spot_img
13.8 C
Rafina
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
spot_img

Κόβουμε από σούπερ μάρκετ, δίνουμε για κινητά – Τι δείχνει έρευνα – rpn

 

 

 

Μία αντίφαση παρατηρείται στις καταναλωτικές συνήθειες, τόσο διεθνώς όσο και στην Ελλάδα, καθώς, ενώ τα νοικοκυριά δείχνουν ιδιαίτερη προσοχή στις αγορές βασικών αγαθών από τα σούπερ μάρκετ, επιλέγοντας με βάση τις τιμές, παράλληλα αυξάνουν τις αγορές τους σε κινητά τηλέφωνα και μικρές συσκευές που διευκολύνουν την καθημερινότητά τους.

Αυτή η τάση δείχνει ότι, παρά την οικονομική αβεβαιότητα και τις αυξημένες τιμές σε βασικά προϊόντα, οι καταναλωτές εξακολουθούν να επενδύουν σε προϊόντα τεχνολογίας που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής τους.

Οι αντιφατικές αυτές επιλογές των ελλήνων καταναλωτών καταγράφονται στην παγκόσμια έρευνα Consumer Outlook της NielsenIQ, που επικαλούνται «Τα Νέα», σύμφωνα με την οποία οι καταναλωτές φαίνεται μεν να έχουν βελτιωμένη ψυχολογία και να νιώθουν ότι υπάρχει μεγαλύτερη σταθερότητα σε σχέση με έναν χρόνο πριν, ωστόσο, παραμένουν διστακτικοί ως προς τις δαπάνες στο σουπερμάρκετ, με την άνοδο των τιμών στα τρόφιμα να αποτελεί τη μεγαλύτερη ανησυχία.

Έτσι, ενώ επιλέγουν να αγοράζουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τρόφιμα και άλλα είδη που αντιπροσωπεύουν πλέον το 24,7% του μέσου καλαθιού των ελληνικών νοικοκυριών, για να περιορίσουν το κόστος, την ίδια στιγμή αυξάνουν τις αγορές τους στον τομέα της τεχνολογίας και των λεγόμενων διαρκών αγαθών.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, αν και οι Έλληνες φάνηκαν διατεθειμένοι να συγκρατήσουν τις δαπάνες στα σουπερμάρκετ, κατά το εννεάμηνο του 2024 αύξησαν τις αγορές τους σε κινητά τηλέφωνα κατά 7,5%, υπολογιστές κατά 2,2% και μικρές οικιακές συσκευές κατά 5,1%.

Ο τομέας των ειδών τηλεπικοινωνίας αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς των ειδών τεχνολογίας στην Ελλάδα σε ποσοστό 33,4%.

Η αλλαγή αυτή στην καταναλωτική συμπεριφορά φαίνεται να έχει μόινα χαρακτηριστικά. Όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, σύμφωνα με «Τα Νέα», η περίοδος των έντονων πληθωριστικών πιέσεων στα νοικοκυριά άλλαξε τις προτιμήσεις και εκπαίδευσε τους καταναλωτές σε κατηγορίες προϊόντων, όπως τα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία καλύπτουν τις ανάγκες εξοικονομώντας χρήματα για άλλες κατηγορίες που στο παρελθόν δυσκολεύονταν να αποκτήσουν.

 

Αυτή την εβδομάδα

Η Κινηματογραφική Λέσχη Ραφήνας από το Κιότο της Ιαπωνίας στο Χονγκ Κονγκ – rpn

Η ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΡΑΦΗΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΙΟΤΟ ΤΗΣ ΙΑΠΩΝΙΑΣ...

Πάνω από 1.000 κεραυνοί σε μία ώρα στο λιμάνι της Ραφήνας (video) – rpn

Η Αττική βρέθηκε ξανά στο επίκεντρο της κακοκαιρίας, με...

Νέος Βουτζάς: Οι πυρόπληκτοι διεκδικούν δικαστικά την επιστροφή χρημάτων για το νερό από τον δήμο Ραφήνας Πικερμίου – rpn

ΕΞΩΡΑΪΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΝΕΟΥ ΒΟΥΤΖΑ «Η ΠΡΟΟΔΟΣ» ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 5/12/25 Με μια σύντομη, και...

Χρήστος Τσεμπέρης: «Κατήφορος χωρίς πυξίδα»

Η ανάρτηση του Χρήστου Τσεμπέρη στο προσωπικό του προφίλ...

Ελλάδα 2.0: Βουλιάζουμε στις ίδιες δικαιολογίες

Η Ελλάδα ξαναβρέθηκε στο ίδιο έργο. Δρόμοι που γίνονται...

ΝΕΑ

Η Κινηματογραφική Λέσχη Ραφήνας από το Κιότο της Ιαπωνίας στο Χονγκ Κονγκ – rpn

Η ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΡΑΦΗΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΙΟΤΟ ΤΗΣ ΙΑΠΩΝΙΑΣ...

Πάνω από 1.000 κεραυνοί σε μία ώρα στο λιμάνι της Ραφήνας (video) – rpn

Η Αττική βρέθηκε ξανά στο επίκεντρο της κακοκαιρίας, με...

Χρήστος Τσεμπέρης: «Κατήφορος χωρίς πυξίδα»

Η ανάρτηση του Χρήστου Τσεμπέρη στο προσωπικό του προφίλ...

Ελλάδα 2.0: Βουλιάζουμε στις ίδιες δικαιολογίες

Η Ελλάδα ξαναβρέθηκε στο ίδιο έργο. Δρόμοι που γίνονται...

Τι πρέπει να κάνεις αν σε “πιάσουν” κεραυνοί μέσα στο αυτοκίνητο

Κάθε χρόνο σε όλον τον κόσμο σκοτώνονται περίπου 24.000 άνθρωποι, από κεραυνούς. Τραυματίζονται περίπου...

Θα επιβιώσει η Eurovision από τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της;

Η μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της Eurovision φαίνεται πως είναι σε...

RPN.GR