spot_img
14.7 C
Rafina
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
spot_img

Ελσίνκι: Ούτε ένας θάνατος από τροχαίο – Πώς τα κατάφερε

 

 

 

Το Ελσίνκι δεν έχει καταγράψει ούτε ένα θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα τον τελευταίο χρόνο, όπως αποκάλυψαν δημοτικοί αξιωματούχοι της πόλης.

Παρόλο που οι θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα παρουσιάζουν μείωση σε ολόκληρη την ΕΕ (μείωση της τάξης του 3% το 2024), ο στόχος της Ένωσης είναι μακριά. Το 3% αντιπροσωπεύει περίπου 600 λιγότερους θανάτους. Όπως σημειώνει η Κομισιόν, τα τελευταία πέντε χρόνια, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία έχει μειωθεί ελάχιστα σε χώρες όπως η Ελλάδα, η Ισπανία, η Γαλλία και η Ιταλία, ενώ έχει αυξηθεί στην Ιρλανδία και την Εσθονία.

Αντίθετα, η Βουλγαρία, η Δανία, η Λιθουανία, η Πολωνία και η Σλοβενία βρίσκονται επί του παρόντος σε καλό δρόμο για την επίτευξη του στόχου μείωσης κατά 50% των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα έως το 2030. Το 2023 μάλιστα, 7.807 Ευρωπαίοι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία μέσα σε πόλεις της ΕΕ.

Η Φινλανδία παρουσίασε συνολική μείωση τροχαίων δυστυχημάτων της τάξης του 5% μέσα στο 2014, με το Ελσίνκι όπως είπαμε να καταφέρνει το απόλυτο.

Ενώ το Ελσίνκι είναι από τις μικρότερες πρωτεύουσες της ΕΕ, με λίγο κάτω από 690.000 κατοίκους, περίπου 1,5 εκατομμύριο άνθρωποι ζουν και μετακινούνται σε όλη τη μητροπολιτική περιοχή.

Ο Ρόνι Ουτριάινεν, μηχανικός κυκλοφορίας στην Υπηρεσία Αστικού Περιβάλλοντος της πόλης, δήλωσε στον φινλανδικό Τύπο ότι το επίτευγμα οφείλεται “σε πολλούς παράγοντες, αλλά τα όρια ταχύτητας είναι ένας από τους πιο σημαντικούς”. To 2024, περίπου το ένα τέταρτο των αστικών μετακινήσεων στη Φινλανδία πραγματοποιούνται με τα πόδια, πάνω από 35% με μέσα μαζικής μεταφοράς και 8% με ποδήλατο.

Επικαλούμενοι δεδομένα που δείχνουν ότι ο κίνδυνος θανάτου πεζών μειώνεται στο μισό με τη μείωση της ταχύτητας πρόσκρουσης ενός αυτοκινήτου από 40 σε 30 χιλιόμετρα την ώρα, οι δημοτικοί αξιωματούχοι επέβαλαν χαμηλότερο όριο στις περισσότερες κατοικημένες περιοχές και στο κέντρο της πόλης του Ελσίνκι. Τα όρια επιβλέπονται με 70 νέες κάμερες ταχύτητας και μια στρατηγική αστυνόμευσης με στόχο την επίτευξη μηδενικών τραυματισμών ή θανάτων από τροχαία.

Οι αρχές της πόλης είχαν σχεδόν καταφέρει κάτι ανάλογο και το 2019, όταν κανένας πεζός ή ποδηλάτης δεν σκοτώθηκε σε τροχαίο εντός του αστικού ιστού, αλλά είχαν σκοτωθεί δύο οδηγοί. Ο Ρόνι Ουτριάινεν τόνισε ότι η επιτυχία που επαναλήφθηκε βασίζεται στις μακροπρόθεσμες πολιτικές που εφαρμόζονται, ενώ έχει υπάρξει ριζικός επανασχεδιασμός των οδικών αρτηριών. Σε πολλά σημεία της πόλης οι δρόμοι έχουν “στενέψει” και έχουν φυτευτεί δέντρα δεξιά και αριστερά, ώστε οι οδηγοί να αναγκάζονται να επιβραδύνουν την πορεία τους.

Οι αξιωματούχοι του Ελσίνκι έχουν επικεντρωθεί στην επιβράδυνση των αυτοκινήτων, αντί να περιορίζουν δραστικά τη χρήση τους στο κέντρο της πόλης, αντί να ακολουθήσουν το παράδειγμα του Όσλο όπου έχει καταργηθεί η στάθμευση στο κέντρο και υπάρχουν διόδια για πρόσβαση σε συγκεκριμένα σημεία.

