Είδαμε το βίντεο που κυκλοφόρησε τόσο πολύ στα τοπικά social media-networks και αφορά στη κυκλοφοριακή μελέτη που εκπόνησε η Τεχν. Υπηρεσία του Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου για την περιοχή της Παλαιάς Διώνης.
Πρόκειται για ένα βίντεο που δείχνει ότι η μελέτη της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Ραφήνας Πικερμίου, για τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στον οικισμό της Διώνης, δεν είναι πρωτότυπη αλλά αντιθέτως, αποτελεί μία κακή και πρόχειρη αντιγραφή μίας κυκλοφοριακής μελέτης του Δήμου Χαλανδρίου, που πολύ απέχει από την κατά το νόμο και την τέχνη της συγκοινωνιακής επιστήμης.
Αρχικά το αντιμετωπίσαμε με μία επιφυλακτικότητα, θεωρώντας ότι απλά υπερβάλει, γι’ αυτό και μπήκαμε στη διαδικασία να το ερευνήσουμε περισσότερο.
Έτσι λοιπόν αναζητήσαμε την πρωτότυπη κυκλοφοριακή μελέτη από την οποία καταγγέλεται πως έγινε η αντιγραφή, την οποία εντοπίσαμε δωρεάν και ανοικτή στον επίσημο ιστότοπο του Δήμου Χαλανδρίου
τα οποία στην συνέχεια συγκρίναμε με την περίφημη μελέτη που μέχρι στιγμής έχει εγκριθεί και υπερψηφισθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο τρεις φορές!!
Διαπιστώσαμε λοιπόν και κατανοήσαμε πλήρως τον λόγο που διαμαρτύρονται οι κάτοικοι της Διώνης και απαιτούν, όπως ανέφεραν στην επιστολή διαμαρτυρίας που κατέθεσαν στο Κοινοτικό Συμβούλιο Πικερμίου, από το οποίο και έγινε ομόφωνα αποδεκτό:
• Την με κάθε μέσον άμεση αναστολή της απόφασης 230/2019 του Δημοτικού Συμβουλίου (που αφορά στην αποδοχή και έγκριση της επίμαχης κυκλ. Μελέτης) και την αμέριστη υποστήριξη του παραπάνω αιτήματος από το Κοινοτικό Συμβούλιο Πικερμίου.
• την ανεύρεση μιας έγκριτης μελετητικής εταιρείας με ουσιαστική αποδεδειγμένη έμπρακτη εξειδίκευση σε τομείς «Κυκλοφοριακές μελέτες, Σχεδιασμός Κόμβων, Μελέτες οδικής ασφάλειας, Μελέτες οδικής ανάπλασης» και την κατά το νόμο και την τέχνη της συγκοινωνιακής επιστήμης, ορθή επανεξέταση του καθημερινού προβλήματος της οδού «Αδαμοπούλου» ως συνέχεια της συγκέντρωσης των δυο καθοδικών κυκλοφοριακών ροών του οικισμού, με τρόπο ώστε να διατηρηθεί και ενισχυθεί η Περιφερειακή Κυκλοφοριακή Ροή Εισόδου-Εξόδου του Οικισμού και η δημιουργία μιας Νέας Χάραξης της συνέχειά της ώστε ανεμπόδιστα, ελεύθερα και με οδική ασφάλεια να συνδεθεί επαρκώς με την Λεωφόρο Μαραθώνος.
Διαπιστώσαμε λοιπόν μετά από την σύγκριση των εγγράφων ότι από τις 30 σελίδες της μελέτης του Δήμου μας, οι 3 που επισημαίνονται στο βίντεο με μπλε χρώμα, περιέχονται αυτούσιες και αυτολεξεί στο ΦΕΚ της υπ’ αριθ. ΔΜΕΟ/Ο/3050, ενώ οι υπόλοιπες 21 που επισημαίνονται στο βίντεο με κίτρινο χρώμα, περιέχονται αυτούσιες και αυτολεξεί στη μελέτη για το Πάτημα-Χαλανδρίου. Αν παραβλέψουμε δηλαδή από την μελέτη του Δήμου Ρ-Π, τα εξώφυλλα, τα περιεχόμενα και τις υπογραφές, ουσιαστικά από ολόκληρη την μελέτη, μόνο οι δύο σελίδες είναι πρωτότυπες, που χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση, απλά αναφέρουν ποιοι δρόμοι προτείνεται να μονοδρομηθούν.
Άλλα στοιχεία που παρατηρήσαμε και αξίζουν προσοχής, είναι:
• ενώ η μελέτη του Πατήματος Χαλανδρίου, υπογράφεται από ένα Τοπογράφο Μηχανικό, δύο Πολιτικούς Μηχανικούς-Συγκοινωνιολόγους και ένα Πολιτικό Μηχανικό, η μελέτη του Δήμου Ρ-Π, υπογράφεται μόνο από ένα Πολιτικό Μηχανικό και κανένα Συγκοινωνιολόγο.
• στην μελέτη του Δήμου Ρ-Π, στη σελίδα 6 παραμένει ο αριθμός της παραγράφου 1.4, χωρίς όμως κάποιο κείμενο, καθότι προφανώς η αντίστοιχη παράγραφος της μελέτης του Πατήματος παραλήφθηκε από τον μελετητή. Επιπλέον στη τελευταία παράγραφο της σελίδας 27 αναγράφεται: «Η υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου συστήματος μονοδρομήσεων στην περιοχή του της Διώνης», όπου προφανώς το άρθρο του αναφερόταν στο Πάτημα και εκ παραδρομής δεν διεγράφη κατά την αλλαγή σε Διώνη.
• εντυπωσιακό είναι ακόμη ότι αν και η συγκεκριμένη παράγραφος της μελέτης είναι από τις ελάχιστες πρωτότυπες, στην σελίδα 6 αναφέρεται ότι: «Είναι (η Διώνη) ορεινός οικισμός, δομημένος στους νοτιοδυτικούς πρόποδες του Πεντελικού Όρους», ενώ στη πραγματικότητα η Διώνη βρίσκεται μάλλον στους νοτιοανατολικούς πρόποδες της Πεντέλης, σφάλμα που καταδεικνύει και την απόλυτη ταύτιση του μελετητή με την περιοχή του Πατήματος Χαλανδρίου.
• όπως αναγράφεται στην παράγραφο 1.2, «το αντικείμενο της μελέτης που αφορά στις Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις Οικισμού Διώνη θα εξεταστεί κυρίως η εφαρμογή του μέτρου των μονοδρομήσεων».
Προφανώς δηλαδή, με την ανάθεση της μελέτης η εφαρμογή των μονοδρομήσεων έχει προ-παραγγελθεί και έτσι ο μελετητής, αντί να μελετήσει τρόπους και μεθόδους βελτίωσης της ασφάλειας και της κυκλοφορίας, προσπαθεί να βρει τρόπους τυπικά και πρόχειρα να την δικαιολογήσει. Θα αναμείνουμε με ενδιαφέρον την εξέλιξη του θέματος!
Κ.Τ-Κάτοικος Διώνης