spot_img
14.7 C
Rafina
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
spot_img

Τζένη Καρέζη: Σπάνια φωτογραφία από την πρώτη της ταινία

 

 

 

Ο γνωστός συλλέκτης Άρης Λουπάσης έκανε μία υπέροχη ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram μία σπάνια φωτογραφία από τα πρώτα βήματα της Τζένης Καρέζη στον κινηματογράφο.

Η 23χρονη Τζένη Καρέζη το καλοκαίρι του 1955 σε διάλειμμα των γυρισμάτων της κλασικής ταινίας της Φίνος Φιλμ “Λατέρνα φτώχεια και φιλότιμο” που αποτελεί την πρώτη κινηματογαφική εμφάνιση της και την πρώτη συνεργασία της με την ιστορική εταιρεία.

Τα συγκεκριμένα γυρίσματα της φωτογραφίας γίνονται στην Παλαιά Εθνική Οδό της Μάνδρας στην Αττική όπου υπάρχουν και οι θρυλικές σκηνές με τους δύο λατερνατζήδες που υποδύονται μοναδικά οι Βασίλης Αυλωνίτης και Μίμης Φωτόπουλος, στις οποίες διανύουν ατέλειωτα χιλιόμετρα με τα πόδια για να φτάσουν στο πανηγύρι της Πλατανιάς.

Η αγαπημένη ηθοποιός ξεχωρίζει με το ταλέντο, τα νιάτα και την φρεσκάδα της σε μια χρονιά που αποτελεί ορόσημο για την καριέρα της καθώς εμφανίζεται για πρώτη φορά στο Εθνικό όπου θα διαπρέψει τα επόμενα τέσσερα χρόνια σε έργα κλασικού ρεπερτορίου.

Μια αριστουργηματική ταινία ντυμένη μουσικά με τα υπέροχα τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι και τις μνημειώδεις ερμηνείες των πρωταγωνιστών, η οποία κάνει πρεμιέρα στις 12 Δεκεμβρίου του ’55 αποτελώντας έναν πραγματικό θρίαμβο εισπρακτικά και καλλιτεχνικά.

Όπως αναφέρεται στον τύπο της εποχής, υπήρξε μια διαμάχη με ανταλλαγή δηλώσεων στην εφημερίδα Έθνος ανάμεσα στον σκηνοθέτη της ταινίας Αλέκο Σακελλάριο και τον σκηνοθέτη Γιώργο Τζαβέλλα για την πατρότητα της κεντρικής ιδέας του έργου που υπήρξε η λατέρνα.

Μετά από παρέμβαση του Φίνου μέσω επιστολής στα μέσα από το Παρίσι όπου βρίσκεται εκείνη την περίοδο, το θέμα λύνεται δηλώνοντας πως δεν υπάρχει κανένα ζήτημα καθώς η ιδέα του ενός είναι εντελώς διαφορετική από την ιδέα του άλλου.

Η τεράστια επιτυχία του έργου οδηγεί δύο χρόνια αργότερα και στην συνέχεια της ιστορίας με το “Λατέρνα φτώχεια και γαρύφαλλο” που αποτελεί το πρώτο σίκουελ στην ιστορία του ελληνικού κιν/φου.

Η προβολή των δύο αυτών ταινιών εξακολουθεί μετά από εξήντα οκτώ ολόκληρα χρόνια μέχρι και σήμερα, να προκαλεί την ίδια συγκίνηση και τα ίδια συναισθήματα στο κοινό, αποτυπώνοντας εικόνες μιας μεταπολεμικής εποχής όπου παρά τις μεγάλες δυσκολίες κυριαρχούσε ο ρομαντισμός, τα αγνά συναισθήματα και το ελληνικό φιλότιμο

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Aris Loupasis (@arisloupasis)

Αυτή την εβδομάδα

Χρήστος Τσεμπέρης: «Κατήφορος χωρίς πυξίδα»

Η ανάρτηση του Χρήστου Τσεμπέρη στο προσωπικό του προφίλ...

Ελλάδα 2.0: Βουλιάζουμε στις ίδιες δικαιολογίες

Η Ελλάδα ξαναβρέθηκε στο ίδιο έργο. Δρόμοι που γίνονται...

Τι πρέπει να κάνεις αν σε “πιάσουν” κεραυνοί μέσα στο αυτοκίνητο

Κάθε χρόνο σε όλον τον κόσμο σκοτώνονται περίπου 24.000 άνθρωποι, από κεραυνούς. Τραυματίζονται περίπου...

Θα επιβιώσει η Eurovision από τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της;

Η μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της Eurovision φαίνεται πως είναι σε...

ΝΕΑ

Χρήστος Τσεμπέρης: «Κατήφορος χωρίς πυξίδα»

Η ανάρτηση του Χρήστου Τσεμπέρη στο προσωπικό του προφίλ...

Ελλάδα 2.0: Βουλιάζουμε στις ίδιες δικαιολογίες

Η Ελλάδα ξαναβρέθηκε στο ίδιο έργο. Δρόμοι που γίνονται...

Τι πρέπει να κάνεις αν σε “πιάσουν” κεραυνοί μέσα στο αυτοκίνητο

Κάθε χρόνο σε όλον τον κόσμο σκοτώνονται περίπου 24.000 άνθρωποι, από κεραυνούς. Τραυματίζονται περίπου...

Θα επιβιώσει η Eurovision από τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της;

Η μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της Eurovision φαίνεται πως είναι σε...

Μεγάλο Ρέμα, μεγάλες καθυστερήσεις: Το λιμάνι γεμίζει λάσπη και η Ραφήνα αγανάκτηση

Απίστευτες εικόνες και ακόμη πιο απίστευτα βίντεο, έρχονται από...

Η Θύελλα Ραφήνας μας προσκαλεί σε Χριστουγεννιάτικο γλέντι στο ‘Ασπρο Γίδι – rpn

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΓΛΕΝΤΙ Η Ραφήνα ετοιμάζεται να φορέσει τα...

RPN.GR