Παράλληλα, όσοι υπερβαίνουν το χαμηλό όριο ταχύτητας λαμβάνουν αυτομάτως και ταχυδρομικώς, πρόστιμο 200 ευρώ. Επίσης, οι κάμερες ταχύτητας δεν λειτουργούν ταυτόχρονα, αλλά οι οδηγοί δεν γνωρίζουν ποιες είναι ενεργές και ποιες όχι.

Η πόλη έχει επίσης επενδύσει σε νέες υποδομές για πεζούς και ποδηλάτες , συμπεριλαμβανομένου ενός ολοκληρωμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων που εκτείνεται σε πάνω από 1.500 χιλιόμετρα. Έχει ενισχύσει το δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών της με λεωφορεία φιλικά προς το περιβάλλον και έχει λάβει χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για μια νέα γραμμή τραμ.

Τεράστια σημασία έχει δοθεί στον επανασχεδιασμό των πεζοδρομίων και στην ενθάρρυνση της πεζοπορίας στην πόλη, η οποία αυτοπροσδιορίζεται ως μια από τις πιο “walkable” περιοχές της Ευρώπης. Επίσης, η πόλη διαθέτει μια τεράστια διαδρομή για πεζούς που ακολουθεί την ακτή και “κυκλώνει” το παλαιότερο πάρκο του Ελσίνκι, το Kaivopuisto.

Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι μεταξύ 2003 και 2023, ο αριθμός των τραυματισμών που σχετίζονται με τα τροχαία ατυχήματα στην πόλη μειώθηκε από 727 σε μόλις 14.

Τέλος, η δημοτική αρχή ανακοίνωσε πως η προσέγγιση πρέπει να αναθεωρείται διαρκώς βάσει νέων αναγκών, όπως η η άφιξη των ηλεκτρικών σκούτερ που πολλαπλασιάστηκαν αξιοσημείωτα γρήγορα.

Αυτή την εβδομάδα

Ελλάδα 2.0: Βουλιάζουμε στις ίδιες δικαιολογίες

Η Ελλάδα ξαναβρέθηκε στο ίδιο έργο. Δρόμοι που γίνονται...

Τι πρέπει να κάνεις αν σε “πιάσουν” κεραυνοί μέσα στο αυτοκίνητο

Κάθε χρόνο σε όλον τον κόσμο σκοτώνονται περίπου 24.000 άνθρωποι, από κεραυνούς. Τραυματίζονται περίπου...

Θα επιβιώσει η Eurovision από τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της;

Η μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της Eurovision φαίνεται πως είναι σε...

Ξεπαγώνει ο διάλογος με Τουρκία – “Ώριμο το έδαφος” σύμφωνα με τον Μητσοτάκη

“Θεωρώ ότι το έδαφος είναι ώριμο για το Ανώτατο...

ΝΕΑ

Ελλάδα 2.0: Βουλιάζουμε στις ίδιες δικαιολογίες

Η Ελλάδα ξαναβρέθηκε στο ίδιο έργο. Δρόμοι που γίνονται...

Τι πρέπει να κάνεις αν σε “πιάσουν” κεραυνοί μέσα στο αυτοκίνητο

Κάθε χρόνο σε όλον τον κόσμο σκοτώνονται περίπου 24.000 άνθρωποι, από κεραυνούς. Τραυματίζονται περίπου...

Θα επιβιώσει η Eurovision από τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της;

Η μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της Eurovision φαίνεται πως είναι σε...

Μεγάλο Ρέμα, μεγάλες καθυστερήσεις: Το λιμάνι γεμίζει λάσπη και η Ραφήνα αγανάκτηση

Απίστευτες εικόνες και ακόμη πιο απίστευτα βίντεο, έρχονται από...

Η Θύελλα Ραφήνας μας προσκαλεί σε Χριστουγεννιάτικο γλέντι στο ‘Ασπρο Γίδι – rpn

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΓΛΕΝΤΙ Η Ραφήνα ετοιμάζεται να φορέσει τα...

Σκληρή μετωπική για τα δημοτικά τέλη: Η Δημοτική Αρχή, οι αυξήσεις και η πολιτική ευθύνη

Η συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Ραφήνας-Πικερμίου για τα δημοτικά...

RPN.GR