν

Η εφημερίδα POLIS ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει με το φύλλο 118,...

RPN.GR